۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰

امروز نتایج کنکور 91 اعلام شد و داوطلبان می توانند کارنامه اولیه خود را در ساعت 14 در سایت سازمان سنجش ببینند و آنگونه که سازمان سنجش اعلام کرده همه داوطلبان کنکور سراسری مجاز شده‌اند.

زهرا تالانی: داوطلبان می توانند در سامانه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نتایج کنکور را مشاهده کنند.

همچنین اسامی 30 نفر اول سه گروه ریاضی، تجربی و انسانی به همراه اسامی 7 نفر اول دو گروه هنر و زبان های خارجی در کنکور سراسری سال 91 از سوی سازمان سنجش منتشر شد و بررسی ها نشان می دهد که امسال دختران در صدر گروه ها هستند. سال 90 از میان 21 نفر برگزیده در 5 گروه آزمایشی، 10 نفر از شهر تهران بودند که این تعداد از میان 15 نفر اول سه گروه و 6 نفر اول دو گروه دیگر محاسبه شده بود. این در حالی است که امسال تهرانی ها11 نفر را از میان 37 نفر شامل می شوند.

در میان برگزیده 19اول کنکور ،36 نفر پسر و 17 نفر دختر هستند اما نفرات اول چهار گروه علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی در انحصار دختران قرار دارد و تنها نفر اول گروه ریاضی پسر است. در گروه علوم ریاضی یک دختر و 9 پسر، در گروه علوم تجربی 4 دختر و 6 پسر، در گروه علوم انسانی 5 پسر و 5 دختر، در گروه هنر سه دختر و در گروه زبان های خارجی یک پسر و سه دختر حضور دارند.

یک میلیون و 66 هزار و 274 نفر در 5 گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی در روزهای 8 تا 10 تیرماه با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد بیش از 935 هزار مجاز به انتخاب رشته شده اند که در روزهای 17 تا 23 مرداد می توانند انتخاب رشته کنند.

سهم استان ها از برترین ها در کنکور:

 

نام استان

تعداد

تهران و شمیرانات

11 نفر

خراسان رضوی- مشهد و گناباد

4 نفر

مازندران- ساری و بابل

4 نفر

یزد- یزد

4 نفر

اصفهان- اصفهان و کاشان

3 نفر

کرمان شامل شهر کرمان

2 نفر

آذربایجانی شرقی - تبریز

2 نفر

کردستان - سنندج

1 نفر

استان البرز- کرج

1 نفر

خوزستان - اهواز

1 نفر

اردبیل - اردبیل

1 نفر

قزوین - قزوین

1 نفر

کرمانشاه - کرمانشاه

1 نفر

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    59 21
    خب حالا كه كم كمك دارن رشته هايي كه خانم ها مي تونن توش تحصيل كنن رو كم مي كنن بهتره به فكر ايجاد رشته جديد براشون باشيد مثل خانه و داري و از ايجور چيزا مي دوني كه چي مگم خبر آنلاين!؟
  • رسا IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    75 47
    پس توقع داری پسرا پیشتاز بشن دختری که خرجشو پدرش به راحتی می ده و کلا همیشه دنبال تشدید اسباب راحتی دخترشه و اون رو از سال اول دبستان گذاشته کانون تو کنکور قبول می شه یا پسری که پول تو جیبی اش سر یک ساعت دیر اومدن قطع می شه و همیشه جنگ روانی در بیرون و درون خونه داره و فشار سربازی هم که الی ماشالله رو سرش هست
    • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      27 12
      چه ربطی داره؟ اگه یه بابایی بین بچه هاش فرق می ذاره اشتباه می کنه ولی پدری که خرج تحصیل بچه هاشو میده پسر و دختر نداره، اگه به دیر اومدن بچه هاش گیر میده، به دیر اومدن دخترش که بیشتر گیر میده.فشار سربازی هم باعث میشه پسرها با انگیزه بیشتری درس بخونن ولی دخترها میگن خوب امسال نشد سال دیگه میخونیم.
  • رسا IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    55 65
    می دونید من مخالف تحصیلات عالیه برای زنان نیستم اما این تحصیلات باعث میشه که سطح توقع دختران و زنان جامعه و خانواده های اون ها افزایش پیدا کنه و پسران هم بالطبع اون از ازدواج با این جامعه فرار می کنند و بیشتر به رابطه های پنهانی و کوتاه مدت روی می آورند که بنیاد خانواده را متزلزل می کند همیشه می گویند خدایا ما را ثروت مند کن اما در کنار آن جنبه ثروت را نیز به ما عطا کن که متاسفانه بخش دوم مثل اینکه فراموش شده توضیح : ثروت همیشه دارایی های نقدی نیست!
    • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      27 12
      یعنی میگی چون دخترا دانشگاه قبول میشن ما نمی تونیم ازدواج کنیم!!!!!!هزار تا دلیل مهم دیگه عامل عدم ازدواج ماست.این حرف وقیحانه است که بگیم چون ما نمی تونیم ازدواج کنیم پس مانع پیشرفت دخترا بشیم.خلایق هر چه لایق
    • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      21 3
      مي شه بفرماييد پيشنهادتون براي حل اين مسئله چيه؟! چون به نظر مي رسه راه حلي كه در ذهن داريد مخالف با تحصيلات عاليه براي زنان باشه.
    • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      25 6
      اینکه خواهر مهندس یا دکتر شما توقع داشته باشه با یک آقای تحصیل کرده ازدواج کنه بی جنبه بودن هست؟ خود شما که نعمتی مثل بینایی دارید به راحتی حاضر می شوید با یک خانم نابینا ازدواج کنید؟ این که بی جنبه بودن در مقابل ثروت بینایی نیست!
  • حمیدرضا110 IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    11 5
    من دانشجوی رشته عمران هستم"بچه ببینید در درس خواندن "اصل کیفیت است نه کمیت پس فرقی نمی کنه کدوم دانشگاه بری اگر خودتون بخواهید میتونید حتی در دانشگاههای مجازی بهترین رتبه های علمی رو بدست اورید" فقط باید تلاش کنید"
  • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    19 3
    واقعا از این همه تلاش چه عاید دختران خواهد شد؟ نه برابری در ظرفیت های کنکور نه شرایط اشتغال جامعه ای با زنان افسرده و ناامید از احقاق حق چه اینده ای پیش رو خواهد داشت؟ در کنار همه ی اینها نظریات هموطنانی مثل " رسا " که دنیا را از دریچه تنگ خود خواهی و خودبینی می بینند و تحلیل بسیار نادرستی از وقایع دارند ، دردهای درون را چند برابر می کند.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    9 1
    سادت سازمان سنجش پکیده
  • امید IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    22 6
    تو اکثر کنکور ها دخترهایی هستن 5 سال پشت سر هم دارن کنکور میدن ولی پسر ها فقط 2 سال اونم نیمه اولی باشی وگرنه میری سربازی
  • بهرام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    18 19
    آماري كه خودتون دادين نشون دهنده برتري پسراست 9تا از 10 تا توي رياضي 6تا از 10تا توي تجربي و...........پس چرا ميگين برتري دخترا عجبا
    • نسیم جون IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
      6 8
      چون از 16 نفر برتر تمام گروه ها ده نفرشون دخترن.
  • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    19 5
    با توجه به اينكه دخترها هنوز پيشتازند مايه شرمساري است كه آقايان مسئولين رشته هاي تحصيلي براي آنها را دارند حذف مي كنند و دائم هم از حمايت از آنها داد سخن مي دهند. در ضمن اين چه مجلسي است كه اجازه مي دهد سرخود يك وزارتخانه نيم جمعيت ايران را از تحصيل رشته دلخواهش در دانشگاه محروم كند؟ به آقايان توصيه مي كنم هرچه زودتر اين سهميه بندي را كنار بگذارند و بگويند كه اشتباه كرده اند
  • سپيده IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    13 10
    من داره گريه ام ميگيره هر كاري ميكنم سايت سازمان سنجش باز نميشه اين رتبه لعنتي رو ببينم
  • ابراهيم US ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    15 4
    من 6 ساعته نشستم پاي اينترنت،اما هنوز نتونستم نتايج رو ببينم.اصلا سايت نتايج بالا نمياد.يكي نيست بهشون بگه اين همه پول ميگيرد نميتونيد يه سايت با ظرفيت بالا بخريد كه اينقد مردمتونو زجر نديد؟؟؟؟؟
  • بدون نام ZA ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    8 1
    دارم فكر ميكنم به بهترين سالهاى عمر اين جوانهايى كه امروز بى تاب رفتن به دانشكاه اند و اكر سر سالم فارغ التحصيل شوند اينده جه جوابى به انها خواهد داد
  • ساسان IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    14 1
    سلام من الان دانشجوی دکتر هاهستم تو یکی از دانشگاهای دولتی درس می خونم نمی گم درس خوندنو دوست ندارم به شما میگم درستون ادامه بدین اما الان اوله را هاست فکر میکنید دانشگاه بهشه نه اشتباه فکر میکنید ای کاش زمان برمیگشن به عق دپیپلم میگرفتم دانشگاه امتحان نمی ادم خوب الان عمرم رفته دیگه نیمشه کاری کرد تو کشوری همیشه باید پارتی داشته باشی کار کنی امیدوارم حرمامو درک کنید بای
  • ادم با تجربه US ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    15 1
    حالا خوشحالید که رفتید دانشگاه کجا می خواهید کار کنید . اونهایی که قبول نشدید ناراحت نباشید که به دانشگاه راه پیدا نکردید .شما با انهایی که در دانشگاه قبول شدند فرقی ندارید این همه هزینه این همه نگرانی ارزش نداره این ها همش در زندگی کسی که می خواهد موفق شود سیاهی نمایی است .خیلی از ادم های بزرگ به دانشگاه نرفته اند .راه خود را پیدا کنید گول این حرفها را نخورید