شرکت والت دیزنی با پرداخت 4.05 میلیارد دلار شرکت لوکاس‌فیلم را خریداری می‌کند و قصد دارد سال 2015 فیلم جدید «جنگ‌های ستاره‌ای» را روانه سینماها کند.

به گزارش خبرآنلاین، کاتلین کندی یکی از مدیران ارشد اجرایی لوکاس‌فیلم ریاست این شرکت را به عهده خواهد گرفت و زیر نظر آلن هورن رئیس والت دیزنی استودیوز فعالیت می‌کند.
 

دیزنی نیمی از 4.05 میلیارد دلار را به صورت نقدی و باقی را در قالب 40 میلیون سهام پرداخت می‌کند.
 

کندی به عنوان مدیر تولید در فیلم جدید «جنگ‌های ستاره‌ای» حضور دارد و جرج لوکاس فیلمساز 68 ساله که خالق مجموعه سینمایی «جنگ‌های ستاره‌ای» و موسس لوکاس‌فیلم است، در مقام مشاور هنری با این پروژه همکاری خواهد کرد. قرار است هر دو یا سه سال یک فیلم جدید «جنگ‌های ستاره‌ای» تولید شود.
 

لوکاس، رئیس و مدیر ارشد اجرایی لوکاس‌فیلم در بیانیه‌ای گفت: «در 35 سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های من انتقال «جنگ‌های ستاره‌ای» از نسلی به نسل دیگر بوده است. اکنون وقتش است «جنگ‌های ستاره‌ای» را به نسل جدیدی از فیلمسازان منتقل کنم. همیشه بر این باور بوده‌ام که «جنگ‌های ستاره‌ای» می‌تواند بعد از من هم زنده باشد و فکر می‌کنم مهم است این انتقال تا وقتی که زنده‌ام، انجام شود.»
 

دیزنی سال 2006 پیکسار انیمیشن استودیوز و سال 2009 نیز مارول اینترتینمنت را که محصولات هر دو شرکت محبوب خانواده‌هاست، خریداری کرد.
 

کندی ماه ژوئن به عنوان یکی از روسای لوکاس‌فیلم انتخاب شد. این تهیه‌کننده که هفت بار نامزد اسکار شده، یکی از همکاران دائمی استیون اسپیلبرگ است و در فیلم‌های مختلف مانند «ئی تی، یک موجود فرازمینی» (1982)، «ایندیانا جونز و معبد مرگ» (1984)، «امپراتوری خورشید» (1987)، «پارک ژوراسیک» (1993)، «فهرست شیندلر» (1993) و «لینکلن» که 16 نوامبر اکران می‌شود، با او همکاری کرده است.
 

سری فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» از سال 1977 با فیلمی به همین نام به کارگردانی لوکاس با حضور بازیگرانی مانند مارک همیل، هریسن فورد و الک گینس آغاز و خیلی زود یک پدیده فرهنگی شد.

«جنگ‌های ستاره‌ای» دو دنباله «امپراتوری ضربه می زند» (اروین کرشنر، 1980) و «بازگشت جدای» (ریچارد مارکواند، 1983) را به همراه داشت.

لوکاس بیش از دو دهه پس از نمایش اولین فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای» تولید دومین سه‌گانه خود را آغاز کرد که داستان آن پیش از حوادث سه‌گانه اول روی می‌دهد.

«جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود اول ـ تهدید شبح» به عنوان اولین فیلم سه‌گانه جدید سال 1999 پخش شد و «حمله کلون‌ها» و «انتقام سیت» سال‌های 2002 و 2005 به نمایش درآمدند.

فروش شش فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای» بیش از چهار میلیارد دلار بوده است.  
 

هالیوود ریپورتر / 30 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری

5858


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =