فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: توانایی ایجاد امنیت در منطقه را داریم.

به گزارش خبرآنلاین دریادار حبیب‌الله سیاری در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به نقش ایمان و اعتقاد نیروهای نظامی در پیروزی‌ها یادآور شد: در جریان دفاع مقدس نیز شاهد برتری تجهیزات نظامی طرف مقابل بودیم ولی با تکیه بر اعتقادات خودمان و توانایی‌هایمان پیروز شدیم.
وی خاطرنشان کرد: حضور ناوهای آمریکایی در آبهای خلیج‌فارس و دریای عمان بر اساس حقوق بین‌الملل است اما ما به هیج عنوان به آنها اجازه نمی‌دهیم به آبهای سرزمینی ما وارد شوند و آمریکایی‌ها را تهدید کردیم که طی چند سال آینده به فاصله 12 مایلی سواحل‌ آنها خواهیم آمد.
اهم صحبت‌های فرمانده نیروی دریایی ارتش را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید؛
-   ما تمام فعالیت‌های ناوهای آمریکایی در منطقه را کنترل می‌کنیم و اشراف اطلاعاتی داریم، ما اکنون در راستای پیشرفت تجهیزات نظامی خود تلاش می‌کنیم و بارها گفته‌ایم که ما توانایی ایجاد امنیت در منطقه را داریم و برای امنیت منطقه نیازی به حضور دیگران از آن طرف دنیا در این منطقه نیست.
-   بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، ایران اهل تجاوز نیست اما اهل حضور در آبهای آزاد است، در مورد وجود دزدان دریایی در آب‌های آزاد هم سومالی دارای حکومت مرکزی نیست و حکومت‌های غربی تلاش می‌کنند با ایجاد ناامنی در این منطقه، حضور خود را توجیه کنند. مثلا این پرسش وجود دارد که دزدان دریایی با فقر و درماندگی که در کشور سومالی وجود دارد چگونه به جدیدترین سلاح‌ها و تجهیزات مجهز می‌شوند. به نظر می‌رسد کشورهای غربی این سلاح‌ها را به دزدان دریایی می‌دهند و شرکت‌های بیمه‌ای که متعلق به آمریکا و انگلیس هستند حق بیمه خود را در مورد کشتی‌هایی که در این منطقه تردد می‌کنند چند برابر کردند و در واقع آنها از این ناامنی که در این منطقه ایجاد کرده‌اند سود می‌برند.

-   نیروی دریایی ما باید تجهیزات داشته باشد و ما به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم این تجهیزات را بخریم به همین بابت خود باید آن را بسازیم و تاکنون در این راستا حرکت کرده‌ایم. ساخت ناوشکن جماران برای ما 50 میلیارد تومان هزینه داشت اما کشورهای غربی یک ناوشکن اینچنینی را به کشورهای عربی به پنج برابر قیمت فروخته‌اند.
-   بر اساس حساب‌هایی که انجام داده‌اند به ما گفته‌اند که سهم ما از دریای خزر 20 درصد است و ما نیز در این 20 درصد حضور داریم و از آن حفاظت می‌کنیم، این منطقه منابع نفتی فراوانی دارد و سکوی حفاری امیرکبیر در این منطقه مستقر است و در عمق 750 متری استخراج منابع نفتی انجام می‌شود.

امیر دریادار حبیب الله سیاری همچنین روز گذشته در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه منطقه ماموریت نیروی دریایی ارتش، تا قبل از انقلاب فقط آب های ساحلی بود گفت: در دوران دفاع مقدس جرات یافتیم در عرصه دریاها و از جمله خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان حضور یابیم. در این دوران توانستیم از حق و حقوق و منافع ملت و کشور و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران و اقتصادمان محافظت کنیم.
سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش برای دفاع از منافع کشورمان در هر نقطه ای از آب های آزاد و بین المللی حضور خواهد یافت، افزود: امروز منطقه حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از منطقه خلیج فارس به شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب گسترش یافته و هم اینک نیز بیست و دومین ناوگروه ارتش در منطقه است.
وی اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مدت علاوه بر حفاظت از شناورهای تجاری و نفتکش ایرانی، توانسته است کشتی های کشورهای دیگر را نیز در آب های آزاد و بین المللی نجات دهد. دوازدهم فرودین ماه امسال تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش موفق شد در سه هزار کیلومتری چابهار کشتی حامل کالاهای ایران را که دزدان دریایی ربوده بودند، از دست آنها نجات دهد.تاکتیکی که نیروی دریایی ارتش در این عملیات به کار گرفته بود، برای دنیا جالب بود و آنها را متعجب کرد.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    درود و خسته نباشيد خدمت شما دريادلان و شيران نیروی دریایی ارتش.
  • حمیدرضا 110 IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    57 84
    چیزی که به نفع کشور هست همه باید حمایت کنن چه مخالف چه موافق
  • بدون نام GB ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    16 6
    طبق قوانین بین المللی نیروی دریائی هر ارتشی تا ۱۲ مایلی سواحل آمریکا یا سواحل هر کشور دیگری از جمله ایران می تواند برود.