۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶

سایت "چه خبر" نوشت:

زلزله 3.8 ریشتری امروز ظهر در شیراز موجب وحشت اهالی این شهر شد و آنها به دلیل تکان ها و صدای زلزله به خیابان ریختند. هرجچند اکنون از هراس اولیه خبری نیست و آرامش در شهر حاکم است.
این زلزله که در 16 کیلومتری جنوب شرقی شیراز اتفاق افتاده استُ موجب وحشت مردم شد و اهالی را به خیابان ها کشاند.

در همین باره فایز چراغ سحر مدیر کل حوادث پیش بینی نشده استانداری فارس به مهر گفت: در حال حاضر تمام نیروهای امدادی در شهر شیراز در حالت آماده باش درآمده و برای هرگونه حادثه ای آمادگی کامل دارند. تاکنون گزارشی درخصوص میزان خسارات احتمالی وارده گزارش نشده اما نیروهای هلال احمر به مناطق اعزام شده اند تا موضوع را بررسی کنند.

همچنین پویا حاجیان مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر درباره زلزله 3.8 ریشتری به ایسنا گفت: این زلزله هیچ خسارتی نداشته، اما جمعیت هلال‌احمر شیراز آماده‌باش است. نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان فارس در آماده‌باش کامل هستند. همچنین گروه‌های ارزیاب نیز برای بررسی بیشتر وضعیت اعزام شده‌اند که گزارش‌ها نشان می‌دهد هیچ‌گونه خسارتی از این زلزله ثبت نشده است.

همچنین فرید وکیل‌زاده معاون مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه زلزله ظهر امروز شیراز،‌ هیچ خسارتی در پی نداشته است گفت: پس از وقوع زلزله اکیپ‌های بررسی از هلال‌احمر، ستاد مدیریت بحران و اورژانس به محل کانون اصلی اعزام شدند. گزارش‌های ارسالی از گروه‌های اعزام شده به کانون اصلی وقوع زلزله حاکی است که خوشبختانه زلزله هیچ خسارت مالی و جانی در پی نداشته است.

به گفته او کانون اصلی زلزله در جنوب شرقی شیراز، حوالی شهرک صنعتی و پل فسا بود.

طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه‌ با شدت 3.8 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 13:04:44 ظهر پنجشنبه در موقعیت 29.47 شمالی و 52.50 شرقی در عمق پنج کیلومتری زمین و در فاصله‌های 16 کیلومتری شیراز - فارس، 40 کیلومتری زرقان - فارس، 43 کیلومتری داریان - فارس رخ داد.

 

http://chekhabaronline.ir/detail/5963/

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =