ایسنا نوشت:

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از ايجاد 1290 مدرسه قرآني و برگزاري كلاس‌هاي فوق برنامه قرآني در 10 هزار مدرسه خبر داد و گفت: بدين ترتيب رويكرد حاكميت قرآن در مدارس كشور محقق مي‌شود.
 

 

 فاطمه قربان امروز در مراسم بزرگداشت روز جهاني كودك عنوان كرد:‌ اضافه شدن پايه ششم ابتدايي به دوره ابتدايي مزاياي فراواني دارد كه يكي از آنها تداوم فرصت لازم براي غنا بخشيدن هرچه بيشتر به تجارب كودكي است.
 

 

وي در ادامه با تاكيد بر لزوم كيفيت بخشي به آموزش با توجه به رشد و تعالي يادگيرندگان گفت: بدين ترتيب بسترسازي لازم جهت كسب شايستگي‌هاي پايه از سوي دانش آموزان انجام مي‌شود و همچنين ساماندهي زمان آموزش با هدف ايجاد اوقات فراغت براي شناسايي استعدادهاي بالقوه دانش آموزان و تلاش در جهت رشد و شكوفايي اين استعدادها محقق مي‌شود.
 

 


معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه با تاكيد بر لزوم تامين و بسط عدالت در برخورداري از فرصت‌هاي آموزشي گفت: اين امر با توجه به تفاوت‌ها و ويژگي‌هاي دختران و پسران در مناطق مختلف كشور محقق مي‌شود.
 

 


قربان ادامه داد: تامين و آموزش‌هاي پيش دبستاني به ويژه در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته، مديريت يكپارچه آموزش پيش دبستاني و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان بهزيستي، افزايش سهم مديريتي زنان در دوره ابتدايي با توجه به ويژگي‌هاي سني دانش آموزان اين دوره از ديگر اقدامات انجام شده در اين حوزه است.
 

 


وي در ادامه با اشاره به اجراي طرح توانمندسازي و ارتقاي كيفيت آموزشي در دختران روستايي به عنوان مادران آينده گفت:‌ از ديگر اقدامات اين حوزه اجراي طرح‌هايي نظير جابربن‌حيان با هدف تقويت روحيه پژوهش و ابتكار در دوره ابتدايي است و بدين ترتيب دانش‌آموز تبديل به يادگيرنده مادام‌العمر مي‌شود.
 

 


بنا بر اظهارات قربان در سال گذشته تحصيلي 89-90 شش هزار و 243 مدرسه در سال تحصيلي 90-91 ، 12 هزار مدرسه و در سال تحصيلي 91-92، 15هزار مدرسه از پوشش برنامه‌هاي اين طرح بهره‌مند شده و مي‌شوند.
 

 


معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه از برگزاري طرح شهاب (شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر) در دوره ابتدايي با همكاري بنياد نخبگان در 6 استان كشور در سال تحصيلي 91-92 خبر داد.
 

 


قربان همچنين با اشاره به اجراي طرح هوشمندسازي مدارس اظهار كرد: برگزاري جشنواره الگوهاي فعال تدريس با هدف توسعه كيفي منابع انساني از طريق تقويت مهارت‌هاي حرفه‌آي معلمان، فراهم نمودن زمينه‌هاي مناسب به منظور بروز خلاقيت و نوآوري معلمان، گسترش و تعميم روشهاي مهم ياددهي و يادگيري، در حال برگزاري است.
 

 


به گفته وي اين طرح در سال 89-90 در 40 درصد از مدارس اجرا شده و در سال 90-91 در 41 درصد مدارس اجرا مي‌شود و اين رقم در سال تحصيلي جاري به بيش از 50 درصد خواهد رسيد.
 

 


بنا بر اظهارات معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در 2 سال گذشته بيش از 60 درصد معلمان ابتدايي به طور كامل و با رويكرد توانمندسازي به عنوان مهمترين عنصر تحول، آموزش ديده‌اند.
 

 


قربان در ادامه با تاكيد بر لزوم توسعه مراكز بهبود اختلالات يادگيري گفت: اين امر با هدف تضمين دسترسي به آموزش با كيفيت براي كودكان با نيازهاي ويژه اجرا مي‌شود.
 

 


وي در ادامه با اشاره به استمرار نظام ارزشيابي كيفي توصيفي در ابتدايي گفت: اين نظام با هدف كيفيت بخشي به شيوه‌هاي سنجش و ارزشيابي تحصيلي به تربيتي انجام شد.
 

 


وي همچنين بر لزوم به كارگيري مربي تربيت بدني در دوره ابتدايي با رويكرد فكر سالم، بدن سالم تاكيد كرد و گفت: لازم است مشاوره نيز در دوره ابتدايي به كار گرفته شود.
 

 


قربان در ادامه با تشريح برنامه‌هاي آينده وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ما مي‌توانيم در 2 سال آينده با هدف شكل‌گيري هويت يكپارچه اسلامي، ايراني، انقلابي دانش‌آموزان عملياتي مي‌شود.
 

 


وي در ادامه پوشش تحصيلي واقعي در دوره ابتدايي را 98،4 درصد خواند و گفت:‌ از طرف ديگر قوانين متعدد نيز بر جذب و نگهداشت كليه دانش‌آموزان و كودكان بازمانده از تحصيل در دوره آموزش و پرورش ابتدايي و راهنمايي تاكيد دارد از اين جمله مي‌توان به اصل 30 قانون اساسي و سند چشم انداز 20 ساله اشاره كرد.
 

 


به گفته وي اين قوانين دولت را موظف كرده است كه وسايل آموزش رايگان تا پايان دوره متوسطه را براي كليه كودكان به ويژه در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته فراهم نمايد و در اين راستا تدوين سند انسداد مبادي بي سوادي در دستور كار قرار گرفته است.
 

 


301301
 

کد خبر 248905

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =