نخست وزیر سوریه به اظهارات محمد مرسی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین مستقر در ستاد خبری اجلاس عدم تعهد، در نشست عصر امروز سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، وائل حلقی نخست وزیر سوریه گفت: کشور من چند ماه است که با اقدامات تروریستی مواجه است و توانمندی های بشری ما مورد صدمه قرار گرفته است.
وی افزود: سوریه برای دستیابی به حل مسالمت آمیز موضوع تاکید کرد و با توجه به این موضوع طرح نماینده سازمان ملل را قبول کرد.
حلقی با بیان این که برخی کشورها ادعا کردند از راه حل مسالمت آمیز حمایت می کنند اما روش آنان نتوانسته راه حل مسالمت آمیز داشته باشد و مسئول شکست طرح عنان هستند، گفت: این کشورها تلاش کردند آنچه در سوریه می گذرد را وارونه جلوه دهند.
حلقی تاکید کرد: برخی کشورهای معروف در منطقه و خارج منطقه به دنبال عدم ثبات در سوریه هستند، متاسفانه گروه های تروریستی مسلح که از کشورهای خارجی حمایت می شوند، مردم غیرنظامی را می کشند که در میان این ها عناصر سلفی القاعده قرار دارند.
وی ادامه داد: ما حق داریم از حقیقت فعالیتی که جامعه بین الملل علیه تروریسم صورت گرفته سوال کنیم. آیا توافقات تنها نوشته ای روی کاغذ بوده است؟
نخست وزیر سوریه با بیان این که نفاق سیاسی که برخی کشورهای عضو جنبش اعلام نمودند مغایر با گفته ها است، آنها خود را همراه کشورهایی که با تروریسم مقابله می کنند می دانند اما خودشان در بخش هایی با ما مقابله می کنند. این کشورها می خواهند در امور داخلی سوریه دخالت کنند.  مشروح سخنان رئیس جمهور مصر را ایــنـــجـــا بخوانید
حلقی درباره اظهارات صبح امروز مرسی با بیان این که ما متاسفیم وقتی آنچه را که محمد مرسی درباره سوریه می شنویم تصریح کرد: مرسی حق ندارد از قانون در سوریه صحبت کند چون قانون حق ملت سوریه است. وقتی کشوری حقیقت را وارونه نشان می دهد نقش آن را مقابل جنبش نم قرار می دهد.

 وی افزود: باید نقش قدرتمند مصر برای برقراری صلح قرار داشته باشد نه برای بحران و ثبات.
وی همچنین از چین و روسیه به دلیل حمایت از سوریه تشکر عمیق کرد.
/27295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239561

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن علی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    15 65
    فریب حرفهای قشنگ مرسی در مورد حق وتو یا فلسطین را نباید خورد. این حرفها شبیه دعوای ساختگی ترکیه با رژیم صهیونیستی در سالهای قبل است که هدف آن تراشیدن رقیب برای ایران و جایگزینی ترکیه در دل مردم منطقه و سپس حمله به خط مقدم مقاومت یعنی سوریه بود . نه ترکیه با رژیم صهیونیستی مشکل دارد نه مرسی برای فلسطینی ها قدمی برخواهد داشت . هر دو به دنبال ضربه زدن به مقاومت هستند .
    • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
      5 21
      در صدر اخبار عربی آمده بود که اردوغان از سخنان مرسی دفاع کرده بود و وی را بعنوان شجاعترین رهبر جهان عرب ومصر که جرأت پیدا کرده بود در تهران حرف دلش را بزند !!! معرفی کرده بود! چهره واقعی اردوغان که قبل از این کشف شده بود. حالا نوبت مرسی است. چرا که اولی در بین جامعه عربی تبدیل به اسطوره شده است و دومی نیز نمی خواهد این امتیاز را از دست بدهد.
  • محسن US ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    11 29
    راست ميگه
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    31 5
    خط آخر متن خبر رو نگاه کنید: «وی همچنین از چین و روسیه به دلیل حمایت از سوریه تشکر عمیق کرد.» پس ایران چی؟ واقعا ما در سیاست خارجی در مسیر درستی هستیم ؟ چرا سنگ همه کشورها رو به سینه می زنیم اما در نهایت هیچ فایده ای برای ما ندارن
  • تمار IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    6 17
    دوست ارجمند ... وجود سوریه بشار اسد ، سوریه جبهه مقاومت و باثبات برای ایران تمام فایده هست . فلسطین خط مقدم جنگ اسلام واقعی (نه اسلام اخته شده ) با جبهه کفر بین الملل و سوریه هم برای ایران نقش پشتیبان و کوریدور ارتباطی هستش که در نهایت همه اینها برای من و شمای ایرانی شیعه مجنگند ... به فرض اینکه توانستند نظام سوریه را تغییر دهند نوبت حزب الله و حماس بدون پشتیبان و در نهایت ایران شیعی هستش که مشکل اونها با اون ذات ایرانیتت، اسلام شیعیت، تفکر قیام سرخ شهادت حسینیت، تفکر قیام سبز مهدویت هستش . بنده به شخصه باور دارم که محمد مرسی در پشت دست با عوامل آمریکا و لابی های یهود در آمریکا مذاکره کرده (لازم بذکر هست که ایشون استاد دانشگاه بودند در آمریکا)وگرنه یک سیاستمدار در سطح ایشون باید اینقدر ...