روز چهارشنبه، 19 مهر، ۳۰ نویسنده، تصویرگر و مترجم کتاب‌های برگزیده کودک و نوجوان برای امضای کتاب‌های فهرست لاک‌پشت پرنده به فروشگاه مرکزی شهرکتاب می‌آیند.

به گزارش روابط عمومی این طرح، مژگان رییسی امجد، مدیر فروشگاه مرکزی شهر کتاب با اعلام  خبر یاد شده، گفت: «لاک‌پشت پرنده» فهرستی از کتابهای مناسب برای کودکان و نوجوانان است که با همکاری فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و موسسه شهرکتاب تهیه می‌شود.
به گفته وی، گروهی از منتقدان و کار‌شناسان پس از بررسی کتابهای هر فصل، فهرستی از کتابهای مناسب را که شایسته معرفی به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان هستند، در فهرستی به عنوان لاک‌پشت پرنده، تدوین می‌کنند.
 

معصومه انصاریان، سخنگوی گروه داوریِ فهرست لاک‌پشت پرنده نیز گفت: این دومین جشن فصلیِ لاک‌پشت پرنده است که در آن از نتیجه داوری کتابهای فصل زمستان سال 1390 رونمایی می‌شود. کتاب‌ها در فروشگاه مرکزی شهرکتاب ارائه خواهند شد و از نویسندگان، تصویرگران و مترجمان دعوت می‌شود تا برای امضای کتاب‌ها و گفت و گو با مخاطبانِ آثارشان در این جشن شرکت کنند.


معصومه انصاریان در ادامه افزود: به‌زودی فهرست نویسندگانی که در جشن پاییزی حضور دارند، اعلام خواهد شد. ضمن اینکه در این مراسم نیز مانند جشن تابستانی لاک‌پشت  پرنده، داور‌ها و کارشناس‌هایی که کتاب‌ها را بررسی کرده‌اند درباره کتاب‌های راه‌یافته به فهرست و کاربرد و کارکردِ آن برای کودکان و نوجوانان توضیح خواهند داد.

 

اواخر تیرماه، نخستین جشنِ لاک‌پشت پرنده با حضور 50 نویسنده، تصویرگر و مترجم کودک و نوجوان برگزار شد.


مدیر فروشگاه مرکزی شهرکتاب، از کودکان، نوجوانان، والدین، مربیان و معلمان برای شرکت در جشن پاییزیِ فهرست لاکپشت پرنده دعوت و اظهار امیدواری کرد این مراسم نیز بتواند همچون جشنِ تولّد لاکپشت پرنده به خاطرهای خوب و ماندگار نزدِ خانواده‌ها و اهالیِ ادبیات کودک و نوجوان تبدیل شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =