ایسنا نوشت:

رییس مرکز آمار ایران در جلسه هیات دولت حضور پیدا کرد و به ارائه گزارش نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 90 پرداخت.

عادل آذر پس از شرکت در جلسه هیات دولت اظهار کرد: نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 نهایی شده و طبق روال قبل، اعلام عمومی نتایج آن به هیات دولت ارائه شد. وی ادامه داد: ‌بخشی از این اطلاعات سرشماری امروز اعلام شد و بخش باقی مانده در جلسه آینده دولت ارائه می‌شود.

 عادل آذر اظهار کرد: طبق آخرین آمار سرشماری سال 90، جمعیت کشور به 75 میلیون 149 هزار و 669 نفر رسیده که این تعداد در 21 میلیون 185 هزار خانواده قرار دارد.

 وی ادامه داد: ‌در این سرشماری بعد خانوار (متوسط جمعیت هر خانواده)3.5 نفربوده که در سرشماری سال 85 این رقم چهار نفر بوده است.

 رییس مرکز آمار ایران ادامه داد: ‌رشد جمعیت طبق این سرشماری از 1.62 درصد به 1.29 درصد کاهش یافته است.

 عادل آذر افزود: نسبت زندگی شهری به روستایی هم به این ترتیب بود که 71 درصد جمعیت شهری و 29 درصد جمعیت روستایی است که این نشانگر افزایش جمعیت شهری در کشور است.

 وی همچنین ادامه داد: طبق این سرشماری، جمعیت کشور به سمت میانسالی پیش می‌رود و شاخص امید به زندگی در کشور نیز افزایش پیدا کرده است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
    48 0
    عجب ملت چشم سفیدی هستیم ما که با این موج گرونی امید به زندگیمون کم نشده هیچی زیادم شده بگو چرا مسئولین از گرونیها ککشونم نمیگزه ما ملت رو خوب میشناسن
  • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
    39 1
    معلومه چقدر اميد به زندگي تو ايران زياده از صف هاي طولاني مرغ و عدم توانايي تامين نيازهاي اوليه توسط مردم و عدم توانايي تشكيل زندگي مشترك بين جوانان و داشتن شهر با يه مشت خونه هاي درب و داغون و سوار شدن خودرو هاي از رده خارج دنيا به ذور تعرفه 300% وبالا رفتن تعرفه هاي درماني همه اينها نشانه هاي اميد به زندگي در ايرانه پررويي هم حدي داره
  • بي نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
    24 0
    منظور از اين مطلب اين است كه به زندگي اميدواريم كه وضع بهتر شود لطفا سوء تفاهم نشود!!
  • بدون نام IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
    19 0
    من روزایی که ریز گردهای نازو کوچولو میان تو هوای شهرمون امید به زندگیم 10 برابر میشه.وقتیکه میبینم مردم برای مرغ صف میکشن شاد میشم.وقتی میبینم مردم یک ماشین مثل ال 90 میخرن و انگار سوار بنز 500 شدن حال میکنن. وقتی اول ماه کارت سوختشون 60 لیتر بنزین 400 داره خوشحالن.وقتی 40 تومن یارانه میگیرن که فیشهای چند صد هزاری رو بدن.وقتی 80 در صد ازدواجها طلاقه. امیدم به زندگی 100 برابر میشه.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
    10 0
    اين اميد به زندگي به خاطر اين كه صبح به اميد ارزان شدن مايحتاج زندگي شون از خواب بيدار ميشن نه چيز ديگه