+ A - یکشنبه 22 مرداد 1391 - 13:39:00 چاپ
امتیاز به مطلب 207 نفر

آخرین آمار تلفات زلزله آذربایجان؛ 250 نفر کشته و 1800 نفر مجروح/ پایان عملیات امداد و نجات/ مراسم شب قدر در مناطق زلزله زده برپا شد

جامعه > حوادث - زلزله 6.2 ریشتری دیروز در اهر، تاکنون 250 کشته و بیش از 2000 مجروح برجا گذاشته است.

به گزارش خبرآنلاین؛ این رقم را حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور و ‌خلیل ساعی، مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرده اند

قدمی دراین باره به فارس گفت: عملیات امداد و نجات به پایان رسیده است. 110 روستا خسارت دیده‌اند و امید است آمار کشته شده‌ها از این مقدار افزایش پیدا نکند. در هیچ روستایی زیر آوار مانده نداریم و در حال حاضر اقلام و امکانات مورد نیاز در حال توزیع است.

بیشترین آمار خرابی‌ها و تلفات مربوط به شهرهای ورزقان، اهر، کلیبر و هریس در آذربایجان شرقی است. تاکنون 15پس لرزه در مناطق زلزله‌زده به ثبت شده است که عمدتا در ورزقان بود. همین پس لرزه ها موچب شد بسیاری از مناطق زلزله زده، شب را بیرون خانه ها سپری کنند.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی گفت: شمار مجروحان این حادثه به بیش از 2000 نفر رسیده است.

اما درحالی خبر از کشته شدن 250 نفر می رسد که مدیر پزشکی قانونی آذربایجان شرقی از تحویل 138 جسد تاکنون به پزشکی قانونی این استان خبر داده است.

بهرام صمدی راد درباره آمار کشته شده ها به فارس گفته: تعداد اجساد در ورزقان به 62 فوتی رسیده است. در روستاهای مجاور ورزقان از جمله رغن آباد 15فوتی، شخم لو 16 فوتی، گل عنبر 2 فوتی، رنگ آباد 10 فوتی و شهر ورزقان 19 فوتی بوده است. 

همچنین غلامرضا معصومی رئیس اورژانس کشور از امادگی بیمارستان های سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل برای پذیرش مصدومان خبر داده است: تمام بیمارستانهای استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل برای پذیرش مصدومان زلزله به حالت آماده باش هستند و تلاش می شود با درمان فوری مصدمانی که وضعیت بهتری دارند در اورژانس تختهای بیمارستانها را برای پذیرش مصدومان جدید خالی نگهداریم. ظرفیت بیماستانهای این 3 استان فعلاً برای پذیرش مصدومان این حادثه پاسخگوست و فعلاً از این نظر مشکی نداریم و در صورت نیاز از بیمارستانهای استانهای مجاور مانند زنجان و حتی رشت نیز برای پذیرش مصدومان استفاده می کنیم و بیمارستانهای این استانها نیز به حالت آماده باش هستند. از نظر تجهیزات امدادی، دارو و خون تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود نداشته ایم. البته بالگردهای اورژانس به علت نداشتن دید در شب امکان پرواز ندارند اما از تمام امکانات اورژانس و آمبولانسهای زمینی برای انتقال سریع بیماران استفاده می کنیم.

 

پاکسازی مناطق زلزله‌زده

از سوی دیگر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پاکسازی مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در حال حاضر آرامش در مناطق زلزله‌زده حکم‌فرما شده است و مردم با شرایط کنونی در حال برگزاری شب احیا هستند.

محمود مظفر به فارس گفت: اکثر روستاهای زلزله‌زده پاکسازی و به آسیب دیدگان امدادرسانی و در نهایت توزیع مواد غذایی و برای آنها سرپناه ایجاد شده است. در مراکز شهرهای زلزله‌زده نیز کمپ‌های اسکان اضطراری ایجاد شده است و خوشبختانه اکثر مردم نیز از چادرهای مسافرتی برای اسکان خود استفاده کرده‌اند. به مردمی که چادر مسافرتی نداشته اند، از طریق هلال‌ احمر به آنان چادر ارائه شده است، نکته مهم در این مورد آن است که مردم با شرایط کنونی با حضور روحانیون شب قدر را در کنار نیروهای اورژانس و هلال‌احمر به صورت دسته‌جمعی احیا گرفته‌اند.

4747

کلید واژه ها: زلزله - حوادث غیر مترقبه -
مطالب مرتبط
نظرات 101
  • مهدی یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:59:55
    442 11 پاسخ به این نظر
    واقعا متاسفم برای صدا و سیما... به جای اعلام عزای عمومی و اینکه تنی چند از هموطنان من هموطنان ایرانی من در این زلزه فوت نمودند صدر اخبارش سوریه و بحران اقتصادی اروپا و آمریکاست... شرم بر تو... شرم... ( امیدوارم پیامم چاپ بشه... ) از همه هموطنان میخوام به پایگاه های خون برن...
    • ehsan یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:41:34
      24 72
      صدا سیما فقط آمار کشته شده ها و زخمی ها رو میگه ولی تصویری از آه ناله و زیر آوار ماندن کودکان نشون نمیده و مهمترین عاملش تقویت روحیه جان باختگان چون پخش چنین تصاویری از رسانه ملی برای مردم آذربایجان درد آوره یک لحظه خودتون رو جای اون مردم و رو ستا نشینان تبریز قرار بدید زلزله ژاپن و عملکرد شبکه NHK ژاپن مهمترین تاثیر رو بر رسانه ها دیگر در پوشش زمین لرزه دارد
    • ماهان یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:32:06
      108 7
      آقامهدی مطمئنی که خون من وشما به دست همشهریهایمان می رسد؟
    • مینا یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:57:14
      60 3
      مهدی جون عزیزم حرف میلیونها ایرانی رو گفتی ولی کو گوش شنوا
    • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:58:43
      40 6
      ماهان عزیز.شما برای رضای خدا و بقصد کمک خون بده.ان شاءالله که میرسه
  • آریو یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:12:14
    432 15 پاسخ به این نظر
    تسلیت به تمام آذری های عزیز و مردم ایران....خدایا خودت کمک کن...
    • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:22:47
      95 17
      موندم چرا اینا منفی دادن ..
    • علی یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:56:39
      37 30
      خب منفی بدن عزیز جان.مگه با منفی یا مثبت دادن جهان کن فیکون میشه.
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:04:55
    260 3 پاسخ به این نظر
    اگه بدونین چقدر عذاب آوره شبکه های اصلی صدا و سیما مثل اینکه تو یه جزیره دور اقیانوس آرام زلزله شده خبر میدنو میگذرن؟ ما تا صب بیرون بودیم تو تبریز خدا خودش به روستایی ها کمک کنه. دیروز 2 ساعت بعد زلزله 2 تا هلیکوپتر نرفته بود حالا.
  • کیا یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:59:35
    175 4 پاسخ به این نظر
    خانه های روستایی ها تا کی میخواد همین جوری نا مقاوم بمونه ؟ تا کی میخواهند شعار بدهند؟واقعا چرا کسی برا مردم بی گناه ما دل نمی سوزونه ؟ همه روستاهای کشور وضع شون همینه
    • امید یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:18:36
      63 3
      خونه های تو شهر هم کم از خونه های روستایی ندارند.می دونستی اگه خدایی نکرده یه زلزله ی 6 ریشتری تو تهران بیاد 50% ساختمون ها با خاک یکسان میشن؟ حالا دیگه خودتون تلفات رو حساب کنید.
  • منطقه آزادارس یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:55:48
    162 3 پاسخ به این نظر
    عکس ها خیلی درد آور است تسلیت ویژه به بازماندگان
  • مهدی یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:56:29
    104 7 پاسخ به این نظر
    خیلی ناراحت شدم وقتی این خبرو شنیدم . تقدیر این بوده و کاری نمیشه کرد فقط باید سعی بشه امار تلفات کمتر بشه!!!
  • نرگس یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:59:46
    102 4 پاسخ به این نظر
    تنها کمکی که از ما برمیآید اینه که هممون بریم خون بدیم چرا که مردم مون الان به خون ما نیاز دارن ودر نهایت دعا
  • nader یکشنبه 22 مرداد 1391 - 14:56:34
    100 2 پاسخ به این نظر
    رييس سازمان هلال احمر از كجا اين خبرهارو ميده؟من ديشب از تبريز رفتم بطرف ورزقان كه ببينم وضيعت چه جوريه.اولا كه مردم شهر از امداد رساني خيلي گله مند بودن كه حتي كوچكترين امكانات كه چادر بود خيلي كم پخش شده بود و بيشتر مردم دنبال چادر بودن.ثانيا تا صبح كه اونجا بودم هنوز عدهاي زير اوار مونده بودن و كسي نبود .حالا اين وضع شهر ورزقان بود چه برسد به 110 روستاي اطرافش كه تا 100% تخريبي داشتن.واقعا برا مسئولين متاسفم كه فقط شعار ميدن و وضع ارام توصيف ميكنند
    • سینا چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 23:14:45
      4 0
      من خودم اونجا بودم ، وضع واقعا خراب بود اما همشهری های آذری خودشون شروع کردن برا کمک رسانی که دست همشون رو از دور می بوسم
  • شاهین یکشنبه 22 مرداد 1391 - 14:21:41
    99 4 پاسخ به این نظر
    :( تسلیت میگم به هموطنان داغدار!!!
  • پویا یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:20:04
    90 0 پاسخ به این نظر
    زلزله یک بار دیروز حوالی ساعت 5 تبریز و اطراف رو لرزوند (6.3 ریشتر) یک بار پس از ده دقیقه دوباره لرزوند (6.2ریشتر) یک بار هم وقتی همه مردم تبریز بدلیل نگرانی از پس لرزه در پارک ها و فضاهای سبز تبریز(که خوشبختانه تعدادشون زیاد است و فضای تمیزی هم دارند) خوابیده بودند نصف شب ساعا 2.55 دقیقه دوباره لرزید) تا الان که من اینو می نویسم همونطور که گفتم 3 تا زلزله اومده که یکی از دیگری بد تر بود خدا خودش به ما رحم کنه اگه زنده موندیم باز هم گزارش وضعیت رو می رسونیم، چون صدا و سیما اصلا اهمیت نمی ده و دیشب با کمال پر رویی داشت اول مراسم شب قدر رو نشون می داد در حالی که باید اول زلزله زدگان و 250 کشته و 2000 زخمی رو نشون می داد. "تورک عزیز لر هامی اولنرین گالان لارینا تسلیت دیرم"
  • Mahdi.N یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:00:59
    83 3 پاسخ به این نظر
    خدا به خانوادهاشون صبر بده...خیلی سخته...من یکی دل دیدن عکساشو هم ندارم...
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:00:17
    76 2 پاسخ به این نظر
    یه خبر هم از وضعیت کمک رسانی بذارید. هشدارهای لازم رو هم اطلاع رسانی کنید. همچنین پایگاههای انتقال خون در تهران و سایر استانها اعلام کنید.
  • توحید یکشنبه 22 مرداد 1391 - 14:34:07
    67 0 پاسخ به این نظر
    ما توتبریز زندگی میکنیم خیلی وحشتناک بود خدا کمک اهالی اهرو ورزقان و روستاهای اطراف باشه خسته نباشین منتظر اخرین اخبارها هستیم
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 14:27:02
    65 5 پاسخ به این نظر
    اين خاك دگر باره شد از زلزله ويران يا رب چه رموزي ست در اين گوشه ايران؟ هر تير بلا مي جهد از قوس طبيعت اول هدفش مي شود اين خانه ويران
  • ali یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:04:13
    63 2 پاسخ به این نظر
    اهم اخبار امروز شبکه خبر : کشته و مجروح شدن 40 نفر از نیروهای ناتو در افغانستان کشته شدن 85 نفر در سیل فیلیپین کشته شدن 3 نفر در آتش سوزیهای ایتالیا مفقود شدن 4 نفر در طوفان چین و دیگر هیچ .... ؟!؟!؟!
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:06:18
    52 7 پاسخ به این نظر
    مردم نیاز به کمک و امداد فوری دارن نه جوشن کبیر
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:49:26
    50 3 پاسخ به این نظر
    کم کاری و سهل انگاری برای نجات مجروحین از طرف مسوولین نابخشودنیست.
  • محمدرضا یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:47:12
    48 2 پاسخ به این نظر
    با سلام حالا کدوم کشور به ما کمک میکنه؟
  • ardeshir یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:31:34
    45 6 پاسخ به این نظر
    امکانات بیمارستان در حد صفر . تصور کنید در یک شهر بزرگ چنین اتفاقی بیافتد . بدون شک خیلی ها نه از زلزله و سیل و..... بلکه از کمبود امکانات و پشتیبانی خواهند مرد.
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 14:36:39
    43 5 پاسخ به این نظر
    خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • محسن یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:50:48
    39 2 پاسخ به این نظر
    خدا به همه اين خانواده ها كه عزيزانشون رو از دست دادن صبر بده و آذري ها بدونن همه مردم در عزاي آنها شريك هستند .
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:45:04
    36 0 پاسخ به این نظر
    مناسب است تمامافرادی که افطار آنچنانی می خواهند به پولدارها بدهند به این افراد زلزله زده بدهند . ستادی اصلح درست شود تا مردم زلزله زده در این چند روز میهمان خانهواده های دیگر شهرهای امن شوند. نام ستاد افطار بامردم زلزله زده
  • محبی یکشنبه 22 مرداد 1391 - 14:43:06
    35 8 پاسخ به این نظر
    یه شماره حسابی چیزی اعلام کنن برای کمکهای مردمی
  • لیلا یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:28:49
    35 4 پاسخ به این نظر
    دیشب خیلی شب وحشتناکی بود... نمیدونستیم به فکر حاجت خواستن باشیم یا نجات جونمون... هنوز ته دلم داره میلرزه... درست ساعت 3 نصف شب وسط مراسم قرآن به سرگیری یه پس لرزه شدیدی اومد... خیلی بد بود...
  • سبلان یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:06:35
    32 1 پاسخ به این نظر
    درگذشت جمعی از هموطنان اذزی را به مردم شریف اذربایجان تسلیت عرض می کنم مسولین محترم جدا به فکر مردم باشید
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:11:36
    28 1 پاسخ به این نظر
    خداوند به همه بازماندگان صبر عنایت کند
  • پوریا یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:32:05
    27 0 پاسخ به این نظر
    فعلا بیش از 250 نفر مرده ثبت شده و 150 تا جسد هم به دست پژشک قانونی داره میرسه بیمارستان های تکل اذربایجان و اردبیل پره دارن میبرن به زنجان و رشت الان جلوی وادی رحمت تبریز(قبرستان مرکزی)پره هی صدای لا الا ...داره میپیچه خواهشا همه مردم برن خون بدن
  • فهیمه یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:32:49
    27 1 پاسخ به این نظر
    خدایا به تمتم بازمانده هاشون صبر بزرگی بده ،روز خوبی رفتن پیش خداشون.واقعا درد ناکه من طاقت دیدن عکساشونو هم ندارم مخصوصا بچه های بی گناه .امیدوارم که خدا همه ماها رو عاقبت به خیر کنه . وهیچ کدوم از اون بچه ها بی سرپرست نشن ای خدا از ته دل دارم اینو میگم .تورو خدا همه براشون دعا کنن. از همه کسانی هم که کمک رسانی میکنن ممنونیم.
  • هادی یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:25:06
    26 11 پاسخ به این نظر
    به به چه سرعت عملی کی دفن شدن اجساد که مراسم گرفتن؟؟؟!!!
  • امیر یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:15:29
    25 2 پاسخ به این نظر
    چرا تو هیچ سایتی عکسی از امداد رسانی یا کمپ اسکان و تقسیم مواد غذایی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:39:40
    24 1 پاسخ به این نظر
    مردم بی خانمان شدن و عزیز از دست دادن اینا فکر شب قدرن! ای داد از این مردن درد کشیده
  • اکبر یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:54:18
    24 1 پاسخ به این نظر
    خیلی بده.من اهل اهرم .از دیروز هزار بار مرگ جلو چشام اومده.نمیترسم.ولی بازم ترسناکه.دعا کنین
    • الهه جمعه 10 آذر 1391 - 16:55:57
      1 0
      حتما دعا میکنیم
  • میلاد یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:05:37
    22 0 پاسخ به این نظر
    خیلی درد آور بود باید تسلیت گفت به تمام مردم ایران و مردم آذر بایجان.
    • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:15:24
      9 3
      جملتون خیلی زیبا بود
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 14:56:58
    21 60 پاسخ به این نظر
    کاش اين تعداد هم نبود، ولي باز هم خدا شکر خيلي زياد نيستند. اگه مي خواست مثه بم بشه که واويلا بود.
  • سحر یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:14:36
    21 2 پاسخ به این نظر
    انالله واناالیه راجعون
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:23:18
    21 1 پاسخ به این نظر
    من تا حالا زلزله رو حس نکرده بودم. واقعا یه لحظه نمیدونی چیکار باید کنی. واقعا خدا به بازماندگان صبر بده.
  • مجتبی ب یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:06:48
    20 45 پاسخ به این نظر
    اذا زلزله الارض..............
  • پاملا یکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:37:49
    20 1 پاسخ به این نظر
    برای کمک به آسیب دیدگان به کجاباید مراجعه کرد؟
  • امير یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:14:04
    20 2 پاسخ به این نظر
    وقتي زلزله اومد ندونستم چجوري ودمو برسونم با طبقه بالا...بخاطر خواهر و خواهرزادم... خدا رحم كرد
  • علی اکبر یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:32:15
    20 2 پاسخ به این نظر
    واقعا سخته خدا رحمتشون کنه و به خانوادهاشون صبر بده . تشکر از گروه امداد و نجات که به کمک این ها رفتند
  • mohammad یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:35:48
    19 2 پاسخ به این نظر
    سلام دوستان من یکی شهروندهای تبریزی هستیم . اینجا خیلی داغون شده . ما خواب نداریم .دیشب تو پارک خوابیدیم . الان هم پایین اپارتمان هستم دارم با لب تاب م واستون پیغام میذارم . تا الان 300 تا کشته و1900 زخمی . تا الان 70 بار اومده . دعاکنید فقط همین .
  • مسعود یکشنبه 22 مرداد 1391 - 19:15:33
    19 1 پاسخ به این نظر
    خدايا به پدر و مادر اين زلزله زدگان صبر عطا بفرما
  • خوزستان-اهواز یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:06:01
    18 1 پاسخ به این نظر
    تسلیت می گم به برادران و خواهران هم میهن ان شا الله خدا به همتون صبر بده برای تحمل این درد
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:07:21
    18 1 پاسخ به این نظر
    تسلیت میگم به مردم آذربایجان ، واقعا متاسفم ، خدا به خانواده های داغ دیده صبر بده و یه جنمی به مسئولین مربوطه که زودتر این بنده های خدا رو سرو سامان بدن
  • خوزستان - اهواز یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:08:45
    18 2 پاسخ به این نظر
    تسلیت می گم به تمام برادران و خواهران هم میهن ان شا الله خدا به شما صبر بده برای تحمل این درد و رنج به خواست خدا همه دست به دست هم می دیم خانه ها را دوباره می سازیم
  • ساناز یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:43:51
    18 1 پاسخ به این نظر
    من تبریز واسه مسافرت بودم دتا به حال همچین چیزی ندیده بودم واقعا شکه شده بودم کل ساختمونا به چپ و راست میرفتن
  • بدون نام دوشنبه 23 مرداد 1391 - 04:25:24
    18 1 پاسخ به این نظر
    يه تشكر ويژه بايد از صدا و سيما كرد.... واقعا دستتون درد نكنه! همين بود اطلاع رسانيتون؟ هنوز خيليا از وقوع اين حادثه خبر ندارن...... چطور اسم خودتونو ميذاريد رسانه ي ملي؟
  • بوالحسن یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:22:08
    17 59 پاسخ به این نظر
    آفرین بر تو صدا وسیما.... خدا عوضت بده
  • آریو یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:29:36
    17 1 پاسخ به این نظر
    هر کسی می خواد به صورت زنده از وقایع زلزله ورزقان با خبر شه تو رادیو موج 98.5 تو اف ام باز کنه... منم به نوبت خودم از تبریز واسه همه صبر میخوام... واسه ماندگان تمام اونایی که تو این واقعه فوت کردن تسلیت میگم... و از خدا واسشون صبر می خوام....
  • حسن یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:20:27
    16 3 پاسخ به این نظر
    بهترین کمک به این اوضاع و احوال پرهیز از جنجال و ارائه اخبار آرامبخش است تا امدادگران و نجاتگران بتوانند به خوبی وظایف خود را انجام دهند.حمایت روانی و پرهیز از اخبار نگران کننده بهترین کمک به مردم حادثه دیده و نجاتگران و مسئولین امداد و نجات است.
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:22:38
    16 1 پاسخ به این نظر
    پایگاه حلال احمر علی دایی: کسانی که می خواهند خون بدهند به آدرس زیر مراجعه کنید: فلکه دوم تهران پارس - انتهای خ جشنواره - روبروی فرهنگسرای اشراق - مجتمع منطقه 4 - یکشنبه از ساعت 7 صبح تا 12 شب
  • سیمین یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:26:28
    16 2 پاسخ به این نظر
    خدا به همشون صبر بده
  • amin یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:59:57
    16 1 پاسخ به این نظر
    به همه هموطنان تسلیت عرض مینکم مخصوصا آذری زبانان عزیز خدا به بازماندگان صبر بده برای شادی روح درگذشتگان این زلزله ((صلوات))
  • عیسی یکشنبه 22 مرداد 1391 - 14:57:19
    15 16 پاسخ به این نظر
    تشکر از زحماتب بیشمارشما عزیزان
  • مونا یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:45:24
    14 0 پاسخ به این نظر
    به همه هموطنان عزیزم تسلیت می گم!
  • سعیده یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:11:21
    13 2 پاسخ به این نظر
    خدایا خودت نظر کن
  • رشید یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:14:14
    12 1 پاسخ به این نظر
    ازخدامیخوام کسایی راکه تو این حادثه جونشون رو ازدست دادن رو بیامرزه و به بازموندگانشون صبر بده . اطمینان داشته باشید مردم مردم،مخصوصاُتو این شبادعاگوی همه زلزله زده ها هستندوتااونجاکه دستشون برسه کمک میکنند.به خواننده های این مطلب توصیه می کنم توجاهایی مثل هلال احمر آموزش ببینندچون خدایی نکرده دورنیست نظیر این اتفاق هاوشاید بدتر.
  • امید یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:34:43
    12 3 پاسخ به این نظر
    الان که نزدیک 20 ساعت از وقوع زمین لرزه می گذره صدای آمبولانس ها حاکی از ادامه عملیات امدادرسانی در اون منطقه هستش.
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:47:21
    12 0 پاسخ به این نظر
    فکر ش را بکنید اگر زلزله نصفه شب می امد فاجعه در فاجعه می شد
  • 456 یکشنبه 22 مرداد 1391 - 20:40:37
    12 0 پاسخ به این نظر
    رئیس صدا وسیما مرحبااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟
  • علی - اهواز یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:37:21
    11 1 پاسخ به این نظر
    هموطنان عزیز اذری باعرض تسلیت وامید شفای مجروحین
  • قادر یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:49:09
    11 0 پاسخ به این نظر
    با درود به روح کشته شده گان زلزله دیروز تنها کمکی که میتوان انجام داد حضور افراد کارآمد و خبره میباشد که به مسائل پزشکی و کمکهای اولیه و امدادو نجات وارد باشد و افراد عادی باید از حرکت به مناطق فوق خوداری نمایند.
  • جلیل یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:03:14
    11 1 پاسخ به این نظر
    خدا به همه باز ماندهگان آزری تبار ها صبر اعطا نماید
  • حامد یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:04:20
    11 2 پاسخ به این نظر
    خدا به مردم اون مناطق صبر بده وای به روزی که این زلزله توی تهران بیاد تورو خدا به داد مردم برسید
  • پدر یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:42:15
    11 0 پاسخ به این نظر
    اااااااااااااااه.وافعا سخته.آینده ...
  • علی یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:10:46
    11 4 پاسخ به این نظر
    بنی آدم اعضای یکدیگرند که درآفرینش زیک گوهرند آفرین به ایرانیهای غیور
  • f.gh یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:14:47
    11 2 پاسخ به این نظر
    یک حساب برای کمک نقدی اعلام کنید
  • milad یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:10:41
    10 0 پاسخ به این نظر
    باید تسلیت گفت به تمام مردم ایران و مردم آذربایجان.دوستون دارم.
  • mahnaz یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:07:52
    9 1 پاسخ به این نظر
    خدایا به دل تمامی این عزیزان داغدیده صبر بده .واقعا سخته................
  • لیلا یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:10:02
    9 1 پاسخ به این نظر
    من آذری اهل شبستر هستم که پس لرزه های این حادثه تقریبا ساعت 4:30 رخ داد خدایا به همه کمک کن و از این که زنده هستم شکر مکنم
  • بهراد یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:43:55
    8 1 پاسخ به این نظر
    واقعا نمی دونم چی بگم . اصلا نمی دونم چیکار کنم! خدا خودت رحم کن.
  • مجید عمارت یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:12:28
    8 13 پاسخ به این نظر
    خدا به همه ی اسیب دیدگان صبر بده به نظرم این عزیزان تاوان همه ی مارو دادن با این همه فساد و گناه کشور با خاک یکسان می شد جا داشت خدا رحم کرد
  • پوریا یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:36:01
    7 0 پاسخ به این نظر
    یه کوچولو خودتون به این ایت برین هر 40 دقیقه یه بار یه پس لرزه 4 ریشتری میاد به ورزقان http://irsc.ut.ac.ir/currentearthq.php?lang=fa
  • علی یکشنبه 22 مرداد 1391 - 17:09:55
    6 1 پاسخ به این نظر
    خدا به همشون صبر بده
  • مرتضی یکشنبه 22 مرداد 1391 - 20:43:55
    6 1 پاسخ به این نظر
    به تمامی عزیزانی که از دست دادیم و تمامی بازماندگانشان تسلیت میگم الان که اینارو مینویسم اشکام سرازیره واقعا سخته چنین دردی رو کشیدن روحشون شاد
  • rohollah یکشنبه 22 مرداد 1391 - 21:14:17
    6 1 پاسخ به این نظر
    به همه ایرانی های وطن دوست تسلیت میگم..... خدا به هموطنای عزیزمون صبر بده.
  • داریوش دوشنبه 23 مرداد 1391 - 03:52:44
    5 0 پاسخ به این نظر
    باعرض تسلیت به همه هموطنان.هرکدام از ما درحدتوان خود به یاری زلزله زدگان بشتابیم.جای دوری نمیره.من یک روز حقوقم رابه آنها اختصاص میدم.کاش ورزشکارانی که میلیاردی میگیرن درصدی از درامدشون را به آنهااختصاص میدادن.
  • یه نفر دوشنبه 23 مرداد 1391 - 09:25:52
    5 2 پاسخ به این نظر
    خدا به مردم زلزله زده صبر بده زلزله خیلی وحشتناکه خدا به کل ایرانیا صبربده با این مسولین بی خیال
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:57:44
    4 6 پاسخ به این نظر
    این مصیبت را به همه هموطنان، به ویژه داغداران عزیز تسلیت می گویم. امیدوارم خداوند درگذشتگان را بیامرزد و به بازماندگان صبری زیبا و اجری بسیار بدهد. بک نکته: برخی عزیزان انتظار دارند که صدا و سیما همه اخبار ناراحت کننده را بلافاصله به اطلاع عموم برساند. اما اگر به مسئله درست نگاه شود؛ رسانه ای کردن اطلاعات ریز این گونه حوادث چیزی جز وحشت و نگرانی ایجاد نمی کند. تجربه منجیل، اردبیل و بم را باید مد نظر داشت. البته برنامه هایی برای تسلی دل بازماندگان و نیز برای جلب کمک های مردمی نیز باید باشد. اما اعلام ریز مسایل مربوط به این حوادث شبیه این می ماند که در مجلس ترحیم یک جوان، نحوه جان دادن او را برای مادرش تشریح کنند.
  • بدون نام یکشنبه 22 مرداد 1391 - 21:34:02
    4 1 پاسخ به این نظر
    باعرض تسليت براي همه اذري ها وصبر برايمان براي ظهور اقا بسيار دعا كنين خدا بلاهلشو دور كنه
  • mehrad پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 03:21:23
    4 0 پاسخ به این نظر
    خوي ساعت 10:20 دقيقه امشب دوباره لرزيد. فك كنم ورزقان بازم پس لرزه ي 5 ريشتري داشته. خدا رحم كنه.
  • سید پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 19:15:28
    4 0 پاسخ به این نظر
    این مصیبت وارد شده رابه مردم اذربایجان تسلیت عرض می نماییم واز خداوند منان برای عزیزان بازمانده صبر عاجز خواستاریم .
  • ترانه یکشنبه 5 شهریور 1391 - 23:47:48
    4 0 پاسخ به این نظر
    سلام منم به نوبه خودم به همه تسلیت میگم
  • زهرا دوشنبه 23 مرداد 1391 - 04:57:50
    3 0 پاسخ به این نظر
    امیدوارم تعداد مجروحین وکشته شده ها بیشتر از این نشه
  • علی دوشنبه 23 مرداد 1391 - 13:15:59
    3 4 پاسخ به این نظر
    از مسئولین محترم بهران زلزله خواهشمندم نظارت بر کارزیردستان خود نهایت تلاش را داشته باشند تا کمکهای مردمی هر چه سریعتر بدست واجدین شرایط درزلزله برسه و لوازم کمکی بعد از چند ماه سر از بازار های کنار خیابان در نیاره.
  • ali یکشنبه 29 مرداد 1391 - 17:38:05
    3 0 پاسخ به این نظر
    واقعا من از ته دلم ارزو صبر برای مازماندگان و هموطنان خوبم رو دارم امیدوارم ما رو در غم و قصه هایشان شریک بدارن
  • س سه شنبه 24 مرداد 1391 - 22:58:07
    2 0 پاسخ به این نظر
    واقعا خیلی سخته اگه آدم خودشه جای اونا بذاره میبینه که چه فاجعه ایه
  • اکبر پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 00:07:01
    2 0 پاسخ به این نظر
    از تمام ورزشکاران و بازیگران کمال تشکر را دارم که برای ابراز همدردی با این مردم مصیبت دیده خودشون را به این شهرها رساندند و هر آنچه از دستشان بر می آمد انجام دادند
  • بدون نام پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 03:33:20
    2 0 پاسخ به این نظر
    باعرض تسليت به كليه بازماندگان زلزله گلايه اي ازدولت دارم چرا بعداززلزله وكشته شدن جمع كثيري ازهموطنانمان ضرب العجل اسكان مصيبت ديدگان درظرف مدت دو ماه راصادرميكنند. چرا علاج واقعه راقبل ازوقوع نمي نمايند ؛ براي دريافت وام مسكن ما ها دوندگي ميكنند وبعدازچند ين ماه دوندگي وتحمل ژست هاي كارمندان ومهندسين بنيادمسكن و.... آيا قرض هم بااينهمه دشواري وتحقير؟ بهترنيست وام مسكني كه دراختيار اين كاهگل نشينان قرارميگيرد درحداقل زمان باشد؟ آيا بهترنيست طرح مقاومسازي مسكن كه بعداززلزله رودبار صحبتش بود بيشترازاين مورد توجه مسئولان قرارداشته باشد ؟ آيا زلزله ديگرنخواهدآمد ؟ شايد زلزله بعدي درروستاي ماباشد وخانه هاي كاهگلي را باخاك يكسان كند آيا بهترنيست اعتبار وام مسكن روستائيان رابيشتر وسحل الاخذ كنند.
  • m e h r a d شنبه 11 شهریور 1391 - 04:25:58
    2 0 پاسخ به این نظر
    سلام به دست اندركاران سايت خبرآنلاين. اخبار ساعت 21 از زلزله ي بزرگ بالاي هفت ريشتر در كشور فيليپين خبر داد. پس چرا در سايت شما هيچ اخباري درباره وقوع اين زمين لرزه و تلفات و خسارات احتمالي درج نشده؟ از خبر آنلاين توقع داريم خبرها را زودتر از صدا و سيما و ديگر سايتها به سمع كاربران برساند. از شما عزيزان زحمت كش كمال تشكر را دارم.
  • الهه جمعه 10 آذر 1391 - 16:54:10
    2 0 پاسخ به این نظر
    واقعا متاسفم.........
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.