2500 دانشجوی خارج از کشور در نامه ای به رییس جمهور، خواستار رسیدگی به وضعیت نامشخص نرخ ارز برای دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور شدند.

به گزارش خبرآنلاین؛ در این نامه آمده است؛
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران آقای دکتر محمود احمدی نژاد

احتراما به استحضار می‌رساند اینجانبان امضاکنندگان ذیل، که همگی در حال تحصیل در خارج از کشور میباشیم، به نمایندگی از دانشجویان غیربورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور، به‌شدت به تصمیم جدید و یک شبه بانک مرکزی مبنی بر قطع ارائه ارز دانشجویی معترض بوده و از آن مقام عالی درخواست عاجزانه جهت تجدید نظر در این زمینه داریم .

نکات زیر جهت استحضار حضرتعالی و سایر تصمیم‌گیرندگان و سیاستگذاران ارزی کشور از جمله اعضای محترم شورای عالی پول و اعتبار، کمیسیون محترم اقتصادی مجلس، وزارت محترم امور اقتصادی و دارایی و بانک محترم مرکزی به عرض می‌رسد:

ما دانشجویان، شرایط سخت اقتصادی تحمیلی به کشور را درک نموده و همواره اعتراض خویش در مورد برخورد دوگانه با جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهانیان رسانیده‌ایم، ولی همچنان معتقدیم که تحریم‌ها را باید به فرصت‌ها بدل کرد و قطع یک‌شبه و ناگهانی ارز دانشجویی و یا حتی شایعه آن، رنج و شکنجه مضاعفی است بر دوش دانشجویان سختکوش و مستعد ایرانی در این برهه زمانی خاص، که کشور بیش از پیش نیازمند تولید علم و فن آوری است.

چندی است که اظهار نظرهای شخصی مسوولان، دلهره، تشویش و اضطراب را به جان دانشجویان در غربت تحمیل می‌نماید. در شرایطی که ما سال‌های متمادی است که دغدغه تولید علم و پر آوازه نگاه داشتن نام ایران عزیز را داشته ایم و پیشرفت علمی چشمگیر ایران اسلامی را سبب شده‌ایم و اساتید آینده دانشگاه های ایران عزیز خواهیم بود، اینگونه تشویش‌ها مانع تمرکز بر کسب دانش و تولید علم شده‌اند.

همانگونه که مستحضرید، حتی در دوران پرمشقت جنگ تحمیلی نیز دانشجویان ایرانی اینگونه مورد بی مهری مسئولین قرار نمی‌گرفتند و به هر طریق ممکن ارز موردنیاز آنها تامین می‌شد، تا مبادا ایادی غرب که همچون گرگان گرسنه برای این قشر تحصیلکرده دندان تیز کرده‌اند، لحظه‌ای چشم طمع به آنان بدوزند.

شایان ذکر است درحال‌حاضر، دانشگاه‌های داخلی به هیچ‌وجه، ظرفیت و امکانات (نرم‌افزاری و سخت‌افزاری) کافی جهت پذیرش دانشجویان ایرانی خارج از کشور را ندارند (اظهار نظر مسئولین محترم وزارت محترم علوم، گواه این مدعاست) و تامین ارز دانشجویی تنها راه حمایت از این دانشجویان مستعد و توانمند است که با وجود رقابت سنگین از سراسر کشورها، قادر به کسب پذیرش از دانشگاه های معتبر و پیشرفته خارجی شده‌اند.

اکثر این دانشجویان، مایل به بازگشت به میهن و ارائه خدمت به موطن و هموطنان خویشند. تمامی این دانشجویان که بیشتر آنان از قشر متوسط جامعه هستند، در نیمه راه تحصیلی خویش‌اند و چنانچه ارز دولتی از آنان سلب گردد، قادر به ادامه تحصیل نخواهند بود و این ضربه سهمگینی به آبروی ایران عزیز است و موجبات تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی وابسته و خوراک خبری اینگونه رسانه‌ها را فراهم خواهد نمود.

همچنین سرمایه‌گذاری‌ای که تاکنون دولت محترم درخصوص تامین ارز موردنیاز این دانشجویان انجام داده است، بی‌ثمر خواهد بود. سوال مهم این است که درقبال ترک تحصیل و سرخوردگی جوانان مستعد و برومند ایران عزیز که مقام معظم رهبری به حق آنان را سرمایه‌های میهن اسلامی و سفیران فرهنگی ایران خواندند، چه کسی مسئول و پاسخگو خواهد بود؟ آیا با این تصمیم، زمینه دلسردی این جوانان از نظام فراهم نمی‌شود؟

مشکلات ما در خارج از کشور بسیارند، تقاضای ما به عنوان سفیران فرهنگی ایران عزیز از حضرتعالی این است که اجازه ندهید تصمیم‌گیری غیرکارشناسی برخی از مسئولین، یک‌جانبه و نسنجیده، ضربه سهمگینی را بر خیل دانشجویان ایرانی وارد کند. حضرتعالی به‌عنوان شخصیتی تحصیل‌کرده، دانشگاهی و فرهیخته، همواره داعیه‌دار کمک به دانشجویان بوده اید و سکوت جنابعالی در این برهه زمانی برای ما دانشجویان بسیار پرهزینه، غیر‌قابل‌قبول و جبران‌ناپذیر است.

چگونه می‌توان خود را راضی کرد که چنین فاجعه‌ای برای هموطنان‌ ما رخ دهد، درحالیکه حتی کشورهای همجوار ایران برای ادامه تحصیل شهروندان خویش از هیچ گونه اقدامی فرو نگذاشته و غالبا دانشجویان‌شان را به‌عنوان سفیران علمی خویش، با اعطای بورس کامل، روانه سایر کشور می‌نمایند و اینگونه است که شاهد انتقال علم و تکنولوژی به کشورهایشان هستیم.

آیا منطق حکم می‌کند که در شرایطی که هر روز تحریم‌های تازه‌ای علیه کشور عزیزمان وضع می‌شود، خودمان نیز در زمینه همکاری‌های علمی، خودمان را تحریم کنیم؟ یا با حمایت از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور، زمینه دور زدن تحریم‌ها و انتقال علم و تکنولوژی‌های نوین را فراهم کنیم؟ آیا به پشتوانه علم همین جوان‌ها نمی‌توان تهدید‌ را بدل به فرصت کرد؟ آیا مهمترین ابزار در بی‌اثر کردن تحریم‌ها، علم نیست؟

ما اعتقاد داریم که حتی اندیشه قطع ارائه ارز دانشجویان در شرایط اقتصادی و ارزی فعلی ایران، فاجعه‌ای تاریخی و جبران‌ناپذیر است و به مانند قطع مستمری بازنشستگان تلقی میشود. می‌دانیم که فلسفه ارائه ارز دانشجویی، انجام اقدام حمایتی بوده است و لذا با درنظر گرفتن افزایش اختلاف قیمت ارز آزاد و ارز دانشجویی در شرایط فعلی، ضرورت حمایت از دانشجوی ایرانی در خارج از کشور بیشتر نمایان می شود!

همچنین معتقدیم صدمه‌ای که قطع ارائه ارز دانشجویی به ایران اسلامی وارد می‌نماید، بسیار گسترده‌تر و پرهزینه‌تر از صرفه‌جویی اندک 1 درصدی (از درآمد ارزی کشور) است که معادل گردش مالی واردات عروسک چینی است. این اقدام عجولانه باعث تشویش بازار و افزایش قیمت ارز آزاد می‌گردد که با سیاستهای دولت محترم دهم مغایر است و در این برهه زمانی حساس، خوراک خبری رسانه‌ها جهت تضعیف و انتقاد از سیاستهای اقتصادی دولت را فراهم خواهد کرد.

ما همچنین معتقدیم که مسولیت مستقیم تمامی مشکلات و آسیب‌های ناشی از این تصمیم، برعهده مسولین سیاسی و اقتصادی کشور خواهد بود. ای‌کاش مسئولین محترم حتی برای لحظاتی، خود را در جایگاه و شرایط دانشجویان غریب تصور می‌کردند، تا شاهد تصمیماتی این‌چنین نسنجیده، عجولانه و فاجعه‌بار نمی‌بودیم. شاید آن‌گاه مسئولین عزیز قادر به درک عمق مشکلاتی که برای ما ایجاد می‌شود، می‌شدند.

لذا بسیار عقلانی‌تر است که دولت محترم در پرداخت ارز دانشجویی بیش از پیش عزم خود را جزم نماید، این هزینه را سرمایه گذاری میان‌مدت برای ارتقاء علمی و تحقیقاتی کشور دانسته و منابع مالی مکفی را در اختیار بانک‌ها برای پرداخت ارز دانشجویان قرار دهد تا برخلاف گذشته، شاهد گلایه و دلخوری دانشجویان در خصوص دریافت سهمیه ارزی خود نباشیم و با تسهیل و روان‌سازی فرآیند دریافت ارز دانشجویی بخصوص در بانکها و نظارت بر حسن عملکرد آنها، دلگرمی جوانان برومند ایران عزیز را شاهد باشیم. امیدواریم زین‌پس، تصمیم‌گیری‌های مربوط به قشر تحصیل‌کرده، با تعقل و استدلال منطقی صورت پذیرد.

در پایان، از همکاری و مساعدت شما کمال تشکر را داریم.
جمعی از دانشجویان ایرانی خارج از کشور

رونوشت :
- نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور، جهت استحضار
- ریاست محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت استحضار
- معاون محترم ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت استحضار
- ریاست محترم اداره بورس و امور دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری، جهت استحضار
- ریاست محترم سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، جهت استحضار
- ریاست محترم اداره امور دانشجویی و بورس ها، وزارت امور خارجه، جهت استحضار
- شورای محترم عالی امور ایرانیان خارج از کشور، جهت استحضار
- وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، جهت استحضار
- کمیسیون محترم آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، جهت استحضار
- کمیسیون محترم اقتصادی مجلس شورای اسلامی، جهت استحضار
- خبرگزاری های محترم داخلی، جهت استحضار

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    26 2
    ما که با وجود پذیرش از دانشگاه UTM مالزی توی رشته برق اما با این اوصاف بی خیال شدم چون الان هزینه ها دقیقا 2برابر شد و این احتمال هم وجود داره که بعد این هزینه ها بیشتر هم بشه با توجه به ارزش بسیار بسیار پایین پول کشور 3 سال پیش توی عربستان 1000 تومن ما رو با 4 ریال به راحتی عوض میکردن الان 1000 رو با 1 ریال به سختی عوض میکنن یا همین عراق ...الان از پول کشور رو فرش خونت بکنی ارزون تر در میاد برات تا بری فرش بخری ...موفق باشید
    • دانشجوی داخل EU ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      12 21
      امسال دانشگاه ما حتی تا ۸ مهر هنوز برای مهندسی برق ثبت‌نام می‌کرد. دوستان بیایین دانشگاهِ ما برای مهندسی ، دانشگاه در نزدیکی تهران هم هست.
  • بدون نام ZA ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    101 8
    نرود میخ آهنین در سنگ
  • گمنام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    32 34
    چه تضمینی برای برگشت این عزیزان به وطن است. اگر ضمانتی مانند سفته از خانواده و... گرفته شود دادن ارز منطقی است و الا چراغی که به منزل روا است به مسجد حرام است. اینجا مردم تو روزمرگیشان مونده اند.
    • سینا رشیدی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      9 8
      ببین دوست عزیز ما پول شما رو نمیخوایم. بهتره بدونی پول شما به صورت میلیاردی داره صرف دادن ارز دولتی به وارد کننده های عروسک از چین میشه. پول شما به اندازه هایی که تو ماشین حساب جا نمیشه داره میره تو جیب کسایی که حتی دولت جرات گرفتنشون رو نداره در حالی که ارز دولتی که دانشجو ها میخوان حتی 0.1 این پول ها هم نمیشه
  • دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    45 56
    آقایان عزیز شما اگه درسخوان بودید در مملکت خودمون درس میخواندید از بلند آوازه کردن نام ایران و ایرانی گفتید ولی به نظر نمی رسد خیلی از شما با قلبتان این شعار را باور داشته باشید اکثر شما بنا به منافع شخصی دنبال تحصیل در خارج رفته اید اکثر شما ها از خانواده های متولی هستید که خیلی شرایط سختی که ما طبقه پایین در آن هستیم را درک نمی کنید اکثر شما کسانی هستید که طعم شب بیداری های و نخوابیدن ها برای درس خواندن شب روز را نکشیده اید اکثر شما سیاست های دولت حاضر را به هیچ وجه من الوجود قبول ندارید ولی نامه ای که نوشته اید به نظر می رسد تنها تمجیدهایی در آن هست برای رسیدن به اهدافی که دارید دانشجوی دکتری ایران با گذراندن چهار کنکور
    • بدون نام MY ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      62 19
      عزیزم، ما سطح دکترای دانشگاه های ایران رو قبول نداریم و گذاشتیم امثال جنابعالی که خیلی درس خون هستید برید دانشگاهای ایران که همگی رتبه یک تا ده جهان رو قرق کردند! مشکل چیه؟
    • بدون نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      20 15
      ای کاش از روند آن کنکورهایی که گذراندی هم می نویشتید اگه واقعا دانشجوی دکترا هستی از اینکه 4 سال قبل که من شرکت کردم حتی یه کارنامه ناقابل هم ندادند، وقتی رفتم نتیجه را شخصا بپرسم با یه نیشخند گفتند زنگ می زنیم، یادتون نره ما دیدیم اینها رو، پس داستان تعریف نکنید، من 4 سال وقت نداشتم صبر کنم که امتحان سیستماتیک برای دکترا ترتیب بدن که الان هم باور دارم حق به حقدار نمیرسه ...
    • بدون نام MY ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
      14 7
      شما که پس از 4 دوره کنکور و با نبود امثال ما دانشجو شدی حرف دلت رو بزنی بهتره. آره ما برمیگردیم و متاسفانه جایی که تو دلت میخواد کرسی داشته باشی رو بدون رابطه میگیریم. چون توانش رو داریم. مطمئن باش کسی که درد دوری و بی پولی رو تحمل میکنه حقش هست که کرسی خوب دانشگاه رو پر کنه نه امثال تو
    • بدون نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
      16 12
      اگر توي دانشگاه دولتي و مجاني درس ميخوني، خوبه ما بدونيم كه از دادن تسهيلات به ديگران چي از تو كم ميشه؟ كه اينجوري مي نويسي؟ مگه قراره مجانا ارز بدهند؟ به جاي دادن ارز به كاغذ سيگار و كاغذ ديواري و عروسك خوبه كه به دانشجويان ارز بدهند، حالا ميخواهند برگردند ميخواهند برنگردند!
    • حمید IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
      13 13
      شما فکر کردید کسانی که خارج تحصیل میکنند برای عیش و نوش رفته اند.این سختی هایی که شما برای 4 سال کشیده اید چیززی حساب نمیشود نسبت به زحمتی که انها در کشور غربت میکشند و واقعا هم بعیده از شما که حسودیتان میشود
    • مجید IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
      15 11
      قطع به یقین در بحث گرفتن یارانه ارزی هیچ تفاوتی در یک روستایی با یک دانشجوی دکتری که به احتمال 1 درصد برمیگردد وجود ندارد چه بسا در شرایط حاضر تاثیر نرخ ارز در زندگی افراد کم درآمد جامعه بسیار فراتر و واجب تر از تحصیل دوستان در خارج می باشد.
  • بدون نام AM ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    28 23
    امیدواریم ایندفعه موثر باشه.بخدا مغزمون پوکید از بس به این دلار فکر کردیم.من تقریباً 2 ماه هستش که رغبتم به درس کم شده.
  • اشنا IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    31 39
    این دانشجو ها تعهدی میدن که بعد از اتمام درسشون بیان تو ایران کار کنن و از دانششون برای رفاه مردم استفاده کنن ،یا با پول ما میخوان درس بخوانن و ... در ضمن اکثر این دانشجویان از قشر مرفه و پولدار جامعه میباشند .
    • بدون نام MY ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
      1 0
      با پول شما؟!!؟!؟؟!
  • بدون نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    38 38
    سلام ما راضی نیستیم که از بیت المال به شما ارز دولتی بدهند ، شما هم به دانشگاه آزاد بیایید
  • بدون نام IN ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    41 12
    ارز دانشحویی یعنی چه ؟ ارز بانرخ مبادله ای 2555 تومان ؟ این یعنی فاجعه برای دانشجو و خانواده اش . این یعنی 2 برابر شدن هزینه های دانشجو یک شبه . ارز دانشحویی یعنی ارز به نرخ مرجع 1226 تومان . ما دانشحویان مثل بخش صنعت و تحارت قادر به جبران هزینه ها از طربق افزایش قیمتها یا درامدهایمان نیستیم . ای کاش کسی بود که به داد دانشجو برسد در کشور غریب . در مقابل مردم دیگر کشورها خحالت می کشیم . ایا قشر دانشجو را ساده لوح انگاشته اید که حالا با کلی منت ارز مبادله ای را به نام ارز دانشجویی به نرخ 2555 تومان جلوی دانشجو می اندازید ؟ تاسف تاسف تاسف ...............................
  • بدون نام EU ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    36 8
    عالی بووودددددددددد
  • بدون نام US ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    26 22
    بالاخره ارز داریم یا نداریم؟ اگر ارز به وفور داریم به گفته مقامات و برخی از روزنامه ها پس چرا ارز این دانشجویان تامین نمی شود؟! اگر اینها بازگردند بدون تکمیل درسشان یک ضرر هنگفتی است.
  • صنم IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    34 34
    شما که پول کافی نداشتین چرا رفتین خارج از کشور.اگه قراره به شما ارز مفت بدن باید به منه دانشجوی دانشگاه آزادم بدن.
    • بدون نام MY ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      31 21
      آقای دانشجو ! مگه الان رفتند؟ زمانی که رفتند رینگیت 265 تومان بود! چه می دونستند با شعبده بازی ظرف 1 سال به 1300 تومان می رسه؟ شما هم هروقت شهریه ات رو با دلار دادی برو دلار بگیر، ما که بخیل نیستیم
    • امیر IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      25 17
      عزیزم با شعبده بازی که میفرمایید ملت در ایران هم مشکل دارن شما رینگیت 265 تومن رو داشتی که رفتی؛ من همونم ندارم فک کردی یه دست و یه پام از شما کمتره که نتونم خارج درس بخونم؟ نخیر فقط پول ندارم
    • بدون نام MY ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
      15 7
      آقا امیر، مالزی 3 سال پیش ارزونتر از ایران بود و هنوز هم هست! (بعضا) شما اگر پول داشتی ایران زندگی کنی، اینجا هم می تونستی! از شهریه دانشگاه آزاد ارزونتر بود!
    • HR IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
      11 6
      برادر من. ملت چند سال برنامه ریزی کردند.حساب کتاب کردند دیدن میتونن مثلا تا 20 میلیون ساپورت کنن.الان به هم ریخته همه چی.شده 40 میلیون! برای همین نمیتونن.واقعا انقدر سخت درک این چیز ها؟
  • ناشناس IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    24 17
    خیلی خوب بود ،حرف دل ما رو گفتید .. خداکنه مسئولین محترم توجه کنند
    • ناشناس IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
      4 13
      آقا منظورم از خوب بودن اینه که انتشار خبر ونوشتن نامه دانشجویان رو تایید کنم ... واز مسئولین بخواهم که به داد دانشجویان خارج از کشور برسد
  • مهرداد IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    40 2
    من فکر کنم نهایت کاری که برای دنشجویان غیربورسیه میکنند اینه که از آنها به خاطر تحصیل در کشورهای دیگه مالیات هم میگیرند. وگرنه اگه از اول به فکر دانشجویان بودن این همه مشکلات براشون به وجود نمیآوردند
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    20 12
    قریب یک ماه است که مثل مرغ سرکنده بهر دری میزنیم ولی نتیجه ای حاصل نمی شود چراکه گوش شنوا ودرکی از این مشکل وجود ندارد زیرا به گفته مسئولین (ما) مشکلی نداریم!!!!!منظور از (ما) خودشان است نه ما.... پس بیشتر باید در ادبیات فارسی معلوماتمان را ارتقاع دهیم تا معنی جملات این آقایون !! را درک کنیم
  • بدون نام MY ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    30 15
    لیبی با جنگ داخلی ارز دانشجویان بورسیه ای رو هیچگاه قطع نکرد! بنده یک همکلاس سوری دارم که ایشان با وجود جنگ داخلی در سوریه ماهانه 1800 دلار استرالیا از دولتش دریافت می کنه!
    • بدون نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      5 13
      بورسیه بله !
    • بدون نام MY ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
      11 5
      خوب ما که به جایی وصل نیستیم و می خواهیم با پول خودمون درس بخونیم چی؟ بخدا من تمام شرایط بورسیه رو دارم (من تنها نیستیم صدها نفر اینطور هستند) ولی متاسفانه کانکشن نداریم!
  • امیر A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    43 10
    یک سوال ایا ارز 1250 برای وارد کردن خودرو خارجی ضرروی است یا تامین ارز دانشجوان خارج از کشور . مسولین جوابش را بکویید
    • بدون نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      11 9
      هیچ کدام!!!چون اون دانشجو میتونه مثل بقیه جوون های این مملکت تو همین دانشگاه های ایران درس بخونه الان شرایط مثل سی سال پیش نیست که خیلی از رشته ها تو ایران نبودن و یا خیلی از رشته ها فقط تا لیسانس داخل ایران وجود داشته باشن الان بیشتر رشته ها حداقل تا فوق لیسانس داخل کشور هستن و الحمدالله ظرفیتم زیاده اونایی که درس خونن میتونن تلاش کنن دوره های روزانه بدون شهریه برن اونایی هم که ضعیف ترن برن دوره های شبانه و مابقی دوره های پولی مثل دانشگاه ازاد
  • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    14 12
    خبر آنلاین این تویی که این رو منتشر کردی؟؟!!! دستت درد نکنه. با اینکه این کارا ازت بعیده ولی ممنونیم که این کار رو کردی. خدا خیرتون بده.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    4 3
    یک سوال از مسئولین دارم. فرض کنید برای کاری نیاز فوری به یک متخصص دارید ولی آن متخصص را در کشور ندارید و تربیت این متخصص سالها طول می کشد. در خارج از ایران متخصصین مورد نیاز شما وجود دارند. هم ایرانی، هم خارجی. برای شما راحت تر است که آن متخصص ایرانی را برای کار به ایران بیاورید یا متخصص خارجی را؟ به کدامیک اعتماد بیشتری می توان داشت؟ کدامیک را با هزینه کمتری می توان به ایران آورد؟ در همه دانشگاههای ما، در همه رشته ها نیاز به شدت استادانی با دانش روز دنیا نیاز داریم. چند نفر از دانشجویان بورسیه شما در دانشگاههای رنک زیر 100 دنیا (در رنکینگ های معتبر، نه چینی) درس می خوانند، چند نفر از دانشجویان غیر بورسیه شما در این دانشگاهها مشغول تحصیل اند؟
  • پرويز IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    17 9
    باقطع ارز دانشجويان غير بورسيه اي آنها را در دام گروههاي مخالف جمهوري اسلامي در خارج از كشور نياندازيد
  • علی رضا- دانشجو- کانادا CA ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    11 16
    دادن رانت به هر دلیل غلط است. مگر همه 75 ملیون ایرانی مشکل ندارند؟ فقط مشگل اونهاست... ضمنا من نمیدونم این 2500 نفر کی و از کجان؟ 100% نماینده من نیستند. من هم دانشجو در خارجم و معتقدم این یک تجارت جدید برای یم عده دانشجوست. همین.
    • بدون نام MY ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
      9 1
      شما از اون دانشجوهای بورسی که با پول ملت مدام توی دانشگاه ها مردود می شن و آخر سر دانشگاه محترمانه بیرونشون می کنه که نیستید انشالله؟
  • علی رضا - کانادا CA ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    11 17
    با تاکید مجدد بر اعتراض به این نامه بایستی عرض کنم: دانشجویان به قول نوبسندگان این نامه "سختکوش و مستعد ایرانی" نیازی به ارز ندارند، چرا که 100% دانشگاه کمک هزینه به اونها میده. چرا حاضریم برای پول دروغ بگیم؟ همه نخبه ها بورس شدند. شما که توانایی نداشتی ایران درس بخونی و بورس هم نشدی، اومدی خارج و مسولیتش با خودتونه نه به قول دوستان"دولت محترم ".
    • بدون نام MY ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
      10 8
      علی رضا، شما شاید بتونی برای توی کافه تریا دانشگاه قهوه بریزی ماهی 500 دلار بهت بدن! اینورا از این خبرا نیست!
  • پدر دانشجو ( معلم ) GB ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    10 10
    آنهایی که با دادن ارز دانشجویی مخالفند و میگویند باید برگردند به کشور خودمان در دانشگاه آزاد یا غیره تحصیل کنند توجه داشته باشند که متأسفانه مقررات دست و پاگیر و سخت ایران راه برگشت را بر آنها بسته است . اگر شرایط انتقال به داخل را دولت محترم تسهیل کند و در قوانین وضع شده تجدید نظر کند مشکل خیلی از این عزیزان حل می شود . اما اینطوری که نه ارز می دهند نه راه بازگشت را هموار می کنند که نمی شود . آیا باید تحصیل را نیمه کاره رها کرد و به کشور برگردند که امری کاملاً غیر منصفانه و غیر اخلاقی است .
    • بدون نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
      0 2
      شرایط انتقال را راحت تر کنند تا برگردند
  • مهرداد IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    9 9
    متاسفانه بعضی از دوستان آرمانگرانه و یا با غرض صحبت میکنند. تمام دانشجویان غیر بورسیه پولدار نیستند و نه تمام بورسیه ها نابغه اند و نه تمام غیربورسیه ها کم سواد. مشکل اینجاست که اکثرا قیل از گرانی ارز بسیاری از هزینه های خودشان رو از ارز آزاد تامین میکردند. ولی با 3 برابر ارز بحران براشون بوجود می آید . دولت باید یا ارز روبه حالت اول برمیگردوند یا اینکه لااقل به داشجویان غیربورسیه قبل از گرانی هم ارز شبیه غیربورسیه ها بدهند. بالخره دولت هم یه وظایفید نسبه به مواقع بحرانی داره یا نه و همچنین مردم. خوب این دانشجئیان هم جزو همین مردم هستند
  • آشنا IN ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    3 0
    مخاطبین عزیز که هریک بر له یا علیه نامه ی دانشجویان نوشته اید. حقیقت امر اینست که یک عده دانشجویان ایرانی که به هر دلیل علاقه مند ادامه تحصیل در خارج از کشور بوده یا هست ایشان برای آینده ی خود و خانواده اش برنامه ریزی کرده و با سرمایه ی متعارفی که اندوخته اقذام به شروع تحصیل کرده است. این امر حق هر ایرانی دیگر نیز می تواند باشد. اگر صلاح نبود ارزی به ایشان تعلق نگیرد پس دست اندر کاران و مسئولین ذیربط در برنامه ریزی های خودشان و ارائه ارز مرجع به ایشان از اول اشتباه کردند و حال نیز چرا پاسخگو نیستند. اگر ایشان مقطعی تصمیم گرفته اند که این بسیار اشتباه بزرگی است. چرا که دانشجویان بر روی تصمیم گیریهای ایشان حساب باز کردند و شروع به تحصیل کردند. ولی یک شبه همه چیز دود شد و رفت توی هوا این عملکرد
  • مادر US ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    1 0
    ای خدا به کی بگم که دو دانشجوی ارشد و دکترا دارم که هر دو مقطع لیسانس را در ایران گذرانده اند با معدل کارشناسی 16 و 16/اندی این ظلم است به این دانشجویان و خانواده هایشان امید وارم که خدا صدای مویه یایم را بشنود
  • لیلا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    2 0
    من دانشجودانشگاه ازادشیرازهستم از شماهاکه رفتین توقع دارم بعداز اتمام درس برگردین ایران اباد کنید نه مغزتون دراختیار کشوردیگه بزارین وتیشه به ریشه خودتون بزنید
    • رز IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      1 0
      لیلا عزیزم خیلی روشن فکری آفریننننن.