کلاه و قرمزی و پسر خاله به واسطه ایرج و طهماسب و حمید جبلی توانستند به عروسک‌های محبوبی تبدیل شوند اما در شهرت آن‌ها خیلی‌های دیگر هم نقش داشتند.

الهام نداف: اولین اثر سینمایی که یک عروسک نقش اول آن را بازی می‌کرد و توانست فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه‌ها به دست آورد، «کلاه قرمزی و پسرخاله» ایرج طهماسب و حمید جبلی بود. این فیلم اگرچه بعد از برنامه‌های تلویزیونی این دو عروسک ساخته شد و تبلیغاتی که از طریق تلویزیون برای آن شد در فروشش موثر بود، اما بعد از چند سال نشان داد دلیل موفقیت‌اش چیز دیگری است.

 

این روزها کلاه قرمزی به همراه چند شخصیت عروسکی دیگر روی پرده سینماهاست، بد نیست مروری بر چگونگی حضور آن‌ها در جعبه جادوی و پرده سینما داشته باشیم و ببینیم علاوه بر زوج هنری طهماسب و جبلی چه کسانی این عروسک‌ها را همراهی کرده‌اند.

 

اینفوگرافیک زیر مروری بر عمر 20 ساله کلاه قرمزی و پسر خاله است.

 

 

برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد بزرگتر اینجا را کلیک کنید.

 

57246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    18 2
    برعکس نظر تموم منتقدین و اهالی سینما..اگر من عضو هیئت انتخاب بودم کلاه قرمزی برای اسکار انتخاب می کردم ....نه بخاطر فیلمش که اشکالات زیادی داره...بخاطر اینکه هم به سینمای کودک احترام گذاشته بشه و هم اینکه معرفی یه عروسک ایرانی به جهان ....
  • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    19 0
    عاشق شونم مخصوصا پسرخاله. عالین هردوشون...
  • سميرا IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    15 2
    با سلام.با تشكر از زحمات اقاي طهماسب.به نظر من موفقيت اين برنامه كه البته ريشه رد گذشته اون داره اين موضوع رو به ما ياداور ميشه كه به كودكانمان ونسلهاي بعد جوري اموزش بديم و به اونا طوري شخصيت بديم كخ در همان اوان كودكي درك كنند كه راهي كهدر پيش دارند جديه .كاري كه ما دهه ي شصتي ها اون روزها در تلويزيون ميديم پدري مهربان بود كه علارقم مشكلات كاري وزندگي سعي ميكرد به بچه اي كه تصورات شيرين و برداشت هاي با مزه و كودكانه ي خودش رو از اتفاقات اطرافش داشت با احترام به اون برداشت درست تر و اموزش بده.كه ما واقعا ميتونستيم باهاش همزاد پنداري كنيم و جواب سوالاهاي خودمونو بگيريم.چيزي كه امروزه در تلويزيون ما علارقم خيل كثيري از خاله ها و عمو ها!!!!!!!!!!از اموزش خبري نيست.وفقط حركات هجو و بي معناست.
  • مژگان IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    17 1
    دوستتون داریم خیلی زیاد
  • الهام موسی پور IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    0 0
    عاشق همه عروسک هاهستم ازشون خواهش می کنم بچه مهدکودکی راهرروزبیارند
  • بهار IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    0 0
    عالی