+ A - دوشنبه 18 آبان 1388 - 07:40:00 چاپ
امتیاز به مطلب 497 نفر

آیا 2012 پایان کار دنیا خواهد بود؟

دانش - بر اساس نظریاتی که ریشه در یک پیش‌گویی از مایای باستان دارد، روز 21 دسامبر / 30 آذر سال 2012 / 1391 روز موعود است و دنیا به پایان خواهد رسید. آیا واقعا 3 سال تا آخرالزمان باقی مانده است؟

علی‌رضا نورایی: آخر دنیا نزدیک است! بر اساس نظریاتی که ریشه در یک پیش‌گویی از مایای باستان دارد، روز 21 دسامبر / 30 آذر سال 2012 / 1391 روز موعود است و دنیا به پایان خواهد رسید! از همین الان هم ماشین بازاریابی فیلم در آستانه اکران «2012» بر تبلیغات پیرامون پدیده‌های مرتبط با نابودی جهان این تاریخ افزوده و فضا را برای فروشی بی‌نظیر آماده می‌کند.

اما واقعیت ماجرا چیست؟ آیا واقعا دنیای ما سه سال دیگر به پایان می‌رسد؟ در ادامه، پنج پدیده که طبق پیش‌گویی مایایی زمین را نابود می‌کند، بررسی شده است. شاید شما هم پس از به پایان بردن این مطلب، نظر دیگری درمورد این پیش‌گویی پیدا کنید.

پدیده‌ای فضایی، قطب‌ها را می‌چرخاند

در برخی پیش‌گویی‌ها پیرامون محشر 2012 گفته شده که زمین به واسطه برخورد یک شهاب‌سنگ دچار جابجایی قطب‌ها می‌شود، یا زمین در اثر پدیده‌ای نادر 27هزار سال‌نوری را یک‌شبه طی می‌کند و در مرکز کهکشان راه شیری قرار می‌گیرد؛ و یا داخل زمین به دلیل تشعشعات شدید خورشیدی ناپایدار می‌شود و به مکانی ناامن برای ساکنانش تبدیل می‌شود!

جابجایی قطب‌ها این‌گونه رخ می‌دهد که پوسته و گوشته زمین ناگهان جابجا می‌شوند و با گردش به دور هسته بیرونی زمین، شهرهای ویران را به قعر خود فرو می‌برند.

آدام مالوف، یکی از زمین‌شناسان دانشگاه پرینستون روی پیش‌گویی جابجایی قطب‌ها مطالعه کرده و این ایده آرماگدون 2012 را به چالش کشیده است. به گفته وی، شواهد مربوط به مغناطیس سنگ‌ها دال بر این است که قاره‌های زمین در گذشته چنین نوآرایی شدیدی را تجربه کرده‌اند ولی این فرآیندی میلیون‌ها سال به طول انجامیده و آن‌قدر آهسته اتفاق افتاده که انسان نمی‌تواند چنین چیزی را درک کند.

سیاره‌ای ناشناخته در راه برخورد با زمین

چند سال پیش، تلسکوپ فضایی هابل تصویری بی‌نظیر از ستاره متغیر 838 صورت‌فلکی تکشاخ را در فاصله بیست‌هزار سال‌نوری تهیه کرد که ستاره‌ای از نوع غول‌سرخ را همراه با غبار اطرافش نشان می‌داد؛ اما برخی پیدا شدند و گفتند این تصویر حاوی شواهدی از یک دنیای موهومی با نام سیاره ایکس ونیبیرو است و در مسیری واقع شده که تا سال 2012 به زمین اصابت خواهد کرد.

این در حالی است که به گفته دیوید موریسون، یکی از اخترشناسان ناسا، «هیچ چیزی در آنجا وجود ندارد و این نزدیک‌ترین چیز به حقیقت است! اگر آنجا یک سیاره یا یک کوتوله قهوه‌ای و یا هرچیز دیگری وجود داشته باشد که 3 سال تا ورود به منظومه شمسی فاصله داشته باشد، منجمان قطعا از یک دهه قبل‌تر آن‌را شناخته و در حال مطالعه‌اش بودند! از آن بدتر این‌که اگر چنین چیزی واقعا وجود داشته باشد، حتی امروز با چشم غیرمسلح باید دیده شود».

منشا این ایده در واقع پیش از آغاز شایعات پیرامون 2012 بود. زنی که ادعا می‌کرد از بیگانگان پیغام می‌گیرد، محشر نیبیرو را شایع کرد، تازه او اعلام کرده بود دنیا در سال 2003 به پایان می‌رسد و نه 2012.

مقارنه خورشید و کهکشان به محشر می‌انجامد

برخی رصدگران آسمان باور دارند که سال 2012، مقارنه آسمانی بی‌نظیری روی خواهد داد که برای اولین بار در 26هزار سال گذشته اتفاق می‌افتد. بر پایه این سناریو، مسیر خورشید در آسمان از نقطه‌ای می‌گذرد که قلب کهکشان راه‌شیری در آنجا قرار گرفته است.

برخی نگران آنند که نیروی گرانش خورشید و نیروهای ناشناخته و بسیار قدرتمند کهکشانی یکدیگر را تقویت کنند و و مثلا با پدید آوردن یک جابجایی قطبی یا کشاندن زمین به داخل ابرسیاه‌چاله فوق‌العاده عظیمی که در قلب کهکشانمان لانه گزیده، آخرین روز زمین را رقم بزند.

این درحالی است که هیچ مقارنه یا نظم کهکشانی جدیدی در سال 2012 وجود ندارد. هرسال به‌هنگام انقلاب زمستانی خورشید در نقطه‌ای از آسمان واقع می‌شود که بسیار نزدیک به مرکز کهکشان راه شیری است. شاید نویسندگان زیج‌ها و تقویم‌های نجومی از چنین مقارنه‌هایی هیجان‌زده شوند، ولی واقعیت آن است که چنین پدیده‌هایی فقط ظاهری است و برای اهل دانش معنی خاصی ندارد. مثال مشهور دیگر، قمر در عقرب است که ماهی یک‌بار اتفاق می‌افتد و هیچ تاثیر و تغییری در کشش گرانشی، تشعشعات خورشیدی، مدار سیارات یا هر چیز دیگری که حیات روی زمین را تحت شعاع قرار دهد، ندارد.

مایا آخر دنیا را در سال 2012 پیش‌گویی کرد
از آپولیناریو شیلی پیکستون نپرسید که آیا پایان دنیا در 2012 است یا نه. ریش‌سفید سرخ‌پوست مایا که در اکتبر 2009 / مهر 1388 در گواتمالا روی صفحه تلویزیون ظاهر شد، اعلام کرد که از این دامن زدن به این موضوع خسته شده است.

به گفته برخی باستان‌شناسان، تقویم مایا آن‌طور که برخی دیگر اظهار می‌کنند در سال 2012 به پایان نمی‌رسد و قدیمی‌ها هم هرگز این سال را به عنوان پایان دنیا نمی‌شناختند. اما روز 21 دسامبر 2012، روز مهمی برای تمدن مایا است.

آنتونی اونی، باستان-اخترشناس در دانشگاه کلگیت در ایالت نیویورک می‌گوید: «این زمانی است که بزرگ‌ترین دوره در تقویم مایا (یک میلیون و 872هزار روز یا 5125.37 سال) به پایان می‌رسد و دوره جدید آغاز می‌شود. در دوران اوج شکوه امپراتوری مایا، آنها تقویم بدون تکرار «شمارش بلند» را اختراع کردند؛ تقویمی با دوره‌ای بسیار طولانی که از بنیان‌های فرهنگی نشات می‌گیرد و به مسئله خلقت باز‌می‌گردد. دوره کنونی تقویم شمارش بلند در آن‌چه مایا به عنوان آغاز آخرین دوره آفرینش (11 آگوست 3114 پیش از میلاد) می‌داند، در انقلاب زمستانی 2012،به پایان می‌رسد. مایا این تاریخ را که هزاران سال پیش از تمدنش است را به عنوان «روز صفر» یا 13.0.0.0.0. نوشته است و در دسامبر 2012 تقویم گردشی مجددا به روز صفر می‌رسد و بازه طولانی دیگری آغاز می‌شود. این ایده حاکی از آن است که زمان و تمام جهان تجدید می‌شود، چه بسا بعد از سپری شدن دوره‌ای پراسترس. این درست مشابه شرایطی است که ما همیشه در روز اول سال، سال را نو می‌کنیم یا حتی در صبح بعد از تعطیلات آخر هفته».

طوفان‌های خورشیدی زمین را ناآرام می‌کنند

برخی دیگر شایع کرده‌اند که در 2012، خورشید فوران‌های مهلکی از شراره‌هایش تولید می‌کند که حرارتش، زمین را بر سر زمینیان ویران می‌کند.

فعالیت‌های خورشیدی در بازه‌هایی تقریبا 11 ساله تغییر می‌کند. البته طوفان‌های بزرگ خورشیدی می‌تواند با اختلال در عملکرد ماهواره‌ها و سیستم‌های مخابراتی و انتقال برق، بخصوص در عرض‌های جغرافیایی نزدیک به قطب، به جوامع و دیگر سیستم‌های زمینی آسیب برساند، ولی هیچ نشانه‌ای حداقل در کوتاه مدت، دال بر این وجود ندارد که خورشید طوفان‌هایی به پا کند که از شدتش سیاره‌مان بریان شود. از سوی دیگر، اخترشناسان براساس دوره‌های یازده‌ساله فعالیت خورشید پیش‌بینی می‌کنند که اوج فعالیت خورشید یکی دو سال دیرتر از 2012 اتفاق بیفتد.

پس 2012 چه اتفاقی می‌افتد؟

بسیاری از پژوهشگران که شواهد پراکنده مقبره مایا را واکاوی می‌کنند، عقیده دارند که امپراتور به روشنی پیش‌گویی کرده که هر چیز ویژه‌ای در 2012 اتفاق خواهد افتاد.

مایا، نگاره‌ای بر جای گذاشته که حتی اگر زمانی برایش مشخص نکرده باشد، به سناریوی پایان جهان در صفحه پایانی متن تقریبا 1100 صفحه‌ای که به عنوان «دست‌نوشته‌های درسدن» شناخته می‌شود، پرداخته است. مطابق توصیف این نگاره، جهان توسط یک سیل نابود می‌شود. این سناریویی است که بسیاری از فرهنگ‌ها به آن پرداخته‌اند و احتمالا توسط مردمان باستان هم تجربه شده است.

به باور آنتونی اونی، منظور سناریوی دست‌نوشته‌ها فقط خوانده شدن به صورت لفظی نبوده؛ بلکه به عنوان درسی در رابطه با رفتار انسان بوده است. او تقویم بدون تکرار مایا را به تجدید دوره سال نوی خودمان تشبیه می‌کند؛ دوره‌ای از فعالیت‌های پرآشوب و پراسترس به پایان ‌می‌رسد و دوره جدید مثل تولدی دوباره آغاز می‌شود که در آن بسیاری افراد تصمیم به بهبود زندگی خود می‌گیرند.

مطالب مرتبط
نظرات 1408
  • بدون نام دوشنبه 18 آبان 1388 - 08:27:14
    115 53 پاسخ به این نظر
    چه جالب!!!!!
    • رسول قشلاقي دوشنبه 12 دی 1390 - 01:55:06
      267 96
      دوستان سلام...نظرات همه رو ديدم... اينكه از نظر ديني اين مسئله با قرآن كريم مطابقت نداره همه قبول داريم ... اما بايد قبول كنيم اين روزا علم پيشرفت چشمگيري كرده.وقتي دانشمندان با اقتدار ميگويند كه مثلا دوسال ديگه در فلان روز و ساعت و دقيقه ماه و خورشيد و زمين در يك خط قرار ميگيرن وجالب اينكه درست درمياد پس منطقيه كه ببينيم دانشمندان درباره پايان دنيا چي نظر دادن ... تا آنجا كه مطالعه كردم دانشمندان مطرح نجوم هم اين مسئله رو رد كردن...پس نگران نباشيد و درآرامش زندگي كنيد... (خوشحال ميشم نطرتونو بدونم )
    • بدون نام سه شنبه 27 دی 1390 - 23:46:35
      198 62
      منهم این نظریه را قبول دارم :ومعتقدم خداوند متعال هیچ کار بیهوده وبی هدفی در خلقت انسان ها قرار نداده است
    • حاجو شنبه 29 بهمن 1390 - 14:24:16
      123 163
      من میترسم مامانننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
    • محمد سه شنبه 24 مرداد 1391 - 19:42:41
      179 91
      ببینم شما این چیزا رو باور می کنید؟!!!!ببینم اگه کسی به شما بگه در فلان روز و در این ساعت و در این ثانیه می میرید شما باور می کنید؟!!!!!!!!!هیچ پیشگویی واقعی نیست به جز پیشگویی پیامبران و امام.الان من ادعا می کنم من فرستاده ی خدا هستم شما باور می کنید؟!!!!!!معلومه که نه!!پس بهتره نگران نباشید آیا در قرآن کریم به نابودی دنیا در 2012 اشاره شده؟!!قرآن کریم پیشرفته ترین کتاب است و قرآن کتاب خداوند است.شما مردم زود باورید.اونا با دوتا تر دستی ساده شما رو خام می کنند.در قرآن کریم هر چیزی نوشته اون درسته .پیشگویی به نظرتون واقعیه؟اگه شما فرد خوبی باشید و قرآن خون همین طور حلال و حرام را به خوبی می شناسید و همه از شما راضی اند چرا از روز قیامت می ترسید. به جای این ها از خدا بترسید.
    • sany یکشنبه 28 آبان 1391 - 18:26:07
      96 65
      من واقعن نمی دونم من میترسم من هنوز سنی ندارم که بخوام بمیرم کمک :(
    • وحید چهارشنبه 1 آذر 1391 - 17:50:52
      187 21
      فقط 2 جمله میگویم که تفسیر و رابطه اش با این موضوع به عهده خودتان میگذارم. علی(ع): اگر سخنی شنیدید که دور از اندیشه بود و یا شما را به شک واداشت، بدانید شما به آن سطح از علم نرسیده اید که آن را درک کنید. محمد(ص): اگر یک روز از عمر زمین باقی بماند خداوند آن روز را آنقدر طولانی میکند تا امام عصر ظهور کند.
    • AHMAD دوشنبه 13 آذر 1391 - 14:31:47
      79 62
      من هنوز 13سالمه نمیخوام بمیرم چون یک دختری رو دوست دارم و میخوام باهاش ازدواج کنم ولی اگه دنیا نابود نشه
    • مانیا چهارشنبه 15 آذر 1391 - 22:37:40
      78 28
      بابا یه الاغ رفت تو چاه شما هم میرید تو چاه
    • :) پنجشنبه 16 آذر 1391 - 20:16:02
      33 28
      ولی کلانیا....من نمیخوام بمیرم......هنوجونم ارزو دارم............ تغیروتحول خوبه اما به شرطی که زنده بمونیم
    • Mesili دوشنبه 20 آذر 1391 - 00:55:36
      78 31
      شرط میبندم حتی کسی که 100% مطمئنه هیچ اتفاقی نمیفته بازم تو دلش ترس داره نسبت به این قضیه...مگه نه ؟
    • بدون نام سه شنبه 21 آذر 1391 - 00:39:05
      18 27
      بد است
    • فرشته شنبه 25 آذر 1391 - 04:30:48
      49 4
      همه چیز دست خداست واومحافظ ماست وماتسلیم اراده ی او
    • جواد جمعه 1 دی 1391 - 02:24:24
      8 2
      ما این شانسها نداریم که به این زودی دنیا تموم شه یا امام زمان زودی بیا اقا هر چی زودتر بهتر.
  • بدون نام دوشنبه 18 آبان 1388 - 11:23:19
    348 39 پاسخ به این نظر
    برای ما زیر خط فقری ها که فرقی نمی کند. اما به ثروتمندان اطلاع دهید تا هرچه زودتر هرچه دارند بخورند و گرنه از دستشان خواهد رفت
    • بدون نام چهارشنبه 18 آبان 1390 - 17:28:29
      129 86
      اصلا همچین چیزی وجد نداره داداش
    • آرمان 17 جمعه 9 تیر 1391 - 19:48:59
      54 129
      خدا رو چه دیدی شاید اتفاق افتاد نه دختراااااااااا؟
    • بدون نام دوشنبه 22 آبان 1391 - 03:03:51
      45 23
      سلام لطفا برید سوره طارق و تفسیر و روایات مربوط به آن را مطالعه کنید و آن را با جمعه یک دی شب یلدای سال نود یک مقایسه کنید ببینید چی میشه ؟
    • الهه یکشنبه 5 آذر 1391 - 19:19:11
      102 33
      من به هیچ کدام باوری ندارم .. مگر فراموش شده که قرار است امام آخرالزمان ظهور کند انشاالله.. این چیزها جیست که می نویسید زمین بدون اینکه امام مهدی نیاید پایانی نخواهد یافت .. من به امدن امام زمان ایمان دارم نه به این حرفهای که مثلا قوم مایا میگن.
    • اکرم پنجشنبه 23 آذر 1391 - 15:10:11
      60 3
      تنها خداوند به همه چیز عالم است ، پس به خدای خود توکل کنید .
    • partoo شنبه 25 آذر 1391 - 03:12:48
      18 6
      خدا کنه که این اتفاق وحشت ناک نیفته اخه من هنوز سنی ندارم 12سالمه ولی خیلی این اتفاق شایه شده تازه بعضی ها هم دست به خودکشی زدن ولی بازم امید وار باشید چون خدا باماست.پس به خدا توکل کنید
    • امیر دوشنبه 27 آذر 1391 - 18:39:22
      11 10
      من دوست ندارم بمیرم امیدوارم این درست نباشد.
  • بدون نام دوشنبه 18 آبان 1388 - 12:27:29
    125 51 پاسخ به این نظر
    خوب بود این گفته در قرآن و کتاب های دینی ما هم آمده ولی زمانی مشخص نشده است
    • ع چهارشنبه 21 دی 1390 - 18:16:52
      48 41
      منهم باتو موافق هستم
    • امير حسين یکشنبه 19 آذر 1391 - 18:26:00
      14 47
      سلام به دوستان من هم از قران كريم كه هممون بهش اعتقاد داريم بررسي كردم و فكر ميكنم كه اين اتفاق مي افته.
  • بدون نام دوشنبه 18 آبان 1388 - 15:40:59
    61 61 پاسخ به این نظر
    لطفا در راستاي اهداف بعضي با اين حرف ها مردم را به سخره نگيريد
    • بدون نام سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 - 23:57:52
      33 37
      دقیقا درست میگی.
  • بدون نام سه شنبه 19 آبان 1388 - 12:57:28
    73 77 پاسخ به این نظر
    تمدن و پیشگوییهای مایاها همیشه جالب بوده اند
    • بدون نام یکشنبه 24 مهر 1390 - 23:38:25
      58 28
      vali be dard nemikhorad dar in donaya haar chizi ke khoda bekhahad mishavad na mayaha uo khod niz bandeye haman khodavand ast
    • بدون نام شنبه 30 اردیبهشت 1391 - 00:30:40
      58 35
      هیچ تمدنی به اندازه مایاها در نجوم پیشرفت نکردند . هر 26000 یکبار انقراض رخ داده اونهم در راستای همین هراستایی کهکشانی. حالا تو از کجا می دونی که این اراده پروردگار نیست؟
    • فاطيما جمعه 5 آبان 1391 - 23:26:36
      78 35
      كدوم يكي از پيش بيني هاشون درست بوده..........؟؟؟؟؟؟ تمام پيش بيني ها برنامش از قبل ريخته شده بوده...اتفاقو خودشون درست مي كنن خودشونم پيش بيني..........اين اتيش ها از سر اين فراماسونا بلند ميشه..............حالا من و تو ساده هم داريم باور مي كنيم
    • فاطمه چهارشنبه 22 آذر 1391 - 20:05:26
      21 14
      با فاطیما کاملا موافقم
    • احمد. پنجشنبه 23 آذر 1391 - 19:51:35
      19 8
      نظر مایا ها کاملا چرته مگه یادتون رفته سال های قبا مثل 2009 هم قرا بود زمین نابود بشه! پس چی شد؟ اونا خودشون را با این حرف ها سرگرم میکنن اگه این کار رو نکنن چیکار کنن؟
    • مینا جمعه 24 آذر 1391 - 14:16:50
      14 12
      منم با فاطیما جان موافقم همش کار این فراماسون هاس
  • freehyin جمعه 22 آبان 1388 - 20:58:22
    65 44 پاسخ به این نظر
    بررسی نوعی فرضیه: اگر در مدار زمین انفجار اتمی عمدی در فاصله ای از مدار زمین توسط بشر صورت پذیرد و کره زمین فقط درصدی نزدیک و یا دور از خورشید شود. موجوادت زمین ذوب یامجمد می شونند.که هر لحظه ممکن است بر اثر سهل انگاری بشر صورت پذیرد. این به معنای پایان زندگی موجودات زمینی نیست بلکه تبدیل از حالتی به حالت دیگر بصورت دردناک. بهمین دلیل لازم است که بشر برای زندگی اظطررای در پناهگاهای مخصوص یا کشتی فضای و یا بهتر بگویم شهر فضای مستقل بررسی و تمرین کنند . پیشگری قبل از وقوع حادثه احتمالی
    • jangandeye tariki جمعه 26 خرداد 1391 - 05:47:45
      26 14
      harfe khoobi zadi khosham oomad
    • hadi چهارشنبه 8 آذر 1391 - 00:58:38
      15 18
      منم تایید میکنم
  • پاسخ به فرضیه جمعه 22 آبان 1388 - 23:31:11
    73 19 پاسخ به این نظر
    البته فرضیه شما بیش از حد تخیلی است... انفجار یک بمب اتمی حتی نمیتواند یک سیارک یا دنباله دار را از مدارش منحرف کند، چه برسد به جابجا کردن سیاره ای در ابعاد زمین! برای اطلاع بدانید که 4.5 میلیارد سال پیش، جسمی هم اندازه مریخ امروز به زمین برخورد کرد و نتوانست زمین را از مدارش منحرف کند!
    • بدون نام دوشنبه 24 بهمن 1390 - 12:59:44
      63 15
      ماکه میدانیم یه روزمیمیریم چه آخردنیا باشدیانباشدماتخم مرگیم وخواهیم مردبه جای آخردنیا به انطرف دنیا بچسبیم
    • پریسا سه شنبه 9 آبان 1391 - 14:02:55
      51 21
      الان سال 2012 هستش و هیچ کدوم از برنامه مایاها اتفاق نیفتاد فقط ملکه فینگلستان فرار کرد از قصر!! گفته بودن تو المپیک 2012 تو لندن بمب منفجر میشه اما نشد!! از اینا بگذریم .... 21سپسامبر هنوز نیومده من ک میگم ی اتفاق مهم میفته اما پایان دنیا نیست
    • علی سه شنبه 21 آذر 1391 - 12:15:32
      14 11
      این برخورد ماله اون قدیماست! الان نصفشم بخوره زمین جابجا میشه!
  • رسول شنبه 23 آبان 1388 - 00:39:32
    86 22 پاسخ به این نظر
    خيلي جالب بود . ولي در تمام دين ما به كرات گفته شده كه هيچ كسي از زمان پايان دنيا خبر نداره . به نظر من خوندن داستان و ديدن فيلم 2012 خالي از لطف نيست ولي با فكر و گفته هاي دين ما و حتا مسيح قابل تطبيق نيستش .
    • ریحانه یکشنبه 19 آذر 1391 - 23:38:27
      12 5
      باهات موافقم چون من معتقدم تا خدا نخواهد هیچ اتفاقی نمیفته این اقای نمیدونم چیچی بیکاره دلش میخواد به چرتی بگه من و تو احمقیم که باور میکنیم
  • پیام یکشنبه 24 آبان 1388 - 16:09:36
    53 23 پاسخ به این نظر
    شاید هم یه راه حل باشه برای حل بحران اقتصادی
    • بدون نام جمعه 4 آذر 1390 - 03:24:33
      36 28
      دقیقا خودشه نظرت واقعا عالیه منم الان4 ساله که دارم تحقیق میکنم و به همین نتیجه رسیدم افرین
  • عبدالله یکشنبه 24 آبان 1388 - 23:10:40
    97 44 پاسخ به این نظر
    امام زمان چند سال حکومت می کنه چیجوری شما می گویید که 2012 پایان دنیاست و ما پیش گویی های معصومین را بیشتر از پیش گویی های مایا قبول داریم از مدیر سایت می خواهم که جواب مرا بدهد
    • بدون نام جمعه 4 آذر 1390 - 03:25:43
      18 46
      اهههههههه عجب!!!!!!!!!!!!!!
    • فرهنگ 400 جمعه 18 فروردین 1391 - 22:31:47
      47 19
      عرزيز من قرار نيست اتفاقي بيفته ... شما غصه نخور حالا حالاها زمين عمر ميكنه ... پس نگران نباش
    • بدون نام شنبه 18 شهریور 1391 - 12:50:32
      33 18
      همون طوری که در آخر فیلم 2012 دیدید،تعدادی از افراد زمین زنده موندن،تازه هر پدیده ای هم که باشه نمی تونه جمعیت 7میلیاردی زمین رو به صفر برسونه!!!!!!!!!!
    • عابدزاده پنجشنبه 16 آذر 1391 - 22:22:29
      19 9
      شما که اطلاعات کافی ندارید نظر ندهید بهتر است.حدیث زیر را بخوانید تا جواب دستگیرتان شود. محمد(ص): اگر یک روز از عمر زمین باقی بماند خداوند آن روز را آنقدر طولانی میکند تا امام عصر ظهور کند. پس ربطی به مدت زمان حکومت امام زمان ندارد چون حتی امام زمان میتونه توی 1 روز که مثل هزاران روز باشه حکومت بکنه. باتشکر
    • هما شنبه 18 آذر 1391 - 18:21:07
      15 14
      اگه نشونه هایی از ظهور امام باشه چی؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ...... دوشنبه 27 آذر 1391 - 13:50:40
      7 3
      به نظر من بحث نکنیم مثل بقیه بنگریم و ببینیم چی میشه.....
  • بدون نام دوشنبه 25 آبان 1388 - 11:59:49
    45 19 پاسخ به این نظر
    آقای عبدالله، مثل اینکه شما مطلب رو متوجه نشدی. نویسنده که گفته اینها چرند میگویند، کجاش گفته 2012 دنیا تموم میشه؟
    • بدون نام سه شنبه 28 آذر 1391 - 15:06:09
      11 1
      دنیاداره تمام میشه.واویلا واویلا همه میریم هوا.واویلا واویلا میریم پیش خدا.واویلا واویلا ..پیشاپیش برشادی روحمان صلوات.. .
  • حاجي مهدي پنجشنبه 28 آبان 1388 - 11:17:52
    76 28 پاسخ به این نظر
    با سلام پس با اين حساب ظهور آقامون نزديكه . تو يك حديث از پيامبر ص آمده كخ : اگر از عمر دنيا فقط يك روز مانده باشد، خداوند آن روز را آن قدر طولاني مي كند تا مردي از فرزندانم كه اسم او همانند اسم من است ظهور كند و دنيا را با عدالت و دادگستري خود پر كند، آن گونه كه از ظلم و ستم پر شده است . پس ما هم انشا الله آقامون رو مي بينيم . اگه خدا بخواد . در ضمن يك چيز ديگه دين اسلام همه چيز رو به صورت علمي قبول داره نه به صورت خرافي و در عالم ماديات همه چيز ممكنه و چيز غير ممكني وجود نداره .
    • بدون نام دوشنبه 12 دی 1390 - 00:40:11
      32 44
      چرندیلا رو مثل مایاها کردن تو مختون
  • بهرام عزیزیان شنبه 30 آبان 1388 - 20:26:34
    58 41 پاسخ به این نظر
    به نظر من این یک نظریه تخیلی می باشد.
  • بی طرف یکشنبه 1 آذر 1388 - 21:30:35
    76 34 پاسخ به این نظر
    نباید این احتمال رو نادیده گرفت . خدا رو چه دیدی شاید اتفاق افتاد
    • غفلق جمعه 23 دی 1390 - 19:05:07
      4 51
      djjjjjjjjjjjjj
  • shadi دوشنبه 2 آذر 1388 - 14:56:19
    11 43 پاسخ به این نظر
    in vaghean khube vashayadam bayad begam aliye
  • مهدی بکشلو دوشنبه 2 آذر 1388 - 15:31:00
    88 13 پاسخ به این نظر
    به نظرمن اگه به خواست خداهر اتفاقی ام که بخواد بیافته بزار بیافته خدا مارو افریده هوای مارو هم داره اینای که از اینده خبر میارن چرنده
  • ramin یکشنبه 8 آذر 1388 - 18:10:36
    26 40 پاسخ به این نظر
    akhjoon... yani tamoom mishe rahat mishim? omidvaram tamoom she dige ham takrar nashe ...che hali mide pesar... enghaze khoobe:p
    • امير جمعه 10 آذر 1391 - 03:23:49
      21 9
      جواب: در 2012 هیچ اتفاق بدی برای زمین رخ نخواهد داد. سیاره مان برای بیش از 4 میلیارد سال به خوبی به حیات خود ادامه خواهد داد. دانشمندان مشهوری در سراسر دنیا تایید کرده اند که در 2012 هیچ تهدیدی برای زمین وجود نخواهد داشت.
  • بدون نام دوشنبه 16 آذر 1388 - 23:24:12
    25 50 پاسخ به این نظر
    امیدوارم که صحت داشته باشه. بهتره بخوایم برامون دعا کنن شاید دنیا خوب بشه!!!
    • حسرت چهارشنبه 6 مهر 1390 - 21:18:57
      63 18
      آقا یا خانم که حتی اسمتون رو نمیدونم اگر دنیا به پایان برسه چجوری میتونه دنیا خوب بشه ؟؟؟ واقعأ حرف خنده داری زدی ها
    • بدون نام پنجشنبه 8 دی 1390 - 06:25:36
      17 36
      واقعا! که
    • گناهي شنبه 17 دی 1390 - 18:40:06
      38 21
      من كلي آرزو دارم ميترسم بميرم
    • بدون نام شنبه 17 دی 1390 - 18:42:54
      27 19
      پس توبه كنيمو بخوابيم ذوبه قبله
    • بدون نام پنجشنبه 9 آذر 1391 - 19:00:10
      11 8
      از کی بخواهیم برمون دعا کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟می شه تو ضیح بدین!!!!!!!!!!!!!!!
    • :( پنجشنبه 16 آذر 1391 - 20:10:37
      6 4
      خوب به شرطی که ادامه اشم خوب باشه
    • بدون نام یکشنبه 19 آذر 1391 - 14:31:31
      8 4
      به نظره من شما که اینقد مایل به ماندن هستی خودتو بیمه کنید اونم بیمه بدنه نه عمر باشه پ
  • - سه شنبه 17 آذر 1388 - 16:53:11
    23 45 پاسخ به این نظر
    لذت ببرید چون نزدیکه
    • بدون نام دوشنبه 23 آبان 1390 - 00:23:11
      34 22
      اشتباه فکر میکنی !!!!!!!!
  • - سه شنبه 17 آذر 1388 - 17:01:08
    16 31 پاسخ به این نظر
    دنیا به تعادل میرسه وصدای همه شنیده می شه.انسان ها قبیله قبیله می شن وفقط تعدادی به زندگی ادامخ می دن و فرزندی به وجود میاد که بی دین هستش ولی با ایمان،متصل به چیزی نیست و فقط پیرو خوبی و عدل هستش .
    • پریسا دوشنبه 29 اسفند 1390 - 10:28:35
      23 9
      سلام...با اول و اخر حرفهاتون کاملا موافقم ولی اینکه ... چرا تعدادی به زندگی ادامه میدن و تعدادی نه؟ممنون میشم جواب بدین
  • محمد دوشنبه 23 آذر 1388 - 15:27:24
    44 22 پاسخ به این نظر
    اینها همه اش خرافاته. این دانشمندان به جای اینکه که کتاب قران را بخوانند به حرفهای احمقانه مایا ها گوش می دهند. دنیا حالا حالا هست، تا زمانی که حضرت مهدی بیاد و حدود درست نمی دونم تقریبا 4400 سال حکومت خواهد کرد؛ بعدا اتفاقاتی می افته که عالم قیامت شروع می شود. باور نمی کنید، از کتابهای دینی معتبر و از احادیث امامان استفاده کنیید
    • آرش شنبه 10 دی 1390 - 16:58:59
      24 24
      داداش این حرف ها در مورد 2012 که خرافاته ...با علم و دانش و آگاهی میشه خرافات رو از میان برداشت نه با اون چیزی که شما گفتین
    • dead شنبه 20 خرداد 1391 - 02:23:37
      38 3
      اگه زمان مرگتو بدونی زندگی برات ارزشمند میشه.
    • لاله جمعه 17 آذر 1391 - 18:53:01
      6 7
      وقتی این اتفاق افتاد همه می فهمن که بعضی از چیزهای دنیا واقعی است وقتی خورشید از یک طرف دیگر بلندشودزلزله بیاید زمین به یک جهت دیگر بچرخد واگر از ترس زنده بمانیم با یک دنیای جدید اشنا میشویم و امام زمام ظوهور میکند حالا بگید این حرف ها خرافاته امید وارم از ترس نمیرید اگر کسی باور نمیکند در همهی سایت های خارجی این اتفاق نوشته شده است تا میتوانید از زندگی لذت ببرید 21 دسامبر ممکنه خیلی از انسان ها از ترس از بین بروند
    • گلی یکشنبه 19 آذر 1391 - 15:42:49
      13 4
      اگه اینا این قدر پیش بینی هاشون درسته پیش بینی کنن من کی پولدار میشم
  • امید چهارشنبه 25 آذر 1388 - 15:56:46
    42 14 پاسخ به این نظر
    و خداوند در زمین فرشتگانی از جنس خودتان قرار داد تا عبرت گیرید...
    • بدون نام چهارشنبه 22 آذر 1391 - 11:54:01
      7 6
      كو فرشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • آناهید پنجشنبه 26 آذر 1388 - 17:10:08
    20 21 پاسخ به این نظر
    ممکن است اتفاق بیفته اما ممکنه یک پلک شما یامن یا نظر دادن من باعث شه اتفاق نیفته
  • بدون نام شنبه 28 آذر 1388 - 15:11:55
    19 29 پاسخ به این نظر
    20012
  • ماریا پنجشنبه 3 دی 1388 - 16:27:10
    13 46 پاسخ به این نظر
    خدای من !!دیگه کارمون تمومه
    • بدون نام دوشنبه 23 آبان 1390 - 00:27:48
      22 17
      نه
  • سوسک پنجشنبه 3 دی 1388 - 18:19:23
    14 23 پاسخ به این نظر
    این حرفارو وقتی داشتی از این بلایا فرار میکردی هم میزنی !!!!!!!؟
  • مایا پنجشنبه 10 دی 1388 - 06:45:33
    31 38 پاسخ به این نظر
    همه میمیریم.اینم یه چیزی هثل اتفاقیه که واسه دایناسورها افتاد
    • ترسو چهارشنبه 22 شهریور 1391 - 18:01:11
      18 6
      نگران نباش ماكه دايتاسور نيستيم
    • ایول بمیریم دوشنبه 20 آذر 1391 - 05:36:33
      5 11
      درسته همه میمیریم و از بین میریم و جامون رو انسان های فضایی میگیرن
  • مهندس بيكار جمعه 11 دی 1388 - 23:35:18
    52 19 پاسخ به این نظر
    نوستراداموس هم اين سال رو پيش بيني كرده. 2012 تحول و انقلاب جهاني رخ مي ده چرخش 180 درجه. بيكارها شاغل ميشن وبر عكس صبر كنيد ولذتش رو ببريد
    • بدون نام سه شنبه 14 شهریور 1391 - 15:49:22
      24 8
      نوستراداموس بعد از اینکه چنگ چهانی 1و2 تمام شد گفت که من این حادثه را پیشبینی کردم.این به نظر من پس بینی هست!!
  • الله بنده سی دوشنبه 21 دی 1388 - 23:01:26
    21 49 پاسخ به این نظر
    این همان سالی است که بعضیها معتقد به ظهور حضرت مهدی عج هستند.
  • امیر شنبه 3 بهمن 1388 - 01:47:40
    33 14 پاسخ به این نظر
    جفری ها عقیده دارن که سال 2012 سال مهمی هستش و اتفاقاتی در این سال رخ میده ولی اینکه دنیا تموم میشه یه خیاله از هر کسی که یه کمی جفر بلده بپرسید میگه این سال 2012 سال عجیبیه الله اعلم
  • مهسا صفری یکشنبه 4 بهمن 1388 - 13:45:02
    62 9 پاسخ به این نظر
    تا شقایق هست زندگی باید کرد
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:43:28
      43 17
      تا زندگی هست شقایق باید کرد.چرا اشتباه نوشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • amir hossin جمعه 24 آذر 1391 - 23:16:11
      2 5
      ایول
    • مرتضی یکشنبه 26 آذر 1391 - 04:48:55
      3 4
      ایول اینو خوب اومدی
  • دوست دوشنبه 5 بهمن 1388 - 04:01:07
    61 6 پاسخ به این نظر
    در این که 2012 پایانه شک نکنید که مزخرفه . اما دوستان نگاه کنید . بیندیشید . هر چیزی رو اگه نتونی تفسیر درست کنی . 100 جور معنی میده . از پیشبینی مایا هم یه تفسیر دیگه بکنید . تفسیر من اینه که فکر کن فردا آخر دنیاست . شاید همه ی این تفسیر ها به این ختم بشه که : انسان باش . چون نمی دونی لحظه ای دیگر زنده ای یا نه !!!!
  • armin دوشنبه 5 بهمن 1388 - 16:57:17
    11 94 پاسخ به این نظر
    درسته چون من تحقیق کردم ومتاسفانه درسته تاد 2سال زنده نیستیم چون من اینده رو میبینم
    • حسین جمعه 16 دی 1390 - 17:06:33
      70 11
      خدا شفات بده !!!
    • بدون نام شنبه 11 شهریور 1391 - 02:45:44
      9 21
      موافقم آرمین
  • مهدی موش دوشنبه 12 بهمن 1388 - 19:09:03
    21 33 پاسخ به این نظر
    ان شاالله اتفاق می افته ما که مردیم از تنهایی
  • جلبک سه شنبه 13 بهمن 1388 - 22:40:22
    18 44 پاسخ به این نظر
    اگر هم تموم نشه من تمومش میکنم!+!
    • sadaf دوشنبه 19 دی 1390 - 19:19:11
      35 9
      enghadr nashokr nabashin har chi khoda bekhad hamoon misheeeeee
  • منوچ سه شنبه 20 بهمن 1388 - 18:35:22
    56 7 پاسخ به این نظر
    هنوز متوجه نشدین هر کسی نمیتونه آینده رو پیشبینی کنه ؟ و کسی هم که بتونه نمیاد به بقیه بگه.
    • پوریا سه شنبه 7 آذر 1391 - 01:00:04
      18 8
      من میگم فرارکنیم بریم مریخ
    • آلت تناسلی مردانه یکشنبه 26 آذر 1391 - 04:02:23
      7 6
      من میگم فرار کنیم بریم خارج
  • حسین پنجشنبه 22 بهمن 1388 - 22:29:21
    76 7 پاسخ به این نظر
    بابا ما فقط آدم باشیم دنیا هر وقت خاست تموم بشه بشه.چ فرقی میکنه .شاید قبل از 2012 مردیم اونوقت چی؟؟؟انسان باش و انسان زی.
    • نیایش دوشنبه 6 آذر 1391 - 04:15:59
      10 6
      یاشا!! گل گفتی
  • میلاد جمعه 23 بهمن 1388 - 13:29:47
    42 7 پاسخ به این نظر
    خیلی از دوستان هم نظر من رو دارند . همانطور که در قرآن هم نوشته شده کسی از آخر دنیا با خبر نیست .پس حالا که اینگونه بیان شده است درست زندگی کنیم طوری که انگار فردا میمیریم .
  • kuhyar شنبه 24 بهمن 1388 - 11:16:10
    23 19 پاسخ به این نظر
    من متاسفم برای افرادی که این چرندیات را باور دارند.امکان نابودی زمین در 2012 صفر است و این نظریه های دروغ تنها به دلیل منافع مالی برخی میباشد و شاید هم زمینه ساز جنگی بزرگ که به نظر بسیاری از کارشناسان قریب الوقوع است که این جنگ به پیشبینی هایی از نوستر داموس که نظریه پایان دنیا را بیان کرده بنفع شرق بخوصوص پارسیان به پایان میرسد
  • علی دوشنبه 26 بهمن 1388 - 14:16:38
    25 10 پاسخ به این نظر
    سلام به نضر من اینها همه فرضیه هستن اما پیامبران چیزهای دیگهای گفتن زمان آخرزمان زمانش نا معلوم
  • رضا سه شنبه 27 بهمن 1388 - 10:42:38
    21 12 پاسخ به این نظر
    بدون شك سال 2012اتفاقات بسيار مهمي رخ خواهد دهد و علايم آن از2010شروع خواهد شد واين حوادث از سوي برخي كشورهاي قدر مند بوجود خواهد آمد
  • سوگماد سه شنبه 27 بهمن 1388 - 13:46:57
    34 2 پاسخ به این نظر
    به نظر من چه سال 2012 نیا تموم بشه چه نشه بهتره ما یه تلنگر به خودمون بزنیم. بیاید تصور کیم 2012 دنیا تموم میشه پس ما 2 سال وقت داریم. بییاید تو این دو سال مثل یک انسان واقعی زندگی کنیم. بیاید تو این 2 سال خدا رو از خودمون راضی نگه داریم. حالا اگه 2012 دنیا تموم نشه ما چیزیو از دست ندادیم. خوبه که ادم همیشه فکر کنه که به زودی نابود میشه این باعث میشه حواسش به کارش باشه. هرچن این جور که خدا به ما گفته ما همیشه جاویدیم(سوگماد=همیشه جاوید)
  • تینا پنجشنبه 29 بهمن 1388 - 16:03:36
    15 24 پاسخ به این نظر
    نابود بشه.....بهتر!!!!
    • مایا یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 - 18:34:32
      15 3
      مثل این که خیلی دوست داری کباب شی؟؟ بازم خدا رحمتت کنه....
    • behnam tak چهارشنبه 22 آذر 1391 - 17:30:44
      3 2
      اره خیلی جالب میشه مگه نه...
  • نوید شنبه 1 اسفند 1388 - 02:45:42
    25 7 پاسخ به این نظر
    به نظرم من این حرف که سال 2012 آخر زمان هست یه مشت چرندیاته .این شایعات ساخته قدرتطلبان برای رسیدن به منافع خودشونه.هیچ کس نمیتونه از کار خدا با خبر بشه.این پیشگویی ها بی اساس هستش.آخر زمان را خدا تایین میکنه نه پیشگویی بشر.بشر هنوز به طور قطع به یقیین نمی تونه بلایای طبیعی رو پیش بینی کنه چه برسه به آخرزمان. در اخر این نکته یادمون نره تا زنده هستیم درست زندگی کنیم
  • نسيم چهارشنبه 12 اسفند 1388 - 20:32:31
    23 7 پاسخ به این نظر
    از اولشم ميدونستيم دنيا دو روزه حالا ميخواد نابود بشه ميخواد نشه!
  • محمد دوشنبه 17 اسفند 1388 - 15:55:39
    27 10 پاسخ به این نظر
    نترسین اگه خواست تموم شه بیایین خونه ما ضد زلزله هستش!!!
  • احمد دوشنبه 17 اسفند 1388 - 15:58:21
    16 26 پاسخ به این نظر
    اگه راست باشه چه حالی میده همه میمیرن hahahahahahahah
  • xXx چهارشنبه 19 اسفند 1388 - 10:26:25
    12 25 پاسخ به این نظر
    وحشتناكه
  • مهیار چهارشنبه 19 اسفند 1388 - 21:39:44
    6 37 پاسخ به این نظر
    من مطمئنم که جهان در سال 2012 تموم نمیشه بلکه 2013 که نحسه تموم میشه. حالا یه سال بیشتر وقت دارید هر کاری که می خواهید بکنید.
    • r یکشنبه 5 آذر 1391 - 19:01:55
      5 4
      دلیل این که میگین نحسه چیه ؟
    • r یکشنبه 5 آذر 1391 - 20:06:37
      7 3
      دلیل شما برای شوم بودن 2013 چیه ؟
  • zorG جمعه 21 اسفند 1388 - 13:13:41
    34 6 پاسخ به این نظر
    راضیم به رضای خودش .
    • امیر حسین جمعه 3 آذر 1391 - 22:26:52
      3 4
      کاملا حق با شماست
  • hilda شنبه 22 اسفند 1388 - 23:12:21
    8 11 پاسخ به این نظر
    engar pesara kheili tahte tasir garar gereftan chon bishtar az onast darzemn inam morede tavajoh garar bedin ke ta hala tamame nazarie haye maya dorost az ab dar omade!
  • soroush سه شنبه 25 اسفند 1388 - 13:54:28
    6 9 پاسخ به این نظر
    ta yadam narafte begam ke yahodia masjedol aghsaro nabod mikonan ta mabade soleymano besazand ke yeki az neshanehaye akharo zamane va inke chand roze pish akhbar az moje electrikie khorshid khabar dad pas ta 2sal dige khoda midone ke chi mishe ya hamon 3sal dge. dge inke az abo hava ham mishe ye chizaei fahmid
  • ج چهارشنبه 26 اسفند 1388 - 15:35:06
    14 17 پاسخ به این نظر
    فقط یه فرضیه است
  • سينا چهارشنبه 26 اسفند 1388 - 19:31:11
    7 23 پاسخ به این نظر
    به نظر من كاملا اين اتفاق حقيقت دارد و از نظر علمي نيز ثابت شده و من نيز تحقيق زيادي كردم در ضمن غربي ها هم انقدر بيكار و احمق نيستند كه بخوان بيهوده شايعه بسازند.به هر حال من از كساني هستم كه مي گويم اين اتفاق حقيقت داره ولي خوب منم مثل همه ي انسان هاي ديگه دوست دارم اين اتفاق نيفته
  • سينا 2 چهارشنبه 26 اسفند 1388 - 19:36:33
    16 12 پاسخ به این نظر
    تمام كساني كه مي گن خرافاته سخت در اشتباهند و تمام كساني نيز كه خوشحالند از اين قضيه متاسفانه افراد عاقلي نيستند.آخه كي از اينكه داره دنيا نابود مي شه و تمام انسان ها دارن از بين ميره و خودش هم داره از بين ميره خوشحال مي شه؟
    • مونا دوشنبه 27 آذر 1391 - 01:49:08
      5 1
      من.همه باهم بميريم بهترازاينه كه جلوي تلوزيون بشينيم واخبار كشتارمردم بي گناهو ببينيم...
    • فافا دوشنبه 27 آذر 1391 - 02:09:27
      2 2
      به نظرمن اتفاقات مهمي رخ خواهد داد.شك نكنيد! يكي شك كرد دوروز بعد هووووووووووووووووو ميخورمت... نوستراداموس وقتي عصباني ميشود!!!
  • بدون نام جمعه 28 اسفند 1388 - 15:59:54
    20 16 پاسخ به این نظر
    اینقدر سطحی نگر نباشید؛ کدوم یکی از اساتید دانشگاه در دنیا اهمیتی داده? 4تا مایا که نه سوادی دارند نه دانشگاه رفته اند روتون تاثیر نذارن؛ به فکر ایرانمون باشید؛
  • ج شنبه 29 اسفند 1388 - 14:31:29
    8 12 پاسخ به این نظر
    فرضیه است
  • خودم شنبه 29 اسفند 1388 - 15:32:06
    23 4 پاسخ به این نظر
    چقدر جالب میشه که با چشم خودمون به پایان رسیدن دنیا رو ببین و الکی از دنیا نریم خوبه من آمادم
  • بدون نام سه شنبه 3 فروردین 1389 - 14:13:01
    14 10 پاسخ به این نظر
    خدا رو شکر همه امون خلاص میشیم. مرگ یکبار شیون یکبار.
  • بدون نام سه شنبه 3 فروردین 1389 - 14:25:08
    16 3 پاسخ به این نظر
    شهر فضایی ؟ برای کی؟ برای اینهمه مردم؟ با کدوم سرمایه میشه اینهمه شهر فضایی ساخت و مردم را در اون جا داد؟ اونم در فرصت کم...
  • بدون نام سه شنبه 3 فروردین 1389 - 14:32:12
    14 4 پاسخ به این نظر
    اگه همه چشمهاشونو خوب باز کنند میبینند که همه چی داره تک تک اتفاق میافته . فقط باید دید.
    • tabasoom Amiri شنبه 10 تیر 1391 - 17:34:08
      11 6
      به نظر من هر چیزی ممکنه ... قیامت علامت هایی داره و از زلزله هم شروع میشه
  • رامبد سه شنبه 3 فروردین 1389 - 23:26:12
    18 14 پاسخ به این نظر
    من يك دكتر نجوم زمين شناسي هستم 4 سال است كه دارم روي خاك و دماي زمسن كار ميكنم دماي هسته زمين بسسياربالا ميرود به حدي است كهحتي اتشفشان ها جواب خنك كننده زمين نمي باشد پايان دنيا به احتمال 60 درصد 2012 مي باشد بله اتفاق خواهد افتاد ولي تاريخ اش معلوم نخواهد بودحداقل تا 3 تا 4 سال ديكه شروع واكنش هاي زمين نمايان خواهد شد
    • بدون نام سه شنبه 28 آذر 1391 - 14:13:46
      0 0
      نجوم هستی یا زمین شناسی?
  • شیدا چهارشنبه 4 فروردین 1389 - 18:57:54
    10 6 پاسخ به این نظر
    چه قدر خوب می شه ادم های بد وخوب همه باهم بمیرند و ما به ظهور امام زمان(عج) نزدیک میشویم من دختری 13 ساله هستم چه فرقی دارد بعد از 2 یا 3سال یا100 دیگر بمیرم خیلی خوب مشه یکی ازاخرین انسان های زمین باشم ولی نمی دانم عذاب قبر دارم یانه که میدونه لطفا به بگه ممنون می شم
    • بابک شنبه 17 تیر 1391 - 04:47:51
      3 7
      یه سر به وبلاگم بزن شعر کارو رو بخون
  • شیدا چهارشنبه 4 فروردین 1389 - 19:02:05
    18 7 پاسخ به این نظر
    حضرت عیسی (ع) می فرماید جز خدا کسی نیست بداند منجی دنیا -همان امام زمان- کی می اید
  • بدون نام پنجشنبه 5 فروردین 1389 - 02:02:40
    7 14 پاسخ به این نظر
    به جهنم
  • شهرام پنجشنبه 5 فروردین 1389 - 15:22:50
    13 11 پاسخ به این نظر
    این همه کس نگید!هیچی اتفاق نمیافته. بینید الان میزبان جام جهانی 2018 هم معلومه پس عقلتونو بکار بدازید اگه همچین چیزی بود مگ ه غربیا بیکار بودن این همه شایعه تحت تاثیر فیلم 2012 ساخته شده نظر خودتونو ایمیل کنید
    • سینا پنجشنبه 23 آذر 1391 - 02:28:21
      3 4
      این چه اتفاقی داره میوفته..........حمید.........قیامته!!!!!!!!!!!!!
  • رویا پنجشنبه 5 فروردین 1389 - 15:31:33
    18 6 پاسخ به این نظر
    شماها چقدر بیکارید بچسب به زندگیت بچه جون
  • sa پنجشنبه 5 فروردین 1389 - 18:23:14
    12 8 پاسخ به این نظر
    آخه شما از کجا میدونید چرا به کار خدا دخالت می کنید مگه مردم آزارید بزارید زندگیمونو بکنیم..... در ضمن در کار خدا دخالت نکنید هر وقت که وقتش رسید خودش دنیا را به آخر میرساند... خداوند تواناست
  • نازي پنجشنبه 5 فروردین 1389 - 19:00:17
    14 6 پاسخ به این نظر
    همه اينا دروغه من هنوز ارزو دارم
  • بدون نام یکشنبه 8 فروردین 1389 - 10:03:18
    22 7 پاسخ به این نظر
    من فقط میخوام بگم اون روز هم مثل روزای دیگه میاد و میگذره و کره زمین هم نابود نمیشه.
    • پریا جمعه 12 آبان 1391 - 21:55:32
      11 3
      کاملا موافقم100%!!!!
  • بهاره یکشنبه 8 فروردین 1389 - 10:26:20
    9 5 پاسخ به این نظر
    امکان داره ! چون من به نظریه علمی بیشتر اعتقاد دارم. در ضمن من فیلم 2012 را دیدم از نظر علمی هر مدت یکبار مثل زمان حضرت نوح میشه، پس تا دو سال دیگه پول جمع کنید چون 2012 میگن هرکی پول داره سوار کشتی شه. هر کس داخل خودش را برای پول جمع کردن نمیبینه 2سال عشق دنیا رایکنه درضمن هنوز قیامت نیومده
  • هدیه یکشنبه 8 فروردین 1389 - 10:28:06
    13 2 پاسخ به این نظر
    اوندنیای هم هست از مرگ نترسید
  • نگار یکشنبه 8 فروردین 1389 - 11:32:51
    8 5 پاسخ به این نظر
    2012 اخر دنیا نیست. فقط یه شایعس. خیالتون راحت باشه. انسان نمیتونه هیچ وقت زمان پایان دنیا را تعیین کند. مثل این میمونه که بگیم قیامت کی هست. وقت کردید یه سری به وبلاگ منم بزنید. http://iwnts.blogfa.com
    • عابدزاده پنجشنبه 16 آذر 1391 - 22:37:27
      3 2
      شما درست میگید نگار خانوم. ولی انسان میتونه هر چیزی رو حدس بزنه .اینو قبول دارید که.همان طور که میدانید نشانه هایی برای اخر ازمان وجود دارد که الان اکثرش هست.حتی چند وقت پیش هم ناسا اعلام نگرانی از طوفان های خورشیدی داد.اما هیچ چیز معلوم نیست .میدانید میخواستم یه چیزی بگم. بستگی به خودمون داره.هر چه قدر بیش تر در گناه فرو رویم اوضاع بد تر میشه.فکرشو بکنید.!الان که فقط یه فرضیه کوچولو رو زدن این همه غوغا شده . بهتره برای اخرتمون یکم توشه جمع کنیم . اون وقت دیگه فرقی نداره که امروز اخر ازمان باشه یا فردا.یه چیز را فراموش نکنید.همیشه با خدا باشید.یه مطلب دیگه. ممکنه بعضی ها باور نکنند یا مسخره کنند!دو سه هفته پیش خوابی را دیدم که خورشید در حال بلعیدن زمین بود و پوسته زمین بسیار لغز شده بودممنون
  • حميد یکشنبه 8 فروردین 1389 - 11:36:42
    11 6 پاسخ به این نظر
    با سلام.ما ايرانيها اعتقاد به ظهور منجي آخرالزمان (آقا امام زمان) هستيم ودر كل كسي كه به خدا و حكمت و قدرت و مهرباني و عظمت او ايمان داشته باشه با حرف چند تا مايا و يا هر كس ديگه اي تنش به لرزه نميفته تازه مگه ما به آخرت ايمان نداريم ونميگيم كه اصل زندگي بعد از مرگ شروع ميشه پس نگراني بي مورده و بيشتر به شگرد يه عده آدم بي مغز براي فروش فيلم هاشون و يا تكرار قضايايي مانند 11 سپتامبر شبيه و معلوم نيست اينبار ميخوان القاعده رو تو كدوم كشور علم كنن.لا حول ولا قوت الا بالله العلي العظيم.يا علي
  • بدون نام دوشنبه 9 فروردین 1389 - 15:46:41
    3 3 پاسخ به این نظر
    hame 2 zendegishoon gom shodan. in khabar dorost bashe ya ghalat mohem nist. mohem ineke maha ro ye kam befekre akharesh mindaze
  • بدون نام دوشنبه 9 فروردین 1389 - 15:57:05
    2 4 پاسخ به این نظر
    che eshkali dare mage. hame ba ham mimirim. koliam khosh migzare.
  • sina دوشنبه 9 فروردین 1389 - 19:18:39
    1 13 پاسخ به این نظر
    akhare zamano nemishe taein kard vali chand bar hayate zamin az bein rafte masalan zamane hazrate noh ya zaman daynasor ha
  • سپینود پنجشنبه 12 فروردین 1389 - 14:09:39
    25 6 پاسخ به این نظر
    چقدر هیجان انگیز!
  • یاور پنجشنبه 12 فروردین 1389 - 20:36:24
    8 5 پاسخ به این نظر
    نگران نباشید مرگ حقه من خودم که خیلی خوشحال میشم اگه اینطوری بشه!!! چون از همه ی زرت و پرت های این دنیا راحت میشیم. یاحق.
  • فرید جمعه 13 فروردین 1389 - 01:25:05
    12 2 پاسخ به این نظر
    خیلی خوب می شد که اگه مرگ عزیزانمونو نمیدیم من که از خدامه
    • بدون نام دوشنبه 2 آبان 1390 - 20:42:41
      9 2
      ای ول اق فریدحرف دل منو نوشتی
    • ashkan شنبه 6 خرداد 1391 - 22:45:42
      4 1
      manam nazare toro daram,,ba ham bemirim kamtar zajr mikeshim
  • احسان شنبه 14 فروردین 1389 - 00:46:40
    9 8 پاسخ به این نظر
    آخخخخخخخخ جوووووون همه ميميريم خيلي خوبه راحت ميشيم همه با هم
  • ksworm چهارشنبه 18 فروردین 1389 - 21:21:22
    11 6 پاسخ به این نظر
    هر چیزی امکان داره رخ بده ولی باعث و بانی زمین خورشید خواهد بود.
  • آرش پنجشنبه 19 فروردین 1389 - 17:13:59
    5 5 پاسخ به این نظر
    اینا همه چرندیات سرمایداران آمریکا و انگلیسه که دنیا رو به بازی گرفتن و هدفشون هم سلطه گری بر کل خاورمیانه است حتی به اسراییل هم رحمی نمی کنند!!!
  • مهدی پنجشنبه 19 فروردین 1389 - 17:34:14
    12 2 پاسخ به این نظر
    خدا کنه که بمیریم من دوست دارم برم بهشت و مرگ فامیلامو نبینم......
  • سينا جمعه 20 فروردین 1389 - 23:37:25
    12 3 پاسخ به این نظر
    تا خدا نخواد هيچي نميشه بخوادم كه ما چكارهايم شكر
  • جوجو یکشنبه 22 فروردین 1389 - 16:20:34
    5 6 پاسخ به این نظر
    واقعا ميميرييم؟؟؟؟؟؟؟!!!! نه!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام سه شنبه 21 آذر 1391 - 21:55:00
      6 0
      فقط 9 روزه دیگه مونده
  • سمی یکشنبه 22 فروردین 1389 - 22:36:04
    2 3 پاسخ به این نظر
    اینها احتمالات است . حتی اگر کره زمین نابود شود یک قانون و اتفاق روزمره زندگی است.
  • مجید سه شنبه 24 فروردین 1389 - 12:26:25
    11 3 پاسخ به این نظر
    به نظر من احتمال هر چیزی هست مایاها دارای قدرت متافیزیکی بودن حالا اگه دنیا به پایان نرسه یه اتفاق مهمی در اون سال می افته همین تمرکز مردم روی اون سال و اون روز میتونه باعث بروز اتفاق بشه تهران که میگن قراره به زودی زلزله بزرگی بیاد ممکنه همون سال 2012 باشه شاید هم یه جنگ اتمی رخ بده شاید هم هیچ اتفاقی رخ نده وخدا اینطوری به هممون ثابت کنه که هرچی من بخوام میشه به هر حال ما منتظریم ببینیم چی میشه .
  • بدون نام سه شنبه 24 فروردین 1389 - 15:01:54
    5 6 پاسخ به این نظر
    این فقط توطئه سیاسی ست اگاه باشید کایتی شبیه برج های دوقلو
  • کامیار (علی) سه شنبه 24 فروردین 1389 - 15:54:56
    6 4 پاسخ به این نظر
    آقا جمع کنین این چیزا رو خدا خود امام صادق وقتی شبیه این سوال رو ازش کردن گفت کذب الوقاتون کذب الوقاتون کذب الوقاتون یعنی کسایی که پایان دنیا رو پیش بینی کردن دروغ گو هستن من نه مذهبیم نه بی دین اما اگه قرار بود همچین اتفاق مهمی بیفته از 20 25 سال پیش به فکرش میفتادند نه از 2 سال قبلش
  • مهدي پنجشنبه 26 فروردین 1389 - 11:55:06
    5 5 پاسخ به این نظر
    اگه قرار باشه بميريم كه ديگه نميشه كاري كرد. ولي من كه فكر نميكنم وقتش 2012 باشه.
  • بهامین پنجشنبه 26 فروردین 1389 - 12:43:01
    6 5 پاسخ به این نظر
    آخه چه ربطی داره؟! انسان ذهن افسانه سازی داره... این ها هم همش از تخیلاتش هستش... مثل سایر داستان ها.... انسان خودش اینها رو ساخته و شروع به افسانه سرایی کرده... همین.
    • نگار جمعه 17 آذر 1391 - 23:33:12
      2 2
      همه ی این ها دروغه ما با ور نمی کنیم چرته
  • غریبه پنجشنبه 26 فروردین 1389 - 14:14:38
    8 11 پاسخ به این نظر
    مرگ دسته جمعی عروسیه ... خدا کنه این پیش بینی درست از آب در بیاد همه بمیرم سناریو یه زمین تموم بشه...
  • زمینی پنجشنبه 26 فروردین 1389 - 16:22:30
    3 4 پاسخ به این نظر
    ما انسانها فکر می کنیم که چی هستیم ؟ اگر زمین به کلی نابود بشه هستی به کار خودش ادامه میده همانطور که قبل از به وجود آمدن انسان ( به هر صورتی )به کارش ادامه میداده ! پس کاری که می تونیم انجام بدیم اینکه انسان باشیم !!!
  • انسان خاکی پنجشنبه 26 فروردین 1389 - 23:36:44
    4 4 پاسخ به این نظر
    پس علائم حتمیه آخر الزمان چی؟ ولی هرچی هست خدا به خیر کنه.... "یوم لا ینفع مال و لا بنون" نزدیکه ...
  • تارا جمعه 27 فروردین 1389 - 19:56:24
    7 9 پاسخ به این نظر
    کاش واقعی باشه .خسته شدم ازین دنیا
  • میزبان جمعه 27 فروردین 1389 - 22:34:21
    2 5 پاسخ به این نظر
    اگه اتفاق بیافته چی میشه دیگه هیچ قانونی وجود نداره آزاد - آزاد هرجا دلت خواست میری البته اگه زنده بمونی
  • اكبر مرادي شنبه 28 فروردین 1389 - 10:36:53
    6 8 پاسخ به این نظر
    انا لله وانا اليه راجعون
  • بَبَعی یکشنبه 29 فروردین 1389 - 22:14:39
    7 6 پاسخ به این نظر
    اگه درست باشه که آخر عشق و حاله فقط باید زنده بمونیم بعدش دیگه صفا سیتی برو واسه خودت یوهوووووووووووووووووو
  • koopool دوشنبه 30 فروردین 1389 - 19:59:40
    6 6 پاسخ به این نظر
    omidvaram zodtar in etefagh biyofte
  • بدون نام سه شنبه 31 فروردین 1389 - 11:23:13
    5 5 پاسخ به این نظر
    فکرشو بکنید که از آخرین انسانهای یکی از نسلهای باشیم و بعد از ما نسل بعد باید از اول شروع کنه،مثل آتلانتیس که سیستم عددی ما از اونا به جا مونده اونا هم ما را در میابند و از بخش کمی از علم ما استفاده میکنند .میفهمن که جهان ما مثل دهکده ایی کوچیک شده بود و دنبال تمدن های فضایی بودیم،شاید بفهمن که کسانی آزادی را از ما گرفتند یاعث عقب افتادگی ما شدند.
  • بدون نام سه شنبه 31 فروردین 1389 - 11:30:35
    6 6 پاسخ به این نظر
    جمع کنید این حرف ها رو هیچ کس نمیدونه که کی آخر زمان است ...اینا تمام برای فریب مردمه...آخر زمان را فقط خود خدا میداند و بس...
  • خر خونخوار چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389 - 17:32:24
    3 13 پاسخ به این نظر
    حتما اتفاق میافته ما انسانها خودمون گوره خودمونو با دستامون کندیم همه رفتنی هستین ولی من میمونم ههههههههههههه
  • اشكان شنبه 4 اردیبهشت 1389 - 10:16:17
    4 6 پاسخ به این نظر
    واقعا‍
  • mohamad یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 - 09:09:48
    4 7 پاسخ به این نظر
    در 2012 دنيا ازبين نمي رود فقط بلاهاي طبعي رخ ميدهدوهيچ وقت x planet به زمين بر خورد نمي كند و فقط ازكنار زمين رد ميشودوباعث خرابي هاي زيادي ميشود
  • فرزاد یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 - 18:57:38
    4 11 پاسخ به این نظر
    مرگ نزدیکه همه میمیریم
  • شروین یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 - 21:23:23
    16 5 پاسخ به این نظر
    شاید بایداین متن را بانظرات اسلامی هم مقایسه کرد.
  • مرتضی شنبه 11 اردیبهشت 1389 - 11:36:58
    5 3 پاسخ به این نظر
    به نظرمن اگر پایانی باشه یک شروع باید داشته باشه چون تا پایان کل دنیا خیلی مونده و زمین شاید به دسته خود انسانها نابود بشه نه با اجسام اسمانی و سیل و زلزله و ...
  • vina شنبه 11 اردیبهشت 1389 - 14:18:26
    5 5 پاسخ به این نظر
    تنها خدا است که ازثانیه ی دیگر زندگی ما با خبر است وخورشید وسیاره ها نیز فقط به فرمان او ست که حرکت می کنند و ما نیز زیر سلطه ی او هستیم اگر او بخواهد ما هیچ کاره ایم هیچ کس نیز نمیتوانددر کار از دخالت کند چون بشر قدرتی محدود دارد یا الله
  • سجادم یکشنبه 12 اردیبهشت 1389 - 18:11:38
    15 3 پاسخ به این نظر
    این هااگر پیش گوی بلدهستندبرن اول خداشون رابشناسندوبدانندکی اون هاراآفریده بعددرکارهاش دخالت کنند.لازم نکرده پیشگوی کنندبرن پیشینیان که خدای یکتارامیپرستند رابشناسند.بهترین پیشگو خدای یگانه هست که درقران مجیدازآن یادکرده.
  • نیوشا دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 - 11:07:18
    12 4 پاسخ به این نظر
    تا خدا نخواد هیچی نمیشه مگه دنیا کشک که با این پیشگوی های مسخره از بین بره اگه این طوره منم میگم فردا یه زلزله تو تهران می اید پیشگویه دیگه
    • مریم پنجشنبه 16 آذر 1391 - 22:58:18
      1 1
      باتوموافقم
    • رضا شنبه 18 آذر 1391 - 14:23:42
      1 1
      آفرین این درسته
  • رفیق چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 - 22:09:32
    11 7 پاسخ به این نظر
    مطمئن باشید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
  • فرزانه پنجشنبه 16 اردیبهشت 1389 - 18:03:57
    5 3 پاسخ به این نظر
    به نظر من دنیا یه جا باید تموم بشه
    • بدون نام دوشنبه 23 آبان 1390 - 00:26:35
      8 4
      درسته ولی 2012 نه!!1!!!!!!!!!!!!!!!
  • honey پنجشنبه 16 اردیبهشت 1389 - 22:42:07
    3 3 پاسخ به این نظر
    shayad betunan balahaye tabiio ehtemal bedan vali nemitunan pishbini konan,joz khodaa,harkas ke bekhad in shayeharo bavar kone benazare man adame zaeefiee va be khoda iman nadare,kasayi ke inaro migan ye mosht bikaran ke faghat mikhan mardomaye sadaro betarsunan
  • honey پنجشنبه 16 اردیبهشت 1389 - 23:01:01
    4 4 پاسخ به این نظر
    zaeef tar az unim e betunim tu kare khoda dekhalat konim
  • ساشا جمعه 17 اردیبهشت 1389 - 16:38:59
    0 7 پاسخ به این نظر
    منم نظر وینا ونیوشا رو دارم خیلی جالب تفسیر کردن مرسییییییییییییی
  • افسانه شنبه 18 اردیبهشت 1389 - 21:34:34
    2 4 پاسخ به این نظر
    من این حرفارو قبول ندارم همیشه از ان حرفا بوده وهست
  • بهمن دوشنبه 20 اردیبهشت 1389 - 08:43:27
    1 5 پاسخ به این نظر
    من فکر نکنم این موضوع حقیقت داشته باشه. این عمر ما انسان هاستکه داره میگذره و دنیا سر جاش باقی می مونه. آقا بد میگم ؟ خانما بد میگم ؟ یکی میگه 2012 زمین می ترکه یکی میگه 2021 منفجر میشه یکی میگه فردا فلان جا زلزله میاد فلان جا تخریب میشه. انها همه اش شایعه هست برای ترسوندن مردم.
  • زهرا دوشنبه 20 اردیبهشت 1389 - 10:11:10
    3 7 پاسخ به این نظر
    همش چرت وپرت .من که باور نمی کنم .
  • ناصر سه شنبه 21 اردیبهشت 1389 - 22:46:00
    1 4 پاسخ به این نظر
    سوره عصر: به درستیکه انسانها دائما درخسران وزیان هستندبه غیر از افرادی که ایمان اوردند وعمل صالح انجام دادندوبه حق وصبر تمسک جستند
  • توبه توبه توبه چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 - 14:54:38
    2 3 پاسخ به این نظر
    چه فرقی می کنه ما که از یک ثانیه بعدمون هم خبر نداریم.ما که نمی دانیم این دم که فرو رود بر اید یا نه .حداقل الان می دونیم اگه قراره زنده باشیم فوقش 2 سال دیگه اس.پس کارامون رو ردیف کنیم واسه اون دنیا."خداحافظ دنیا".
  • بدون نام پنجشنبه 23 اردیبهشت 1389 - 13:22:20
    3 3 پاسخ به این نظر
    اين چيزارو باور نكنيد
  • پریسا جمعه 24 اردیبهشت 1389 - 21:17:05
    6 5 پاسخ به این نظر
    سلام میگن طبق آیات قرآن یه فرضیه به وجود اومده که طبق اون سال 2022 یه خبرایی هست حالا مایا میگه 2012 .اصلا کی میدونه؟ فرضیه اولی رو آدم ها حدس زدن مایا هم که فقط تا آخر سال 2012 رو توی تقویمش داره.شاید اصلا هیچکدوم واقعیت نداشته باشه و همین فرداهمه چی کن فیکون بشه! فقط در مورد آخرالزمان و ظهور یادتون باشه : کذب الوقاتون...
  • احسان شنبه 25 اردیبهشت 1389 - 09:48:00
    3 2 پاسخ به این نظر
    این چیزارو فقط خدا می دونه
  • آنسه دوشنبه 27 اردیبهشت 1389 - 09:44:44
    2 3 پاسخ به این نظر
    قرار بود سال 2000هم یک اتفاقی بیفته حالا تحقیق کن چه اتفاقی افتاد مطمئن باش پایان دنیا این جوری نیست
  • ننننن دوشنبه 27 اردیبهشت 1389 - 12:57:40
    2 13 پاسخ به این نظر
    ققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققق چي مي شه
  • vina سه شنبه 28 اردیبهشت 1389 - 12:49:06
    3 3 پاسخ به این نظر
    خوب شاید این شهاب سنگ به زمین بخوره ولی همه نمیرن ومثلا 100نفر در کل کره ی زمین زنده بمونن خوب در این صورت حتی اگر در کل کره ی زمین 1نفر هم زنده بمونه بازم اخر دنیا نیست
  • Morty سه شنبه 28 اردیبهشت 1389 - 14:29:52
    3 3 پاسخ به این نظر
    یه چی بگم؟ 21 دسامبر 2012 که اینا پیشگویی کردن جمعه است! چه با حال! ولی در مورد نابودی هم باید فکر کرد. ما آدما ثابت کردیم که تا زیر فشار نباشیم نمیتونیم درست فکر کنیم و درست کار کنیم. شاید شایعه 2012 منجر به اختراعات فراذهنی بشر بشه که بتونه یه جوری از فاجعه (البته فعلا تخیلی) 2012 جون سالم به در ببره، مثلا فرار به اعماق فضا. به هر حال دست اونایی که این شایعه رو درست کردن درد نکنه، چون بعضیا به فکر رفتن. به امید دنیایی بهتر در روز بعذ از 21 دسامبر 2012 به تاریخ 1/1/0001
  • بدون نام سه شنبه 28 اردیبهشت 1389 - 17:52:53
    6 5 پاسخ به این نظر
    بابا این خرافات رو جدی نگیرین اگرم درست باشه خب اتفاق می افته دیگه
  • خواهشا بخونید سه شنبه 28 اردیبهشت 1389 - 19:35:48
    5 5 پاسخ به این نظر
    وقتی ماه بالا سر ما قرار میگیره جاذبهی اون باعث بالا اومدن آب ها وجذر و مد میشه حالا فکر کنید تمام سیارات روی یک خط وپشت ماه قرار بگیرند فکر کنید جاذبه ی اونا چی به سره زمین میاره این پایان زمین همینه حالا کی باشه .... شاید2012 شاید4000 یا همین هفتهی دیگی
  • Negin پنجشنبه 30 اردیبهشت 1389 - 22:00:43
    2 4 پاسخ به این نظر
    ma adama ke nemitoonim too kare khoda dekhalet konim va tanha kari ke az dastemoon bar miad ine ke imanemoono ghavi tar konim ta agar ham ghiamat shod ( akhare zaman (2012 )) natarsim
  • xXxXxX mohamad XxXxXx پنجشنبه 30 اردیبهشت 1389 - 22:06:50
    1 4 پاسخ به این نظر
    nemidoonam ke bayad in ghaziaro bavar konam ya na vali midoonam ke nabayad maskhare begirim . nasalamati payane omre tamame jahane
  • حسن پنجشنبه 6 خرداد 1389 - 00:46:00
    2 10 پاسخ به این نظر
    همه اینا، بهانه و حرف بوده و همشون سناریوی آمریکا هست. این رو براتون بگم که سازمان جاسوسی آمریکا این تاریخ رو یعنی روز 21 دسامبر سال 2012 را تاریخی اعلام کرده که قراره در این روز به کشور ایران حمله نظامی شود. این ها همشون جوسازی و به نوعی امادگی افکاری علیه ایران میباشد که اگر اون زمان آمریکا کشور ایران رو مظهر بدبختی دنیا اعلام کرده و برای نابودی آن تلاش کند، تمامی جامعه جهانی از نابودی ایران موافق باشند.
  • خدا شنبه 8 خرداد 1389 - 21:37:57
    1 4 پاسخ به این نظر
    چه ربطی به ایران داره این قوم بوجود امده که ایران نابود کنه مردم ایران چقدر ساده هستند که این چیزارو باور می کنند تو سال 2000 یک اتفاق می گفتن قراره بیفته سرکاری بود این قدر سرکاری می زارن اخر شما ادم نمی شید که این ها دروغه
  • ارن خ سه شنبه 11 خرداد 1389 - 09:43:54
    16 4 پاسخ به این نظر
    من همه چیز رادر یک جمله میگم فقط خدا میداند
  • بدون نام سه شنبه 11 خرداد 1389 - 10:17:09
    3 3 پاسخ به این نظر
    من این سخنان رو قبول نداشتم ولی از امروز به دنبال چاره ای خواهم بود
  • امید چهارشنبه 12 خرداد 1389 - 10:13:35
    5 3 پاسخ به این نظر
    من اینارو قبول دارم.اگر هم اتفاقی نیوفته احتمال شروع جنگ های هسته ای بشه.یا جنگ جهانی سوم نمیدونم.......
  • محمد چهارشنبه 16 تیر 1389 - 14:49:07
    4 4 پاسخ به این نظر
    تاخدانخواهد برگ از درخت نمی افتد
  • محمد چهارشنبه 16 تیر 1389 - 14:55:30
    3 3 پاسخ به این نظر
    هرچه ما بخواهیم نمی شود هر جه خدا بخواهد می شود یا خدای مهربان
  • سکینه بانو 2000 چهارشنبه 23 تیر 1389 - 14:46:53
    4 4 پاسخ به این نظر
    دوست داشتم 45 سال که شدم بمیرررررررررررررررم همه چیییز دسته خداست هیچ کس حق نداره تووووو کار خدا دخالت کنه
  • بدون نام پنجشنبه 31 تیر 1389 - 11:07:52
    3 3 پاسخ به این نظر
    اینا همشون سرکارین.... هیچ کس جز خدا نمیتونه این زمان رو تعیین کنه..هیچ کس از زمان پایان دنیا خبری نداره..
  • میلاد جمعه 8 مرداد 1389 - 12:40:32
    3 3 پاسخ به این نظر
    به نظر من همه ی این ها دست خداست
    • باسط غفورپور جمعه 24 آذر 1391 - 18:58:11
      0 0
      بانظرت موافقم هرچه خدا بخواهد میشه راضی ایم به رضا او
    • باسط غفورپور جمعه 24 آذر 1391 - 18:58:22
      0 0
      بانظرت موافقم هرچه خدا بخواهد میشه راضی ایم به رضا او
  • nadin یکشنبه 10 مرداد 1389 - 20:04:44
    2 2 پاسخ به این نظر
    حتی اگه شایعه هم باشه ادمو میبره تو فکر یعنی ادم میگه نکنه راست بگن.واین خیلی بده.
  • دامون یعقوبی جمعه 22 مرداد 1389 - 14:24:30
    3 4 پاسخ به این نظر
    زندگی را در دم غنیمت شمار این قافله عمر عجب می گذرد دریاب دمی که با طرب می گذرد
  • بدون نام یکشنبه 24 مرداد 1389 - 03:58:32
    3 3 پاسخ به این نظر
    (!!!به زوراومدیم به زورهم میریم!!!) چه الان چه ...سال دیگه
  • سنا جمعه 29 مرداد 1389 - 10:22:59
    4 4 پاسخ به این نظر
    امکان واقعی بودنش هست.ولی من هم دقیقااعتقادندارم,فقط خدااااااااااااااااااا
  • pishtaz شنبه 30 مرداد 1389 - 00:50:47
    3 3 پاسخ به این نظر
    nostera damuso eshgheeee.
  • رضا شنبه 30 مرداد 1389 - 14:43:51
    3 3 پاسخ به این نظر
    فقط دست خدا هست
  • مجید سه شنبه 2 شهریور 1389 - 09:22:55
    5 5 پاسخ به این نظر
    بابا این چرت پرتارو میگن که از زندگی نا امید بشین این فیلمو(2012 )واسه افراد ساده و کسایی ساختن که ایمانشون ضعیفه
  • hossein سه شنبه 2 شهریور 1389 - 11:42:08
    2 2 پاسخ به این نظر
    belakhre 2nia baiad yejaie tamom beshe ke mitone onja istgahe 2012 bashe ya shaid ham ye saat dige mohem ine ke khodemono baraie ye sanie dige amade konim che az nazar madi va che az nazar manavi.
  • ساسان چهارشنبه 3 شهریور 1389 - 21:32:56
    3 2 پاسخ به این نظر
    عقلانی نیست.فقط خدا میداند وبس ...
  • Ice Man پنجشنبه 4 شهریور 1389 - 11:43:11
    4 5 پاسخ به این نظر
    میشه گفت این موضوع تا 90درصد درست هست.چون هم از لحاظ علمی اثبات شده.
  • لیلا جمعه 5 شهریور 1389 - 15:06:38
    3 4 پاسخ به این نظر
    درسته که قرآن و علم رابطه تنگاتنگ دارن اما از نظر علمی که بررسی بشه میبینیم که توی علم هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد(غیر ممکن ممکنه)
  • کیوان جمعه 5 شهریور 1389 - 22:43:25
    3 3 پاسخ به این نظر
    خداوکیلی ذهنتون رو مشغوول اینانکنین سر و تهش می دونین چیه؟ الان می گم طبق همین که خوندید مایاها یه تقویم نوشتند که پایانش سال 2012 هست همین یه سری دیگه هم یه فرضیاتی دادن و به دلیل اینکه مایا ها قوی بودن و مردم حرفشون رو باور کنن گفتن 2012 تموم میشه مثلا همین آنتونی زاندر لاوی (پایه گذار شیطان پرستی) گفته روزی که شیطان رسما به پادشاهی می رسه ساعت 11 و 11 دقیقه روز 21 دسامبر 2012 هست حالا به نظر شما همش درسته؟ حالا ببینین کی گفتم همتون سرکارید.
  • اسد چهارشنبه 10 شهریور 1389 - 15:53:04
    5 5 پاسخ به این نظر
    همه اینها دورغ است همه چی دست خداست هر چی او بخواهد همون می شود یا پادشاه جهان
  • آسمون چهارشنبه 10 شهریور 1389 - 15:56:48
    2 2 پاسخ به این نظر
    2012نشه نمی میریم؟؟؟؟؟
  • دو قلوهاي افسانه اي چهارشنبه 10 شهریور 1389 - 16:51:58
    3 3 پاسخ به این نظر
    اي بابا!حالا 2 سال ديگه دنيا تموم بشه يا نه,دست خداست,مهم اينه كه امروز زنده ايم,بي خيال فردا...
  • محمد ناظر جويا سه شنبه 16 شهریور 1389 - 22:12:33
    3 3 پاسخ به این نظر
    به نظر من هيچ كسي نميداند چي وقت دنيااخر ميشود بجز خداوند ج
  • sad of the lost چهارشنبه 17 شهریور 1389 - 00:44:34
    3 4 پاسخ به این نظر
    واقع بین باشید/تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
  • شمال چهارشنبه 17 شهریور 1389 - 11:37:29
    3 6 پاسخ به این نظر
    باورکنیدسال2012پایان کاره
  • پسر جوان16 پنجشنبه 18 شهریور 1389 - 19:42:20
    2 3 پاسخ به این نظر
    ببخشید نظراتتون بسیار محترمه نزد من بالاخره هر کس نظری در این رابطه داده اما برای اطمینان بیشتر باید تحقیقات بیشتری رو انجام بدیم و با مدرک صحبت کنیم نه روایات و فیلم ها.به هر حال اگه نویسنده ی سایت منبع این گزارشات رو می نوشت خیلی می تونست معتبر باشه
  • diana پنجشنبه 18 شهریور 1389 - 21:14:12
    3 3 پاسخ به این نظر
    man ke ba tamame in tafasir be payan jahan eteghad daram
  • 2012 پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 13:08:15
    5 4 پاسخ به این نظر
    واقعا شماها ابله هید که این حرفارو باور میکنید
  • بهنام پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 15:28:48
    9 4 پاسخ به این نظر
    دنیا میخواد نابود شه... که چی؟ چه به شما ها میرسه که با این صراحت میگید تموم میشه؟ اول ها میگفتین 2000 دیگه تمومه بعد شد 2002 حالا هم 2012 همش ساخته ذهنه
  • mary جمعه 26 شهریور 1389 - 16:38:34
    2 2 پاسخ به این نظر
    خوب شايد اين واقعيت داشته باشدولي اگرراست باشدچه راه حلي براي فرار يا مقاومت بااين فاجعه درنظرگرفته شده؟
  • mary جمعه 26 شهریور 1389 - 16:42:33
    2 2 پاسخ به این نظر
    آياراحل هايي كه درپيشگيري اين مورد در نظر گرفته شده قابل اطمينان است؟
  • mary جمعه 26 شهریور 1389 - 16:44:14
    2 2 پاسخ به این نظر
    خيلي وحشتناكه
    • بدون نام دوشنبه 23 آبان 1390 - 00:30:04
      2 2
      از علم عقبی
  • mary جمعه 26 شهریور 1389 - 16:47:03
    5 3 پاسخ به این نظر
    به نظرمن امكان هرچيزي دراين دنياي عجيب وغريب وجود داره
  • دختر 16 ساله ازبدترين جاي دنيا جمعه 26 شهریور 1389 - 16:56:38
    16 33 پاسخ به این نظر
    براي منكه ايراني ام فرقي نداره چون به هر حال توايران آدم از بي هدفي ميميره
  • سعید شنبه 27 شهریور 1389 - 14:05:07
    7 4 پاسخ به این نظر
    سال 2000 که قراربود کامپیوترها از کاربیفتد-------------افتاد؟
  • امیرحسین یکشنبه 28 شهریور 1389 - 01:07:48
    4 4 پاسخ به این نظر
    من در سایت نجوم ایران خواندم که در سال 2012 هیچ اتفاقی نمی افتد.پس نگران نباشید.
  • هنگامه یکشنبه 28 شهریور 1389 - 11:04:24
    8 3 پاسخ به این نظر
    خدا همون جور که بنده هاشو با احترام و راحتی آورد همون جور هم میبرد پس نترسین دیگه
  • س یکشنبه 28 شهریور 1389 - 13:38:57
    2 2 پاسخ به این نظر
    ایناهمش خرافاته میخوان مردم رو بترسونن
  • Amir Hossein RoG دوشنبه 29 شهریور 1389 - 09:37:30
    13 6 پاسخ به این نظر
    به خدا اعتقاد دارین؟ به قران اعتقاد دارین؟ پس چی میگین. 2012 چیه دیگه بابا. اقا ادم خندش میگیره. ول کنین تو رو خدا. ایمانتون ضعیفه.اره
  • karim دوشنبه 29 شهریور 1389 - 09:41:00
    2 2 پاسخ به این نظر
    Gosh deraza bavar konan.ma bekhandim.khoda midoneh key donya nabbod mishe na eina.eina ke khoda nistan hastan? maskhareha
  • مسعود کپل ریزی سوسک دوشنبه 29 شهریور 1389 - 17:22:42
    3 4 پاسخ به این نظر
    من به این که سال2012 دنیانابودمیشه معتقدم اگه بشه چه خوب میشه دنیانابودبشه تمام پیشگوی هادرست بوده تموم بشه مگه چی میشه آخرش مرگه
  • maob سه شنبه 30 شهریور 1389 - 12:24:02
    2 2 پاسخ به این نظر
    چقدر آدم بیکار مثل من هست که نظر میدن بابا اینقدر نظر ندین جوات بازیه بخدا منم امروز جوات شدم هرچه پیش آید خوش آید داداش
  • افشین 29 ساله سه شنبه 30 شهریور 1389 - 17:46:26
    3 3 پاسخ به این نظر
    سلام به همه دوستان شماها رو نمی دونم ولی چه درست و چه غلط آخرش یه چیزه مرگ خیلی ها آرزو دارن موقع مرگشون رو بدونن خوب به فرض درست باشه اگه به خدا و قرآن اعتقاد دارین از همین آلان به فکر اون یکی دونیاتون باشین ولی اینو هم بدونین که نه پیغمبر و نه خدا در قرآن و سایر کتابهای آسمانی حرفی از زمان قیامت نزدهو در ضمن ما منتظر ظهور هم هستیم پس هر کی این حرفها رو باور میکنه به خدا اعتقاد نداره یا حق
  • حمید-ارومیه سه شنبه 30 شهریور 1389 - 18:32:54
    2 2 پاسخ به این نظر
    بابا این حرفا رو نزنین ماهنوز تو ارومیه میخایم طولانی ترین تله کابین دنیا به طول 40 کیلومتر رو تو عرض 8سال بزنیم تازه میخایم رکورد رو بشکنیم انشااله چیزی نمیشه همه دوستان هم بیان تو ارومیه از این تله کابین ما هم استفاده کنن
  • علی چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 14:12:45
    4 4 پاسخ به این نظر
    برو یره. همش خالی بندیه
    • مریم پنجشنبه 16 آذر 1391 - 22:55:20
      1 0
      اره-به نظرمن همه ی ایناچرنده
  • 2نفر از جوانان روستای عربلو(داریوش - فرید) چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 16:33:01
    3 2 پاسخ به این نظر
    بابا بی خیال اینا همش حرفه بچسبین به زندگیتون حرفای دو نفر که عقده ای هستن و میخان جلب توجه کنن رو باور نکنین
  • افشین 29 ساله چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 16:36:27
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام من که بی خیال هستم از الان هم منتظرم تله کابین اراز اینا از شهرارومیه هم تموم بشمه تاما یه رکوردی بزنیم و در کتاب گینس ثبت کنیم آراز بعد از 8 سال میبینمت
  • سعید چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 16:37:39
    1 1 پاسخ به این نظر
    سلام به همه من هم که اصلا اعتقادی به این حرفا ندارم و با افشین و بقیه اگه بیان میرم ارومیه بیخیال
  • دکتر اشکان جمعه 2 مهر 1389 - 15:59:20
    3 2 پاسخ به این نظر
    سلام بعد از خواندن نظرات کاملا سطحی نگر و غیر علمی بر خودم دانستم تا مطلبی را بر پایه قرآن در این سایت مطرح کنم در آیه 39 سوره رعد در قرآن اشاره به این مطلب شده است جالب اینجاست که کسانی اسم قرآن رو میارن که یک بار هم اون و تا آخر نخونده اند . راهنمایی من به دوستان اینه که همه نظرات و حرف ها رو گوش کنند و بهترینشو انتخاب کنند همون جوری که در سوره زمر آیه 18 به آن اشاره شده است خواهشا دست از این جهل و سطحی نگری بردارید
  • mina جمعه 2 مهر 1389 - 22:49:54
    0 0 پاسخ به این نظر
    man ke ba vojode sene kamam ta hala tamam eshgho halamo kardam mohem nist ye 2 saal dige ham hal konam ham konam dige arezoi nadaram
  • عاشق حقیقت شنبه 3 مهر 1389 - 14:40:00
    1 1 پاسخ به این نظر
    کی میگه آخر دنیاست. اصلا هم این حرفا نیست.بلکه طبق نوشته ها و احادیث(حضرت محمد-حضرت باقر و حضرت صادق)یه اتفاقاتی می افته که مسیر تکاملی دنیا عوض میشه.حتی به جرات هم میتونم بگم حرکت به سوی تکامل خیلی سریعتر میشه.اگه به اسلام اعتقاد دارین برین احادیث و نشانه های آخرزمان رو بخونیداگه ندارین برین کتابهای پیشگویی که هستن رو بخونید.یادتون باشه آدم وقتی شکست میخوره که انتظار اون اتفاق رو نداره.
  • mkr یکشنبه 4 مهر 1389 - 10:57:42
    2 2 پاسخ به این نظر
    ya ali
  • SaNaZ یکشنبه 4 مهر 1389 - 13:07:17
    1 1 پاسخ به این نظر
    Man kheyli mitarsam vali nemidunam raste ya duruGh!!!
  • سعید دوشنبه 5 مهر 1389 - 17:44:36
    2 2 پاسخ به این نظر
    دکتر اشکان جان شما همینطوری سطح معلوماتتان را بالا ببرید و به بزرگواری خودتان بگذارید تا ما عقاید خود را این چنین مطرح کنیم با تشکر از عقاید بالای لیسانس شما
  • افشین 29 ساله دوشنبه 5 مهر 1389 - 17:49:03
    1 1 پاسخ به این نظر
    من هم موافق حرفهای سعید هستم برو دکتر جان شما دنبال تحصیلاتت
  • بدون نام سه شنبه 6 مهر 1389 - 12:49:38
    3 2 پاسخ به این نظر
    کار دنیای ما خیلی وقت تمام شده حالا هم در وقت اضافه ایم .
  • آرتین سه شنبه 6 مهر 1389 - 19:01:46
    5 2 پاسخ به این نظر
    بابا چرنده این حرفا خدا بزرگه همه چی دست اونه///در دایره ی قسمت ما نقطه ی تسلیمیم / حکم آنچه تو فرمایی > حکم آنچه تو اندیشی
  • سعید چهارشنبه 7 مهر 1389 - 10:10:14
    1 1 پاسخ به این نظر
    طبق اخبار واصله در محاسبه ی تقویم مایاها اشتباهی صورت گرفته و سال 2013 سال انتهایی و آغاز دوره ی خشونت و بی بندوباری هست . طی تحقیقاتی که کارشناسان نخبه و طراز اول انجام دادن علت رواج هرج و مرج , ناشی از دست دادن مدیریت جهانی است ....... امیدوارم این چالش عظیم و این فتنه ی بزرگ خارجی .....حل گردد ...
  • پریا چهارشنبه 7 مهر 1389 - 19:58:45
    2 2 پاسخ به این نظر
    من خیلی خیلی باورم شده میخوام قبل از این واقعه بمیرم این چیزها رو به چشم نبینم
  • g.k چهارشنبه 7 مهر 1389 - 22:29:16
    0 0 پاسخ به این نظر
    BBBBBBBikhiyalLLLL...!!! ma adama harja berim hamone...!!!
  • قیامت چهارشنبه 7 مهر 1389 - 23:15:26
    2 4 پاسخ به این نظر
    قیامت ؟نظر مثبتم خوبه
  • بدون نام پنجشنبه 8 مهر 1389 - 21:27:29
    1 1 پاسخ به این نظر
    be nazare man hamash shere moshte vahshi pishgoie mikonana hame bavar mikonan ama ghoran ba 14 ta masom migan donya chi mishe kesi mahal ham nemizarn
  • Amin پنجشنبه 8 مهر 1389 - 21:30:19
    2 2 پاسخ به این نظر
    man migam ta aghamon nayomade hichi nemishe
    • نازنین سه شنبه 15 آذر 1390 - 23:59:55
      2 2
      be nazar manam taze vaqti agha miad hokumatesh ro tashkil mide zaman naboodi kofr o nemood khoobihast
  • بدون نام پنجشنبه 8 مهر 1389 - 21:32:23
    1 1 پاسخ به این نظر
    marg bar zede velayate faghih payande rahbar ta zhor emame asr vasalam
  • حسين پنجشنبه 8 مهر 1389 - 23:31:56
    3 2 پاسخ به این نظر
    به نام خدا بيان كردن اين مسائل از طرف غرب گرفتن ابتكار عمل در همه مسائل است. چون كه الان ودر همه اعصار ابتكار عمل در مورد آخر الزمان ومنجي با شيعه بوده است وتمامي حركات دشمنان اسلامي انفعالي بوده است.
  • سبز یکشنبه 11 مهر 1389 - 08:30:37
    5 3 پاسخ به این نظر
    گورپدراین دنیا
  • بدون نام دوشنبه 12 مهر 1389 - 22:58:37
    3 3 پاسخ به این نظر
    سلام ايران نابود نميشه فقط به خدا بناه بيايد
    • مرجان جمعه 24 آذر 1391 - 22:35:02
      1 1
      داداش حرفه ایران نیست که حرفه یه دنیاست
  • بدون نام پنجشنبه 15 مهر 1389 - 00:03:56
    5 3 پاسخ به این نظر
    آی آدماآدم بشین زمین هم داره از دستتون راحت میشه.به خود خداقسم خدارو نادیده نگیرید از خدابترسید.یه خوبی که بیشتر ازتون نمیمونه
  • بدون نام جمعه 16 مهر 1389 - 10:26:33
    9 4 پاسخ به این نظر
    اینا همش چرنده من تازه میخام سال 2012 زن بگیرم
  • ( ) جمعه 16 مهر 1389 - 19:59:44
    7 3 پاسخ به این نظر
    میخوام قبلش ازدواج کنم
  • من منم شنبه 17 مهر 1389 - 23:36:19
    3 3 پاسخ به این نظر
    کی چه میدونه احتمالش نصفه اینو ریاضیات میگه.ولی به هم ریختن نظم تو شیمی خیلی کمه ولی بازم میشه.
  • اعتمادی یکشنبه 18 مهر 1389 - 10:36:22
    3 4 پاسخ به این نظر
    الهمصل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اتقاقات با ظهور امام زمان مصادف است
  • mohsen یکشنبه 18 مهر 1389 - 23:44:13
    1 1 پاسخ به این نظر
    be nazare man donyae vojood nadare ke bekhad tamoom she.ma too ye jahani zendegi mikonim ke afkaremoon in donya ra sakhte .ba bidar shodanemoon donya ham tamoom mishe .yani harvaghti mordim taze az khab bidar shodim.
  • ... چهارشنبه 21 مهر 1389 - 20:03:16
    5 3 پاسخ به این نظر
    همه ي اينا رو ناسا رد كرده!
  • صحرا سه شنبه 27 مهر 1389 - 12:18:54
    7 4 پاسخ به این نظر
    من نمیگم خود خدا میگه: اگه یه روز از دنیا مونده باشه اون روز رو اونقدر طولانی میکنم که منجی بشریت ظهور کنه و جهان رو پر از عدل کنه. حالا هر کی هرچی میخواد بگه بگه..
  • جهانبين جمعه 30 مهر 1389 - 11:18:28
    6 4 پاسخ به این نظر
    من يه دختر16سالم.دنياوزندگي رو دوست دارم اما نه اونقدر كه وابستش بشم.ازنظرمن اين يه اتفاق بسيارشگفت انگيزه البته اگه به وقوع بپيونده.من كه عاشق ترس ووحشتم ديگه بقيه رو نميدونم.ولي من تابه عشقم نرسم خيال رفتن ازاين دنيا روندارم.
  • عاشق حقیقت جمعه 30 مهر 1389 - 17:10:14
    1 1 پاسخ به این نظر
    قابل توجه بعضی از آقایون که نمی خوان حقیقت درک کنن!!!!!: این اتفاقات همش پایه وبنیانی که آدم به چیز های عجیب و غریب عادت کنه تا اون هایی که اعتقاد ندارن و اونایی که نمیتونن باور کنن هضم مسله واسشون رراحت بشه.(در ضمن اون آقایی که اسم {سوگماد} رو واسه خودشون انتخاب کردن اول برن معنی درست کلمه رو بفهمن بعد بیان درس اطلاعات عمومی بزارن باتکشر (ماهانتا)
  • ch@p d@st جمعه 30 مهر 1389 - 20:24:11
    1 1 پاسخ به این نظر
    هرکس تو ...........به دنیا اومده همون روز اخر دنیای ون بوده.باور نمیکنی تو زندگیتون یه مروری بکنید ببینید راس میگم و 2012 هم عین ایات اللاهی واقعیته بخدا باور کنید و فکر اون دنیا باشییییییییییییین هااااااا.قربانه شمابهداد(ch@p d@st)
  • سه قلو هاي افسانه اي(دو قلو هاي افسانه اي سابق!!!) جمعه 30 مهر 1389 - 22:59:05
    2 2 پاسخ به این نظر
    قل شماره1-امروزو داشته باش بيخيال فردا قل شماره2-من كلي پرس وجوكردم همش الكي و سركاريه!!!!!!! قل شماره3-كي ميگه الكيه.اصلا شايد همين فردا مرديم كي ميدونه قل شماره2-تو دانشجو بهتر ميدوني يا استاد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
  • فرزاد پنجشنبه 13 آبان 1389 - 21:56:08
    5 3 پاسخ به این نظر
    من که اعتقادی به واقعه ی 2012 ندارم راستی این را هم بگم قبل از روز قیامت امام زمان ظهور میکند پس میتونیم بگیم که دنیا در سال 2012 به پایان نمیرسه شاید در 2012 یه خبرایی باشه ولی معنیش نابودیه جهان نیست
  • 7 پنجشنبه 20 آبان 1389 - 15:33:37
    2 4 پاسخ به این نظر
    ishalah 2012 hamechi tamum mishe o khalas mishim
  • pooya دوشنبه 24 آبان 1389 - 18:53:59
    1 1 پاسخ به این نظر
    be nazare man donya dar sale 2012 be payan nemirese vali dar donya moshkelate pichideei be voujoud miad
  • جهان خور سه شنبه 25 آبان 1389 - 10:37:05
    3 2 پاسخ به این نظر
    من برام هيچ فرقي نداره كي جهان نابود ميشه من فقط به اهدافم فكر ميكنم اما من معتقدم ما هستيم كه با كارهايمان باعث زودتر نابود شدن زمين ميشيم.
  • SAP سه شنبه 25 آبان 1389 - 21:15:44
    1 1 پاسخ به این نظر
    از اونجایی که بعد هر پابانی اغازی هست ....! امیدوارم این پایان دنیای مایایی و اوباشی باشه تا همراه با تولدی جدیدی برای ما باشه!!!
  • نفس آراسته 14ساله چهارشنبه 26 آبان 1389 - 16:07:41
    0 0 پاسخ به این نظر
    جوانی بهار است و پیری ز دی نه آن دی که بهارش بیاید ز پی اصلا چه ربطی داشت
  • نفس آراسته 14ساله چهارشنبه 26 آبان 1389 - 16:23:42
    2 2 پاسخ به این نظر
    من تو دنیا از سه چیز بدم می یاد 1_مدرسه 2_معلم فیزیکم 3_از همسایهروبه رویی مون پس چه بهتر که در سال 2012بمیرم
  • a tired man پنجشنبه 27 آبان 1389 - 10:39:47
    2 3 پاسخ به این نظر
    به نظر من کاملا علمی و نمیشه نادیدش گرفت ناسا هم تایید کرده با تشکر یه پناهنده از افغانستان
  • فرشيد جمعه 28 آبان 1389 - 17:27:16
    4 2 پاسخ به این نظر
    هيچكس نميتونه پايان دنيا رو پيش بيني كنه اين كار فقط در اراده خداست و اون تصميم ميگيره كه چه اتفاقي بيفته
  • herhoz شنبه 29 آبان 1389 - 01:21:57
    1 1 پاسخ به این نظر
    maya ghalat karde harfe mofti bish nist , shoma ham khodetonoi narahat nakonin . pande amozande : mitarsam az kasi ke nemitarsad az khoda!!!!!!
  • خانم بایسی شنبه 29 آبان 1389 - 10:09:02
    0 0 پاسخ به این نظر
    رحمتی کجایی
  • بدون نام شنبه 29 آبان 1389 - 15:19:38
    3 2 پاسخ به این نظر
    سلام.به نظرمن ایناحرف یکمشت آدم بیکاره که برای گمراهی مردم این مطالب رو مینویسن.مردم اگه واقعا عاقل باشن وقتشون رو پای این ها صرف نمیکنن.همانطور که در قرآن آمده زمان روز فصل<روز جدایی> را هیچ کس به غیر از خودش نمیداند. با تشکر از مردم بیکار
  • du und ich چهارشنبه 3 آذر 1389 - 15:38:49
    1 1 پاسخ به این نظر
    اونايي كه نظر مي دن 2012واقعي نيست و به 2012هيچ اهميتي نميدن اگه خيلي راست مي گن پس چرا اوومدن توي اين سايتو مطالبشو خوندنو بهش نظر دادن؟آيا معني بي اهمييتي اينه؟
  • بدون نام شنبه 6 آذر 1389 - 00:23:38
    1 1 پاسخ به این نظر
    بی صبرانه منتظر آن روزم ببینم چه اتفاقی قراره بیوفته
  • بدون نام چهارشنبه 10 آذر 1389 - 15:54:50
    2 1 پاسخ به این نظر
    آدم تا زندس باید زندگی کنه و آماده هر چیزی باشه .کی میدونه شاید اتفاقی که میفته اونقدرام بد نباشه
  • کربلایی حسین شنبه 13 آذر 1389 - 22:29:07
    3 1 پاسخ به این نظر
    انشاالله خدا سریعتر صاحبمون حضرت مهدی عج را برسونه. یاحق
  • راحیل دوشنبه 15 آذر 1389 - 09:48:21
    3 3 پاسخ به این نظر
    به نظر من 2012 امام زمان ظهور میکنند
  • نهان سه شنبه 16 آذر 1389 - 14:32:40
    4 1 پاسخ به این نظر
    مورچه اي گفت دنيا به آخر ميرسد دنيا ويران ميگردد گفتند چرا؟گفت چون من ميميرم.
  • جی تکلول پنجشنبه 18 آذر 1389 - 01:12:02
    0 0 پاسخ به این نظر
    کی گفته تا شقایق هست باید زندگی کرد؟!!!!
  • هادی کدو پنجشنبه 18 آذر 1389 - 01:17:42
    0 0 پاسخ به این نظر
    من دگه .............شدم
  • pOuria7 یکشنبه 21 آذر 1389 - 20:06:40
    1 1 پاسخ به این نظر
    !!!!! gHol midam hicH etefaghi nayofte motmaen bashin 30 azare 1391 hame jamim darim henduneye shabe yaldaro mikhorim asan age mOrdin ba MAN !! !!
  • رامبد یکشنبه 21 آذر 1389 - 20:21:54
    2 1 پاسخ به این نظر
    بابا این ها همش چرت و پرت است من 2012 زنده میبینمتون ناسا از کجا میدونه؟ نکنه خدا بهش گفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • پویان سه شنبه 23 آذر 1389 - 14:41:27
    3 2 پاسخ به این نظر
    بابا مگه قرار نیست یه روزی بیمیریم؟ چه بهتر که با هیجان بمیریم این همه مفت مفت مردن چی شد؟ ما چه صحنه هایی میبینیم!
  • ن چهارشنبه 24 آذر 1389 - 15:40:11
    2 2 پاسخ به این نظر
    همش دروغه
  • عقل کل پنجشنبه 25 آذر 1389 - 01:04:44
    3 3 پاسخ به این نظر
    من خودم همتونو می کشم راحت باشید
  • بیخودی المک دیلمی پنجشنبه 25 آذر 1389 - 19:50:55
    1 1 پاسخ به این نظر
    بابا اگه واقعی خبر بدید یه زنی چیزی بگریم آرزو به دل از این دنیا نریم.
  • azarakhsh یکشنبه 28 آذر 1389 - 09:15:38
    0 0 پاسخ به این نظر
    death to america death to america death to america rasi!!!! yadam raft begam! 21 dec 2012 miyofte rooze 3shanbeh!
  • فرید یکشنبه 28 آذر 1389 - 18:47:11
    1 1 پاسخ به این نظر
    بچه ها قوی باشین و امیدتون رو از دست ندین. اگه اتفاقی نیفته که هیچ ولی اگه میگن که دنیا نابود میشه و همه میمیریم پس چه بهتر که خودمون رو آماده بکنیم و سعی کنیم از همه چیز ببریم. این طوری اون روز راحت تر واسمون میگذره چه بمیریم چه زنده بمونیم.
  • علی دوشنبه 29 آذر 1389 - 15:21:50
    5 2 پاسخ به این نظر
    این حرفا چرتو پرتی بیش نیست جدی نگیرید
  • سحر دوشنبه 29 آذر 1389 - 21:58:52
    3 2 پاسخ به این نظر
    سلام.راسته.اگر کمی تحقیق کنید می فهمید آمریکا از چند سال پیش شروع به ساخت محلی کرده مقاوم در مقابل حوادث سال 2012 وکلی هزینش کرده پس حتما خبریه.جدا از اون این افاق میفته ولی همه نابود نمیشن.عده ی خیلی کمی باقی میمونن.بهتون قول میدم.
  • shadow سه شنبه 30 آذر 1389 - 02:59:12
    2 1 پاسخ به این نظر
    emkane har chizi voojood dare khoda midoone che balayi mikhad saremoon biad vali be nazare man har balayi mikhad saremoon biad biad biadyid az bagi moondeye omremoon estefade konim
  • پیروز چهارشنبه 1 دی 1389 - 16:20:19
    1 1 پاسخ به این نظر
    میخوام یه گروه مقابله با 2012 ایجاد کنم pirooz_javan@yahoo.com
  • amosaber چهارشنبه 1 دی 1389 - 17:10:37
    1 1 پاسخ به این نظر
    baba natarsin chizeh khasi pish emiad dar badtarinhalaat zelzeleh mishe dartamami gosalhay dinya kedar tehran balay 6 rishter nakhahad bood aboghyanosha bla miad ke inbaray oropaieha sakhteh va age yezamani tashshoayt khorshidy bezaminberesan faghta tama vasel barghy ke roshan hastan misozan
  • amosaber چهارشنبه 1 دی 1389 - 17:12:37
    0 0 پاسخ به این نظر
    behtarinkari kemitonin anjam bedin dar on roz va yeki doroz ghabl vab adesh az anjam safarhaye havaiee vadaryaee ke baradar dar ertebateh beparhizid
  • sanaz جمعه 3 دی 1389 - 12:02:37
    2 1 پاسخ به این نظر
    nemidunam chi begam.vali ba tavajoh be mostanadate tarikhi etefage bozorgi miyofte
    • seyran یکشنبه 22 آبان 1390 - 01:01:18
      0 0
      nemidunam chi begam vali dar kol jalebe na mitunam enkar konam va na taekid nemidunam vali hame chi to donya kheyli ajibe manam fek mikonam ye etefaghayi miyofte
  • بدون نام جمعه 3 دی 1389 - 21:48:55
    2 2 پاسخ به این نظر
    سال 2012سال تغیر در وضعیت اسرائیل وفلسطین خواهد بود ومقدمات ظهور آقا امام زمان دراین سال آغاز خواهد شد جهت اطلاع بیشتر ازوضعیت سال 2012 به تفسیر آیات 8-4 سوره اسراء درتفاسیر مفسران معاصرویا به کتاب سقوط اسرائیل مراجعه نمایید.
  • سحر یکشنبه 5 دی 1389 - 14:52:49
    6 1 پاسخ به این نظر
    با اینکه از دونستن اینکه 2012می توونه پایان دنیا باشه میترسم اونم به خاطر گناهانم ولی یک لطفی داره و چیزی را می بینم که خیلی ها آرزشو داشتند.اصلا ببینیم تا اون موقع زنده ایم. به نظر من هر چی خدا بخواد همون می شه.مطلب جالبی بود ممنون.
  • shayan دوشنبه 6 دی 1389 - 11:56:02
    2 1 پاسخ به این نظر
    بابا اینا چرتو پرت.باز دوباره جو دادید من که فک نمیکنم nosterdamusاین یکی رو درست پیشبینی کرده باشه
  • reza سه شنبه 7 دی 1389 - 19:49:55
    2 1 پاسخ به این نظر
    be nezare kheyli ha in chizha vagheyat ndare man kamelan ba daneshmandan ham aghide nistam balke man be in eteghad daram ke faghat ba hozur emame asre ke avval donya abad mishe va bad az chandin sal zamin naboud mishe
  • b.a09370841584 چهارشنبه 8 دی 1389 - 15:36:49
    2 2 پاسخ به این نظر
    خوب شد 2 سال دیگه زنده ایم..........!
  • b.a09370841584 چهارشنبه 8 دی 1389 - 15:38:15
    1 2 پاسخ به این نظر
    زنگ بزنین من راستشو بهتون بگم اینا همش دروغه
  • ارکیا چهارشنبه 8 دی 1389 - 15:43:41
    1 1 پاسخ به این نظر
    بابا کم موند دیگه زودتر ما هم بریم عشق و حاله دنیا رو با هم بکنیم بابا برین صفا سیتی ولش
  • بدون نام پنجشنبه 9 دی 1389 - 01:20:48
    3 1 پاسخ به این نظر
    اینها هر چند وقت یک بار یک سال رو به عنوان سال پایان کار دنیا معرفی می کنند اما وقتی اون سال می رسد و اتفاقی نمی افتد، سال پایان کار دنیا را تغییر می دهند.الان هم به 2012 رسیده اند. فکر کنم قبلا هم 2004 و 2008 را به عنوان آخر دنیا معرفی کرده بودند. همگی موفق وموید باشید
  • آتوسا جمعه 10 دی 1389 - 11:05:50
    1 1 پاسخ به این نظر
    همش دروغه.قبلا میگفتن سال 2008 دنیا نابود میشه.
  • آتوسا جمعه 10 دی 1389 - 11:11:50
    3 1 پاسخ به این نظر
    از زندگی خودتون لذت ببرید چون دنیا در سال 2012 نابود نمیشه
  • تانیا جمعه 10 دی 1389 - 11:15:21
    1 1 پاسخ به این نظر
    چرتو پرتههههههههههههههههههههههههههههههه
  • تاتیانا جمعه 10 دی 1389 - 11:57:21
    1 1 پاسخ به این نظر
    همش چرته
    • تاتيانا چهارشنبه 22 شهریور 1391 - 18:13:35
      0 0
      منظورت كدوم تاتيانابود؟
  • باران جمعه 10 دی 1389 - 12:01:37
    2 3 پاسخ به این نظر
    اینا دیگه کیلو چنده!
  • بدون نام جمعه 10 دی 1389 - 18:28:44
    1 1 پاسخ به این نظر
    با توجه به اسناد اولین سال 2000 بود که گفتن دنیا تموم میشه ولی نشد در کل ادمها چه فردا چه پس فردا بگن دنیا تموم میشه بازم مردم کاره خودشونو میکنن خوبیا بدیا وووووووو......
  • سارا جمعه 10 دی 1389 - 18:55:17
    3 3 پاسخ به این نظر
    من اثلا نگران نیستم چون دنیا نابود نمیشه
    • س شنبه 28 مرداد 1391 - 20:07:15
      0 0
      خانمی اصلا اینطوریه دنیا تمو م بشه یانشه دست خداست به درک کاشکی تموم شه راحت شیم
  • هانیه جمعه 10 دی 1389 - 19:34:08
    1 1 پاسخ به این نظر
    نگران نباشید
  • تینا شنبه 11 دی 1389 - 15:47:53
    1 1 پاسخ به این نظر
    ول کن
  • mahdi شنبه 11 دی 1389 - 20:28:13
    2 1 پاسخ به این نظر
    hamegi bedoonin donya tamoom nemishe agaram bekhad etefaghi biofte motmaen bashin oone ke emam zaman zohoor mikone va kasani ke migan ke taghvim roozha tamoom mishe va migan rooze paiani hast be nazare man rast migan vali eshtebah mikonan donya tamoom mishe be nazare man rooze baedaz21 desamber 2012 rooze badaz 30 azare 1391 mosavi mishavad ba 1/1/1 sale zohoor
  • یوسف شنبه 11 دی 1389 - 22:11:06
    2 1 پاسخ به این نظر
    همه این حرف ها دروغه
  • حمیدرضا یکشنبه 12 دی 1389 - 11:10:44
    1 1 پاسخ به این نظر
    جالب بود ولی: ما مسلمانیم و در اسلام به عین صدهاروایت از معصومین اومده که اگر فقط یک روز تا آخر دنیا فاصله باشه!اون یک روز را انقدر خدا طولانی میکنه تا حضرت مهدی(عج)ظهور کنه و از نظر زمانی سالهاحکومت میکنه وحتی بعد از امام مهدی(عج)امام حسین(ع)-حضرت محمد(ص)حکومت میکنند و بعد اون واقعه بزرگ رخ میده(اعلمترین منبع حلیت المتقین)
  • فاطیما یکشنبه 12 دی 1389 - 12:52:10
    3 2 پاسخ به این نظر
    تا شقایق هست،زندگی باید کرد
  • نتتاذنتانوت دوشنبه 13 دی 1389 - 15:59:58
    1 2 پاسخ به این نظر
    به نظر من درسته بابا
  • اناهیتا دوشنبه 13 دی 1389 - 23:00:17
    5 2 پاسخ به این نظر
    ما لرها اینارو باور نداریم. بابابرین خوش باشین
  • امیر سه شنبه 14 دی 1389 - 16:52:08
    4 1 پاسخ به این نظر
    شاید راست باشه ولی حتما امام زمان ظهور می کنه
  • منا سه شنبه 14 دی 1389 - 21:01:16
    0 0 پاسخ به این نظر
    بابا ما تازه بستونکمونو کنار گذاشتیم تازه میخوایم حالشو ببریم.
  • محمد$ چهارشنبه 15 دی 1389 - 23:04:56
    2 2 پاسخ به این نظر
    والا اگه از نظر علمی ببینیم شاید درست باشه ... آخه خوده شرکت ناسا از این اتفاق یقین کامل نداره !!! اگرم از نظر اعتقادی ببینیم پس باید شروع حکومت امام زمان باشه. ولی هر چی که هست باید خودمونو واسه هر چیزی آماده کنیم.
  • ارکیا پنجشنبه 16 دی 1389 - 17:06:16
    1 2 پاسخ به این نظر
    تنهایی یعنی اینکه وقتی برات اس ام اس میاد ، مطمئن باشی که از طرفه ایرانسله
  • ارکیا پنجشنبه 16 دی 1389 - 17:10:40
    1 1 پاسخ به این نظر
    می گن مردهای مجرد کمتر از مردهای متاهل عمر می کنند اما مردهای متاهل بسیار بیشتر از مردهای مجرد آرزوی مرگ میکنن!
  • بدون نام جمعه 17 دی 1389 - 19:00:29
    4 1 پاسخ به این نظر
    خدا داند...خدا داند
  • ف شنبه 18 دی 1389 - 21:42:14
    2 2 پاسخ به این نظر
    بابا ولش برين زندگيتان را بكنين ولي به نظر من ميشه
  • مسیح یکشنبه 19 دی 1389 - 06:13:14
    9 2 پاسخ به این نظر
    به نظر من جز الله هیچ کسی حتی پیامبر اسلام نمیداند که روز موعود کدام خواهد بود thanks....
  • مرتضی یکشنبه 19 دی 1389 - 14:55:40
    6 1 پاسخ به این نظر
    از نظر من دنیا تا زمانی که امام زمان ظهور نکنند وحتی به شهادت نرسند نابود نخواهد شد واین ها جزو کافرین هستند و خدا و پیغمبر نمی شناسند و حتی هیچ مدرکی درمورد این موضوع ندارند وخیال می کنند نابغه ی سال هستندو حتی سازمان هوا وفضا ناسا چنین کلمه ای در سایتش وجود ندارد.
  • آتوسا یکشنبه 19 دی 1389 - 15:43:22
    6 2 پاسخ به این نظر
    برید حساب بانکی هاتون رو خالی کنید.
  • آتوسا10 ساله یکشنبه 19 دی 1389 - 15:53:56
    6 3 پاسخ به این نظر
    من خیلی خوشحالم چون کره ی زمین داره از دست ما انسان های بی مصرف راحت میشه.
  • بدون نام دوشنبه 20 دی 1389 - 08:54:39
    4 2 پاسخ به این نظر
    با سلام اتفاقاتی که مایاها برای نزدیکیهای پایان جهان ذکر کرده اند دارد اتفاق می افتد مثل سیل وزلزله های فراوان ومهیب ونیز مرگ دسته جمعی ومبهم پرندگان.بنابراین نمی توان این پیش بینی ها را سرسری گرفت.
    • Sina4@11 یکشنبه 28 خرداد 1391 - 14:39:19
      5 1
      به عقیده من سال 2012 پایان دنیا نیست چون هنوز امام زما نیامده. فکر کنم اون روز کی مایا هم اون رو پیش بینی کرده روزی هست که امام زمان میاد و کفرو.... دیگر رو از بین میبره.!
    • Sina4@11 یکشنبه 28 خرداد 1391 - 14:42:30
      1 1
      حقیقت: تقویم مایایی پایان جهان را پیشگویی نمی‌کند. اول از همه اینها باید بگوییم که مایاها فقط یک تقویم ندارند بلکه آنها تقویمهایی دارند که با هم ارتباط دارند. در افسانه‌هایی گفته شده که در این تقویم long count (که در بالا آورده شده) زمان به پایان رسیدن جهان مشخص شده است. طبق افسانه‌های مایا ما در جهان چهارم یا جهان «آفرینش» که در افسانه‌ها ازش صحبت شده زندگی می‌کنیم. در تقویم long count آخرین خلق یا آفرینش در 12.19.19.17.19 به پایان می‌رسد. که این سلسله مراتب دوباره در 20 دسامبر 2012 اتفاق می‌افتد. طبق این گفته مایاها الان زمان جشن بزرگ به خاطر رسیدن به انتهای چرخه آفرینش فرا رسیده است. این سخن به معنی رسیدن به پایان جهان نیست بلکه منظور از این جمله شروع یک عصر جدید است.
    • Sina4@11 یکشنبه 28 خرداد 1391 - 14:42:31
      1 1
      حقیقت: تقویم مایایی پایان جهان را پیشگویی نمی‌کند. اول از همه اینها باید بگوییم که مایاها فقط یک تقویم ندارند بلکه آنها تقویمهایی دارند که با هم ارتباط دارند. در افسانه‌هایی گفته شده که در این تقویم long count (که در بالا آورده شده) زمان به پایان رسیدن جهان مشخص شده است. طبق افسانه‌های مایا ما در جهان چهارم یا جهان «آفرینش» که در افسانه‌ها ازش صحبت شده زندگی می‌کنیم. در تقویم long count آخرین خلق یا آفرینش در 12.19.19.17.19 به پایان می‌رسد. که این سلسله مراتب دوباره در 20 دسامبر 2012 اتفاق می‌افتد. طبق این گفته مایاها الان زمان جشن بزرگ به خاطر رسیدن به انتهای چرخه آفرینش فرا رسیده است. این سخن به معنی رسیدن به پایان جهان نیست بلکه منظور از این جمله شروع یک عصر جدید است.
  • happy new 2013 year سه شنبه 21 دی 1389 - 23:13:56
    5 1 پاسخ به این نظر
    دانشمندان ناسا درباره وقوع توفان بزرگ خورشیدی نیز اظهار نموده اند که هر 11 سال پیک فعالیت خورشید بالا می رود که می تواند روی ارتباطات ماهواره ای و .. تاثیر بگذارد که بین سالهای 2012 تا 2014 رخ خواهد داد اما هیچ اتفاق خاصی علیه زمین رخ نخواهد داد.والسلام.
  • 9-23 پنجشنبه 23 دی 1389 - 13:35:24
    0 0 پاسخ به این نظر
    ki goft donya tamom mishe?ye etefagi biyofte rahat shim.
  • بدون نام پنجشنبه 23 دی 1389 - 23:17:46
    1 3 پاسخ به این نظر
    من از مردم میخواهم این بث رو جدی بگیرند. شوخی بود می خواستم دلش رو نشکنم تا به جای بالا برسه
  • عمر فرزند جومونگ پنجشنبه 23 دی 1389 - 23:19:05
    1 1 پاسخ به این نظر
    خودم باهاش مبارزه می کنم
  • سرگمبلی جمعه 24 دی 1389 - 02:04:26
    0 0 پاسخ به این نظر
    زنگ بزن من دقیق تر برات توضیح بدم!
  • سرگمبلی جمعه 24 دی 1389 - 02:06:54
    1 2 پاسخ به این نظر
    نگران نباشید به بچه ها بالا میگم درستش کنن
  • مشیری جمعه 24 دی 1389 - 02:40:27
    3 1 پاسخ به این نظر
    بشر دوباره به جنگل پناه خواهد برد! به کوه خواهد زد! به غار خواهد رفت!
  • 10ساله جمعه 24 دی 1389 - 11:07:53
    2 3 پاسخ به این نظر
    من رای گرفتم و فهمیدم زمین نابودنمی شه چون اگه می خواست بشه تا الان شده بود پس این زر ها را که دروغه باور نکن نمی دونم کودم خری اینرو نوشته ولی واقن خر بودبنابراین زرهارا ول کن زندگی تو بچسب واقن؟بله باحال بود.
  • صادق شنبه 25 دی 1389 - 20:16:50
    1 1 پاسخ به این نظر
    خيالتون راحت باشه زندگي تون روبكنين
  • میثم شنبه 25 دی 1389 - 22:17:29
    2 1 پاسخ به این نظر
    سلام می خواستم بگم هیچ کس نمی تونه با این حرف های چرت کس دیگه ای رو سر کار بزاره چون هممون می دونیم که 2012پایان دنیا نیست وهر کی این حرف رو گفته وتاییدش می کنه دین و ایمان نداره حتی اون پیش گوی رومی هم عقل از سرش پریده بوده که این حرف رو زده.
  • bad یکشنبه 26 دی 1389 - 16:41:51
    2 2 پاسخ به این نظر
    همه چرته چون با قران مغایرت داره.
  • علي سه شنبه 28 دی 1389 - 12:51:08
    4 1 پاسخ به این نظر
    عجب تحليلهايي شما كردين.بابا آمريكا ميواد يه كاري كنه داره زمينه سازي ميكنه.مثل خيلي ديگه از فيلمهاي هالييوودي كهاين كار رو ميكنن.مثلا همين 11 سپتامبر رو زمينه سازي كردند و ميبينيم كه بعدش به دنبال اين آماده سازي ااومدن همه جا رو اشغال كردن.
  • sios جمعه 1 بهمن 1389 - 12:27:15
    2 0 پاسخ به این نظر
    man ke bavaram namishe
  • ali(hell boy) جمعه 1 بهمن 1389 - 20:13:50
    1 2 پاسخ به این نظر
    kheyli khob mishe ke zamin nabood beshe be khodetoon negah konin por az gonah hastin bemirid behtare ine ke gonahatoon bishtar beshe
  • گل مریم دوشنبه 4 بهمن 1389 - 16:14:51
    1 4 پاسخ به این نظر
    دنیای ماخیلی وقته تموم شده. ترکی:دونیامیز یالان اولدی
  • بدون نام دوشنبه 4 بهمن 1389 - 16:41:41
    5 1 پاسخ به این نظر
    سلام اینا میخوان با تبلیغات دروغین خود هدف های خود به معنا برسونن پس دروغ محضی است
  • بدون نام چهارشنبه 6 بهمن 1389 - 00:21:30
    7 1 پاسخ به این نظر
    هر چقد میتونین قرض و وام بگیرین با خیال راحت بگردین و عشق و حال و کنین.بعده2012 قسط نمیدین
  • آرش شنبه 9 بهمن 1389 - 00:19:54
    3 7 پاسخ به این نظر
    سلام برشمامن به شما اطمینان میدم پایان جهان2012است به تغییرات آب و هوایی نگاه کنید مرگ ومیر حیوانات تروریسم ذوب شدن یخ های قطبی این همه بلایای زمینی سال قبل 2012سال بلایای طبیعیه شما این همه زلزله،طوفان،سیل روببینید قضاوت باخودتون
  • واقع بین باشید دوشنبه 11 بهمن 1389 - 18:18:22
    5 1 پاسخ به این نظر
    این یه حرکت کاملا برنامه ریزی شده از طرف فرماسونر هاست و در 2012 باید نتیجه بگیرند پس منتظر یه واقعه باشید ! هر چه هست نابودی زمین نیست !
  • ali چهارشنبه 13 بهمن 1389 - 09:49:35
    4 1 پاسخ به این نظر
    هفته با جمعه تموم میشه شاید هم دنیا با جمعه ؟
  • متین پنجشنبه 14 بهمن 1389 - 16:46:02
    5 2 پاسخ به این نظر
    من اصلا به این چیز های من در امدی اعتقاد ندارم شما چه طور
  • ثریا پنجشنبه 14 بهمن 1389 - 22:49:43
    5 3 پاسخ به این نظر
    این یک توطئه ی صهیونیستیه،باور نکنید!
  • علی ملاحسینی جمعه 15 بهمن 1389 - 14:11:31
    6 1 پاسخ به این نظر
    من می توانم بگویم تا آخر دنیا خیلی مانده چرا از کجا برای این که هنوز امام ما حضرت مهدی (عج) ضهور نکرده و اگر هم ضهور کند بعداز آن حکومتی خواهی بود بدون هیچ گونه گناه و بعد قیامت که به نظر من هنوز خیلی برای نابودی زمین زود است
    • بدون نام پنجشنبه 27 مهر 1391 - 15:11:31
      0 0
      ظهور !!!ظ ظ
  • علی ملاحسینی جمعه 15 بهمن 1389 - 14:13:54
    2 1 پاسخ به این نظر
    چه جالب توی همه سایت ها نظر همان موقه ثبت می شود ولی انجا اول می بیند اگر به نفع شان نبود ثبت نمی شود
  • بدون نام جمعه 15 بهمن 1389 - 23:46:20
    3 3 پاسخ به این نظر
    خيلي جالب اما دروغ
  • misagh شنبه 16 بهمن 1389 - 14:28:06
    3 3 پاسخ به این نظر
    اميد وارم دنيا تموم نشه
  • نیبیرویی(u313 ) شنبه 16 بهمن 1389 - 15:22:20
    4 1 پاسخ به این نظر
    شک نکنید چون خیلی قبلتر از ما و اجداد ما و اجداد اجداد ما و.... این اتفاق افتاده یعنی انسانها آنقدر پیشرفت کردن ولی بعد به دلیل آتش سوزی همگی مردن
  • مرتضی یکشنبه 17 بهمن 1389 - 16:51:02
    4 1 پاسخ به این نظر
    آخه ...گاو و گوسفند چرونای 5000 سال پیش از علم و تکنولوژی در حال حاضر بیشتر حالیشون میشه!بابا اون موقه که فیلم اره 7 نبوده بشینن ببینن بترسن...داستان ترسناکشون این پایان دنیا بوده...هی تعریف میکردن هی میترسیدن! واللاه!!!!!
  • محمود دوشنبه 18 بهمن 1389 - 22:44:06
    2 2 پاسخ به این نظر
    ما همه 30 اذر 90 میریم من مطمئنم
    • nahal دوشنبه 29 آبان 1391 - 21:55:30
      1 1
      فیلسوف الان 91 هستش...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! راستی کجا میریم؟!!!
  • yas سه شنبه 19 بهمن 1389 - 14:37:42
    2 1 پاسخ به این نظر
    man ziad b in chiza eteghad ndrm ,vli ag ma mosalmunimo harfe emamamuno ghabul darim ,emam bagher mige taen konandegane vaght dorogh guyand ,yani ink harki k mge k gharare emam zaman zohur kneo ghiamat b pa misheo az in chiza,just vase delsard krdane javunast ,ma javuna nabayad bzarim ona farmune maghze maro dasteshun bgiran ,omidvaram bzarin hame ino bkhunan !!!
  • mostafa چهارشنبه 20 بهمن 1389 - 23:09:40
    1 1 پاسخ به این نظر
    ما که نیستیم نگران...
  • mozhi پنجشنبه 21 بهمن 1389 - 12:02:05
    0 0 پاسخ به این نظر
    کذب الوقاتون . . . D:
  • araz جمعه 22 بهمن 1389 - 22:36:22
    5 2 پاسخ به این نظر
    به نظر من جنگ اتفاق می افته
    • بدون نام یکشنبه 19 آذر 1391 - 20:20:57
      1 1
      چه ربطی داره
  • yasi یکشنبه 24 بهمن 1389 - 11:26:14
    2 2 پاسخ به این نظر
    benazare man ina hame kashke
  • سادات یکشنبه 24 بهمن 1389 - 17:40:20
    1 1 پاسخ به این نظر
    در همه نظرهايي كه من خواندم همه به خودشان يك تلنگري زده بودند حتي با فرض يك دهم تريليارد هم اين اتفاق بيفتد پس چه خوب كه حالا به ما يك فرصت يكساله داده شده پيش از اينكه دستمان كوتاه باشد و كسي از عالم ديگر ما را بر نگرداند يك كمي جبران مكافات بكنيم .
  • علی سه شنبه 26 بهمن 1389 - 08:33:10
    5 3 پاسخ به این نظر
    نمیدونم چی بگم والا ،بنظر من اتفاقی خواهد افتاد حالا کم و زیادش معلوم نیست
  • سيزوف یکشنبه 1 اسفند 1389 - 19:31:34
    1 5 پاسخ به این نظر
    شرابم ده كه نتوان گشت اين- ز زهره چنگي و ز بهرام سلحشورش
  • sajjad پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 22:23:58
    6 3 پاسخ به این نظر
    سلام.تاوقتی امام زمان ظهورنکنه آخردنیایی هم نیست.معلوم نیست آمریکاواسراییل چه نقشه ای دارن برای مردم.
  • علیرضا برادر جمونگ پسر عمر جمعه 6 اسفند 1389 - 22:48:06
    3 7 پاسخ به این نظر
    اشکال نداره به جمونگ تلفن میزنم که بیاد برامون ردیفش کنه پدر سوخته
  • مهدی شنبه 7 اسفند 1389 - 19:55:57
    3 2 پاسخ به این نظر
    به نام خدا عجب از این بشر دو پا.جای خدا تصمیم میگیره یک امضا پاش. دوستان عزیز به خدا فکر کنید به لطف او و حکمتش. 2012 همان 2000 و2003 و...خواهد بود که اشخاصی پلید تحت هر عناوینی برای رسیدن به اهدافشون در دنیا منتشر می کنند. سپاسگذار خدا باشید به هم عشق بورزید و برای فرستادن منجیش دعا کنید.
  • میترا یکشنبه 8 اسفند 1389 - 14:05:20
    6 1 پاسخ به این نظر
    فیلم 2012 سرشار از نکته، ولی آخر دنیا نی به پیشرفته یه برتریه یه برنامه ریزی دقیقه که یهود بهش رسیده پس باید مراقب ایرانمون باشیم
  • مانا دوشنبه 9 اسفند 1389 - 15:08:21
    9 1 پاسخ به این نظر
    دروغ یا راست باعث شد کمی به خودمون بیاییم
  • سارا سه شنبه 10 اسفند 1389 - 00:08:16
    6 1 پاسخ به این نظر
    سلام به همگی خودمونیم اگه اون روز اتفاقی نیفته چه حالی گرفته میشه ازامریکایی ها.اگرهم چیزی شدغضب الهی نیست پشت دست امریکایی هادارن یه کاری میکنن بچه هاشماسوپرنچرال رو دیدین با اینکه طرفدارشم ولی یه چیزایی میگه که ادم ازحرص تب میکنه اگه ببینین به من حق میدین ولی سریال جالبیه حتما ببینین فیلم2012هم خیلی مزخرف بود واقعا فکر میکنن ما اینقدر خنگیم
  • غزاله سه شنبه 10 اسفند 1389 - 16:25:33
    12 2 پاسخ به این نظر
    به نظر من هر صبح که از خواب بیدار میشیم خدا رو بخاطر اینکه گذاشته یه صبح دیگه رو ببینیم شکر کنیم شاید اتفاق بیفته ولی در هر صورت من اعتقادی به این موضوع ندارم.
  • _____________________________ پنجشنبه 12 اسفند 1389 - 23:51:27
    1 2 پاسخ به این نظر
    MaN KaMeLaN EtEgHaD DaRaM. BeRiD EsHgHo HaL KoNiD Ta ZaMiN NaBoOd NaShOde.
  • فرشید شنبه 14 اسفند 1389 - 04:47:16
    8 1 پاسخ به این نظر
    هنوز مادری نزاییده کسی رو که پیشگویی کنه روز قیامت رو هنوز چه برسه اون هم از دین ما خارج بوده.خنده آوره.آخه مگه میشه به کسی که نه خدا رو میشناسه و نه اصلا میدونه قیامت چیه باور داشت.فقط و فقط خدا میدونه.پس با ذکر صلواتی به خدا پناه ببریم.
  • یوزارسیف شنبه 14 اسفند 1389 - 17:13:56
    4 9 پاسخ به این نظر
    یقیین داشته باشید این اتفاق میفته
  • عشق و عرفان و خدا شنبه 14 اسفند 1389 - 17:53:00
    8 3 پاسخ به این نظر
    همین الان با ااوباما تماس گرفتم گفت:این یه پیش آماده سازی برای حمله به ایرانه
  • ارمین.شرعیت شنبه 14 اسفند 1389 - 23:05:06
    6 2 پاسخ به این نظر
    خیلی.مشکوک.است.هنوز.منجی.نیومده
  • خسته دل یکشنبه 15 اسفند 1389 - 10:16:02
    2 7 پاسخ به این نظر
    وای... آخ جون به خدا من که از خدامه دنیا به پایان برسه من از این زندگی راحت بشم
  • مايا یکشنبه 29 اسفند 1389 - 15:17:15
    9 3 پاسخ به این نظر
    غلط كردم يه چيزي گفتم شماها باور نكنين
  • +9647504951959 جمعه 19 فروردین 1390 - 13:44:16
    4 13 پاسخ به این نظر
    من كه اعتقاد كامل دارم
  • پگاه جمعه 19 فروردین 1390 - 14:41:11
    12 1 پاسخ به این نظر
    بنظرمن فقط خدامیدونه.ولی میدونم اتفاق مهمی در راه******
  • سید محمد اشرافی سه شنبه 23 فروردین 1390 - 19:26:46
    7 7 پاسخ به این نظر
    اعتقاد دارم ولی مشکوکه ایشالا معلوم می شود
  • حسين احمدي چهارشنبه 31 فروردین 1390 - 22:39:25
    2 5 پاسخ به این نظر
    انا لله و انا اليه راجعون زمين ما شد وا‍‍‍ژگون
  • kaboos جمعه 20 خرداد 1390 - 22:21:55
    6 8 پاسخ به این نظر
    میگم اگه دنیا تموم شه اونوقت چجوری یارانه هارو بگیریم؟
  • محمود فقيه منزه یکشنبه 29 خرداد 1390 - 17:37:40
    10 2 پاسخ به این نظر
    خودتون خسته فكرتون رامشغول اين كارها نكنيد فقط خدا مي دونه وبس كه كي آخرزمان مي شه
  • دانش آموز نکته سنج جمعه 31 تیر 1390 - 00:47:26
    19 3 پاسخ به این نظر
    یعنی 30آذر 91 مدرسه ها تعطیله
    • esf_33 شنبه 28 آبان 1390 - 01:27:37
      4 3
      هه کلی خندیدم
  • poya پنجشنبه 7 مهر 1390 - 01:09:02
    1 1 پاسخ به این نظر
    man ke mitarsam.etefegh miofte chon japon felan terekideh.dadam yandim.chisi hast ma dorost konim zendeh bemanim?
  • کیمیا دانشجوی رشته ی فلسفه پنجشنبه 7 مهر 1390 - 19:36:31
    23 2 پاسخ به این نظر
    همه چيز دروغ است، فقط خداااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • azar پنجشنبه 7 مهر 1390 - 21:07:50
    8 2 پاسخ به این نظر
    eeeeeeeeeeee hame mimirim dg kasi nist khakemon kone khobe dg man az ghabro beheshte zahra mitarsam
  • مقروض جمعه 8 مهر 1390 - 02:10:38
    8 3 پاسخ به این نظر
    پس قسطهای من مالیده؟؟
  • j2c جمعه 8 مهر 1390 - 13:20:26
    18 2 پاسخ به این نظر
    چه خوب است باور کنیم وتادیر نشده خودرا اصلاح کنیم ودراین فرصت باهم مهربان باشیم . انسان باشیم. آدم شویم. و منتظر واقعی قائم آل محمد ع باشیم
  • مرتضی جمعه 8 مهر 1390 - 15:28:18
    15 2 پاسخ به این نظر
    سلام خدمت شما همه دوستان واقعا براي همه شما متاسفم که نظرات عجيبي داده ايد. يکي ميگه اخجون من ديگه قسط نمي دم!-يکي ميگه مدرسه نمي رم!! يکي ميگه اونوقت چجوري يارانه هارو بگيريم؟!و.... چرا امام زمان از نظر غايبه- ايا تا حال بهش فکر کرديد ...عقل ومنطق خودتون رو ول کرديد رفتيد به يه پيشگويي ساده که مايان قبيله سرخپوست وبي سواد درمکزيک روي اورديد-باور کنيد من خنده ام گرفته که اينطوري نظر دادديد!!!!!!!!!!
  • اتوسا جمعه 8 مهر 1390 - 16:34:40
    5