عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید سفر بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی به سوریه در راستای دیپلماسی پارلمانی و ارتباطات دو کشور انجام شده است.

محمد حسن آصفری دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین پیرامون سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوریه، اظهار داشت: با توجه به رخدادهایی که در سوریه رخ داده و بر اساس ارتباطی که ایران با سوریه از گذشته داشته، بعد از حضور رئیس مجلس این کشور در ایران که در دو هفته گذشته انجام شد، رئیس کمیسیون امنیت ملی به همراه هیات همراه سفری به سوریه داشتند تا وضعیت این کشور را بررسی کنند و در بازگشت گزارشی به کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این سفر به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه درباره میانجیگری ایران و معارضین این کشور مرتبط است، تصریح کرد:اصلا مرتبط با آن موضوع نیست و بحث معارضین هم الحمد الله در حال حل شدن است و ارتش سوریه موفقیت های خوبی کسب کرده است به طوری که تقریبا تکلیف حلب هم روشن شده است. البته تا زمانی که معارضین اسلحه را زمین نگذارند، گفت وگو معنی ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این سفر براساس ارتباط پارلمانی دو کشور بوده است.
آصفری در پاسخ به اینکه پیش بینی می کنید که اسد در حکومت باقی بماند، گفت: اینکه اسد بماند یا نه، تشخیص مردم سوریه است. فعلا باید آرامش در سوریه ایجاد شود، ولی ماندن یا رفتن اسد بستگی به مردم این کشور دارد و خود مردم این کشور باید تصمیم گیری کنند.
/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =