رئیس جمهور از دولتمردان و هیات نظارت بر قانون اساسی دفاع کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد سه شنبه شب در گفت و گوی زنده تلویزیونی که از شبکه اول سیما پخش شد در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به دولت می‌دهید؟ اظهار کرد: من هنوز سرگرم جدا کردن مطالب دیگران از کارنامه‌ی دولت هستم تا بعد از آن به کارنامه‌ی دولت بپردازم، اما دولت به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش است و خدمات بزرگی را به کشور کرده است. این دولت پاک‌ترین دولت در تاریخ کشور است. هیچ‌گاه به دنبال کاسبی و قدرت و کارهای حزبی و گروهی نبوده است. حال ممکن است یک مدیر رده پایین در جایی تخلفی بکند، اما مدیران اصلی دولت جزو پاک‌ترین‌ها هستند. این افراد نه فراماسونر، نه حجتیه‌ای، نه بهایی، نه بزرگ‌ترین خطر از صدر اسلام تا کنون، نه خائن و نه دشمن هستند، بلکه اینان برای مقابله با دروغگویی و تقلب تلاش کرده‌اند و در این راه فحش خورده‌اند و مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود گفت که حملات به دولت به خاطر دفاع از ارزش‌هاست و ما از چیزی منحرف نشده‌ایم.

لطیفه ای که رئیس جمهور درست کرد

 

رییس‌جمهور تاکید کرد: البته این را بگویم که اگر 100 سال هم بایستم، یک ثانیه هم یک بله به زیاده‌خواهان نمی‌گویم. شاید سکوت کنم، اما بله نخواهم گفت. در جایی نشسته بودیم که یک فرد سخنرانی می‌کرد که شروع به کوبیدن دولت کرد. برای این مساله لطیفه‌ای درست کرده بودم که می‌گفتم از 52 هفته‌ی سال عده‌ای 51 هفته به دولت فحش می‌دهند و هفته‌ی دولت را هم از آن انتقاد می‌کنند.

 

احمدی‌نژاد با انتقاد از منتقدان دولت گفت: می‌گویند که دولت در بخش تولید کاری نکرده است؛ در حالی که در این دولت بخش تولید 5 برابر رشد کرده و بیشترین کار در تولید و عمران در این دولت بوده است، اما آنها با وجود همه‌ی اینها باز هم سیاه‌نمایی می‌کنند و این بی‌معرفتی به ملت ایران است. اگر آنها در کارها دخالت نمی‌کردند، می‌دیدید که دولت بازار ارز را با وجود فشارهای خارجی طوری اداره می‌کرد که هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا قولی بوده است که داده باشید و به آن عمل نکنید؟ اظهار کرد: من و همکارانم به قول‌های پایه‌ای خود در رفتار صادقانه و کار نکردن برای حزب و گروه خود عمل کردیم و البته این مساله 100 درصدی نبوده است اما هفت طرح اقتصادی داشتم که سه طرح اجرا شد، یک طرح در حال اجرا و سه طرح دیگر مانده است.

 

رییس‌جمهور درباره لایحه مالیات تصریح کرد: ما باید در بخش مالیات، اول شفاف‌سازی کنیم و بعد آن را اجرا نماییم. عده‌ی کمی هستند که فکر می‌کنند مالیات ندادن خوب است؛ در حالی که اگر مالیات 8 درصد گرفته شود 100 هزار میلیارد تومان به درآمد کشور اضافه می‌شود که می‌توان با آن کشور را اداره کرد بدون آن‌که از درآمد نفت استفاده کنیم. در حوزه‌های اصلاح پولی و مالی و بیمه نیز در حال فعالیت هستیم. در بخش بانکی نیز جلسات برگزار می‌شود که امیدوارم نهایی شود. در همه‌ی این بخش‌ها عده‌ای هستند که نمی‌خواهند وضع موجود عوض شود.

 

رییس‌جمهور در این گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه وظیفه هیات نظارت بر قانون اساسی، تبیین اختیارات و استخراج مواد تخلف از قانون اساسی است که آن را به رییس‌جمهور ارایه می‌کنند و اگر رییس‌جمهور قانع شد آن موارد را تذکر می‌دهد افزود: من تذکر دادم و مسخره کردند؛ در حالی که طبق قانون اساسی رییس‌جمهور می‌تواند به همه تذکر قانون اساسی دهد و این حق را ملت به رییس‌جمهور داده است.

 

وی افزود: در کشور ما دوباره‌کاری زیاد است و همه‌ی اینها هزینه‌بر است. اگر قانون اساسی را بدانیم و بر اساس آن عمل کنیم، خیلی کارها روان می‌شود و راندمان بالا می‌رود و وضع اداره‌ی کشور بهتر می‌شود. در این صورت مشکلات به یک صدم می‌رسد.

 

احمدی‌نژاد درباره‌ی چشم‌انداز بازار ارز اظهار کرد: ما یک طرف این بازار هستیم. این بازار طرف مقابلی هم دارد و ما نمی‌توانیم سیاست‌های خود را بگوییم و طرف مقابل با آن مقابله کند. برنامه‌ی دولت به ثبات رسیدن است و منابعی که از بخش‌های تولید به بازار رفته را به تولید برگردانیم. ما در حال تلاش کردن هستیم و مردم هم دعا کنند، از این مرحله عبور کنیم تا روسیاهی به زغال بماند و این را بدانید که دشمنان ملت موفق نمی‌شوند. ممکن است من احمدی‌نژاد که قدر ملت را نمی‌دانم، تنبیه شوم، اما ملت از این مرحله عبور خواهد کرد.

 

رییس‌جمهور تصریح کرد: در جابه‌جایی پول و فروش نفت موانعی داریم که مدتی طول می‌کشد تا بتوانیم آن را برطرف کنیم. وی در پاسخ به سوالی راجع به تداخل بورس ارز با شورای پول و اعتبار گفت: وارد بحث پول و ارز نشوید؛ چون آنها تصمیمی گرفته‌اند که هنوز عملی نشده است. ما نباید ارز را تبدیل به کالا کنیم؛ چرا که قیمت ارز در کشور ما خیلی پایین است و ما امکانات و منابع فراوانی داریم و مردم بدانند که در این عرصه با یک نبرد سنگین پنهان و همه‌جانبه مواجهیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    270 7
    سال پییش که می گفت ارز 900 تومان می ارزد
    • بدون نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      112 6
      فرمودند این دلار 900 تومن هم نمی ارزد همین کارا رو میکنید بی نظمی تو اقتصاد درست میشه
  • بدون نام CH ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    مدیران دولتی احتمالا طرفدار مکتب ایرانی هستند. البته ما که از این مکتب سردرنیاوردیم پس طرفدار آن نیستیم.
  • بدون نام EU ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    261 4
    کی بود که می گفت قیمت واقعی دلار زیر100 تومنه؟؟ حالاقیمتش خیلی پایینه؟؟ ماکه جیگرنیستیم ویادمونه
  • هادی IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    293 4
    از 100 کلمه صحبتت 200 بار میگی ملت ، بعد تو چششون نگا میکنی میگی ارز ارزونه؟
  • شایان IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    304 4
    بالاخره معلوم نشد تحریم بی اثره، نعمته، یه جنگ سنگین و همه جانبه است، دعا کنیم تحریم بشیم، کاغذ پاره است، تلاش کنیم تحریم نشیم ، گزینه دال...
  • بدون نام GB ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    109 5
    یک طرفه و غیر مستدل حرف زدن آسان است.
  • بدون نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    132 5
    "مردم بدانند که در این عرصه با یک نبرد سنگین پنهان و همه‌جانبه مواجهیم" یعنی منتظر از این بدتر ها باید باشیم ؟؟؟
  • ساده دل LU ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    137 5
    اقاي احمدي نژادبيش از100مرتبه ازكلمه عدالت استفاده كردند!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    126 4
    ارز ارزونه؟؟؟ 3000 تومان ارزونه؟ آقا يكي من ويشكون بگيره. خوابم يا بيدارم!
    • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      16 1
      با حقوق میلیونی. برای ایشون ارزونه
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    19 1
    فرمودند : این دولت پاک‌ترین دولت در تاریخ کشور است. هیچ‌گاه به دنبال کاسبی و قدرت و کارهای حزبی و گروهی نبوده است. فرمودند : مدیران برای مقابله با دروغگویی و تقلب تلاش کرده‌اند و در این راه فحش خورده‌اند فرمودند : در این دولت بخش تولید 5 برابر رشد کرده و بیشترین کار در تولید و عمران در این دولت بوده است آدم به این خوبی بعد میگن اختلاس چند هزار میلیاردی شده ، کارخانه ها تعطیل شده ، حقوق ها چند ماهه پرداخت نشده ، ............
  • محمد پ IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    14 1
    "وی افزود: در کشور ما دوباره‌کاری زیاد است و همه‌ی اینها هزینه‌بر است. اگر قانون اساسی را بدانیم و بر اساس آن عمل کنیم، خیلی کارها روان می‌شود و راندمان بالا می‌رود و وضع اداره‌ی کشور بهتر می‌شود. در این صورت مشکلات به یک صدم می‌رسد." . من موندم کسی نبود بگه شما 7ساله رییس جمهورید...این حرفا که میزنی شعار قبل از انتخاب شدنه!!! الان شما که میدونی واسه این معضلات چیکار کردی تو این 7 سال؟؟؟
  • بدون نام US ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    24 1
    پس زمزمه دلار 6700 توماني واقعيت داره
  • تمام گل IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    14 0
    تنها چیزی که در این مصاحبه خیلی به چشم می خورد این بود که رئیس جمهور هرجوری ازشون سوال میشد طوری صحبت می کردند که مملکت سراسر گل وبلبله وهیچ مشکلی نیست دوست داشتم مجری سوالی بپرسه که انتقادی باشه میپرسید نظر شما اقای رئیس جمهور فقط ما خنده دیدیم جدیت تعطیل!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    14 0
    عملکرد اقتصادی دولت همین بس که نرخ ارز چه شد... قیمت سکه و طلا چه شد و سود بانکی چه شد.... تورم افسار گسیخته و بیکاری بماند
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    21 1
    جناب دکتر شما خیلی باهوش هستید ارز و پول به تنهایی که ارزون و گرون معنا نمی دهند درست عرض می کنم؟ به نظر می رسه شما می خواهید گندم به قیمت دلار 3000 یا بالاتر از کشاورزان بخرید .