انتشار رمان «شب و روز» ویرجینیا وولف به فارسی و بازنشر سه کتاب از نادر ابراهیمی در کنار عرضه جدید آثار او با موضوع‌بندی‌های مشخص و در مجلدهای کم‌تر از خبرهای امروز بازار نشر است.

ایسنا نوشت: رمان «شب و روز» نوشته ویرجینیا وولف با ترجمه‌ محمد سیدصالح از سوی نشر جامی به چاپ رسیده است. به گفته‌ مترجم، این رمان ویرجینیا وولف در شمار نخستین آثار این نویسنده‌ انگلیسی است و مایه‌هایی از جریان سیال ذهن را دارد، اما مانند آثار بعدی‌اش این جریان سیال ذهن به تمامی در متن نیست، بلکه آزمون و خطاهایی را در این عرصه دنبال می‌کند تا این‌که در آثار بعدی‌اش جریان سیال ذهن را به‌طور کامل اجرا می‌کند. این رمان با رگه‌های رمانتیک و همچنین سیلان ذهنی که دارد، هم مخاطب عام و هم مخاطب نخبه‌گرای ادبیات را راضی نگه می‌دارد.

در معرفی این کتاب می‌خوانیم: «وولف در رمان «شب و روز» از نمادهای بیرونی برای نشان دادن افت‌وخیزهای پی‌رنگ داستان استفاده می‌کند. زن و مردی نامزد می‌شوند و بعد به عللی نامزدی‌شان به هم می‌خورد. گره و کشمکش اصلی داستان در تعلق آدم‌های داستانی به طبقات مختلف اجتماعی ریشه دارد؛ مخاطب در رمان «شب و روز» با کمدی اجتماعی که در آدم‌شناسی فردی هم ریشه دارد، طرف می‌شود.»

ویرجینیا وولف متولد سال 1882 در لندن، در تاریخ 28 مارس 1941، پس از اتمام آخرین رمان خود که به‌نام «در میان نقش‌ها» به فارسی ترجمه شده، با جیب‌های پر از سنگ به رودخانه‌ «اوز» در «رادمال» رفت و خود را غرق کرد. «سفر به بیرون»، «شب و روز»، «اتاق جیکوب»، «خانم دالووی»، «به‌سوی فانوس دریایی»، «اورلاندو»، «امواج»، «فلاش» و «سال‌ها» از رمان‌های این نویسنده هستند.

 

همچنین حامد کنی، مدیر انتشارات روزبهان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به باز نشر کتاب‌های نادر ابراهیمی گفت: سه کتاب نادر ابراهیمی یعنی چاپ بیست‌وچهارم «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، چاپ دهم «آتش بدون دود» و چاپ هشتم «غزل‌داستان‌ها» در نشر روزبهان زیر چاپ است.

او در ادامه با اشاره به چاپ آثار ابراهیمی در فرم‌های مختلف گفت: قرار است کتاب‌های ابراهیمی در فرم‌های مختلف منتشر شود. مثلا عاشقانه‌ها در یک کتاب در بیاید. در این کتاب «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، «چهل‌نامه کوتاه به همسرم» و «یک عاشقانه آرام» خواهد آمد. همچنین قرار است این کتاب‌ها در قطع جیبی هم منتشر شوند. این ناشر ادامه داد: داستان‌های کوتاه نادر ابراهیمی هم در یک مجموعه و نمایشنامه‌ها در یک مجموعه خواهد آمد و کتاب‌های ایشان از 22 جلد در شش کتاب حجیم‌تر چاپ می‌شود.

 

 

ساکنان تهران برای تهیه رمان جدید ویرجینا وولف، آثار موجود زنده یاد نادر ابراهیمی و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =