داستانی دیگر از آنچه در دایرة المعارف تشیع در باره کتاب پاپ درباره اسلام و مقایسه شیعیان ترکیه و اصحاب کهف نوشته است

در یادداشتی که ضمن آن از شهریار شفیق یاد شد و در مجلد 12 دایرة‌ المعارف تشیع ذیل مدخل قانون درخشان اسلام آمده بود، اشاره به کتاب پاپ ژان پل دوم در باره کتاب شهریار شفیق این نویسنده جوان و تلاش وی برای بازشناسی حقوق اسلامی شده بود.
تصور می شد این مطالب ناب فقط از قلم آقای احمد سجادی تراوش کرده است، اما معلوم شد که اطلاعات عجیب توسط دیگران هم در مدخلهای دیگر در دایرة المعارف تشیع نوشته شده است.
یکی از این شگفتی ها در مدخل «غار اصحاب کهف» در آغاز مجلد 12 است. در این مدخل بعد از توضیحاتی که داده شده این اطلاعات شگفت از کتاب مزبور از پاپ ژان پل دوم (م 2005) داده شده است:

 

پاپ فقید ژان پل دوم Papa Gioan P aoioII (م 2005) در آخرین اثر مذهبی به جا مانده از خود Oltre Monte E Mare (ماورای کوه و دریا) سرزمین ترکیه را سرزمین اصحاب کهف معرفی کرده و جوانان مذهبی مذکور در شماره (3) را که عمدتا شیعه هستند به سبب پیروی از سنت برادری و پایداری بر عقیده اصحاب کهف در مقابل فشارهای فرهنگی جامعه امروز می ستاید... این اثر پاپ فقید که در سال 2004 میلادی منتشر شد و در تیراژ محدودی در دسترس قرار دارد، وجه ارتباط قدرتمندی را میان مکتب شیعه ـ به خصوص در ترکیه ـ و واقعه اصحاب کهف ـ در عالم مسیحیت آن زمان برقرار ساخت. (ج 12 ص 4).

 

لازم به یادآوی است که این مدخل توسط رامین تهمورثی نوشته شده است.
بد نیست بدانیم که مدخلی دیگر در باره «فیزیک و شیمی» در همین جلد 12 ص 416 ـ 423 هست که ضمن معرفی بزرگان از دانشمندان معاصر از پروفسور ابراهیم مهدوی و برادر ایشان دکتر عیسی مهدوی که اکنون مقیم لندن بوده و مشغول ترجمه و تحقیق آخرین رساله انیشتین می باشند» یاد کرده است. فراموش نکنیم که در دو یادداشت قبلی داستان سریالی ما ارتباط با ابراهیم مهدوی داشت و ماجرای انیشتین و آیت الله بروجردی همان طور که برخی از عزیزان در کامنت ها گذاشته بودند، با این یادداشت ارتباط دارد. جستجوی بیشتر حتما اطلاعات تازه ای خواهد دارد. در ضمن نویسنده مقاله فیزیک و شیمی از فرزین تهمورثی است که به هر حال باید نسبت نزدیکی با رامین تهمورثی که اطلاع مهم بالا در باره کتاب پاپ ژان پل دوم از ایشان است، داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور US ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    9 4
    تبریک مجدد به نورین نیرین کامران فانی و بهاء الدین خرمشاهی . اگر آقایان به عنوان سر ویراستار وقت ندارند که ندارند لازم نیست اسامی مبارکشان را بر پشت جلد بنویسند و جزء علمای کثیر التالیف ظاهر شوند. کمی جا برای نسل جدید هم بگذارند.مصیبت زیاد دیده شدن انجام همین گافها است.من طمع فی الجمیع فخسر الجمیع.
  • فاطمه IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    6 4
    گاهی اوقات فکر میکنم چقدر خوب است که به علم و دانش شهره نیستم تا از سر غفلت و کمی وقت ، نامم بر جلد کتابها آنها را وزین کند در حالیکه چندین عیب و ایراد مهم در لا بلای سطور رخنه کرده است . عیبهایی که به تاریخ بشریت لطمه میزند. و من در پیشگاه دادگاه عدل الهی روسیاه باشم.......
  • شاهد IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    2 6
    خوب بود آقای جعفریان به سخنان نوه ی آیت الله العظمی بروجردی یعنی حضرت آیت الله العظمی علوی بروجردی در رابطه با دکتر حسابی و اسلام آوردن انیشتن، که در سایت آیت الله بروجردی اومده یک توجهی می کردند بعد اینجور به همه حمله ور می شدن و هتاکی می کردن...
  • محمد A1 ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    4 2
    راجع به پاپ ژان پول دوم و گرایش ایشون به اسلام، این هم بعید نیست چون چیزهایی دیده شده ازجمله اینکه مرتب به زیارت مزار فاتیما در پرتغال میرفته که مسلمونها معتقدن محل تجلی حضرت فاطمه س بوده. و حتی در حادثه ای تروریستی که جون سالم به در برده نذر مزار فاطیما کرده و جریانش در سایتهای داخلی و خارجی هست. عقد برادری یا اخوت هم چیزیه که توی ترکیه هواداران فراوان داره البته میان علوی ها و اونها داشتن برادر صیغه ای رو از شروط به کمال رسیدن یک انسان میدونن. پس بنظر بنده احتمال صحت این مطالب میره