ثبت سفارشات در روز جاری در مرکز مبادلات ارزی256 فقره اعلام شد که با احتساب ثبت سفارشات روزهای قبل تاکنون در مجموع‌ 1380 ثبت سفارش انجام گرفته است.

براساس تصمیمات اخذ شده، تقاضاهای بخش خدمات و دانشجویان غیربورسیه نیز پوشش داده خواهد شد.
روابط عمومي بانك مركزي اعلام كرد: ارز موردنیاز دانشجویان غیربورسیه ازطریق بانک تجارت به نرخ مبادله ای عرضه خواهد شد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    75 6
    آخر کار خودشون رو کردند. آخر قطعش کردند.
  • amir FR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    86 31
    خوبه دیگه.زنده موندن دانشجو در خارج از کشور ارزشی برابر با واردات یک کالای لوکس به کشور رو پیدا کرد.نرخ مبادله ای....چه سرنوشت غم انگیزی...
  • بدون نام HU ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    88 6
    یجورایی فقط خواستند دهانِ دانشجو‌ها رو با اینکه ما بهتون ارز میدیم ببندند ، آخه با انصاف خودت داری میگی‌ ارزِ دانشجویی ، اون هم دانشجویی که تا مدارکش رو تائید کنید شرطِ معدل بالای ۱۶.۵ و ریز نمرات میخواید . پس هر دانشجویی هم نمیتونه این مدارک رو بگیره ! اصلا معنیِ دانشجو هرجای دنیا می‌شه ۵۰ % تخفیف . ما که نخواستیم مثل خیلی‌ از کشور‌ها به ما وام برای تحصیل در خارج یا ارز بلا عوض بدین ! از همون روزِ اول هم خودمون از جیبِ خودمون میخریدیم ! حداقل دیگه قیمتش رو ۱۵۰۰ یا ۱۸۰۰ می‌کردین نه ۲۵۵۰ ، خیلی‌ بی‌ انصافین ، چی‌ بنویسم که منتشر کنن آخه !‌ای خدا ./ ./
  • بدون نام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    98 8
    زحمت کشیدید.نرخ مبادله ای یعنی 2% زیر قیمت بازار.یعنی ما محتاج 2% شما بودیم؟ فرزند من ماهی 1000 دلار با شهریه ارشد و هزینه زندگی خرج می کند.2% هزار دلار یعنی 20 دلار. یعنی ما محتاج 20 دلار شما هستیم؟
  • بدون نام TR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    69 16
    من پدرم بازنشسته وزارت علومه. یکسال و نیم وقت گذاشتم برای آزمون تافل و GRE. الان هم نزدیکه یکساله خارج کشور دانشجوام. 1 میلیون فقط برای آزاد کردن مدرک دانشگاه سراسری به وزارت علوم پرداخت کردم. تا همین الانشم قبل گرونی به خداوندیه خدا به سختی اینجا زندگی میکردم و حساب یک دلار هم داشتیم. الان قیمت دلار 2.2 برابر شده ما وسط تحصیل باید چه کنیم؟ با شرمندگی و افسردگی برگردیم؟ واقعا رو این تصمیم فکر شده؟ این همه دانشجو خارج از کشور باید چیکار کنن؟ دیروز خبر ماشین های لوکس بالای 200 هزار دلار رو خبرگذاریها زده بودن یا وارردات عروسک به ارزش 4 مییلیون دلار. اینها نیاز مملکتن یا تحصیل یه عده جوون؟ به خدا توی غربت خواب و آسایش نداریم. کدوم کشور توی دنیا وجود داره که اینجوری برای دانشجو سنگ اندازی کنه؟؟
  • سينا IN ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    70 32
    زورتون به ما بد بخت بيچاره هاي دانشجو ميرسه آقايون؟ 48 هزار دانشجوي غير بورسيه درخواست ارز كردند اگر به همه 6000 دلار براي يك نيمسال تحصيلي هم بديد كلش ميشه 288 ميليون دلار! حالا فقط يك روز ثبت سفارش در مركز مبادله ارز به گزارش همين خبر آنلاين و بقيه (http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910711001455) حدود 100 ميليون دلاره! يعني در 6 ماه ميشه حدود 18000 ميليون دلار !!!! حالا فقط مقايسه كنين ببينن اينكار شما ضعيف كشي نيست!
  • دانشجوی شریف IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    ارز دانشجویی تبعیض آشکار است و باید حذف گردد . وگرنه تمام شعارهای تولید ملی و توان ایرانی در حد شعار باقی خواهد ماند .
    • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      38 37
      ما می گوئیم اگر باید حذف شود این کار نیاز به یک دوره حداقل یک ترمی دارد.نه اینکه صبح که بیدار شدند بگویند ارز دانشجویی حذف. خود شما هر جا هستید اگر چنین کاری با شما بکنند زندگی شما به هم نمی ریزد؟
    • یک مادر US ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      32 2
      من یک مادر سرپرست خانوار هستم که فرزند دخترم را برای ادامه تحصیل به خارج فرستادم. شهریور پارسال با حساب کتابی که کردم دیدم با ارز دولتی و یوروی آزاد 1700 تومانی از پس این مورد برمیام. با توجه به اینکه اگر دخترم همین جا هم مشغول به تحصیل می شد حدود یک میلیون تومان ماهیانه باید هزینه می کردم. و تازه به چه امیدی در اینجا باید این هزینه را متقبل می شدم؟ که مدرک هم اگر می گرفت کار کجا بود؟دختر بزرگترم با مدرک ارشد دانشگاه سراسری الان دو سال است که بیکار و خانه نشین شده. اما حالا که یورو به 4500 رسیده چطور می تونم؟ تمام دو ترم قبل را دخترم با نمرات 27 به بالا امتحاناتش را به انجام رسونده.حالا هم بر نمی گرده. چون اینجا نه شغلی هست نه در آمدی. حالا چه کار باید بکنم؟ سر نوشت آن دختر چه خواهد شد؟
    • ایرانی EU ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      9 36
      ما که داخل ایرانیم هم صبح که بیدار شدیم دیدیم ارز گران شده... ما هم تو ایران صبح‌ها که بیدار میشیم ارز گران می‌شود... شما چون خارج هستید از اوضاع بی‌خبرید و کلاً نفس‌تان از جای گرم بلند می‌شود. هر چه فریاد دارید بر سر تحریم کننده بکشید. چه بچه‌های داخل که داریم بی‌کار می‌شویم و چه بچه‌های خارج که دلار بهشون کم می‌رسه. هرچه فریاد داریم بر سر آن تحریم کنندهٔ بی‌وجدان بکشیم.
  • بدون نام IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    33 47
    من دانشجوی داخل کشور هم به ارز دولتی احتیاج دارم باید خرید خارجی کنم ! پس کو؟
    • hossein IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      13 41
      من دانشجوی دکتری داخل ایران در یکی از 10 دانشگاه برتر ایران هستم. بنده با هزار سختی موفق به قبولی شدم. دوستان محترم میدونند که دانشجویان دکترای داخل از نخبه گان و فرهیختگان مملکت هستند و عمده دانشجویان خارج اصلا در حد دکترای داخل نیستند یعنی تفاوت از زمین تا آسمونه. حالا بیان زندگی ما را نگاه کنید. نه بورسی تونستیم بگیریم نه هیچی. اینها عمدتا بی کار هستند و هیچ کسی هم رسیدگی نمیکنه. وقتی برای ما کاری نباشه دانشجوی خارجی میخواد با مدرکش برگرده چی کار کنه؟ به نظر من حتی ارز مبادله ای هم نباید به دانشجوی هزینه شخصی داده بشه تا از بازار آزاد تهیه کنند. مملکت ما تو شرایطی نیست که بتونه ارز به اینه بده.
    • بدون نام MY ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      40 4
      دکتر ! حسین! چی می گی برای خودت؟ یعنی چی در سطح شما نیستند؟ دانشگاه شما هروقت تونست مثل یک دانشگاه درپیت مالزی به عضویت همه دیتابیس های دنیا در بیاد و تعداد کامپیوترهای دانشگاه از تعداد دانشجویانش زیادتر باشه بعد بیا اینطوری سخنرانی کن! جالب هست که بدونی بنده لیسانسم رو از امیر کبیر گرفتم ولی بعد از آمدن به مالزی فهمیدم که این چهارسال در امیر کبیر واقعا عمرم در بطالت گذشته بود! حالا اینجا مالزی است، شما با اروپا مقایسه کن خودت حساب دستت میاد! راستی به دانشجو هیچ ارتباطی نداره که دولت توانایی کنترل ارز رو نداره، باید تامین کنند.
    • بدون نام MY ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
      12 0
      حسین جان هنوز برات دیر نیست برادر. شما که نخبه هستی میتونی برا دل خودت هم شده امتحان الیتس بدی و ببینی کجای کاری؟ اگر راست میگی برو از یکی از همین دانشگاه ها که میگی برا خودت پذیرش بگیر. تعداد مقالات معتبرت رو بشمار.صد البته به آدمهایی مثل تو هیچگونه پذیرشی نمیدن چرا که تو اوهام خودشون غرق هستند. برو دل خوش باش که تخبه و فرهیخته هستی
  • دانشجوی خوشبخت PhD سال آخر GB ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    70 5
    من از طرف همه دانشجویان خارج از کشور، از مسئولین به دلیل درایت و محبت و منتی که بر سر ما گذاشتند، و دلار را به 2500 تا 2600 تومان، پس از نرخ 1226 تومان 2 ماه پیش "سامانه نشا"، عرضه می کنند، سپاسگذاری و کمال تشکر را می کنم. آرزوی توفیق روزافزون برای تکاتک مسئولین مرتبط با دانشجویان خارج از کشور، که خانواده ها را از نگرانی نجات و رهایی دادند، می کنم. درود بر این عزیزان.
    • الهام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      1 0
      پدر و مادر من بازنشسته هستند.... برادرم با اینکه مشغول به کار هست ترمی 12000 دلار شهریه دانشگاه میده .....ای کاش نرخ دلار 1800 یا 2000 تا بود...... نرخ ارز مبادله ای 2560 خییییییییییییییییییییییییلی بالاست . این بی انصافیه.......متاسفم که ...........
  • دانشجوی داخل با هزار و یک بدبختی و مشکل IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    25 2
    http://www.khabaronline.ir/detail/247825/society/education در متن این خبر گفته شده ۴۸ هزار نفر دانشجوی غیر بورسیه در خارج از ایران هستند و کلاً هم جمعاً هم دانشجویان خارجی می‌شوند 80 هزار دانشجوی خارجی ، یعنی در هر دانشگاه خارجی چند ایرانی هست؟
  • صادق US ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    56 5
    احتراما .فرق دانشجوی بورسیه و غیر بورسیه در چیه . با این تفاوت که دانشجوی بورسیه هزینه سالیانه دانشگاه را هم پرداخت نمیکند. از دولت و بانک مرکزی .وزارت علوم و دیگر دستگاههای محترم خواهشمندیم عدالت را رعایت فرمایند . که همین عدالت ها سرمشق کودکان ما است.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    41 21
    تبعات این کار جبران نشدنی است.باور کنید چنین کاری به صورت یکباره تاثیر بسیار نامطلوبی روی زندگی این دانشجویان خواهد داشت و به احتمال فراوان آنان مجبورند برای گذران زندگی و کسب اندکی ارز تن به کار در بازار سیاه کشورها بدهند.اجبار دانشجویان به بازگشت بدون حل مشکلات ادامه تحصیل آنان در داخل بسیار زیانبار است.لطفا" در این موضوع کمی تدبر کنید.برای یک ترم ارز همه را بدهید و با توجه به شرایط کشور نرخ جدیدی برای آنها خصوصا" دانشجویان دکتری اعلام کنید.
    • مردم US ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      18 7
      با این تصمیم گیری برای دانشجویان خارج از کشور ریسکی را متحمل شدند که ممکن است به نفع مملکت نباشد. آیا به این فکر کردند؟ دانشجویی که در خارج از کشور باشد ممکن است تن به هر پیشنهادی برای کسب در آمد بدهد. منظور از هر پیشنهاد را مسئولین باید بهتر درک کنند. بنابر این بهتر نبود سنجیده عمل کنند؟ واقعن که.
  • محمود MY ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    9 8
    آيا بورسيه هاي دانشگاه آزاد هم شامل اين بخشنامه مي شوند؟
  • ali IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    19 32
    چرا باید دانشجویی که تعهد خدمت نداره ارز بگیره؟ پس تکلیف دانشجویان داخلی چی میشه؟ مگه گرانی دلار روی زندگی دانشجوی داخل تاثیر نداره؟ پس به دانشجوی داخل هم ارز بدهند. به نظر من حتی ارز مبادله ای هم نباید به دانشجویان هزینه شخصی داده بشه. خیلی مسخره است تو مملکتی که مردم مشکل نان شب دارند به این گروه دانشجویان که عموما از قشر مرفه هستند ارز داده بشه.
  • دانشجوی در حال رفتن به خارج IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    7 2
    اگر میگن ارز تو حسابهای خارج دارند و می تونند حواله کنند کاشکی نرخ کمتر می دادند و مثلاً نصفشو بعد از رفتن و حساب باز کردنمون می ریختن به حساب