ایسنا نوشت:

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت که دوشنبه شب در کرمان برگزار شد، گفت: «تمام افراد در جریان فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم (ص) و واکنش‌ها در این زمینه هستند. این فیلم دل همه مسلمانان را به درد آورد و سینماگران ما هم ساخت آن را علی‌رغم نداشتن ارزش هنری به شدت محکوم کردند، اما از روزهای قبل بحث حضور در اسکار و موضع‌گیری علیه این فیلم مطرح بود، چراکه این فیلم در آمریکا ساخته شده و مراسم آکادمی اسکار هم در این کشور برگزار می‌شود، ضمن آن که تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی‌ای از سوی کشور سازنده در این زمینه انجام نشده است.»

وی با اشاره به انتخاب «یه حبه قند» به عنوان نماینده ایران در اسکار، خاطرنشان کرد: «کار هیئت انتخاب نماینده ایران در این مراسم طبق روال انجام شده بود و فیلم ارزشمند «یه حبه قند» اثر آقای میرکریمی به این مراسم انتخاب شده بود، اما امروز از سوی آقای شمقدری (رئیس سازمان سینمایی) درخواستی مبنی بر این که در صورت موافقت دست‌اندرکاران این فیلم (حوزه هنری) در مراسم اسکار شرکت نکنیم مطرح شد. من امروز طی صحبت‌هایی که با حوزه داشتیم، دیدم که آن‌ها هم با این اقدام موافق هستند و به همین دلیل رسما اعلام می‌کنم ما به عنوان واکنش جدی در قبال اهانت و جسارت غیرقابل تحمل به ساحت پیامبر اسلام (ص) امسال از شرکت در مراسم جایزه اسکار ممانعت می‌کنیم و از سایر کشورهای اسلامی هم تقاضا داریم که اینگونه اعتراض خود را نشان دهند.»

«یه حبه قند» یکشنبه شب به عنوان نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار معرفی شد، اما صبح روز دوشنبه سوم مهرماه جواد شمقدری درخواست و پیشنهاد تحریم مراسم اسکار از سوی سینمای ایران را با توجه به توهین به پیامبر اکرم (ص) داد.
 

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام A1 ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    222 5
    کسی هم کاری به کارمون نداشته باشه، خودمون خودمون رو تحریم می کنیم و بهترین فرصت برای عرضه فرهنگ خودمون رو از دست میدیم...
    • کریم IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
      3 113
      بهترین فرصت برای عرضه فرهنگ ایرانی " اسکار " نیست. اینو بفهمین. در مراسم اسکار عده ای بی حجاب و بی بند و بار ظاهر می شوند که با فرهنگ اصیل ایرانی در خور نیست...
  • بدون نام IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    170 4
    آخه چرا؟؟ چرا؟ شما با نشون دادن یه حبه قند در دنیا ثابت کنید که مسلمونی چه آیین باشکوهی است. ایران باید با قدرت در اسکار شرکت کند و این موضوع را به دنیا نشان دهد. خوب مجمع عمومی سازمان ملل رو تحریم کنید. با نرفتن فیلمی از ایران کک هالیوود هم نمی گزه. نکنید این کاروو حیف یه حبه قند حیف حیف !!
  • بدون نام IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    138 3
    آخه این دو موضوع چه ربطی به هم دارن مجید مجیدی با ساختن فیلمش جواب توهین ها رو خواهد داد.
  • علی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    144 5
    این همون چیزیه که اونا میخوان : انزوای ما
  • بدون نام IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    78 3
    لطفا سنجيده تر عمل كنيد . بايد اينو بدونيم كه ممكنه نظر يك يا چند نفر نظر همه مردم ما نباشه. اگر بخواهيم اعتراض خودمونو نشون بديم ، بايد از راه درستش وارد بشيم. توجه داشته باشيم كه هر حركت اشتباه ميتونه مورد سوء استفاده قرار بگيره. اثر مثبت كه نگذاره هيچي ، به ديدگاه مردم نسبت به فرهنگمون هم لطمه بزنه..... و شايد با اين كار بايد براي هميشه با اسكار خداحافظي كنيم..... عيب ما ايراني ها اينه كه همه چي رو با هم قاطي ميكنيم.... چون اصولا ادمهاي هيجانيي هستيم.....
  • مجتبی DE ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    86 3
    دیگه واقعا شورش را در آوردید. خسته شدم از کارای اینا!!
  • بدون نام RU ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    99 3
    دلیل تحریم اسکار: " این فیلم در آمریکا ساخته شده و مراسم آکادمی اسکار هم در این کشور برگزار می‌شود" آقای دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور، با 100 نفر از دوستان و آشنایان و غریبه ها و ... برای هشتمین بار به "آمریکا" رفته و با تک تک رسانه های آن کشور مصاحبه می کند (همین آمریکایی که اسکار در آن برگزار می شود و همان رسانه هایی که هر کسی با آنها مصاحبه کند مرتکب جرم شده است)
  • محسن IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    82 4
    آقای حسینی فرق بین ویدئو و فیلم رو میدونید؟؟؟؟؟؟؟ آخر یک ویدئو منتشر شده آن هم توسط فردی که کلاه برداره سادیسم داره چه ربطی به اسکار و هالیوود داره؟ مگه این فیلم اکران عمومی شده در آمریکا؟ چرا مغالطه میکنید.... چرا انقدر رو اعصاب ما میرید ... چرا هی اذیت میکنید.... چرا یه خورد اطلاعاتتون رو در مورد سینما زیاد نمیکنید.... به خدا ما هم مسلمونیم فقط شما که نیستید..... اما این رفتار شما یعنی ترس یعنی بی احترامی به ملت ایران... ما حق انتخاب نداریممممم؟ شما جای ملت باید نظر بدید؟ آقای حسینی ویدئو با فیلم زمین تا آسمون فرق داره....
  • بدون نام IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    71 5
    رییس جمهورشون و وزیر خارجه شون عذرخواهی کردن دیگه. اظهار نظر رسمی یعنی چی؟
  • سینا IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    78 3
    میخواستم یه چیزی بگم که .... ولی منتشر نمیکردید دیگه!!! پس بی خیال!! اصلا چیزی نبود! شما اسکار رو تحریم کن ما هم میریم به نشانه اعتراض شیشه خونه خودمون رو میشکونیم!!!!!!!؟
  • بدون نام IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    60 3
    چه ربطی داره..دنبال بهانه می گشتی برادر
  • بدون نام IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    3 17
    به این میگن یک جواب دندان شکن ...
    • کیان NL ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      5 1
      منظورت دندان ماست دیگه؟؟ چون اونا که براشون مهم نیست!
  • بدون نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    21 0
    ممنون که به جای 70 میلیون نفر خیلی راحت تصمیم می گیرید ...
  • بدون نام US ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    32 0
    این یک مسأله دولتی نیست که فقط وزیر ارشاد در موردش نظر بدهد. پای بیش از یکسال خاک خوردن و زحمت کشیدن بچه های زحمتکش سینما در میان است. باید یک نظرسنجی جمعی در این رابطه از افراد در این حوزه انجام شود.
  • بدون نام US ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    42 0
    یعنی به خودم لعنت می فرستم که اخبارو دنبال می کنم آدم بیخبر باشه اعصابش راحتتره
  • کامران IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    3 63
    خوشم اومد. کار خوبیه. حتی اگر کشور های اسلامی دیگه این کار رو نکنن هم ما باید این مراسمو تحریم کنیم و دین خودمونو به پیامبر خدا ادا کنیم.
    • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
      25 1
      اگه فیلم طوفان شن یا سریال یوسف پیامبر رو بفرستین ... اونا از اعجاز موجود در این فیلمها ، نا خود اگاه سجده میکنن و ایمان میارن ها...
  • سارا IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    4 58
    درود بر شما. اسکار می خوایم چیکار. تازه به نظر من اسکار قبلی هم باید پس گرفته بشه. دلیلی نداره با اجنبی ها عکس بگیریم و با اونا دست بدیم
  • بدون نام US ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    18 2
    خوبه اینکی رو رو دیگه وصل نکردند به " درخواستهای مکرر مردمی "
  • منوچهر IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    6 53
    خوب شد. اینجوری دیگه کسی نمیتونه با لباسهای ناجور تشریف ببره اونجا و. . . خدا رو شکر که جلوش گرفته شد. با سپاس از وزیر ارشاد :)
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    50 2
    والبته با اين كار ما مراسم اسكار امسال از رسميت واعتبار افتاده وبرگزار نخواهد شد !به جز چند كارگردان گمنام مثل فينچنر.كاپولا.اسكورسيزي.برادران كوئن.اسپيلبرگ.وودي آلن و...كه حضور اينها هم اصلا اهميتي نداره!
  • بدون نام CA ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    26 2
    یعنی چی این موقعیتو از آقای میرکریمی (و مردم ایران)می خواهید بگیرید؟ چرا از خودتون مایه نمیذارید؟
  • حسینی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    25 2
    جدایی ایران از اسکار
  • خادم IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    3 18
    از وزیر محترم ارشاد کمال تشکر را دارم بالاخره پس از بیست سال یک تصمیم درست هنری را شاهد بودیم .
  • سهراب IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    2 15
    اللهم صل علی محمد و ال محمد - برادران مسلمان بزرگی باید در نگاهتان باشد نه در ان چیزی که به ان می نگرید وقتی امام خمینی می گفت شیطان بزرگ امریکاست بزرگواری در نگاهشان بود فکر نمی کنم شرکت در اسکار یا کن دستاورد بزرگی باشد به نظر من دست اورد بزرگ انجایی است که یک سریال ساده تلوزیونی در عین گمنامی می تواند زشتی اعتیاد را نشان دهد چیزی که بیست سال است در حسرت دیدن ان نگاهمان به پرده سینما دوخته شده و چیزی به چنگ نگاهمان نمی رسد جز دختر گیس بریده ای که واقعا بریده است و بازیگر ارزشی که می فهمیم در حسرت کف و سوت مراسم اسکار به یکباره از قاری قران بودن به مدل لباس بودن می رسد برادران سینما این نیست که فکر می کنید سینما سینمای دیگریست چشمها را باید شست
  • بدون نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    2 19
    اصلا با اين اوضاعي كه براي سينماي ايران درست كردند بهتره خودمون كلاً از اسكار خداحافظي كنيم. ما كه پارسالم مثلاً سياسي برنده شديم! امسال تحريم كنيم تا چشماشون درآد بهمون باز الكي! جايزه ندن!