اتریش فیلم «عشق» به کارگردانی میشائل هانکه را برای حضور در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2013 به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ژان-لویی ترنتینیان و امانوئل ریوا بازیگران کهنه‌کار فرانسوی در این فیلم نقش زن و شوهری سالخورده را بازی می‌کنند که وقتی زن سکته مغزی می‌کند، رابطه غنی و توام با عشق آن‌ها مورد آزمون قرار می‌گیرد.
 
ایزابل اوپر که در «معلم پیانو» هانکه نیز بازی کرد، در «عشق» نقش دختر این زوج را بازی می‌کند که هر چند وقت یک بار از لندن به پاریس سفر می‌کند تا آن را ببینید.
 

«عشق» ماه مه جایزه نخل طلای بهترین فیلم شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن را دریافت کرد.
 

هانکه در نشست مطبوعاتی فیلم خود در جشنواره کن گفت: «وقتی سن‌تان بالا می‌رود به ناچار شاهد رنج کشیدن کسانی می‌شوید که دوستشان دارید. این بخشی از طبیعت است. سئوالی که مطرح می‌شود این است که چطور باید این رنج را اداره کنید.»
 

«روبان سفید» فیلم قبلی هانکه که آن هم جایزه نخل طلای کن را برد، سال 2009 نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، اما آن سال به نمایندگی از آلمان در اسکار حضور داشت، مسئله‌ای که باعث ناراحتی اتریشی‌ها شد.
 

این فیلمساز اتریشی اغلب خارج از کشور خود و عموما در فرانسه کار می‌کند.

هانکه همچنین سال 2001 با فیلم «معلم پیانو» برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره کن شد و سال 2005 برای «پنهان» جایزه بهترین کارگردان این جشنواره را برد. او اولین فیلمسازی است که تنها در فاصله سه سال دو جایزه نخل طلا گرفته است.
 

«ویدئو بنی»، «بازی‌های بامزه»، «رمز ناشناخته» و «زمان گرگ» از دیگر ساخته‌های این فیلمساز 70 ساله است.

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 15 ژانویه 2013 (26 دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / 4 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =