نوسانات نرخ ارز به آزمون آیلتس هم رسید و مطابق اطلاعیه سازمان سنجش آزمون از این پس هزینه برگزاری این آزمون 700 هزار تومان خواهد بود.از طرفی گویا تکلیف ارز دانشجویی هم شخص شده است.

زهرا تالانی:همانطور که در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است این افزایش سه برابری به صورت علی الحساب است و احتمال افزایش این میزان نیز با توجه به افزایش نرخ ارز قابل پیش بینی است.
سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه خود آورده است: " قیمت قطعی هرآزمون توسط سازمان سنجش محاسبه واعلام می شود تا درصورت افزایش نسبت به مبلغ علی الحساب، داوطلبان مبلغ ما به التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واریز کنند و چنانچه قیمت قطعی کمتر از قیمت علی الحساب باشد ، مراکز باید ما به التفاوت را به ذینفع آن مسترد کنند."
البته این برای اولین بار نیست که سازمان سنجش هزینه آزمون را افزایش داده بلکه در مرداد ماه گذشته هم این سازمان با صدور اطلاعیه ای هزینه این آزمون را 450 هزار تومان اعلام کرد، پس از آن در شهریور ماه این رقم به 550 هزار تومان رسید .
سازمان سنجش در حالی این رقم را برای آزمون اعلام کرده که هزینه آن در مهرماه سال گذشته نزدیک به 200 هزار تومان بود .


ارز دانشجویی در بانک تجارت
البته نوسانات نرخ ارز پیش از این هم گریبان دانشجویان را گرفته بود و ارز دانشجویی حذف شد.اعتراضها سبب شد که وزیر علوم جلسه ای با رئیس بانک مرکزی و وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار کند تا تکلیف این موضوع را مشخص کنند و وزیر علوم درباره نتیجه این جلسه اعلام کرد که تا چند روز آینده ارز دانشجویی پرداخت می شود.
برای همین امروز صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات دارندگان و متقاضیان ارز از احتمال توزیع ارز مبادلاتی به دانشجویان غیربورسیه از طریق بانک تجارت خبر داد.
وی در گفتگو با مهر، می گوید: در حال تدوین بخشنامه ای هستیم که در آن بانکهای پرداخت کننده ارز، نوع و سقف پرداخت ارز و همچنین چگونگی مراجعه دانشجویان غیربورسیه برای دریافت ارز را اعلام خواهیم کرد.
وی گفت: در این بخشنامه فعلاً نام بانک تجارت به عنوان بانک عامل پرداخت کننده ارز مبادلاتی به غیربورسیه ها اعلام شده است و اگر قرار باشد بانکهای دیگر هم ارز پرداخت کنند در این بخشنامه به آنان اشاره خواهد شد. به گفته این مقام مسئول، بخشنامه مذکور در حال بررسی و نهایی شدن است. سخنگوی مرکز مبادلات دارندگان و متقاضیان ارز تاکید کرد که غیربورسیه ها ارز دولتی دریافت نمی کنند بلکه ارز با نرخ اعلامیه بانک مرکزی با نرخ مبادلاتی به آنان تعلق می گیرد.
این در حالیست که محمود ملاباشی - رئیس سازمان امور دانشجویان چندی پیش به مهر اعلام کرد که غیربورسیه ها ارز با نرخ دولتی دریافت خواهند کرد.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    163 2
    آقا اصلا يه اعلاميه بدين بگين زندگي كردن توي اين مملكت(و حتي فرار كردن از اون) فقط مختص پولدارهاست و قشر متوسط و فقير بهتره برن بميرن خيال همه راحت بشه.
    • دانشجوی داخلی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      12 42
      ارز دانشجویی باید حذف گردد . این تبعیض بین دانشجویان داخلی و خارجی رانت و حرام است .
    • بدون نام GB ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
      15 4
      دانشجوی داخلی که این نظرته واقعاً برات متأسفم چون اون بنده خداها هم مثل تو دانشجویند و اکثراً قصد خدمت به جامعه خود را دارند . بلا نسبت شما آدم باید مریض روانی باشه اگه به فکر این جوونهای هموطن نباشه
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    61 8
    چه باید دید؟چه باید گفت؟چه باید کرد؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    111 4
    خواهش می کنم این مورد رو بررسی کنید : قیمت آزمون تافل 180 دلار هست. اما سازمان سنجش ووچر را 600000 تومان می فروشه. اینم سایتش : http://srv15.sanjesh.org/OnlinePayInter/creditcardlist.aspx یعنی به عبارت دیگه هر دلار در سازمان سنجش قیمتش هست 3330 تومان. والا بازم به شرف همون دلال ها!! آخه چرا باید سازمان سنجش اینجور سو استفاده کنه؟ در عرض یکسال از 250000 به 600000 ؟ حالا اگه مردید برید سراغ سازمان سنجش!!! زورتون به اونم می رسه؟
    • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      19 1
      راستم می گه هر دلار را می ده 3157 واااااااااااااااااااااااییییییییییییییییی
  • بدون نام TR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    66 5
    عجب رفع مشكلي كرديد واقعا خسته نباشيد خوب از اول مي گفتيد قراره دلار بشه سه برابر قيمت ١١٠٠ تومان ما تكليف خودمون رو ميدونستيم الان هم پول به نظام وظيفه داديم تا اجازه بده درس بخونيم !! هم داريم تاوان اقتصاد ورشكست كشورمون رو اينور ميديم
  • بدون نام TR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    70 5
    من یکی که نمی دونم چطور باید اینهمه مساعدت و لطف و بزرگواری ... رو جبران کنم !!!!!!!!
  • بدون نام TR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    57 10
    حالا به جای تحصیل در دانشگاههای ترکیه و مالزی بهتره همه برنامه بریزند برای دانشگاه آزاد. اینم راه حلیه بالاخره.
    • بدون نام MY ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      28 8
      چه می گویی عزیز من؟! از دانشگاه 126 ام جهان بیام، دانشگاه شعبه حلبی آباد؟ کسانی که موفق هستند هیچگاه به ایران بر نخواهند گشت، مطمئن باش.
    • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      30 5
      من نمیدونم مگه خمه رنگرزیه، دانشگاه ازاد واحد قزوین در سال گذشته رشته مکاترونیک مقطع ارشد 400 نفر داشجو گرفته. یکی نیست بگه آخه با شرف کشوری که تولیدش خوابیده و 81 درصد صادراتش مواد خامه اصلا مهندش اینهمه می‌خواد چیکار کنه؟؟؟؟ کمک کنید این جون‌های بیچاره لااقل به هوای تحصیل برن و شاید بتونن یه کاری مرتبط با رشتشون تو همون کشور پیدا کنند نه اینکه اینجا بموننن و از بیکاری به دلالی بیفتن.
    • بدون نام TR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      6 28
      "کسانی که موفق هستند هیچگاه به ایران بر نخواهند گشت، مطمئن باش." شما که بر نمی گردی چی میگی دست از سر دولت برنمی داری؟ ارز با نرخ مرجع می خوای!!!! تو هر سنت این دلار ها خون شهید 13 - 14 ساله هست. شما برو هر کجا که دوست داری ما هم دعا می کنیم موفق باشی!
    • بدون نام MY ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      19 8
      آهان راستی یادم رفت! جالبه بدونید که اساتید راهنمایی ایران 20 تا دانشجوی دکترا رو سوپروایز می کنند!!! من لیسانسم رو هم مالزی گرفتم هر استاد فقط مسئولیت 6 نفر رو بر عهده داشت! تازه اونهم توی دوره لیسانس! آقا شما دارید کمیت رو فدای کیفیت می کنید!
    • بدون نام MY ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      18 5
      چی می گی دوست ترکیه ای من؟ مگه دولت به من پولی داده؟ بنده این دلار رو خریداری کردم! درضمن این پول بابای دولت نیست! دولت وظیفه حفظ ارزش پول رو داره...
  • آرمین 23 IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    26 6
    آخه 700 هزار تومن برای آیلتس؟!!!! توو چند ماه از 220 هزار تومن به چقدر رسید؟؟ چقدر از صبح که بیدار میشیم مسخره تره همه چی اینجا از دیروز!!
  • ایرانی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    34 8
    پولدار ها پولدار تر شدن و فقیرها فقیر تر....ما هم که رو خط بودیم اومدیم زیر خط....واقعا جای تشکر داره!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    42 17
    خدا به ما پدر مادر ها رحم کند شما بگویید چه جوری هزینه دانشجوی خود را که با ارز 1226 تومان برنامه ریزی کردیم به خدا رحم ومروت نیست چرا فکر ما را که باز نشسته ومستاجر هستیم را نمی کنید
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    4 6
    با سلام متاسفانه اصدار مجوز توزيع ارز دانشجويي به دانشجويان غير بورسيه درحالي است كه بانك تجارت به تعهد خود مبني بر تخصيص ارز به نرخ مرجع به دانشجويان بورسيه از شهريور تاكنون عمل نكرده است. درواقع بان تجارت شعبه هرمزان تهران تنها عامل پرداخت ارز به دانشجويان بورسيه است و اين دانشجويان برخلاف دانشجويان ارز قادر به مراجعه به بانك ها و شعبات ديگر نيستند. نه بخشنامه بانك مركزي و نه وعده مسوللين هچكدام مشكلات بورسيه اي ها را حل نكرده است و فرايند اعزام ايشان متوقف است.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    15 19
    چرا باید به دانشجویی که خارج از کشوره ارز دولتی بدن بهش فشار نیاد ولی به من دانشجوی داخل ایرانم میخوام برم لوازم بگیرم ارز ارزون نمیدن همین چند روز پیش قطعات کامپیوترم که خیلی باهاش کار دارم انجام میدم و بدون اون انجام کارههای دانشگام امکان پذیر شد خراب شد رفتم بازار دیدم قیمت ها سه برابر شده اگر قراره به دانشجوهای خارج از کشور ارز دولتی بدن به دانشجوهای داخل ایرانم باید ارز بدن تا بتونن برن قطعات مورد نیازشونو خریداری کنن.مگر کسایی که خارج از مملکتن خونشون از ما رنگین تره؟؟برای فرار از کنکور و دور زدن کنکور رفتن خارج باید بهشون سوبسید هم اعطا بشه
    • دانشجو SE ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
      11 4
      ذوست عزیز که نمیدونم این منطق رو از کجا میاری! : شما در ایرانی، ما خارج ایران، شما تمام هزینه هات در ایران با عنایت دولت برات در نظر گرفته شده، هزینه خود و خوراک، هزینه های درمانی و ... . ما در اینجا هیچگونه حق شهروندی که نداریم هیچ، به عنوان یک شهروند ایرانی هم از طرف سفارت ایران هیچ حمایتی نمیشیم. این یعنی تمامی هزینه های زندگی در اینجا رو باید از جیب خودمون بدیم. حالا سوالم اینه: چرا فکر میکنی ما اینجا همه چی برامون رو براه و فقط مونده ارز دانشجویی که بگیریم؟!؟ نمیدونم این بخش نظرم چاپ میشه یا نه، ولی: اگه اینجا بیای، میفهمی که این ارز دانشجویی در مقایسه با حق شهروندیه دیگر خارجیایی که اینجا از کشوروش دریافت میکنن "هیچی" نیست، هیــــچی اون ارز حق همه ماهاست، حتی شمایی که ساکن ایرانی
  • دانشجوی دکتری IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    6 9
    وزیر محترم علوم. از پیگیریتان جهت حفظ ارز دانشجویی سپاسگذاریم.یقینا این10تا 15 هزار دلار (که واقعا در عرف بین المللی بسیار ناچیز است) کمترین حق ما دانشجویان است که دولت از محترم و خدمتگذار تقاضا داریم،در حفظ آن ممارست کند. و البته در بین اعضای محترم هیات دولت این مهم بر دوش شما نهاده شده است.یقینا این تلاش شما برای حفظ این سنت ریشه دار ، در حافظه تاریخی میلیونها دانشجوی ایرانی که شما را تنها وکیل معاضدتی خود در بدنه دولت میدانیم ، فراموش نخواهد شد.
  • دانشجوی خارج CA ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    9 0
    آخه بی انصاف ها، مگه مجموع ارز دانشجویان بورسیه و غیر بورسیه چند درصد کل ارز کشور است که اینقدر شلوغش می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟ ضمنا، مگه دانشجویان ارز را گران کردن که باید تاوانش را بدن؟؟؟ آقای وزیر اقتصاد، شما ارز را به همان قیمتی برگردان که همان روز وزیر شدی. اگه یادت باشه اون روز ارز 1250 تومان بود. قابل توجه همه دوستانی که دشمن دانشجویان خارج از کشور هستند و ماها رو بچه زن بابا می دونند: اگر توی خبر ها خونده باشید، از اول امسال تا حالا چهار میلیون دلار اسباب بازی از چین وارد شده و حدود 800 میلیون دلار خودروهای لوکس همه و همه با ارز دولتی. این انصافه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر وجدان دارید بگید این انصافه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا EU ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    2 1
    بابا مسوولان فقط نشستين تو خونه ميگن با نرخ مبادلاتي .يه فكري به حال اون جونايي كه رفتن خارج كشور با همه اميد كه بعد بيان به اين مملكت خدمت كنن. مگه غيربورسيه ها بجه اين مملكت نيستن يا خونشون كم رنگه