علی مطهری

«عوامل فتنه‌های اخیر عبرت گرفته و به راه انقلاب و امام برگردند». «با افرادی که با بلندکردن پرچم مخالفت در کشور فتنه و آشوب به پا کردند نمی‌توان تعامل داشت». اینها جملاتی از علی‌اصغر زارعی و محمدتقی رهبر هستند که نشان می‌دهد تصور این دست از اصولگرایان که حامی دولت هستند از «فتنه» و ایجادکنندگان آن، مسائل پس از انتخابات و نامزدهای معترض است.

نسرین وزیری: اگرچه علی مطهری نیز به عنوان یک اصولگرای منتقد دولت، مسائل پس از انتخابات را «فتنه» می‌داند اما تأکید دارد که احمدی‌نژاد با مناظره‌اش زمینه فتنه را ایجاد کرد. همین باعث شده که او خواستار عذرخواهی احمدی‌نژاد و موسوی به شکل توأمان شود و اگرچه حسینیان عذرخواهی احمدی‌نژاد را بی‌دلیل می‌داند اما او معتقد است که حسینیان اشتباه می‌کند.

مطهری که یکی از پیشنهاددهندگان میانجیگری آیت‌الله مهدوی‌کنی میان دو جریان مدعی و معترض در حوادث پس از انتخابات بود که در این زمینه با ایشان دیدار و مذاکراتی هم داشت. اما علی‌رغم اعلام موافقت دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با این پیشنهاد، اخیراً کمیته‌ای که به همین منظور در جامعه روحانیت مبارز تشکیل شده بود، ملغی شد. در گفت‌وگوی پیش رو، او به تشریح انصراف آیت‌الله مهدوی‌کنی از ایفای نقش میانجیگری پرداخته است که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

اخیراً آقای سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از منتفی شدن بررسی تشکیل کمیته 7 نفره در جلسات این تشکل خبر داد. کمیته‌ای که قرار بود ملزومات میانجیگری آقای مهدوی‌کنی را بررسی کند. آیا این به منزله منتفی شدن ایفای چنین نقشی از سوی ایشان است؟
ظاهراً آیت‌الله مهدوی‌کنی انتظار داشته‌اند که از سه طرف از ایشان درخواست میانجیگری شود. هم از سوی معترضان به نتایج انتخابات، هم از سوی دولت و هم از سوی مقام معظم رهبری. هدف ایشان این بود که به این ترتیب میانجیگری‌شان حالت رسمی بیاید و به گونه‌ای عمل شود که نظر ایشان فصل‌الخطاب قرار بگیرد، اما چون هیچ‌یک از سه طرف، استقبال چندانی از طرح موضوع میانجیگری ایشان به عمل نیاوردند، آیت‌الله مهدوی‌کنی هم منصرف شدند.

این اعلام انصراف را شما از خود ایشان شنیدید؟
نه بنده با واسطه با ایشان صحبت کردم و در این خصوص دیدار مستقلی با آیت‌الله مهدوی‌کنی نداشتم.

پیش از این هم مطالبی به عنوان شروط آیت‌الله مهدوی‌کنی برای ایجاد نقش میانجی میان افراد و گروه‌ها مطرح شده بود. یکی از این شروط هم تضمین لازم برای عمل به توصیه‌های ایشان به عنوان میانجی‌بود. چرا به این شروط عمل نشد؟
بنده شخصاً معتقدم در مواردی که مسئله اصلاح میان مؤمنین مطرح است، نباید خیلی احتیاط به خرج داد. بلکه باید به دنبال انجام تکلیف بود. نباید اول مطمئن شد که میانجیگری به نتیجه می‌رسد و بعد وارد عمل شد. چون نفس میانجیگری بین دو گروه از مؤمنین و اصلاح ذات بین، یک کار پسندیده است و باید قطع نظر از نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، اگر کسی این قدرت را در خودش می‌بیند که می‌تواند دو طرف یک منازعه را به هم نزدیک کند، باید این کار را انجام دهد. شخصاً این احتیاط‌ها در این موارد را معقول نمی‌دانم.

انتقاد شما در این زمینه مستقیماً متوجه چه کسی است؟
بنده به شخص کاری ندارم. معتقدم روشی که اخیراً آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرده‌اند، روش بهتری است و نیازی هم به این همه ملاحظات نیست. همانطور که می‌دانید ایشان اخیراً گفته‌اند که حاضرند برای میانجیگری به تهران بیایند و با طرفین ملاقات کنند. جا دارد که از این پیشنهاد ایشان برای حل مسائل به‌وجود آمده استقبال شود.

یعنی به این ترتیب ممکن است شما تقاضایتان برای ایفای نقش میانجیگری میان طرفین انتخابات ریاست جمهوری دهم را از آیت‌الله مهدوی‌کنی به آیت‌الله نوری همدانی شیفت دهید؟
درخواست بنده که مشخص است و قبلاً هم مطرح شده است. آیت‌الله مهدوی‌کنی هم اعلام آمادگی کردند تا این نقش میانجیگری را ایفا کنند. وظیفه فعالان سیاسی بود که زمینه این کار را فراهم کنند.

پس انتقاد شما به دو طرف منازعه انتخابات گذشته است که از ایفای نقش میانجیگری آیت‌الله مهدوی‌کنی استقبال نکردند. همینطور است؟
این دو گروه به طور رسمی اعلام نکردند که پیشنهاد میانجیگری ایشان را نپذیرفتند. انتقاد من به میانجی‌هایی است که خیلی احتیاط می‌کنند تا مبادا اقداماتشان به نتیجه نرسد. این دلیل موجهی برای عدم پذیرش این نقش نیست.

اما هیچ یک از طرفین، مشخصا آقایان احمدی‌نژاد و موسوی هیچ استقبالی هم از پیشنهاد میانجیگری آیت‌الله مهدوی‌کنی نکردند و ما شاهد گفت وگو و یا دیدار رسمی و غیررسمی میان این آقایان با ایشان نبودیم.
اعلام پذیرش این میانجیگری خیلی مهم نیست. مهم نقش میانجی است. به نظر من اگر شخص میانجی، شخصیت قوی‌ای داشته باشد، دو طرف نسبت به نظر نهایی وی قانع خواهند شد. آیت‌الله مهدوی‌کنی از چنین شخصیتی برخوردارند اما احتیاط زیادی دارند و همین احتیاط‌ها هم مانع حضورشان در این عرصه شد.

ایشان در آستانه انتخابات مجلس هشتم هم برای رفع اختلاف میان اصولگرایان وارد عمل شدند اما علی‌رغم توصیه اکید ایشان به حفظ وحدت در میان اصولگرایان و گسترده‌تر کردن چتر اصولگرایی، برخی حاضر به تمکین از نظر ایشان نشدند. شاید ایشان به دلیل همین تجربه ناکام در گذشته است که برای ایفای دوباره نقش میانجیگری، تا این اندازه احتیاط دارند و خواستار ارائه تضمین‌های لازم هستند.
این مسئله با میانجیگری ایشان در انتخابات مجلس فرق می‌کند. الان خطری کشور را تهدید می‌کند که رفع این خطر، جای این احتیاط‌ها نیست.

چه چیزی این سایه خطر را از سر جامعه سیاسی و اجتماعی ما دور می‌کند؟
تنها اجرای عدالت است که این خطر را رفع می‌کند. باید عدالت اجرا شود و کسانی که خطا کردند، عذرخواهی کنند. هرکس باید در حدی که جرمی مرتکب شده است، به مجازات برسد.

شما پیش از این هم از لزوم عذرخواهی آقایان موسوی و احمدی‌نژاد برای رفع مسائل به‌وجود آمده پس از انتخابات سخن گفته بودید. اما مسئله اینجاست که حامیان دولت از جمله آقای روح‌الله حسینیان که اخیراً گفت وگویی با «خبر» داشتند، معتقدند که شخص آقای احمدی‌نژاد کاری نکرده‌اند که نیازمند عذرخواهی باشد.
این حرفشان اشتباه است. بنده از قبل هم گفته‌ام که بخش اعظم آشوب‌های پس از انتخابات، متوجه کسانی است که ادعای تقلب را در این انتخابات مطرح کردند. اما معتقدم که آقای احمدی‌نژاد به عنوان زمینه‌ساز فتنه، مقصر است و باید عذرخواهی کند.

به نظر می‌رسد که تعریف «فتنه» از منظر شما و برخی دوستان اصولگرا متفاوت است چون آنها کل مسائل پس از انتخابات را فتنه می‌دانند و مقصران در ایجاد آن را هم معترضان به نتیجه این انتخابات معرفی می‌کنند. اما شما می‌گویید که آقای احمدی‌نژاد فتنه‌سازی کرده است.
نه من هم معتقدم که «فتنه» همان حوادثی است که پس از انتخابات به‌وجود آمد و ما کل آن را «فتنه» می‌نامیم. تفاوت نظر ما با برخی در شناسایی عامل فتنه است. من معتقدم که آقای احمدی‌نژاد با مناظره‌اش زمینه فتنه را آماده کرده است.

اما به نظر نمی‌رسد که ایشان و آقای موسوی بنا به درخواست شما تمایلی به عذرخواهی از ملت داشته باشند.
به همین خاطر هم می‌گویم که اگر این دو نفر حاضر به عذرخواهی از ملت نشدند، باید قوه قضائیه به عنوان مدعی‌العموم به تخلفات هر دو آنها رسیدگی کند.

شخصاً از قوه قضائیه برای بررسی تخلفات آقایان احمدی‌نژاد و موسوی، درخواستی هم داشته‌اید؟
نه فقط این موضوع را در مصاحبه‌هایم عنوان کرده‌ام.

آیا می‌توان شکایت برخی نمایندگان از میرحسین موسوی را هم در راستای همین درخواست شما دانست؟ با چنین شکایتی موافق بودید؟
به نظر من این شکایت یک اقدام یک‌طرفه است و آن را قبول ندارم. تأکید دارم که اگر بنا به محاکمه باشد باید هر دو طرف محاکمه شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 25220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۶
    0 0
    مملکت یه نخبه داره این هم ایشونه!
  • بدون نام IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    درود خدا بر انسانهاي مومن و منصف
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    حرفهای شما هم کم فتنه انگیز نیست جناب مطهری!محاکمه هر دو طرف! چالبه! اگه توهم موسوی نبود مملکت انقدر به هرج و مرج کشیده نمیشد
  • tasnim IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    واقعا که . همه مناظره را دیده ایم و شاهد وقایع بعد از انتخابات هم بوده ایم آقای مطهری تفسیرهایشان را برای خودشان نگه دارند. تنها راه حل مشکلات تمسک به قانون و محاکمه قانون شکنان است نه میانجی گری برای نجات آنها
  • بدون نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    آقای مطهری واقعیت به طور اخص بیان فرموده اند خدا او را محافظت فرماید که امید ملت وبه عنوان نماینده واقعی تمامی ملت ایران میباشد .
  • حسين IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    محاكمه دكتر احمدي نژاد يعني محاكمه عدالت مگر دكتر احمدي نژاد در مناظرهايش چه كفت كه عدالت بايد محاكمه شود آقاي مطهري بهتر نيست براي بهبود وضعيت حضرت علي (ع) را هم محاكمه كنيم تا براي هميشه پرچم عدالت ايجاد فتنه نكند دوستان خوب شما كه قرار بود حضرت مهدي (ع)را هم محاكمه كنندشما هم ...
  • بدون نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    از فرزند شهید مطهری انتظار نیست که از موسوی حمایت کند واصلا معلوم نیست مشکل ایشان با اقای احمدی نژادچیست که هراز چندگاهی یک نیش می زنند
  • راشد IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    صرف عذرخواهي مردم را اقناع نميكند.ايامردم موسوي را به خيابان اوردند يا اقاي موسوي مردم را؟متاسفانه هنوز كساني با افراطي گريبيشترين ضربه را به نظام ميزنند.بانظرجناب مطهري در اين مرحله موافقم.
  • علی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    مثل اینکه هنوز متوجه نشدیم که مسئله میر حسین و محمود نیست موضوع آمریکا علیه انقلاب است میرحسین باید متوجه عواقب تند روی هایش باشد و احمدی نژاد باید از استخدام مدیران بی عرضه اجتناب کند
  • یک پزشک IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    متاسفانه تیتر انتخاب شده گویای متن نیست .
  • امین کان IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    با اینکه من با میرحسین هستم ولی به نظر من میرحسین بعد از انتخابات تو کارایی زیاده روی کرد. البته اشتباهات احمدی نژاد بیشتر بود که باعث تحریک بیشتر مردم شد. آقای مطهری هم میدونه که جامعه هنوز درگیر اون اتفاقات هست. برای من جالبه که بعضیا میگن کشور آرومه! کشور در ظاهر آرومه ولی هنوز خیلی ها قانع نیستن. وقتی مردم دو دسته بشن باید عاملان دودستگی شناخته و محاکمه بشن. که بیشترین گناهان رو سدا و صیما مرکتب شد.
  • روزبه KW ۱۰:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    آنچه که مسلم است دیگر موضوع از میانجی گری گذشته است
  • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    افراط گرایی چپ یا راست خطرناک است.
  • لیلا IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
    0 0
    اگر آقای احمدی نژاد در مناظره هایشان30 سال خدمات انقلاب را زیر سوال نمی بردند اتفاقات پس از انتخابات نمی افتاد
  • مردم IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
    0 0
    سلام من از بچه های انقلابم که در انقلاب بودیم. به نظر من حرفهای آقای مطهری حق است.
  • وطنی IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
    0 0
    ارای مردم درانتخابات عادلانه ترین محاکمه است مردم نظرخودرابارای به هرکدام ازکاندیداهااعلام کردند
  • ارمان IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
    0 0
    بهتر بود بجای متهم کردن همدیگر پس از انتخابات این مناظره ها به همان صورت وبا همان افراد ادامه پیدا میکرد تا مردم پاسخ های صریح خود را بگیرند مناظره ها ایجاد سوالهای زیادی کرد که جنبه مثبت ان بود ولی جوابهای قانع کنندهای دریافت نشد
  • خاک پای شما IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
    0 0
    خدایی حرفهاش حقه الحق که پسر همون پدره
  • احمد شیروانی IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۵
    0 0
    با عرض پوزش اگه جسارت میکنم.ازکامنتهایی که شما اجازه انتشار در ساییتتون میدید معلومه که شمابقیه ایرانیها رو ایرانی نمیدونید خدا وکیلی کی رو دارید گول میزنید جز خودتون؟پر واضحه که فقط سعی دارید حتی توی کامنتها هم سرتون رو زیر برف کنید و صدای ملت رو اونجور که دوست دارید پخش کنید نه اونطور که هست
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۵
    0 0
    اگردركشورماقانون وجودداشت وهمه درمقابل قانون يكي بودندچنين مشكلاتي نداشتيم ...
  • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۵
    0 0
    در مورد دیدگاه آن دوست گرامی که گفته "محاکمه احمدی نژاد" یعنی "محاکمه عدالت" باید گفت دوست عزیز ای کاش یک بار دیگر این جمله را که گفتی بخوانی ... شما عدالت را هم وزن آقای احمدی نژاد کرده ای در حای که ایشان خودش هم چنین ادعای گزافی ندارد، عدالت یعنی اینکه هر چیز در جای خود باشد و نگاه کوتاهی به 2 کابینه آقای احمدی نژاد و افرادی که ایشان برای جایگاه های تخصصی گمارده اند به خوبی گواه آن است که ایشان تا چه اندازه عدالت محورند
  • محسن IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۶
    0 0
    همه می دونند که حتی اگر موسوی هم رئیس جمهور می شد باز هم این اتفاقات می افتاد چون این طرح از دو سال قبل توسط انگلیس رهبری می شده و ربطی به مناظره آقای احمدی نژاد نداره و ایشان نیز در منظره فقط حرفی که هیچکس جرات گفتنش نداشت زده هر چند که برای کسانی که بفکر منافع مادی و این دنیای فانی هستند گرون تموم شد و مجبورند مثل آقای مطهری از هر دو طرف حمایت کنند .
  • بدون نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۶
    0 0
    خدا بيامرزد مرده ها را كه كفن كرد زنده ها را!آقاي مطهري شما كه با استفاده از اسم و رسم پدر بزرگوارتان وارد مجلس شديد ولاغير .كمي برخورد خودتان را اصلاح كنيد.ميخواهيد با اين حرفها بگوييد كه منم هستم؟باشه قبول شما هم هستيد.اندازه ي خودتون رو نگهداريد.«لطفا"»
  • مسعود IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۶
    0 0
    با سلام شجاعت حضرت ایت الله جوادی املی ستودنی است شان ایشان از امام جمعه بودن بیشتر است
  • نوروز IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۶
    0 0
    حرف حق هر چند که تلخه،ولی آقای احمدی نژاد با گفتن بعضی از حرفها که به مذاق خیلی ها خوش نمی آید فتنه بزرگی را فاش،وپته آنها را روی آب ریخت.
  • ملایی پور IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۸
    0 0
    بایستی درکشورتوجه واجرای قانون برای همه یکسان باشد درحالیکه کسانیکه به دعوت موسوی وکروبی به خیابانهاامده اندودستگیرشدندمحاکمه ومجازات میشوندولی دعوت کنندگان ازهرقانونی مصنون اند واحمدی حقایق رادرمناظره گفتند
  • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۹
    0 0
    درودبراحمدی نژادکه همیشه حق رامیگوید
  • سعید IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۱
    0 0
    غیر از دو جناح مطرح فکر میکنم یک جناح دیگری نیز وجود دارد که من اسمش را میگذارم اصلاح طلبان اصولگرانما که این آقا هم جزو آنهاست.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۲
    0 0
    خداوندروح شهید مطهری راشادنماید
  • محمد IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۲
    0 0
    درود من طرفدار موسوي هستم بعد از انتخابات با نتيجه اعلام شده كنار اومدم ولي من باز به خيابون امدم بخاطر اينكه اقاي احمدي نژاد به مردم ما كفت خس و خاشاك يه مشت اراذل و اوياش و با اين حرفها منو تحريك كرد پس اقاي احمدي نژاد بايد عذر خواهي كنه به دليل توهين به مردم
  • رضا IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۳
    0 0
    اگرافشاگری نمی شدامیال منافقین وانگلیس اجرا میشد
  • سيد IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    0 0
    انشاله در هر مرحله از سياستها حق مردم ضايع نشود !
  • رفیعی رفیع IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    0 0
    مطمئنم نظر وتفکر جنابعالی کاملا" برخلاف فرمایشات شهید مطهری درمورد انقلاب اسلامی و شاگرداو ماننددکتر احمدی نژاد میباشدو متاسفم.
  • عبدالله IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۷
    0 0
    آنچه احمدي نژاد در مناظره گفت شايد بحق باشد.اما مواظب باشيم كه بقول مولا علي(ع) كلمه الحق يراد بهاالباطل نشود.زيرا در محاكم اسلامي انسان نبايد تنها به قاضي برودواتهام بزند.چون هم خلاف شرع است وهم خلاف قانون.مخصوصااگر سوگندهم خورده باشد كه از حيثيت احاد ملت دفاع كند.(البته من خوداز موافقان رفسنجاني هم نيستم).خدا به ماوهمه مسلمين رحم كند.
  • k IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۸
    0 0
    احمدي نژاد واقعيات كشور را بيان كردند افرادي كه منافعشان درخطر افتاد ناراحتند - احمدي نژاد بزرگ مرد غيور ايران - جان من و خانواده ام و بچه هايم فداي جان احمدي نژاد
  • محمد IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۰
    0 0
    دراین برحه احمدی نژاد مثل مالک اشترعمل کرده است وباید مواظب باشیم که قرآن بای نیزه حربه است
  • بدون نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۰
    0 0
    (ارای مردم درانتخابات عادلانه ترین محاکمه است مردم نظرخودرابارای به هرکدام ازکاندیداهااعلام کردند) والبته با توجه به امار واطلاعات خودتدن!
  • ميرعباس رضوي IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۱
    0 0
    بقول دوستمان آقاي مطهري تفسيرهايشان را براي خودشان نگهدارند!!! و اگر بخواهيم تيتر اين خبر را اصلاح كنيم بايد بگوييم " آقاي احمدی‌نژاد با مناظره‌اش زمینه «كشف» فتنه را ایجاد کرد" و بايد گفت متأسفانه امثال آقاي مطهري با ندانم كاري‌هايش بجاي اينكه پشت سر رهبري به اين مملكت به نوعي خدمت كند، بيشر آتش بيار معركه شده‌است و كوته‌فكرانه آب به آسياب دشمنان قسم خورده مي‌ريزند.
  • ******* IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام - من متعجبم كه شهيد بزرگوار استاد مطهري همچي پسري دارد كه فقط مخالفت چه در مجلس چه در محافل ديگر يكم منصف باش علي آقا
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۱
    0 0
    خداییش همش ساز مخالفت می زنی ها علی آقا
  • دانیال IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۸
    0 0
    من با نظر مطهری کاملا مخالفم چون این این فتنه خیلی قبل تر از مناظرات طراحی شده بود
  • جواد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    اگه همه به قانون احترام بذارن دیگه نیازی به میانجیگری نیست. بعضی قانون را زمانی قبول دارن که به نفعشان است.وقتی از یک گروهی مفسدان اقتصادی و اجتماعی، دشمنان قسم خورده ایران و انقلاب، کشورهای مستکبر و صهیونیسم و... تایید و دفاع میکنند، نباید اندکی غور و تامل نمود. آنکس که هواهای نفسانی غالب شد چشمش به نور حقایق بسته میشود.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
    0 0
    من طرفدار احمدی هستم اما دوست دارم همهی نظرات نمایش داده بشه