آخرین خبرها از بانک مرکزی نشان می دهد که ارز دانشجویی حذف نشده است اما دانشجویان همچنان سرگردان دریافت ارز از این بانک به بانک دیگرند.

کسانی هم که موفق به دریافت شده اند مبالغی کمتر از رقم اعلام شده دریافت می کنند.
در همین باره حسن مسملی نائینی معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم در گفتگو با خبرآنلاین می گوید:تا کنون نامه های زیادی از دانشجویان دریافت کردم که نشان می دهد بانکها خودسرانه از قانون بانک مرکزی تبعیت نمی کنند برای همین قرار است برخی نامه های دانشجویان رابه بانک مرکزی ارسال کنیم.
وی ادامه می دهد:برخی بانکها هم به دانشجویان اعلام کردند که بانک مرکزی برای پرداخت ارز تحصیلی به بانکها بخشنامه ای صادر نکرده است و با بهانه های متفاوت از پرداخت ارز خودداری می کنند.
نائینی می افزاید:وظیفه ما در وزارت علوم بررسی مدارک دانشجویان متقاضی وام دانشجویی و ارائه معرفی نامه است اما با اینحال این موضوع را از بانک مرکزی پی گیری می کنیم.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام PH ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    7 16
    خبر انلاين لطفا پيگيري كنيد . من قبلا اين مطالب را عنوان كردم ولي الان يك بار ديگه مطرح ميكنم و از خبر انلاين خاهش ميكنم پيگيري كن. من حدود ٣ سال پيش از ايران براي ادامه تحصيل خارج شدم اون موقع دلار ٩٥٠ تا ١٠٠٠ تومان بود و خانواده من ماهيانه ١ ميليون تومان كه معادل ١٠٠٠ دلار بودبراي من ارسال ميكردند كه براي يك زندگي ساده و هزينه دانشگاه تقريبا كافي بود ولي الان اگه خانواده من همون يك ميليون را بفرسته ميشه با قيمت كنوني دلار تقريبا ٤٠٠ دلار به من ميرسه كه حتي هزينه دانشگاه هم نميشه ، خانواده من توان پرداخت بيش از يك ميليون  را ندارند چون پدر و مادر من هر دو معلم هستند و موقع خروج من از كشور ٣سال پيش قرار شد حقوق مادرم كه يك ميليون هست را براي من ارسال كنند و حقوق بابام ( ادامه در كانت پايين)
    • بدون نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
      11 1
      شما مطمئنيد كه معلمها يك ميليون حقوق ميگيرند؟
  • بدون نام PH ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    9 14
    و حقوق بابام كه تقريبا همين اندازه هست را براي خرج زندگي خانواده من در ايران استفاده كنند حالا با اين شرايطً كه خانواده من توان ساپورت كردن من بيش از يك ميليون را ندارند من بايد چي كار كنم؟ اگر پرداخت دلار دانشجويي متوقف يا دلار دانشجويي را گرانتر بشود من چاره ايي بجز برگشت به كشور و توقف تحصيل ندارم . ايا مسيولان راضي مسشوند ٣ سال عمر يك جوان و حقوق يه معلم به فنا بره؟ خانواده من سه سال پيش علم غيب نداشتند كه دلار از ٩٥٠ به ٢٢٠٠ برسه ، خواهش ميكنم خبر انلاين اين موضوع كه تقريبا مشكل اكثر دانشجوهاي خارج هست رو پيگيري كن و شرايط را براي مسيواان توضيح بده شايد كه انان چشمي روي حقيقت باز كنند. ممنون
  • دانیال IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    11 11
    ممنون از این خبر. لطفا پیگیری نمایید تا حقی از کسی ضایع نشود
  • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    15 10
    تاجران که ارز ارزان میگیرند ولی اجناس وارداتی را به قیمت ارز آزاد میفروشند. مسافران هم که ارزشان قطع شد. پس میشود بگویید به چه کسی میخواهید ارز بدهید؟ دانشجویان که مانند سفطه بازان نیستند و به حذف ارز به نرخ رسمی به بازار آزاد روی می آورند که این قیمت در بازار آزاد را افزایش خواهد داد و گرانی های مضاعف را در بازار کالاهای خوراکی به وجود خواهد آورد.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    11 9
    بانک مرکزی ذخایر خود را در قالب سکه و با احتساب دلار آزاد به مردم می فروشد. آنوقت دانشجویان را به همان بازار آزادی حواله میدهد که خود باعث متورم شدن آن بوده است.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    10 6
    دلار آزاد مدتی با نوسان اطراف قیمت 2000 تومان باعث دور شدن سفطه بازان و فرصت طلبان از این بازار شد. ولی انگار با حذف متقاضیان ضروری ارز، دولت میخواهد باعث افزایش قیمت و بازگشت دلالان به بازار شود.
  • دانشجوی دانشگاه آزاد IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    22 13
    ارز دانشجویی باید حذف شود . من هزینه شخصی در ایران را به هدر رفتن ارز دولتی به کسانی که آقا زاده هستند یا اینکه ناتوان از قبولی در کنکور داخلی به خارج مثل مالزی بی ارزش می روند ترجیح می دهم برگشتن هرچه سریعتر این دانشچویان به کشور ضروری است و یا اینکه اگر تمکن مالی ندارند توقع کمکهای مردمی را نداشته باشند .
    • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
      4 7
      اونایی که می رن دانشگاه های خارجی با رنگ زیر 100 دنیا چی؟؟
    • دانشجو IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
      8 1
      درسته که ممکنه بعضی ها به دانشگاه هایی که وجهه علمی بالایی ندارند برن... اما این دلیل نمی شه بخاطر اونها دانشجوهایی که توی مراکز معتبر درس می خونند رو بد بخت کنیم! من خودم توی یک دانشگاه رتبه زیر 30 درس می خونم، و شرایط مالی مساعدی هم ندارم و این انصاف نیست که نا توانی دولت در کنترل بازار روی دوش ماها گذاشته بشه. میزان ارز بری کل دانشجو ها خیلی کمتر از اون چیزیه که فکرش رو می کنیم...