معاون اول رئیس جمهور ایران معتقد است سوال از رئیس جمهور در شرایط فعلی که تحریم وجود دارد، خوب نیست.

محمدرضا رحیمی که می گوید «رئیس جمهور کاملاً برای پاسخ به سوالات مجلس آماده است»، افزود: ولی بنده به عنوان یک فرد نه به عنوان معاون رئیس جمهور سوال از رئیس جمهور را در شرایط فعلی که جنگ تمام عیار با قدرت‌های بزرگ داریم، صلاح نمی‌دانم؛ چرا که تحریم‌ها جنگ بزرگ است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هم اکنون باید همه در کشور دست به دست هم دهند تا بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم، گفت:اگر این تحریم ها را دور بزنیم آمریکا و صهیونیست‌ها را شکست داده‌ایم و در واقع جمهوری اسلامی برای همیشه تضمین کردیم.
رحیمی که این پاسخ ها را در حاشیه مراسم هفتمین روز درگذشت ایت‌الله انواری در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) می داد، همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر دولت در خصوص مخالفت قوه قضائیه با بازدید رئیس جمهور از زندان اوین چیست؟ گفت:‌ بنده خیلی از این موضوع اطلاعی ندارم.
رئیس جمهور روز گذشته در نامه ای از رئیس قوه قضائیه خواست شرایط بازدید وی از زندان اوین را فراهم کند. اقدامی که سخنگوی قوه قضائیه می گوید:«انجام آن در شرایط فعلی به مصلحت نیست.»
براساس گزارش مهر، رحیمی همچنین درباره سوالی در خصوص سرنوشت شکایتش از الیاس نادران نماینده تهران به لبخند اکتفا کرد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین تشکیل طرح شورای عالی انتخابات در مجلس گفت که این طرح در ایران قابل اجرا است ولی به انتخابات آینده نمی‌رسد و ممکن است برای دوره‌های آینده اجرا شود.
رحیمی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص بررسی موضوع تشکیل شورای عالی انتخابات مشتکل از نمایندگان سه قوه در مجلس گفت: باید ببینیم قانون اساسی چقدر در این موضوع دست را باز گذاشته است .
وی ادامه د اد: در برخی کشورها کمیسیون مستقلی انتخابات را برگزار می‌کند اما در ایران برگزاری انتخابات به عهده قوه مجریه است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بحث شورای عالی انتخابات در کمیسیون شوراهای مجلس مطرح است، گفت: طرح شورای عالی انتخابات در ایران قابل اجرا است ولی معتقدم به انتخابات آینده نمی‌رسد و ممکن است برای دوره‌های آینده اجرا شود.
وی در خصوص مطرح شدن استیضاح برخی وزیران دولت گفت: استیضاح حق نمایندگان مجلس است ولی در حال حاضر شرایط خوبی برای این موضوع نیست، چرا که به انتهای دولت نزدیک می‌شویم و اگر وزیری استیضاح شود و استیضاح آن رای بیاورد تا تعیین سرپرست جز خسارت و زیان برای کشور سودی ندارد.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    12 2
    تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیست . چرا نگران هستید .
  • حمید IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    74 2
    اقایان دولت بالاخره ما نفهمیدیم تحریمها فرصت است یا جنگ تمام عیار .ضمنا از اقای رحیمی خواهشمندیم موقع دور زدن تحریمها مراقب این ملت باشند یکوقت همگی چپ نکنیم.
  • علی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    3 46
    با تشکر فراوان از جناب آقای رحیمی . . . .
    • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
      0 0
      چرا که به انتهای دولت نزدیک می‌شویم و اگر وزیری استیضاح شود و استیضاح آن رای بیاورد تا تعیین سرپرست جز خسارت و زیان برای کشور سودی ندارد. . . آخه اولش میگین تازه اومدن صبر کنید وسطش میگین تنش ایجاد نکنید آخرشم که جز زیان چیزی نداره پس این ملت از کی حقشو بگیره
  • محمد جودکی IT ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    65 2
    آفرین صد آفرین ...خوب و نازنین دیگه چه چیزائی خوب نیست؟
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    12 0
    اگر نمایندگان درست ومنطقی سئوال کنندورئیس دولت هم فارغ از قیافه گرفتن پاسخ منطقی بدهد چه مشکلی پیش می آید!البته اینها همه خواسته هایی است که درایران کم اتفاق می افتد!
  • بدون نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    15 0
    باسلام آقای رحیمی میشه لطف کنید بفرمایید بگویید کی سوال از رئیس جمهور درست است؟ 25 سال است که دائما میگویید سوال از رئیس جمهورها و انتقاد کردن خوب نیست دشمن استفاده میکنه
  • رضا IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    20 0
    جناب آقای پاکترین دولت پس کی وقتشه از مسبب اینهمه نابسامانیها سئوال شود؟چند ماه دیگر هم که دوره شما تمام میشود
  • بدون نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    34 0
    شما که می گفتید این تحریمها تاثیری در روند کشور نداره ؟پس ربطش به سوال از رییس جمهور چیه؟
  • قاسم IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    17 0
    ما که تمام مدت به لطف سیاست خارجی همیشه در تحریم هستیم لطفا بفرمایید چه زمانی از ایشان در مورد این همه نا بسامانی وگرانی و تورم و نا کارآمدی سوال کرد حتما پس از دوران حکومت ایشان