Acer، اولین تولید کننده بزرگ کامپیوترهای شخصی است که با تصمیم مایکروسافت برای ورود به بازار تبلت‌ها مخالفت کرده و هشدار داده که این حرکت ممکن است به ضرر کل صنعت کامپیوترسازی تمام شود.

هنری وانگ از طرف Acer به Bloomberg گفته است: مایکروسافت از یک سو همکار ماست اما از طرف دیگر این حرکتش او را نه تنها با ما بلکه با تمامی تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی، رقیب می کند. ما فکر می کنیم که تولید تبلت با نام تجاری مایکروسافت برای کل صنعت کامپیوترهای شخصی، تاثیر منفی خواهد داشت.
البته منظور اصلی وانگ، سرفیس، تبلت ساخت خود مایکروسافت است که این کمپانی می خواهد آن را در ماه اکتبر معرفی کند.
پیش از این نیز، جی تی وانگ، رئیس و مدیر عامل شرکت ایسر به فایننشال تایمز گفته بود: این حرکت روی اکوسیستم کامپیوترسازی دنیا تاثیر منفی به جا خواهد گذاشت. ما باید از مایکروسافت بخواهیم روی این مسئله بیشتر فکر کند. تولید سرفیس قطعا تاثیر بسیار بدی روی این صنعت خواهد داشت و ممکن است سایر برند ها نسبت به این عمل واکنش منفی نشان دهند. مایکروسافت! این اقدام برای تو گران تمام خواهد شد! لطفا روی آن بیشتر فکر کن.
کمپل کان، رئیس بخش عملیات جهانی کامپیوتر های شخصی Acer نیز به فایننشیال تایمز گفته بود که کمپانی آنها متوجه گزینه های نرم افزاری دیگر شده است. کان گفته است: " اگر مایکروسافت به ساختن سخت افزار ها ادامه دهد، ما چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا باید همچنان باید به مایکروسافت تکیه کنیم ، یا بهتر است به دنبال جایگزین بگردیم؟
نظرات این کمپانی در حالی ارائه شده است که ویندوز 8 هم اکنون بسیاری از تولید کنندگان کامپیوتر را قبضه کرده است. نسخه مخصوص متقاضیان این سیستم عامل 26 اکتبر عرضه خواهد شد.
Mashable/ماندانا سجادی
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن CH ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    11 8
    به این میگن سلطه نرم افزاری
  • امین IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    22 2
    خیلی متخصصان بازار در امریکا این اقدام رو انقلاب مایکروسافت در بازار تبلت ها میدونند.. جالبه بدونید سورفیس مایکروسافت جز یک زیرگروه جدید مشترک از دو خانواده محصول لپ تاپ و تبلت هست و این باعث نگرانی اکثر تولید کنندگان تبلت و لپ تاپ شده.. چون برندی که به عنوان برند معرفی کننده یک گروه محصول جدید هست رقابت باهاش در میان مدت دشواره..البته نگرانی دیگر تولید کنندگان این هست که مایکروسافت با استراتژی یکپارچگی رو به بالا ( ادغام پلت فرم ویندوز 8 با محصول سخت افزاری خودش) مثل اپل در بازار نوعی انحصار ایجاد کنه.. در این بین میشه گفت تنها روزنه امید رقبای مایکروسافت قیمت بالای سورفیس هست
  • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    7 22
    مایکروسافت! این اقدام برای تو گران تمام خواهد شد! لطفا روی آن بیشتر فکر کن.
  • نیما DE ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    6 4
    بهتر است بیشتر و عمیقتر فکر کرد تمایل مایکروسافت برای امریکایی کردن ویندوز 8 و وابستگی ان به اینترنت باعث خواهد شد کشور های مثل ایران که در تحریمند نتوانند از ان استفاده کنند پیش از این مایکروسافت یندوز را طوری طراحی ی کرد که برروی کل سیستم ها اجرا شود و این باعث می شد دست ایران در کرک باز بماند و از دیگران کمک بگیرد ولی با بسته شدن ویندوز 8 به سیستم سرفیس کار برای ایران بسیار سخت و غیر ممکن خواهد بود زیرا دیگر با چالش نرم افزاری روبرو نیست بلکه با چالش سخت افزاری روبرو خواهد شد .
    • بدون نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      0 10
      شمانگران نباش ایران اونقدر جوون باهوش داره که گلیم خودشو از آب بیرون بکشه، برای من کامل اثبات شده که خیلی از تبلیغاتهایی که در مورد پیچیدگی محصولات میشه چرنده، اینو بعد از دیدن 20 خط تولید و مهندسی معکوس چنتا تکنولوژی پیچیده میگم