کوپه تمام‌الکتریکی SLS AMG Electric Drive، سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان توسط مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شده است. شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتربرساعت این خودرو به 3.9 ثانیه زمان نیاز دارد.

محبوبه عمیدی: مرسدس بنز و AMG که با رونمایی از خودروی تمام‌الکتریکی مرسدس بنز AMG SLS E-Cell در سال 2010/1389 موفق شدند توجه‌های بسیاری را به خودروهای قدرتمند الکتریکی جلب کنند، این‌بار کوپه تمام‌الکتریکی SLS AMG Electric Drive را که سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان است و در سال آینده وارد بازار خواهد شد، در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآورده‌اند.

به گزارش گیزمگ، مهندسان در طراحی این خودرو، بدنه و تأمین نیروی محرکه آن نیم‌نگاهی به خودروهای فرمول 1 و فناوری به کار گرفته شده در آنها داشته‌اند و روی پیشرانه الکتریکی این خودرو تمرکز زیادی شده است. باتری یون‌لیتیوم مورد استفاده در این ابرخودرو که در میان بدنه آلومینیومی و فاقد شاسی آن تعبیه شده، برای پایین نگه‌داشتن نقطه‌ثقل خودرو نزدیک به زمین قرار گرفته و به منظور توزیع مناسب وزن سلول‌های آن که در مجموع 548 کیلوگرم وزن دارند، در راستای طول خودرو ردیف ‌شده‌اند.

بخش داخلی خودرو با چرم سیاه پوشیده شده و از فیبرکربن برای ساخت قسمت‌های گوناگون استفاده شده است. فضای داخلی این ابرخودرو کاملا مانند یک ماشین مسابقه طراحی شده و فضای هدایت و کنترل آن اطلاعات متعددی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

پیشرانه قدرتمند این خودرو به جای یک موتور عظیم بنزین‌سوز از 4 پیشرانه الکتریکی مجزا تشکیل شده که همزمان عمل می‌کنند و هر یک وظیفه به حرکت درآوردن یکی از چرخ‌ها را به عهده دارد. هر موتور الکتریکی 45 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند 13000 دوردردقیقه بچرخد. توان خروجی حاصل از این مجموعه 740 اسب‌بخار (552 کیلووات) است و گشتاور نیرویی معادل 1000 نیوتن‌متر ایجاد خواهد کرد. این پیشرانه قدرتمند الکتریکی باعث می‌شود شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتربرساعت این ابرخودرو به تنها 3.9 ثانیه زمان نیاز داشته باشد. حداکثر سرعت ابرخودرو الکتریکی مرسدس بنز 250 کیلومتربرساعت برآورد شده است.

به کمک AMG Torque Dynamics هر یک از موتورها به تنهایی کنترل شده و توان را به یکی از چرخ‌ها وارد می‌کند. در حقیقت در این خودرو هر یک از چرخ‌ها به تنهایی حرکت کرده و متوقف می‌شود که می‌تواند به بهبود بهره‌وری خودرو و کنترل‌پذیری بهتر آن مخصوصا در پیچ‌ها کمک کند. برای این خودرو سه حالت رانندگی Comfort، اسپرت و اسپرت پلاس پیش‌بینی شده است.

باتری یون‌لیتیوم با ولتاژ بالا (400 ولت) در این ابرخودرو به کار گرفته‌شده که می‌تواند توانی معادل 60 کیلووات‌ساعت تولید کند. این بسته باتری توسط یک سیستم خنک‌کننده مایع خنک می‌شود و برای فصول سرد از سیستم گرمایشی بهره خواهد برد. این خودرو می‌تواند با استفاده از برق خانگی در 20 ساعت شارژ شود یا از شارژری 22 کیلوواتی استفاده کند که می‌تواند ظرف مدت 3 ساعت آنرا شارژ کند.

برای اینکه صدای حاصل از راندن این خودرو نیز بتواند انتظار خریداران را برآورده کند، 11 بلندگو در این خودرو نصب شده و مطابق با حالت انتخاب‌شده رانندگی صدای از پیش‌ ضبط شده‌ای شنیده خواهد شد.

این ابرخودرو تمام‌الکتریکی از سال 2013/1392 وارد بازار خواهد شد. قیمت این خودرو در آلمان 416,500 یورو معادل 536هزار دلار پیش‌بینی شده و علاوه بر این رنگ آبی درخشان خریداران می‌توانند 5 رنگ دیگر را نیز انتخاب کنند.

53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقداد IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    6 229
    احسنت به این طراحی مدرن، مرحبا به آن قدرت بالای اسبهای بخارش، آفرین به 4 موتور الکتریکی پیشراننده چرخها، احسنت به چرم عالی صندلی ها و در های خفاشی و پخش صدای مصنوعی از بلنگوها به انتخاب راننده و خیلی ویژگی های خارق العاده دیگر که لابد چشم و ذهن همگان و مشغول و دیده ها را مسحور کرده است اما.... اما آیا انسان با همین پراید هم به امورات خود نمیرسد؟ چه لزومی به جاه طلبی هست؟ ثانیا اینکه این خودرو با برق خانگی شارژ میشود حتما دوستان توجه دارند که غربیها خودشان برق هسته ای دارند به همین دلیل هم خودروهای برقی میسازند و به این پیشرفت ها (البته به نظر بنده کاذب) رسیده اند ولی ما را ازین پیشرفت میخواهند باز بدارند ولی کور خوانده اند ...
    • علیرضا IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      65 0
      بازم که شمایی مقداد بابا ولمون کن توروخدا ....
    • مرتضی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      62 0
      اگر همه مث شما قانع بودن باید همه از درشکه برای رسیدن به مقصدشان استفاده میکردند. چرا اینقدر جاه طلبی کنند و برن پراید با موتور 1300 و دور موتور 5000 اختراع کنند.
    • حسینی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      37 0
      آقا فکر نمیکنی اسم و نظراتت سوخت رفته؟؟ مرد باش و نظر خودت رو بده!
    • رضا IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      43 0
      هموطن پرايد هم كه باز ايراني نيست و اسمش هم خارجيه ما هر چي كارخانه توليدات إيراني داشتيم ورشكسته شدن و نابود شدن عمر خيلي كوتاهتر از اونيه كه فكر ميكني منه ايراني لياقتم اين بنزه نه اون ارابه مرگ
    • بدون نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      26 0
      شما حالت خوبه !!!؟ چه خبر ؟ !!!!!
    • جواد ذیجودی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      49 0
      بخش دانش خبر انلاین تعداد زیادی از ادمها رو می شناسم که اخبار دنیای اتومبیل براشون خیلی جالبه لطفا به انعکاس این گونه اخبار ادامه دهید جناب مقداد اگر این پیشرفتها کاذب است خب پس ماشین همان ماشین قبلی است و پیشرفتی نبوده پس چرا عصبانی هستید؟ اقا جان برادر من اگر مغرب انسان فریب است چرا از پیشرفتهاش استفاده می کنید؟چرا با اینترنت کار می کنید؟من دفعه قبل جواب شما را دادم زمانی که اتومبیل امده بود یه عده می گفتند ما الاغ و قاطر را ترجیح می دهیم این افکار مضحک شما واقعا تاسف باره این همه منفی که می گیرد نشون میده که شما در اقلیت هستید اقاجان به شما چه ربطی داره طرف رفته کسب و کار راه انداخته پول بدست اورده میخاد ماشین بهتر سوار بشه به شما چه ارتباطی داره؟
    • جواد ذیجودی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      33 0
      شما برو اون دلار 4000 تومنی رو جمع کن اون باعث فشار به مردم شده این حرفهای شما ذره المثقالی ارزش نداره پیشرفت همیشه خوب بوده با این پیشرفتها اندک اندک اتومبیل ها ایمن تر و سریعتر خواهند شد و باعث خدمت به بشریت خواهد بود این افکار شما در ایران و بخش عظیمی از جهان هیچ گونه مخاطبی نداره شما در اقلیت هستی طوری که اصلا دیده نمیشی ....بیای بنویسی من هر دقیقه اینترنت رو چک می کنم جوابت رو میدم شب نصفه شب صبح همیشه هستم اصلا خستگی هم در کارم نیست برو بساطت رو جای دیگه پهن کن اکثر سایتهای خبری رو چک می کنم اونجا هم زیر ذره بین من هستی بهتره خودت بیخیال بشی
    • جواد ذیجودی IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      28 0
      این بیت هم یادت باشه برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است این حرفهای شما همه از سر عجز و ناتوانی است دوست من غرب با برنامه ریزی در حال پیشرفته و هر چیزی که الان دارید اعم از موبایل و اینترنت و تلویزیون و ...همه ساخته غربه ما باید با برنامه ریزی و رعایت اصول منطقی بیاییم و از غرب جلو بزنیم منتها با این افکاری که شماها دارید به جایی نمی رسیم هم اکنون واحد پولی ما تبدیل به بی ارزش ترین واحد پول جهان شده چرا باید به این وضع برسیم این افکار شما ما رو به جایی نمیرسونه مقداد خان ضمنا این منفی هات رو ببر جایی بپاش سبز بشه
    • علی US ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      14 0
      جناب آقای مقداد بد نیست قبل از سخنرانی بلند بالایتان کمی اطلاعاتتان رو هم بروز فرمائید. غرب همچین هم دنبال انرژی هسته ای نیست. مثلا کشور آلمن نیروگاههای هسته ای خودش رو تعطیل و به اندازه 22 گیگاوات انرژی برق از خورشید می گیره. غربی ها دنبال انرژی پاک، ایمن و ارزان هستند.
    • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
      6 2
      آقا به جان خودم این مقداد از بر و بچس خبر آنلاینه. از این نظر نظرای تخیلی که حرص ملتو در میاره میده، بعد ملت کلی کامنت میذارن ،خبرم داغ میشه.
    • روح اله IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
      2 0
      واقعا با خودت چی فکر می کنی آخه ؟ این که خودروهایی تولید شن که آلودگی های فوق العاده کمتری داشته باشن - مصرف خیلی پایین تری داشته باشن تا انرژی کمتری مصرف شه - امنیت بالایی داشته باشن - راحتی و سرعت بیشتری داشته باشن - امکانات بیشتری داشته باشن ( برای مسیر یابی و ... ) بده ؟
  • مقداد IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    6 127
    ذره ای سستی و کژی در اراده پولادین ما نخواهد آمد و ما تا پای جان از حقوق خود دفاع کرده و انرژی هسته ای صلح آمیز را که حق مسلم ماست از آنها ستانده و پیشرفت و توسعه خواهیم داد تا در راه اهداف متعالی بشریت و انسانیت به کار بریم و عدالت را در جهان گسترده و به داد مظلومین عالم برسیم. و توطئه های اقتصادی غرب و مستکبرین و مجامع بین المللی صهیونیستی و تحریمهای کاغذی و قطع نامه های خودفریبانه شان را ناکام گذاشته و تا آخر پشتیبان ولایت و انقلاب مانده ایم... نصر من الله و فتح قریب، مرگ بر این مغرب انسان فریب...
    • وحید IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      18 0
      مقداد جان بی احترامی نباشه ولی ...
    • حسین IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      22 0
      مشکل شما اینه دنیا رو در حال جنگ میبینید...فک میکنید همه میخان حق شما رو بخورن،شما خیلی با هوشین اما بدخواه ها نمیزارن پیشرفت کنید...همه ی دنیا با صورت میخوره زمین،شما به دنبال فتح هستید...
    • روح اله IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
      4 0
      اولا چه ربطی به مطلبی که اینجا گذاشتن داشت ؟ ثانیا حرفات چه ربطی به هم داشت ؟ انرژی هسته ای داشته باشیم می تونیم به داد مظلومان عالم برسیم ؟!!! نداشته باشیم نمی تونیم ؟!!!! شعار دادنو دوست داری ؟
    • روح اله IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
      2 0
      راجع به این که چند ساعت شارژ داره ننوشتید ولی چون توان خروجی موتور 552 کیلوواته اگه باتریهاش 60 کیلو وات ساعت باشنو بخوایم تخت گاز بریم 7 دقیقه ای باتری ها خالی می شن ! باید ببینیم به طور متوسط چه توانی از موتور گرفته می شه .
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    54 1
    دنیا داره کجا می رود ما کجا؟ تمام نوآوری ماشین سازی ما در تغییر شکل دو تا چراغ بوده و اونها بدون بنزین 740 اسب بخار تولید می کنند.
    • بدون نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      26 1
      من مهندس مکانیکم خیر سرم شعار ایران خودرو یا سایپارو هنوز نشنیدم ولی تو مرسدس بنز میگن the best or nothing
    • بدون نام IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      6 0
      شعار ایرانخودرو : راه تو را می خواند !!! شعار سایپا : سایپا، مطمئن !!!
  • روح الله IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    25 6
    هنوز مونده به صنعت خودروسازی ما برسند!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    10 0
    چند؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام US ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    29 0
    این آلمانیها چون کافر هستند بنابراین تمام کارهایشان بی فایده است ، بهتر است مسلمان شوند و ایران خودرو داشته باشند ...
    • بدون نام US ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
      6 0
      آلمانی ها مسلمونن! حاجی آقا تو کتاب حاجی آقای صادق هدایت گفته!
  • حسن GB ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    21 0
    ولی دوگانه سوز نیست که!! این خودش اشکال بزرگیه به نظرم باید با همکاری ایران خودرو دوگانه سوز بشه
  • رسول IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    17 11
    کاری ندارم به اینکه بنا به دلایلی با آمریکا رابطه نداریم، اما صنعت ماشین سازی واقعی اون چیزیه که آمریکایی دارند. فقط یه ماشین باز میدونه وقتی حرف از ماشینای دهه 60 و 70 آمریکا میشه یعنی چی!!! لینکلن کانتیننتال دهه هشتاد آمریکا، یکی از صدها اسطوره‌ای هست که آمریکا 30 سال پیش ساخت و یه ماشین با همون کیفیت رو المانی تا اوایل 2000 نتونستند بسازند! در ضمن به چشم یه ماشین باز، ماشین، ماشین نیست مگر اینکه با موتور هشت خورجینیش بنزین رو ببلعه!
    • علیرضا IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      12 3
      دقیقا موافقم ماشین فقط ماشین امریکایی و دگر هیچ
  • بدون نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    14 1
    یعنی میشه یه روز ماشین تمام الکتریکی تو خیابونهای تهران بچرخه؟ فکرش رو بکن دیگه نه از دود خبری هست نه از الودگی
    • علیرضا IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
      11 0
      اول بیان برای سازمان اتوبوس رانی کلان شهر ها اتوبوس های الکترونیکی بسازن که دودشون ما رو خفه کرده !
  • بدون نام IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    14 0
    هر چی که باشه به تیبا نمیرسه!
    • RKH IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
      4 0
      منظورت زیبای ایرانیه ؟!دی
  • بدون نام IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    14 0
    مقدادو - مدیریت جهان یادت رفت بگی
  • آمیرزا IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    10 0
    و باز هم برادر مقداد سخن گفت (:
    • بدون نام US ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
      5 0
      وقتی برادر مقداد سخن می راند ادم یاد فیلم others می افتد
  • مصطفی IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    1 1
    اولندش این بنزی که ساختن به پراید ما نمیرسه دوما کی گفته ما خودرو برقی نداریم دارن میسازن البته برا سال ۱۴۴۵
  • ami taha IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    1 2
    آقا ماشین فقط ماشین آمریکایی....ودیگر هیچ