۰ نفر
۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۱

به مرور سعی خواهیم کرد سیستم عامل جدید ویندوز 8 را به شما بشناسانیم. به همین خاطر در این مقاله 5 ویژگی پیشگامانه ویندوز 8 را بررسی خواهیم کرد:

 
 
1-      پشتیبانی از انواع متنوع تبلت ها:
      ویندوز 8 اولین سیستم عاملی است که از تعداد متنوعی از تلبت ها پشتیبانی کرده و روی آنها نصب می شود، چه تبلت هایی با   پردازنده کم مصرف ARM مانند سرفیس و چه مجموعه ای از سایر تبلتها مانند ایسوس، لنوو، دل و سامسونگ که می توانند ویندوز RT مخصوص تبلت را در خود داشته باشند.
اخیرا بیل گیتس از یک کاسه کردن ویندوز و ویندوز فون تحت یک پلتفورم یونیورسال سخن گفته و حالا می توانیم با ورود ویندوز 8RT شاهد اولین گام در این زمینه باشیم.
 
2-      رابط بازنگری شده در ویندوز 8
رابط کاربری در ویندوز 8 افقی تعریف شده است. اسکرول کردن به روش افقی باعث شده تا منوی قدیمی استارت نیز در ویندوز 8 حذف شود. مایکروسافت سعی کرده برنامه ها و کلیدهای میانبر را روی صفحه اول قرار دهد و تنها با اسکرول کردن افقی به همه آنها دسترسی پیدا کرد و بهمین خاطر بحث منوی استارت را کم اهمیت کرده است. همین سیستم اسکرولینگ مانند ویندوز فون است و عادت کردن به محیط جدید کمی برای کاربران مشکل به نظر می رسد.
 
3-      افتتاح ویندوز استور:
در استراتژی جدید مایکروسافت فروش اپ های(apps) جدید بوسیله ویندوز استور انجام می شود. تاسیس ویندوز استور کاملا شبیه اپل بوده و تقلیدی بزرگ محسوب می شود. کاربر می تواند نرم افزارها و برنامه های سازگار با ویندوز 8 را از روی ویندوز استور دانلود کرده و استفاده کند. در حال حاضر فقط 3 هزار برنامه روی اپ استور ویندوز وجود دارد و مایکروسافت قول داده تا 90 روز آینده این تعداد را به 100 هزار برساند که کمی تخیلی به نظر می رسد.
 
4-      اینترنت اکسپلورر 10:
نسخه جدید مرورگرهمزمان با عرضه ویندوز 8 ارائه شده است. مایکروسافت می گوید نسخه جدید نسبت به نسخه های قبلی از اچ تا ام ال 5، سی اس اس سه و کنترال های تاچ و لمسی پشتیبانی می کند.فایلهای فلش طبق قوانین جدید حمایت شده و هر فایل فلشی از هر  سایتی را باز نمی کند. امنیت و پرفورمنس دو فاکتوری است که هنگام باز شدن یک فایل فلش در نظر گرفته می شود.
 
5-      ادغام با ایکس باکس
ایکس باکس لایو به طور کامل با ویندوز 8 ادغام شده است.تحت ویندوز 8 کاربران از سراسر جهان می توانند گیمهای ایکس باکس را بازی کرده و با هم مسابقه دهند. قابلیت دانلود گیم ها و DLC ها نیز از روی پلتفورم جدید مهیا است.
 
 
 
56501
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجیدنوین IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    7 3
    شاید بزرگترین مشکلی که داره البته شاید فراموش شده ماشین حساب هست که من هرچی گشتم پیدا نکردم !
    • محمد US ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      4 0
      اگر در نوار سمت راست سرچ کنید ماشین حساب هم به سادگی در بخش apps پیدا میکنید
    • حمید IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      1 0
      روی یه اپ سمت راست کلیک کن اون پایین all ap. رو نشون میده
    • سعید US ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      1 0
      شما بر روی استارت در گوشه سمت چپ پایین کلیک کنید بعد راست کلیک کرده و All Apps را کلیک نمائید میتونید در انجا پیداش کنید و با یک راست کلیک روی ماشین حساب یا هر برنامه دیگه و با زدن دکمه Pin In Start اون رو در منوی استارت پین کنید.
    • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      1 0
      از بخش help کمک بگیر پیداش میکنی حتمآ .
    • کاربر 8 IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      1 0
      ویندوز 8 چیزی شبیه به MS-DOS است که رنگ کرده اند . تنها یک توجیه برای استارت جدید است و ان مانیتور سه بعدی مایکروسافت و تبلت هولوگرامی اپل است . ببینید یکی از اهداف اصلی ویندوز بعد از وحیط کاربر پسند کمک به سازماندی اطلاعات بود ولی حالا منوی استارت جدید کاملا اطلاعات شما را پخش و پلا می کند مثلا بعد از نصب افیس و ویژوال استدیو کاملا شما گیج می شوید ضمنا استفاده از ایکون های مستطیلی برای اماده کردن کاربر جهت ورود به کار با محیط سه بعدی است تا کاربر چشمش به محیطی پراکنده و حجم دار عادت کند
    • Navid IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      1 0
      { ویندوز 8 چیزی شبیه به MS-DOS است که رنگ کرده اند } {استفاده از ایکون های مستطیلی برای اماده کردن کاربر جهت ورود به کار با محیط سه بعدی است } جناب کاربر 8 این دو مورد را باهاش موافقم (البته مورد اول رو کمی با اغراق و جنبه طنز ;) )
    • علی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      0 0
      سرچ کن پیدا میکنی calculator
  • بدون نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    10 0
    نا نصب نکنم باهاش کار نکم نمیدونم چی میگین بابا
    • بدون نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
      1 0
      دقیقا تا باهاش کار نکنی نمیتونی بفهمی مقالات راجع بهش رو
  • سعید IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    3 2
    همیشه در هر نسخه از ویندوز که منتشر میشد windows media player ورژن جدید همراهش منتشر میشد اما در این ویندوز همان ورژن 12 است !! ورژن بعد کی منتشر میشه ؟! در کل ویندوز 8 برای خودتان خوبه، نمیخوام، زوره نمیخوام :دی
  • seka IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 2
    من حدود 3 ماه است که نسخه بتای ویندوز 8 رو نصب کردم و کار میکنم به نظر من تبلت کارها زود باهاش اخت میشن ولی کاربران خانگی به این زودی ها از 7 و xp دل نمیکنن.ویندوز 8 مثل 7 فروش نمیره و محبوبیتشم به اندازه اون نمیشه
  • ali IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    به نظر من این ویندوز تو ایران فرقی با ویندوز xp نداره چون نه ایرانو میشناسه تو جستجوی آب و هوا و نه اطلاعات ایرانو میاره اما برای بازی خوبه ویندوز 7 هم باهاش یکیه تازشم من که پول ندارم یه اورجینال بخرم چه فایده با این وضع دلارتوووون