آخرین آمار قربانیان زلزله آذربایجان به 306 کشته و 5000 مصدوم رسید، این در حالی است که سیل کمکهای مردمی از اقصی نقاط کشور به آنان ارسال می شود.

اسکان بیش از 73 هزار نفر زلزله زده در آذربایجان شرقی
73 هزار و 516 نفر از زلزله زدگان آذربایجان شرقی اسکان داده شدند. به گزارش واحد مرکزی خبر، جمعیت هلال احمر این استان اعلام کرد این نهاد تاکنون18 هزار و 379 دستگاه چادر امدادی ، 275 هزار و 143 بسته غذایی و54 هزار و 865 ست اقلام زیستی بین زلزله زدگان توزیع کرده است.
همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در طول عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده 1080 نفر نیروی امدادگر را در قالب 92 تیم ، 97 دستگاه آمبولانس ، 53 دستگاه خودروی عملیاتی ، 5 فروند بالگرد ،‌ 20 سگ زنده یاب ، 19 تیم جستجوی انسان را در مناطق زلزله زده به خدمت گرفته است. در بخش عملیات امداد و نجات هوایی نیز 5 فروند بالگرد هلال احمر با 36 سورتی پرواز کار جا به جایی 5 تن محموله و 105 نفر را برعهده داشته اند.
آسیب‌‌دیدگی 50 درصدی اماکن و منازل مناطق شهری اهر در زلزله
فرماندار شهرستان اهر گفت: 50 درصد اماکن و منازل شخصی مناطق شهری اهر در زلزله اخیر آسیب دیده‌اند. رضا صدیقی به ایسنا گفت: توزیع کمک‌های مردمی به صورت شخصی موجب شده تا برخی از مناطق آسیب‌دیده از کمک بی‌بهره مانده و در برخی مناطق اسراف شود. وی ادامه داد: انبار هلال احمر اهر آماده دریافت کمک‌های مردمی است تا توزیع اقلام به صورت متمرکز و سازماندهی شده صورت گیرد. فرماندار شهرستان اهر گفت: اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان زلزله با استفاده از چادر تمام شده و در حال برنامه‌ریزی برای تحویل کانکس برای اسکان موقت باشیم.
صدیقی، اصلی‌ترین برنامه در حال اجرا در روستاهای آسیب دیده را خاکبرداری عنوان کرد و گفت: مراحل نقشه‌برداری و تشکیل پرونده برای اهالی، پس از خاکبرداری اجرا می‌شود. وی اظهار امیدواری کرد: سرویس‌های بهداشتی سیار به زودی به دست فرمانداری‌ها برسد تا کار توزیع آن آغاز شود.
فرماندار شهرستان اهر با اشاره به مشکلات کشاورزی ایجاد شده ناشی از تخریب چشمه‌ها و قنات‌ها، افزود: رسیدگی به این امور به جهاد کشاورزی محول شده و کار کارشناسی تا حدودی انجام شده است، اما عملیات اجرایی به کندی انجام می‌شود. وی گفت: ارائه چادر انفرادی برای مناطق شهری ممنوع است، اما در کلیه مدارس شهر که دارای امکان سرویس‌دهی باشند و همچنین استادیوم و پارک‌ها، چادرهای دسته‌جمعی برپا می‌کنیم. فرماندار اهر گفت: حدود 100 کارشناس در ساختمان آتش‌نشانی اهر مستقر هستند تا با مراجعه مردمی که خانه‌هایشان دچار آسیب شده، به بررسی پرداخته و آنان را برای دریافت تسهیلات و اسکان راهنمایی کنند.
رییس بیمارستان صحرایی ورزقان هشدار داد:احتمال شیوع اسهال و استفراغ در مناطق زلزله‌زده
رییس بیمارستان صحرایی شهرستان ورزقان گفت: با توجه به فصل تابستان و بحران حمام و دستشویی در مناطق آسیب دیده، احتمال شیوع اسهال و استفراغ وجود دارد که لازم است از این موضوع پیشگیری کرد.
دکتر صادق با برشمردن مهم‌ترین مشکلاتی که بیمارستان صحرایی و مردم منطقه با آن درگیر هستند، به ایسنا گفت: اغلب مردمی که خانواده‌های خود را از دست داده‌اند به آسیب‌های روحی و روانی دچار شدند. ضمن اینکه از دیروز هم موج اسهال و استفراغ شروع شده است.  وی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان صحرایی در نخستین سال پس از وقوع زلزله ایجاد شد، افزود: این بیمارستان به 150 دستگاه آمبولانس و 100 تیم پزشکی مجهز است و با کمک بسیج جامعه پزشکی، سپاه عاشورا، دانشگاه علوم تبریز و اورژانس 115 ایجاد شده است.
صادق در ادامه اظهار کرد: از نخستین روزهای وقوع حادثه تاکنون تیم‌های اورژانس به مناطق مختلف اعزام، بیماران را به بیمارستان صحرایی منتقل و پس از رسیدگی‌های اولیه در صورت نیاز به بیمارستان‌های تبریز منتقل می‌کردند. وی افزود: در حال حاضر از تعداد افرادی که زیر آوار مانده بودند، کاسته شده است اما روزانه تعدادی بیمار که از نظر روحی و روانی آسیب دیده‌اند، ویزیت می‌شوند. ضمن اینکه تعدادی نیز به خاطر بیماری‌های میکروبی و ... توسط تیم‌های اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شوند.
به گفته وی بیمارستان صحرایی کوثر از نظر تجهیزات درمانی هیچ‌گونه مشکلی ندارد اما آنچه بیماران را تهدید می‌کند، بیماری‌های عفونی همچون اسهال و استفراغ است.
رییس بیمارستان صحرایی کوثر در ادامه عنوان کرد: تعدادی از مراجعین نیز بیمارانی هستند که بیماری‌هایی نظیر فشارخون و دیابت داشته و داروهای آنها در زیر آوار مانده است. صادق در پایان عنوان کرد: در نخستین روز پس از وقوع زلزله، زایمانی طبیعی توسط تیم تخصصی مامایی و زنان بیمارستان انجام و نوزاد پسری که «علی» نامیده شد به دنیا آمد.

20 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده احداث می شود
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از بازسازی و احداث 20 هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده اهر، ورزقان و هریس خبر داد. قربان محمدی با بیان اینکه بر اساس آمار بدست آمده حدود 15 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده تخریب شده است، به ایرنا گفت: عملیات آوار برداری مناطق روستایی آغاز شده و بازسازی با تامین مصالح نیز از هفته آینده اجرایی می شود. وی با تاکید بر اینکه از 26 هزار واحد مسکونی روستایی در این منطقه 5/11 هزار واحد مقاوم سازی شده بود، افزود: متاسفانه تمام خانه هایی که مقاوم سازی در آنها صورت نگرفته بود در پی وقوع زلزله به طور کلی تخریب شدند. وی ادامه داد: بنیاد مسکن استان 30 گروه فنی را برای برآورد میزان خسارت وارده و کمک به مردم به روستاهای شهرستان های اهر، هریس و ورزقان اعزام کرده است.
مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی افزود: پس از برگزاری کارگروهی تخصصی مقرر شد 125 میلیون ریال وام برای بازسازی این مساکن اعطا شود. وی در مورد زمان بازسازی مسکونی مناطق زلزله زده یادآور شد: دولت مصمم است قبل از فرا رسیدن فصل سرما تمام خانه های مناطق زلزله زده احیا شوند بر همین اساس نیز ارایه تسهیلاتی همچون اعطای وام های کم بهره را در دستور کار قرار داده است. وی خاطرنشان کرد: این امر به همت شهروندان نیز بستگی دارد تا هر چه سریعتر اقدام به بازسازی منازل خود کنند.

تامین نیازهای سوختی زلزله زدگان آذربایجان شرقی
شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی ضمن تامین سوخت واحدهای امدادی بیش از 3 هزار کپسول گاز روشنایی و خوراک پزی به زلزله زدگان اهدا کرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، رئیس ستاد بحران شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با اعلام این که کاروان کمک های کارکنان صنعت نفت نیز در حال جمع آوری و ارسال به مناطق زلزله زده است، گفت: تاکنون کمک های نقدی و غیرنقدی کارکنان شرکت پخش منطقه آذربایجان شرقی جمع آوری و به مردم مناطق زلزله زده اهدا شده است.
علی اصغر نورانفر افزود: همچنین به منظور تامین نیاز مردم مناطق زلزله زده اهر، ورزقان و روستاهای اطراف تعداد 3 هزار کپسول گاز پیک نیکی و روشنایی از شرکت های گاز مایع استان تامین و به مردم اهدا شده است. وی تاکید کرد: دیگر کمک های نقدی و غیرنقدی کارکنان در حال جمع آوری در ستاد بحران شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی است که در مراحل بعدی به مناطق آسیب دیده ارسال خواهد شد.
زلزله زدگان در پنج استان اسکان یابند
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: پنج استان برای اسکان زلزله زدگان شمال غرب کشور مشخص شوند.
علی اکبر آقایی به ایرنا گفت: این کمیسیون پیشنهاد کرد هر یک از این استان ها به عنوان استان های معین سه هزار خانوار زلزله زده را اسکان دهند تا در سه ماه آینده که شاهد فصل سرما خواهیم بود اسکان زلزله زدگان به اتمام برسد. وی ادامه داد: کمیسیون عمران بعدازظهرامروز جلسه فوق العاده برگزار می کند و فردا نیز در جلسه ای با رییس مجلس شورای اسلامی پیشنهادهای خود را ارایه می کند.
نماینده مردم سلماس در مجلس که روز گذشته به همراه علی لاریجانی رییس مجلس از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی بازدید کرد همچنین اظهار داشت: اقدامات اضطراری قابل توجهی در منطقه زلزله زده شمال غرب کشور انجام شده و آواربرداری و خروج اجساد باقی مانده از زیر آوار به اتمام رسیده است. آقایی تاکید کرد که در مناطق زلزله زده از نظر بهداشت محیط، آب شرب و استقرار پزشک مشکلات اساسی وجود دارد و دولت در این زمینه قول داده است دستگاه های اجرایی ظرف پنج روز مشکلات را مرتفع می کنند. وی با یادآوری مشکلات بیماران دیابتی و صرع که نیازمند استفاده از دارو هستند، گفت: به این بیماران باید توجه ویژه شود و گروه های پزشکی هر چه سریع تر در این مناطق استقرار یابند.
رییس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: با توجه به این که دو الی سه ماه آینده شاهد فصل سرما هستیم اسکان زلزله زدگان باید در اولویت قرار گیرد.

کلیه خطوط ارتباطی مخابراتی در مناطق زلزله زده دایر است
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: با توجه به استانداردهایی که در شبکه مخابراتی داریم خوشبختانه در طول وقوع زلزله به هیچ وجه قطعی شبکه نداشتیم. رضا تقی پور مشکلات ساعات اولیه حادثه زلزله در استان آذربایجان شرقی را ناشی از ترافیک خطوط تلفن ثابت و همراه عنوان کرد و به ایرنا گفت: بلافاصله با تمهیداتی که اندیشیده شد مشکل به زودی مرتفع شد. وی ادامه داد: هم اینک حتی در روستاهایی که صد در صد تخریب شده اند با ایجاد چادرهایی مشکل ارتباطات تلفنی را حل کرده ایم.
تقی پور اعلام کرد: در بازدیدهایی که امروز از نقاط زلزله زده داشتیم خوشبختانه امدادرسانی به حادثه دیدگان با سرعت بیشتری ادامه دارد و اسکان موقت آنها به پایان رسیده و مسوولین در حال آماده سازی اسکان دایم هستند. وی اظهار امیدواری کرد: کمک و همراهی همه دستگاه های اجرایی و همچنین کمک های نقدی و غیر نقدی مردم مرحمی بر زخم های آسیب دیدگان باشد.
وام کشاورزان زلزله زده استمهال شد
وزیر جهاد کشاورزی از استمهال وام کشاورزان و دامداران آسیب دیده از زلزله اخیر آذربایجان شرقی به مدت یک سال خبرداد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، صادق خلیلیان در بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، با اظهار تاسف از این واقعه و آرزوی مغفرت برای درگذشتگان این حادثه تلخ و صبر و بردباری برای بازماندگان گفت: سود این یک سال را دولت تقبل کرده است.
وی با بیان اینکه اقدامات انجام یافته در منطقه بسیار مطلوب بوده است، گفت: همکاری و تلاش تمامی نهادهای اجتماعی در سطح کشور و به خصوص استان های همجوار و انجام عملیات امداد در زمان مقرر میزان تلفات احتمالی بعد از حادثه را به حداقل آن کاهش داده است.
خلیلیان با اشاره به خرابی ها و خسارات وارده به اماکن دامی، محصولات کشاورزی و ابنیه های آب و خاک و آبخیزداری در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان گفت: عزم وزارت جهاد کشاورزی، جبران خسارت وارده به تولیدکنندگان و بهره برداران در مناطق آسیب دیده است. وی بازسازی، نوسازی و ترمیم ابنیه ها و اماکن دامی و همچنین تامین به موقع نهاده های دامی را از ماموریتهای این وزارتخانه در مناطق زلزله زده عنوان کرد.
آغاز به کار کمیته مرمت اضطراری آثار تاریخی آسیب دیده از زلزله
کمیته ویژه مرمت اضطراری آثار تاریخی آسیب دیده از زلزله شهرستان‌های اهر ، ورزقان و هریس آغاز به کار کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هدف از تشکیل این کمیته را بررسی میزان خسارت های وارد شده به آثار تاریخی شهرستان‌های اهر ، ورزقان و هریس بر اثر زلزله و برآورد هزینه مرمت آنها دانست.
آقای محمدی گفت: بر اساس نتایج بازدید اعضای این کمیته از آثار تاریخی مناطق زلزله زده ، 30 درصد آثار تاریخی ورزقان و اهر بر اثر زلزله تخریب شد. وی بیشترین آسیب را مربوط به خانه تاریخی عطایی اهر با 50 درصد تخریب دانست و افزود: خانه امیر ارشد ورزقان و خانه دکتر قاسم خانی نیز با 40 درصد آسیب دیدگی آثاری هستند که بیشترین میزان خسارت را از زمین لرزه‌های متناوب استان دیده‌اند.
آقای محمدی افزود: بازار تاریخی اهر با 30 تا 35 درصد آسیب و مقبره شیخ شهاب الدین اهری با 30 درصد آسیب به ویژه در بخش گنبدخانه به مرمت و بازسازی فوری نیاز دارند. کاروانسرای گویجه بل هم 15 درصد و کاروانسرای گویجه درق اهر 30 درصد آسیب دیده اند.وی افزود: طبق اعلام کارشناسان ، خوشبختانه به سایر آثار تاریخی شهرستان‌های زلزله زده آسیبی وارد نشده است و تحقیقات و بررسی‌های دقیق کارگروه مرمت آثار آسیب دیده از زلزله در آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با برآورد میزان خسارات وارد شده به آثار تاریخی این شهرستان‌ها ، یک گروه متخصص متشکل از مهندسان و استادکاران معمار و باستان شناسی به مناطق آسیب دیده اعزام شده اند و مرمت و استحکام بخشی این آثار را آغاز می کنند.

اختصاص عواید بلیت فروشی فوتبال فولاد - مس به زلزله زدگان
پول حاصل از بلیت فروشی بازی تیم های فوتبال فولاد خوزستان و مس کرمان در این هفته به صورت کامل در اختیار زلزله زدگان آذربایجان شرقی قرار می گیرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، سرپرست تیم فوتبال باشگاه فولاد خوزستان گفت: این باشگاه قصد دارد عواید بلیت فروشی بازی آینده این تیم برابر مس کرمان از سری رقابتهای هفته پنجم لیگ برتر را برای کمک به زلزله زدگان اختصاص دهد. حسین ابن قاسم افزود سازمان لیگ با ارسال نامه ای به باشگاه ها و هیئتهای فوتبال اعلام کرده عواید حاصل از بلیت فروشی هفته پنجم لیگ برتر به بازماندگان و حادثه دیدگان زلزله آذربایجان شرقی اختصاص خواهد یافت که باشگاه فولاد خوزستان از این امر حمایت کرده است. بازی دو تیم فوتبال فولاد خوزستان و مس کرمان ساعت 22 روز جمعه 27 مرداد ماه در ورزشگاه تختی اهواز برگزار می شود.

دو فروند هواپیمای خارجی حامل کمک به زلزله زدگان در فرودگاه تبریز به زمین نشست
دو فروند هواپیمای باری حامل کمک به آسیب دیدگان زلزله آذربایجان شرقی از پاکستان امروز در فرودگاه تبریز به زمین نشست.
مدیر کل فرودگاههای آذربایجان شرقی به ایرنا گفت: یک فروند دیگر نیز از همین کشور به زودی عازم تبریز می شود. علی رستمی افزود: بامداد امروز هم یک فروند هواپیمای سوییسی که حامل کمک به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی بود، در فرودگاه تبریز به زمین نشست. وی گفت: این کمک ها شامل چادر، پتو، اقلام غذایی، دارو و چند قلاده سگ زنده یاب است که به همراه گروه های امداد و نجات وارد تبریز شدند.
رستمی تعداد پروازهایی که تا دیشب برای کمک به زلزله زدگان در فرودگاه تبریز به زمین نشسته اند بیش از 50 مورد اعلام کرد.

جزئیات اقدامات وزارت جهادکشاورزی برای کمک به زلزله‌زدگان
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن تشریح جزئیات اقدامات این سازمان برای کمک به بخش کشاورزی و دامپروری استان، درخواست کرد مسئولان مربوطه هرچه زودتر میزان 100 هزارمترمربع فنس و توری فلزی جهت نگهداری موقت احشام استان در اختیار این سازمان بگذارند.
مسعود محمدیان درخصوص میزان خسارت وارد شده از زلزله اخیربه تاسیسات دامی و کشاورزی استان آذربایجان شرقی به مهر گفت: براثر زلزله اخیر اماکن دامی شهرستانها و روستاهای استان از 40 تا 100 درصد تخریب شده است که باید همزمان با مناطق مسکونی بازسازی شوند.
وی مهمترین مشکل فعلی استان را نبود فنس و توری فلزی برای نگهداری موقت احشام عنوان کرد و افزود: براساس برآورد اولیه در حدود 100 هزارمترمربع فنس و توری فلزی جهت نگهداری موقت از احشام استان نیاز داریم که درخواست آن را به کل کشور ارسال کرده ایم. این مقام مسئول افزود: البته نیاز ما به فنس و توری فلزی بیش از این میزان است ولی امیدواریم همین میزان درخواست شده از سوی مسئولان در کوتاه ترین زمان ممکن بدست ما برسد تا احشام استان از بین نرود. وی در ادامه با بیان اینکه در حدود 1000 راس دام استان (اعم از سنگین و سبک) در زلزله اخیر تلف شده اند، عنوان کرد: درحال حاضر مشغول دفن لاشه های احشام و ضدعفونی محیط هستیم.
محمدیان تصریح کرد: سازمان اتکا درخصوص خریاری دام مازاد اعلام آمادگی کرده است تا دام مازاد مردم را با قیمت مناسب خریداری نماید. وی در ادامه سمپاشی و مبارزه با آفات را از جمله اقدامات سازمان حفظ نباتات در اراضی کشاورزی استان که صاحبان آنها بدلیل زلزله یا فوت شده اند و یا مجروح هستند، افزود: همچنین درحال شناسایی کانالهای آب آسیب دیده در باغهای استان هستیم تا در اسرع وقت آنها را بازسازی کنیم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: سازمان تعاون روستایی و سازمان اتکا اعلام آمادگی کرده اند که محصولات کشاورزان استان را که برداشت شده و در مزرعه مانده است را با قیمت مناسب خریداری کنند.وی با بیان اینکه کمباین و تراکتور را بصورت رایگان در اختیار کشاورزانی که محصولات آنها بر روی زمین مانده است می گذاریم تا بتوانند محصولاتشان را برداشت کنند، گفت: به کشاورزان استان اعلام کرده ایم که می توانند از کل انبارهای سازمان در سطح استان برای ذخیره محصولات خود بصورت رایگان استفاده کنند.
تشریح اقدامات کمیته امداد برای زلزله‌زدگان/ 8500 خانوار تحت پوششند
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 8500 خانوار در شهرستاهای اهر ، هریس و ورزقان تحت پوشش هستند که برخی از آنها در زلزله دچار آسیب شده اند.
حمید احمدی به آخرین اقدامات کمیته امداد در مناطق زلزله زده اشاره کرد وبه مهر گفت: 8 هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد در شهرستانهای ورزقان،اهر و هریس بوده اند که براساس اطلاعات بدست آمده تعدادی از آنان آسیب دیده و همچنین منازلشان دچار تخریب شده است. وی گفت: براساس برنامه ریزیهای انجام شده بزودی در کنار سایر دستگاهها مانند هلال احمر ، سازمان مدیریت بحران ، استانداری و ... اقدامات لازم در جهت احداث منازل مسکونی و همچنین ارائه خدمات به زلزله زدگان انجام خواهد شد.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد تاکید کرد: تاکنون بیش از 25 دستگاه نیسان حامل آب،نان و کنسرو به ارزش 100میلیون تومان به مناطق آسیب دیده ارسال شده است. به گفته وی، همچنین مشاوران و مددکاران کمیته امداد با اعزام به مناطق زلزله زده در جهت رفع مشکلات و آسیبهای روانی و عاطفی افراد در این مناطق اقدام می کنند.

اعزام مددکاران به مناطق زلزله زده در هفته آینده
رئیس انجمن علمی مددکاری ایران از اعزام مددکاران به مناطق زلزله زده طی هفته آینده خبر داد و گفت: انجمن مددکاری آمادگی اعزام مددکاران را به مناطق زلزله زده دارد و برای اعزام منتظر موافقت سازمانها هستیم. دکتر سید حسن موسوی چلک با بیان این مطلب به مهر گفت: پس از وقوع زلزله درشهرستان و روستاهای آذربایجان شرقی برخی از سازمانها مانند بهزیستی نسبت به اعزام مددکار و روانشناس به این مناطق اقدام کرده اند. وی با اشاره به اینکه هم اکنون مردم آسیب دیده در مناطق زلزله زده نیازمند خدمات مشاوره و مددکاری هستند ، گفت: به همین دلیل انجمن مددکاری اجتماعی آمادگی خود را برای اعزام مددکاران دارد.
رئیس انجمن مددکاری تاکید کرد: در این خصوص با سازمان هلال احمر، مدیریت بحران و استانداری آذربایجان شرقی مکاتبات لازم به عمل آمده و در انتظار موافقت آنان هستیم. به گفته وی ، به احتمال زیاد پس از اعلام سازمانهای مذکور ، نسبت به اعزام مددکار به مناطق زلزله زده اقدام خواهیم کرد.
کمک بیش از یک میلیاردی مردم آذربایجان شرقی به زلزله زدگان
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی از جمع آوری یک میلیارد و200 میلیون تومانی کمک های مردم استان به صورت نقدی و غیرنقدی برای زلزله زدگان خبر داد. حسین دشتی با بیان اینکه هر لحظه بر میزان کمک های مردمی افزوده می شود به واحد مرکزی خبر گفت: تاکنون بیش از 4 میلیارد و 750 میلیون ریال کمک نقدی و بقیه بصورت غیر نقدی از مردم خیر استان برای کمک به آسیب دیدگان زلزله اخیر دریافت شده است. یک میلیارد تومان از این کمکها مربوط به مردم نیکوکار شهرستان تبریزاست.
60 پایگاه کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی مسئول جمع آوری کمکهای مردم نوعدوست استان برای مصیبت دیدگان زلزله اخیر در شهرستانهای اهر،هریس و ورزقان است. شماره حساب 8888 بانک ملی به صورت ویژه برای دریافت کمک های مردمی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اختصاص یافته است. شماره حساب ارزی 333 نزد بانک ملی برای دریافت کمک ها به صورت دلار وشماره حساب 222 نیز برای دریافت کمک های مالی به صورت یورو اعلام شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی همچنین از کمک یک میلیارد ریالی این نهاد به زلزله زدگان آذربایجان شرقی در مرحله نخست امداد رسانی خبر داد. هشت هزار و 500 خانواردر سه شهرستان ورزقان، اهر و هریس زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که بر اساس گزارشات اولیه تعدادی از این خانواده آسیب دیده اند.

حضور معاون قوه قضاییه در مناطق زلزله
معاون قوه قضاییه به همراه هیات همراه ساعتی پیش وارد فرودگاه تبریز شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای کهزادی هدف از سفر به آذربایجان شرقی را سرکشی به زلزله زدگان و بررسی مشکلات و فرایند کمک رسانی به آنها اعلام کرد. وی بلافاصله پس از ورود به تبریز به مناطق زلزله زده اهر، هریس و ورزقان سفر کرد.

پیام تسلیت رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ به زلزله زدگان آذربایجان شرقی
رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در پیامی همدردی و تسلیت خود را به مردم آسیب دیده واقعه زمین لرزه در استان آذربایجان شرقی را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، تاداترو کونوئه، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر و رئیس جمعیت صلیب سرخ ژاپن در نامه ای خطاب به ابوالحسن فقیه، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همدردی خود و کشورش را با مردم آسیب دیده زلزله آذربایجان شرقی اعلام کرد.
در متن این پیام آمده است، به نمایندگی از جمعیت صلیب سرخ ژاپن، همدردی و پیام تسلیت خود را به مردم آسیب دیده واقعه زمین لرزه مورخ 21 مرداد 1391 ابلاغ می‌کنم. به عنوان جمعیت ملی که همواره در معرض تهدیدات زمین لرزه قرار دارد و از پیامدهای انسانی آن به خوبی مطلع است، نمی‌توان از ابراز احترامات صادقانه در خصوص تلاش‌های امدادی سریع و توانمند شما که در تسکین رنج و درد افراد آسیب دیده موثر بوده چشم پوشی کرد. آرزوی موفقیت برای جمعیت شما، در تداوم انجام وظیفه انسانی در شرایط سخت را دارم. به خاطر داشته باشید ما همیشه برای یاری رسانی آمادگی داشته و از شما درخواست می‌کنم در صورتی که جمعیت هلال احمر تمایل به ورود صلیب سرخ ژاپن به امدادرسانی به آسیب دیدگان دارد اینجانب را مطلع سازید.

 
45282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    9 0
    زنده باد تیم فولاد زنده باد آقای حسین ابن قاسم بخاطر این کار انساندوستانه (کمک به زلزله زدگان هم وطن آذربایجانی )