رییس مجلس، کمیسیون عمران را مامور پیگیری رفع مشکلات مردم در این مناطق و بازسازی منازل آسیب دیده ها کرد.

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نطق آغازین خود در جلسه علنی امروز دوشنبه با ابراز تاسف و تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در زلزله اهر، هریس و ورزقان، گفت: حادثه تاسف بار در منطقه ورزقان، اهر و هریس همه ما را عزادار نمود. آثار زیانبار این حادثه از نظر خسارات جانی به شدت ملت را متاثر کرده است .از ساعات اولیه نمایندگان این مناطق آقایان فلاح و دهقان و سایر همکاران در این استان برای نجات آسیب دیدگان و اسکان مردم تلاش وافر داشته اند که از این عزیزان و اعضای هیئت دولت خصوصا وزارت کشور، بهداشت و هلال احمر که به موقع به مناطق زلزله زده شتافتد تشکر می کنیم و از خداوند متعال علو درجات برای درگذشتگان و سلامتی برای آسیب دیدگان را خواستاریم
رییس مجلس همچنین کمیسیون عمران را مامور پیگیری رفع مشکلات مردم در این مناطق و بازسازی منازل آسیب دیده ها کرد.

لاریجانی در ادامه سخنان خود به شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در سال 1385 در جریان جنگ 33 روزه اشاره کرده و افزود: در سال 1385 در چنین روزی رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 33 به شکل مفتضحانه ای شکست را پذیرفت و تبدیل به جنازه سیاسی در خاورمیانه گردید و به درستی این روز را روز مقاومت اسلامی نامیده نهاده اند.به رزمندگان پیروز این عملیات در لبنان مقاوم بخصوص حزب الله و رهبر شجاع و سلحشور آن سیدحسن نصرالله تبریگ گفته و یاد شهدای این مجاهدت بزرگ را گرامی می داریم.


اهم صحبت های رییس مجلس را در ادامه بخوانید؛
-  جنک 33 روزه به عنوان طولانی ترین و ناکام ترین و پرهزینه ترین جنگ در تاریخ جنگ های این رژیم بود .در این جنگ ارتشی که طی شش روز در سال 1967 میلادی سه کشور عربی را شکست داده بود در برابر مقاومت حزب الله باشکست ناباورانه روبرو شد .عمق این شکست تا حدی بود که علاوه بر تشکیل کمیته وینوگراد تحقیقات گسترده ای درباره دلایل این شکست توسط ارتش و سایر دستگاه های امنیتی و سیاسی و مطالعاتی این رژیم انجام گرفت که نکات مهمی از این پدیده را روشن کرد.
-  اولابه خلاف تبلیغات وسیعی که در ابتدای این جنگ آمریکا و اسرائیل به راه انداختند و ربودن دو سرباز اسرائیلی را عامل جنگ اعلام کردند، امروز کاملا روشن شده که این جنگ نتیجه طراحی وسیع بین اسرائیل و آمریکا بود که از قبل تدارک گردیده بود. مایر واگن رییس موساد می گوید کمیته گفتگوی استراتژیک اسرائیل - آمریکا در آخرین نشست خود در اواخر مارس آن سال به بررسی انجام عملیات نظامی گسترده بر ضد اهداف، پایگاه ها و شخصیت های حزب الله توسط رژیم اسرائیل پرداخت و طرف آمریکایی نیز متعهد شد پوشش سیاسی این عملیات را تامین کند و ربودن دو سرباز اسرائیلی بهانه تحقق این عملیات بود. لذا در سطح سیاسی انتظارات و اهداف بالایی برای این جنگ در نظر گرفته بودند. به گونه ای که اولمرت در اولین سخنرانی خود بعد از شروع جنگ، اهداف جنگ را بازگرداندن بی قید شرط سربازان ربوده شده، نابودی کامل حزب الله، انهدام زیر ساخت های نظامی آن و حذف چهره های شاخص سیاسی آن، خلع سلاح و پاک سازی جنوب لبنان از سربازان حزب الله و تغییر وضعیتی که تا زمان شروع جنگ در جبهه شمالی اسرائیل وجود داشت.
- وزیر خارجه آمریکا در هفته اول در سفر به لبنان در ملاقات با گروه 14 مارس  مطالبی بیان کرد که بسیار مهم بود؛ او از تغییر چهره خاورمیانه در اثر زایمان و تولد خاورمیانه جدید سخن گفت. در واقع این جنگ عملیات مشترک امریکا و اسرائیل بود و به قول خود اسرائیلی ها جنگ اسرائیل به نیابت از امریکا بود که تصمیم آن و طراحی آن از زمان عقب نشینی خفت بار اسرائیل از جنوب لبنان در سال 2000 گرفته شد.

- به خاطر دارم در هفته اول جنگ که تبلیغات برخی رسانه های داخلی لبنان و بین‌المللی و همراه با تبلیغات پیروزی نظامی رژیم اسرائیل به تحقیر حزب الله می پرداختند و اسارت دو سرباز اسرائیلی را اشتباه حزب الله قلمداد می کردند، به دلیل مسئولیتم در شورای عالی امنیت ملی با رهبر معظم انقلاب در مورد شرایط جنگ بحثی داشتم. ایشان با صراحت فرمودند من تردید ندارم که طراحی این جنگ از قبل انجام شده بود و ربطی به اسارت این دو سرباز اسرائیلی ندارد و باید در این مرحله رزمندگان حزب الله مقاومت کنند تا جنود الهی به کمک آنها بشتابد و دعا کردند واندرزهایی دادند که به رزمندگان حزب الله منتقل شد.
-  بعد از پایان جنگ که آقای سید حسن نصرالله به ایران آمدندگفتند بعد از اخذ نظرات امام خامنه ای دریچه هایی از حقیقت به روی ما باز شد و کنه موضوع برای ما روشن شد و روحیه جدیدی در میدان نبرد حاصل گردید و مقاومت واقعی آن موقع شکل گرفت و کلید پیروزی جنگ 33 روزه همین نکات امام خامنه ای بود.

-  ثانیا به محض بروز اولین نشانه های شکست اسرائیل، بوش شتابزده وزیر امور خارجه خود را بار دیگر عازم منطقه کرد. بوش که در دوهفته اول جنگ حاضر نبود درباره آتش بس حرفی بزند تا فرصت لازم را برای ادامه جنگ به اولمرت بدهد و در کنفرانس رم در هفته اول جنگ با صراحت  مانع پیشنهاد آتش بس شد و در کنفرانس جی ای در مسکو در ادبیاتی وقیحانه نسبت به حزب اله وپیروزی اسرائیل حرف های نامربوط زد اما از هفته سوم  به بعد به محض وارد آمدن خسارات های نظامی سیاسی به اسرائیل برای نجات آبروی اسرائیل سعی کرد در سازمان ملل قطعنامه ای را به تصویب برساند و قطعنامه 1761 شورای امنیت برای آتش بس در جنگ را به تصویب رساند که در واقع نوعی عقب نشینی برای جلوگیری از شکست عمیق تر اسرائیل بود.

-  درد سیلی محکم مقاومت به رژیم اسرائیل چنان بود که باعث مشکلات سیاسی درون رژیم شد و در بعد بین المللی دچار سرافکندگی آنها شد و برای رهایی از این بن بست خارجی و داخلی به جنگ 22 روزه اقدام نمود که فضاحتی دیگر برای این رژیم به بار آورد.
-  در این مرحله آمریکا و اسرائیل متوجه شدند با پدیده نوظهوری از مقاومت و جنگ های نامتقارن روبرو شده اند که در بطن خود نوعی بیداری در نسل جدید دنیای اسلام را به همراه دارد و محدود به ایران و لبنان و عراق نیست.
-  در تحولات اخیر دنیای اسلام فشار انزاوای رژیم صهیونیستی  و پایان عمر حکومت های دست نشانده آمریکا در منطقه آنها را به اتحادی نامقدس کشاند تا نسبت به نظام جمهوری اسلامی به عنوان کانون مقاومت اسلامی طرح های ساده لوحانه ای را علیه ما به اجرا درآورند.
-  امروز دموکراسی آمریکا و برخی مرتجعین بی آبرو در منطقه آنقدر رنگ باخته که مثل دغل کاری در جنگ 33 روزه نیات پلید و پنهان آنها را علنی کرده است.آمریکا و اسرائیل در یک سال اخیر درک کرده اند که با تحریک کشورهای ساده لوح منطقه به باتلاق عمیق تری در حال سقوط هستند. وزیر خارجه امریکا تازه در روزهای اخیر درک کرده که با سخنرانی های آتشین و فرمان صادر کردن نمی توان شاهد تغییرات در سوریه شد.
-  جمهوری اسلامی باردیگر به کشورهای منطقه هشدار می دهد دست از بازیگوشی و بازیگری در نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی بردارند که این رفتارها در حافظه تاریخی مردم منطقه می ماند و دنبال بهانه های واهی ای نباشند که این روزها در سخنان برخی سیاستمداران تازه کار منطقه دیده می شود.
-  ایران تحرک نظامی در این مسائل نداشته و آن را به مصلحت نمی داند و اگر چنین بود سرنوشت حوادث طور دیگری بود. مشکل این است که برخی کشورهای منطقه با تحلیل ناقص و تصورات واهی در دام منافع آمریکا و رژیم اسرائیل سقوط کرده اند و بهتر است خود را نجات دهند.
-  تحولات دو سال اخیر با همه فراز و فرودهایش درب های رهایی را به روی مسلمانان باز کرده است و در آینده نتایج آن را برای منطقه شاهد خواهیم بود که نتیجه روحیه مقاومت در منطقه است که بعد جنگ 33 ورزه و انقلاب اسلامی حاصل شده است.

 رییس مجلس در پایان سخنانش، پیروزی و قهرمانی ورزشکاران ایرانی در المپیک را تبریک گفت.
/17220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =