در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از سیاره داغ و یخچال طبیعی پیترمان گرفته، تا تخم‌های زیبای یک حشره و نمای 360 درجه قطب جنوب.

پای المپیکی: شرکت Wellcome Trust نمایشگاه جدیدی را در لندن با عنوان «ابرانسان» برپا کرده است که هدف اصلی آن یافتن راه‌هایی برای تقویت و یا اصلاح بدن انسان است. این پای مصنوعی مشابه چیزی است که اسکار پیستوریوس قرار است با استفاده از آن در المپیک لندن شرکت کند.
 

نمای 360 درجه قطب جنوب: چند وقتی بود که گوگل گزینه چشم‌انداز خیابانی (Street View) را برای قطب جنوب محدود کرده بود، اما هم اینک این شرکت با گزینه نمای 360 درجه بازگشته است. برای اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید.
 

شاتل در نمایشگاه: این نمای زیبا مربوط به شاتل فضایی اینترپرایز، در کنفرانس مطبوعاتی افتتاحیه نمایشگاه شاتل (Shuttle Pavilion) در موزه دریا، هوا و فضای اینترپید است.
 

طوفان در راه است: هفته گذشته طوفان عظیمی شهر نیویورک را در هم نوردید، و علاوه بر بارش شدید باران در رخدادی غیرمعمول تگرگ را هم برای ساکنین شهر به ارمغان آورد. این تصویر زیبا و خیره کننده که توسط مسافر یک هواپیما گرفته شده است، طوفان را از فاصله دور نشان می‌دهد.
 

سیاره پرحرارت: دانشمندان ناسا در فاصله تنها 33 سال نوری از زمین، موفق به کشف یک سیاره فراخورشیدی بسیار کوچک و البته خیلی داغ شده‌اند. اندازه این سیاره دو سوم زمین است، اما بسیار نامحتمل است که میزبان حیات باشد. از آنجایی که این سیاره بیش از حد به ستاره خود نزدیک است، دمای سطح آن احتمالا حدود 530 درجه سانتی‌گراد است. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص اینجا کلیک کنید.
 

یخچال پیترمان: در فاصله‌ای نه چندان دور از ساحل گرینلند، یخچال پیترمان در حال از دست دادان بخش بزرگی از خود است که باعث ایجاد یک کوه یخ می‌شود. ماهواره ناسا موفق شده است تا از این «یخ‌زایی» در حین وقوع عکس بگیرد. اطلاعات بیشتر در این باره را اینجا بخوانید.
 

تخم‌های بدبو: چه کسی فکر می‌کرد تخم‌های بدبوی ساس تا این اندازه زیبا باشند؟ این عکس موفق شد تا در مسابقه عکاسی دیجیتال BioSpaces المپیوس رتبه ششم را به خود اختصاص دهد. برای مشاهده سایر برندگان اینجا را ببینید.
 

پرتاب سایوز: این تصویر زیبا از پرتاب یک فضاپیما مربوط به پرتاب فضاپیمای سایوز از پایگاه بایکونور قزاقستان است. ماموریتی که طی آن فضاپیما سه فضانورد روسی، ژاپنی و آمریکایی را با خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد.
 

عکاسی با چشمک: این دوربین مفهومی که توسط میمی زو، دانشجوی کالج سلطنتی هنر لندن طراحی شده است، در نگاه اول چیزی بیش از یک لنز ساده به نظر نمی‌رسد. اما بر خلاف ظاهر ساده، یک دوربین بیومتریک است که توسط حرکت چشم انسان کنترل می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص اینجا کلیک کنید.
 

منبع: پاپ‌ساینس – ترجمه: محمود حاج‌زمان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    6 1
    عکس هاي گوگل ارس هم ديگه باز نميشه اي يادش بخير