شب گذشته اتوبوس دانش‌آموزان به دلیل انحراف به چپ و تخطی از سرعت مجاز از مسیر اصلی خود منحرف و از مجموع 44 دانش‌آموز این اتوبوس براساس آخرین اطلاعات دریافتی 26 نفر فوت شده‌اند.

زهرا تالانی:این اولین بار نیست که چنین حادثه ای برای دانش آموزان در اردوی راهیان نور اتفاق می افتد و سال قبل هم شاهد حوادث زیادی بودیم که آموزش و پرورش نه تنها مسئولیت آن را نپذیرفت بلکه امسال هم این درس اجباری را ادامه داد.
در همین زمینه با محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت وگویی را انجام داده ایم.وی با تسلیت به خانواده های داغدار،حادثه تروریستی چابهار محکوم می کند و می گوید:در این حادثه یک دانش آموزش و یک دانشجو هم شهید شدند که به خانواده های ایشان تسلیت می گویم .


آقای دکتر همانطور که حتما اطلاع دارید باز هم در اردوی راهیان نور 26 دانش آموز جانشان را از دست دادند و نمونه این حادثه در سالهای قبل هم اتفاق افتاد.چرا مجلس کاری برای این مشکل نمی کند؟
من سال قبل نماینده مجلس نبودم.اما برای این حادثه فردا از آقای حاجی بابایی دعوت کردیم تا به سوالات ما پاسخ دهد.


اما وزیر آموزش و پرورش کس دیگری را مسئول می داند؟
برای همین وزیر باید به مجلس بیاید تا درباره این ادعا پاسخ دهد و اگر مسئول دیگری وجود دارد را معرفی کند.من متاسفم که آقای وزیر به جای همدردی با خانواده های داغدار چنین برخوردی دارد.ما در کمیسیون به خانواده ها و جامعه فرهنگی تسلیت می گوییم و اطلاعیه ای هم در این زمینه منتشرکردیم.


همانطور که اطلاع دارید خانواده ها مجبورند که فرزندشان را به این اردوها بفرستند در حالیکه آموزش و پرورش هیچ مسئولیتی برای این حوادث نمی پذیرد.آیا نباید وزیر آموزش و پرورش پاسخگو باشد؟
ما فردا در کمیسیون سوابق این سفر را بررسی می کنیم و آقای وزیر هم حتما باید نسبت به ادعاهایی که دارند پاسخگو باشند و فرد مسئول را معرفی کنند.متاسفانه این درس برای دانش آموزان اجباری است در حالیکه هیچ اردوی دانش آموزی نباید اجباری باشد و دانش آموزان باید با میل و رغبت بروند.

45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    106 3
    خب معلومه مقصر کیه... همیشه اونیه که تو حادثه مرده
    • بدون نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      8 119
      ببخشید در حادثه تصادف در جاده می خواهید مثلا وزیر آموزش و پرورش مقصر باشد؟؟ اگر شما می خواهید کاروان راهیان نور را حذف کنید بحث دیگری است ولی وقتی علت حادثه سرعت و انحراف به چپ اتوبوس می باشد می خواهید مقصر حادثه وزیر آموزش و پرورش باشد؟؟؟ علت حادثه همانی است که در صحنه اتفاق می افتد نه آنچه که رسانه ها می خواهند از آن به عنوان علت بسازند بله ممکن است شما و دیگرانی بگویند اگر این دانش آموزان به سفر نمی رفتند این اتفاق نمی افتد و وزیر مقصر است که سفر راهیان نور را لغو نکرده است ولی این ربطی به تقصیر و مقصر ندارد
    • کلاه قرمزی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      3 23
      من دوسال پیش خودم رفتم امسال هم خواهرم رفت به ما که هیچ اجباری نکردن که حتما باید برین
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    57 2
    مثل تموم حوادث هوایی که اگر خلبان هم کشته بشه همه تقصیرا گردن اون میفته
  • بدون نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    66 0
    چه فایده. حیف اون تنی که رفت...
  • بدون نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    59 3
    آقای زاهدی در دوران وزارت شماچند بار این حادثه برای دانشجویان افتاد آیا شما به مجلس دعوت شدید و یا استعفاء دادید؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    16 0
    چه گويم كه نگفتن بهتر است زبان در دهان پاسبان سر است درد چيست كه دوا چه باشد؟هنوز چهار هفته از شروع سال نگذشته چه دليلي براي برگزراري اين اردو بود ؟
  • الماس IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    میگم باید درس ریاضی را هم از دروس اموزشی حذف کرد زیراامکان دارد بر اثر فشار بیش از حد به مغز خدای ناکرده سکته کرده و یا تومور مغزی بگیریم .
  • بدون نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    1 0
    این اردوها اجباری است اگر دانش اموزی نرود 12 نمره از درس امادگی دفاعی اش کم می کنند