۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰

حکم دیوان عدالت اداری در مورد لغو انتصاب مرتضوی از مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی قطعی و غیر قابل تجدید نظر است.

بعد از حدود چهار ماه و نیم از جنجال های انتصاب مرتضوی مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از رأی لغو انتصاب مرتضوی از مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت این فرد دیگر هیچ سمتی در سازمان تأمین اجتماعی ندارد.هنوز اخبار ضد نقیض از ماجرای استیضاح وزیر کار و استعفا و برکناری سعید مرتضوی از یادها نرفته است که در روز استیضاح با یک قول همه چیز به نفع دولتی ها تمام شد تا در نهایت نه وزیر استیضاح شود و نه مرتضوی استعفا دهد.
در همان گیر و دار منتفی شدن استیضاح وزیر کار بود که برخی از نمایندگان از ارجاع پرونده مرتضوی به دیوان عدالت اداری کشور خبر دادند و رئیس دیوان عدالت اداری نیز این مساله را تایید کرد.
حالا بعد از حدود چهار ماه و نیم از جنجال های انتصاب او مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از رأی لغو انتصاب مرتضوی از مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت این فرد دیگر هیچ سمتی در سازمان تأمین اجتماعی ندارد.
علی‌اکبر بختیاری مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری اظهار داشت: پرونده سعید مرتضوی درباره شکایت تعدادی از نمایندگان از انتصاب وی در مدیریت سازمان تأمین اجتماعی صبح امروز در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بررسی شد و در نهایت رأی به ابطال این انتصاب دادند.
وی ادامه داد: انتصاب مرتضوی در مدیرعاملی تأمین اجتماعی مغایر قانون تشخیص داده و شکایت نمایندگان وارد دانسته شد.
بختیاری گفت: با این رأی به دلیل اینکه انتصاب وی مغایر قوانین بوده است، این انتصاب ملغی شده و این فرد دیگر هیچ سمتی در تأمین اجتماعی ندارد.مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری تأکید کرد: حکم صادره در این زمینه، قطعی است
این در حالی است که حجت‌الاسلام منتظری رئیس دیوان عدالت اداری هم در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس لغو انتصاب سعید مرتضوی را از مدیر عاملی سازمان تأمین اجتماعی تأیید کرد.
اما چرا قطعی بودن رای دیوان عدالت اداری در این پرونده محرز است و رای قابل برگشت و تجدید نظر نیست؟مصطفی ترک همدانی وکیل پایه یک دادگستری در این مورد به خبر انلاین می گوید :"این رای به این دلیل قطعی است  که توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری در مورد این پرونده تصمیم گیری شده است و نه یکی از شعبات دیوان عدالت .اگر این پرونده در شعبه بررسی می شد رای قابل تجدید نظر بود اما در حال حاضر این حکم کاملا قطعی است."
 

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =