بارندگی شدید که از روزگذشته در مناطق مختلف مازندران بویژه غرب استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد موجب جاری شدن سیل، آبگرفتگی واحدهای مسکونی و تجاری و اختلال در تردد خودروها شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ به دلیل طغیانی شدن برخی از رودخانه ها از جمله ماشلک و گنداب رود، سطح وسیعی از مناطق مختلف شهرهای نوشهر و چالوس را آب همراه با گل و لای در برگرفته و به انسداد برخی راه های ارتباطی انجامیده است.

همچنین ایرنا از شهرهای نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر گزارش داد وضعیت بویژه در شهرهای نوشهر و چالوس به گونه ای است که عبور و مرورخودروها به دلیل آبگرفتگی معابرعمومی با مشکل رو به رو شده است.

هم اکنون بسیاری از خیابان های نوشهر از جمله خیابان فردوسی شمالی، بابا طاهر، محوراصلی نوشهر و چالوس، مناطق شهری بهجت آباد، هلستان، کشکسرا و اشکاردشت دچار آبگرفتگی شدید است و سرعت و حجم آب به حدی است که موجب زیرآب رفتن و جا به جایی برخی از خودروها درمعابراین شهرها شده است.

 

وضعبت نگران کننده است

فرماندار نوشهر درباره شرایط این شهر به ایرنا گفت: به دلیل جاری شدن سیل، سطح وسیعی از مناطق شهری بهجت آباد، شریعت آباد، روستای کشکسرا و بخشی از مناطق کورکورسر درمحاصره آب قرار گرفته و وضعیت نگران کننده است.

محمدعلی قمی افزود: باوجود این که نیروهای امداد رسانی از ساعات اولیه وقوع سیل یعنی ازساعت 3 بامداد امروز در محل حادثه حضورپیدا کرده اند اما خدمات رسانی به سیلزدگان دراین مناطق با دشواری صورت می گیرد. هرچند مدیریت ستاد بحران درشهرستان از نخستین ساعات وقوع سیل فعال شده است اما همکاری مسوولان استانی برای کاهش میزان خسارت وارده ناشی از این حادثه غیرمترقبه بسیار ضروری است.

او همچنین به فارس گفت: در پی وقوع سیل در نوشهر مدارس این شهرستان امروز تعطیل است. در پی بارندگی از دیشب حجم بالای آب از ساعت دو بامداد موجب بروز سیل در نوشهر شد. با تشکیل ستاد بحران در نوشهر کار امدادرسانی به مناطق آسیب دیده در حال انجام است و به همین منظور مدارس این شهرستان امروز تعطیل شد. به دلیل نشت گاز در برخی از نقاط شهر نیز، گاز قطع شد تا از احتمال بروز انفجار جلوگیری شود.

قمی‌اویلی وضعیت بهجت‌آباد را نگران‌کننده و بحرانی عنوان کرد و گفت: به دلیل تخریب پل امکان دسترسی به برخی از خانه‌ها وجود ندارد.

علی امانی-شهردار نوشهر- نیز از آماده باش نیروهای شهرداری در کنار دیگر امدادگران خبر داد و به فارس گفت: با توجه به بروز سیل تمام نیروهای امدادی شهرداری از ساعات اولیه در نقاط مختلف شهر نسبت به امدادرسانی به مردم آماده بودند. کار هدایت آب‌های سطحی به سمت دریا در حال انجام است.

 

اهالی چالوس به ارتفاعات پناه ببرند
سید قدیر رضایی، فرماندار چالوس هم دراین باره به فارس گفت: با جاری شدن سیل در شهرستان چالوس، وضعیت شهر و روستاهای بخش مرکزی بحرانی است. منطقه اشکار دشت، پالوج ده، کمربندی داخل شهر و روستاهای بخش مرکزی اعم از تازه آباد، مهدی آباد و گیل کلا شاهد آب‌گرفتگی شدید و مسدود شدن خیابان‌ها هستیم.

وی ادامه داد: از ساعت یک بامداد با فراخوانی مسئولان شهرستان و بسیج کردن نیروها شرایط را بحرانی اعلام کرده و با تمام توان در صحنه حضور پیدا کردیم. اطلاع‌رسانی به موقع به اهالی مناطق آب گرفته برای پناه بردن به نقاط امن از اولویت‌های ستاد بحران شهرستان چالوس بود.
او گفت: از مسئولان استانی درخواست کمک شده تا نسبت به اعزام تجهیزات لازم و نیروی انسانی ماهر به این شهرستان اقدام کنند.

فرماندار چالوس گفت وضعیت اسفناک و نگران‌کننده است و اگر وضعیت بارندگی با این شدت ادامه داشته باشد خسارت‌های زیادی به اماکن عمومی و منازل مردم وارد می‌شود. تعدادی زیادی کامیون در لودر در مناطق آب‌گرفته شهر چالوس مستقر شدند تا در صورت نیاز به جابجایی مردم اقدام کنند. مردم در حال حاضر به مناطق بالادست و پشت بام منازل خود پناه بردند.

فرماندار چالوس از استقرار تیم‌های امدادی در مناطق آب‌گرفته و سیل‌گیر این شهرستان خبر داد و گفت: وضعیت به شدتی بحرانی است که مانع امدادرسانی به موقع شده است.

رضایی گفت: نیروهای امدادی و بهداشت و درمان به صورت چند اکیپ به مناطق سیل زده اعزام شدند تا در صورت نیاز به ارایه خدمات لازم بپردازند. اداره برق، اداره آب و اداره گاز به صورت آماده باش کامل قرار دارند تا مانع هرگونه قطعی آب، برق و گاز شوند.

 

امدادرسانی دشوار به روستاها
علی‌اکبر نوروزی- رئیس هلال احمر شهرستان چالوس- مسدود شدن خیابان‌ها ناشی از آب‌گرفتگی را یکی از علت‌های عدم امداد رسانی مناسب به روستاها دانست و به فارس گفت: جابه‌جایی خانوارهایی که در معرض خطر هستند به جای امن در دستور کار و اولویت امدادرسانی قرار دارد. بیش از هر چیز نیاز به خودروهای سنگین و تجهیزاتی مانند لودر و بیل میکانیکی در شهرستان احساس می‌شود.
نوروزی گفت تمام نیروهای امدادی هلال احمر از ساعت یک بامداد در ستاد بحران شهرستان چالوس مستقر و به صورت تیمی در مناطق مختلف به امدادرسانی می‌پردازند. با کاهش بارندگی خدمات‌رسانی به خانوارهای آسیب‌دیده راحت‌تر انجام می‌شود.

 
محور کندوان بازگشایی شد
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرد، محور کندوان ( چالوس - کرج) در استان مازندران که به علت آبگرفتگی شدید و وقوع سیل مسدود شده بود ساعت 6:30 بامداد امروز (دوشنبه) بازگشایی شد.
پلیس راهور از رانندگانی که قصد تردد در محور یادشده یا سایر محورهای مواصلاتی کشور را دارند خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به توصیه های ایمنی مامورین پلیس توجه کنند.

براساس این گزارش، مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت جوی و ترافیکی راه های کشور و یا امدادرسانی احتمالی به هموطنان است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زرتشت IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    658 2
    تلويزيون به اصطلاح ملي ما انقدر كه سيل و طوفان در آمريكا رو پوشش خبري ميده(بعد از هفته ها)بهتر نيست گزارش سيل شمال و زلزله ورزقان رو پوشش بده و بدبختي و زجر مردم مملكت خودمون رو به مسئولين نشون بده؟؟ مال و جان مردم خودمون ارزش نداره؟
    • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      462 3
      مگه برای تلویزیون مهمه که توی ایران چه اتفاقی افتاده. مهم اینه که بدونیم توی دهکدهای آمریکا چه خبره و ...
    • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      104 1
      دهکده رو خوب اومدی
    • شهاب IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      74 6
      دایی جون سیلی در کار نیست آقایون شهرسازیشون غلطه که یک مشت بارون میاد راه در رو نداره میوفته تو جاده و خونه مردم وگرنه من که ساکن سلمانشهر (متل قو ) هستم که بین چالوس و عباس اباده خبری از این چیز ها نیست با اینکه داره حسابی بارون میاد جا این حرفا بگین شهرسازیشون و درست کنن
    • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      60 2
      جالبه تا حالا یک منفی هم نگرفته تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
    • بدون نام EU ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      138 2
      حالا جالبه تلویزویون به اصطلاح ملی ما از وضعیت رسیدگی و خدمات دولت آمریکا در قبال طوفان سندی ایرادم میگیره میگه مدیریت ضعیفه و اونوقت تو ایران با یه بارون فرماندار خیلی شیک میگه به ارتفاعات پناه ببرین
    • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      55 1
      اقاجان از انجا مطلب و فیلم فراوان به دست برادران می رسد اما از اینجا نه تقصیر ضرغامی نیست
  • مطلع IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    295 2
    فعلا كه هم آب قطع شده وهم گاز
    • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      37 41
      بخاطر اجاره های گزافی که از مسافران می گرفتین که انشائ الله نباشه
  • میثم IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    اینقدر درختا رو قطع می کنن و ویلا می سازن تا با یه بارون سیل میاد ادامه بدین از ماست که بر ماست دولت چرا کمک کنه وظیفه خود مردم!!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      116 2
      همین ویلاها را چه کسانی می سازد کمی تامل و جستجو کنی به مطلب می رسی
    • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      56 0
      برادر عزيز قطع درختان جنگلي وبهره برداري غير علمي وسودجويانه با مجوز دولت و توسط از ما بهتران صورت ميگرد مردم فقط خسارت ميبنند .....
  • طبری ر یکا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    246 4
    حالا تا می تونید درخت قطع کنید و ساختمان بسازید .
  • رضا IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    55 0
    من اهل نوشهر هستم.به خدا قسم مي خورم همون لطمه اي كه از سيل چند سال پيش نوشهر خورديم دقيقا از همون جا واز همون نقطه الان خورديم.تنيجه اينكه هيچ حركتي از اون موقع تا الان صورت نگرفته
  • محسن IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    73 0
    یادمه دفه پیش که توی بهشهر سیل اومده بود و چند نفر فوت شده بودند اخبار شبکه یک که حتی افتادن درخت روی اتومبیل یه شهروند انگلیسی رو نشون داده بود و از اون نتیجه گرفته بود که شهرداری لندن به اوضاع مردم رسیدگی نمیکنه !!در خبر پایانی خود و قبل از خداحافظی با لحنی آهسته و کوتاه گفت که سیل در مازندران جان چند نفر را گرفت و خداحافظ!!!!!
  • حااااااااامد IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    36 0
    خدا كنه اين دفعه تلفات جاني نديم
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    47 2
    تا هوا خوب باشد شمال برای همه مردم ایران است ولی وقتی سیل بیاید نیروها و مردم شمالی باید خودشان مشکل را حل کنند! حالا بماند که مسافران چه برسر محیط زیست این مناطق می آورند و چقدر زباله هایشان را در جنگل و سواحل رها میکنند.
  • مهناز IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    89 1
    بابا جان هرکی دوست دارید این درختارو قطع نکنید جون مردم که بازیچه نیست؟
  • مهدی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    30 2
    سلام من مهدی هستم ساکن شهرستان چالوس خیابان فرهنگ .در چندین سال گذشته این چندمین بار هستش که منازل مردم در این شهرستان دچار اب گرفتگی میشه .منزل ما همجوار رودخانه فرهنگ و اشکاردشت می باشد.به نظرم دلیل اصلی این اب گرفتگی عدم لایروبی به موقع همین رودخانه میباشد.سرچشمه این رودخانه از محوطه کاخ اغاز شده و و پس از طی مسیر خیابان کوروش و فرهنگ و اشکاردشت و پالوجده به هتل کوروش رسیده و پس از طی مسیر بهجت اباد هلستان از زیر باد فرودگاه نوشهر عبور کرده و به دریامیریزد .از مسولین خواهشمندم قبل از شروع فصل بارندگی نسبت به لایروبی این رودخانه اقدامات لازم رو انجام بدهند تا همشهریان عزیزم به چنین وضع دردناکی مواجه نشوند .با تشکر
    • caspian IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      5 1
      آقا مهدی رود که لای روبی نمیشه داداش.مگه اگو هست!!!!!!!!!! بستر اصلی رود خراب شه چرخه طبیعت بهم میخوره!!! میخوای شن و ماسه رود بردارن وبلا بسازن آره جان برار درخت هارو قطع نکنید
  • علي US ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    69 0
    مردم سالهاس با اين مشكلات دست و پنجه نرم ميكنن و مسئولان فقط بيانيه ميدن يا هلال احمر و امداد و ... بسيج ميكنن. بابا جان يك بار هم كه شده بودجه كلان مملكت را براي فاضلاب شهري شمال كشور اختصاص بدين. به خدا راه دوري نميره. البته نرود ميخ آهنين در سنگ.
  • نوید EU ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    93 0
    همه زیر ساخت های شهری اینجا خرابه ! با کوچیکترین بارونآب جوب میاد تو خیابون .خیابونم که نگو اندازه استخر گوده ! اصلا چیزی نگیم بهتره .چی درسته که اینا درست باشه !
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    24 1
    ثــــــــــــــــــــــــــروت ملی و گنجینه نایاب و ارزشمند ما را از بین برده اند و فکر می کردند حق دارند به انچه متعلق به همه مردم ایران است اینطور تجاوز کنند و حالا که خاک دچار فرسایش شده و جنگل های نایاب و اصیل و بکر ملی ما از بین رفته و در این سیل های بنیان کن به قهقرا می رود و مردم نا سپاس و ان مولتی میلیارد های که جنگل را نابود کردند تا قصر بسازند را با خود برده ان ها ماتم گرفته اند و اگر واقعا فکر و دانش حاکم بود و عقل نظر میداد و حسابرسی وجود اشت اینطور فاجعه به وجود نمی امد و برای یک بارندگی معمولی سیل به راه نمی افتاد و حیف که اکثر مردم هیچ وقت حق استفاده از موهبت های خدادادی کشور خود را ندارند و یک عده ادم از همه جا بیخبر حق همه را خورده اند و به جنگل هم رحم نکردند و حیف از..!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    76 0
    خبر فوری : یک فروند گربه در آمریکا کشته شد
  • بدون نام MY ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    44 0
    خدا رو شکر طوفان سندی نبود و گر نه خدائی ناکرده بزرگترین فاجعه انسانی قرن 21 رو هم مال خودمون میکردیم
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    39 0
    تو آمریکا که سیل و طوفان میاد تا 3 روز تبتر اول اخبار!!! چرا اتفاقات داخلی اعلام نمیشه و اگرم بشه خیلی کوتاه و گذراست ؟
  • بدون نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    48 0
    آدم نظرها رو که می‌خونه فقط به این نتیجه می‌رسه: ما ناراضی هستیم از همه چیز.
  • ناشناس IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    25 0
    چالوس یه نقطه فراموش شده تو این استان و کشوره... زیاد خودمونو ناراحت نکنیم اگه اخبار شهر زیبامون (نه در قسمت شهری,که الان بازمانده ای از خرابه های اثار گذشته شده)حتی در مورد بلایای طبیعی البته الان(سیل و...) غیرطبیعی پخش نمیشه!!!! حتی سیل هم مسئولین رو به فکر نمی اندازه که باید یه کاری برای شهری که بیشترین تعداد توریست و مسافر و کمترین امکانات رو تو کشور داره (مثلا وسط شهر، حتی یه پیاده رو نداره و .................) بکنن شما رو به خدا قسم به داد چالوس برسید صواب داره....!!!!
  • آرش IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    35 0
    جمعيت هلال احمر ايران براي كمك به طوفان و سيل زدگان امريكا اعلام آمادگي كامل كرد!!!يكي نيست به اينا بگه چيه دلتون واسه ديدن امريكا تنگ شده دنبال بهانه ميگردين برين اونطرف در ضمن شما اگه خيلي كارتون درسته ببينيم چند روزه به داد هموطناي خودمون ميرسين البته اين سيل مقابل طوفان امريكا مثل مورچه برابر فيله
  • حمید EU ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    33 0
    تمام جنگلها و منابع طبیعی رو نابود کردن و بعد انتضار دارن سیل نیاد!!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    30 0
    چند نفر به درستی اشاره کرده اند، یکی از مشکلات کلیدی و اصلی کم شدن شدید پوشش گیاهی و جنگلهای در شهرهای شمال است. متاسفانه با پیش روی شهرها به داخل کوهستان و از بین رفتن جنگلها باید منتظر اتفاقات بدتری هم بود.
  • کامران IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    46 0
    بعد از ارام شدن اوضاع هم شهر دار از بخشدار تشکر میکنه استاندار از فرماندار فرماندار از روسای ادارات که چی بموقع بداد مردم رسیدین امااگر هر جای دیگه دنیا بود همه رو عزل میکردند اما در کشور گل و بلبل ما
  • بدون نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    48 0
    روزي كه درختان را قطع ميكرديد و جنگل ها را نابود ميكرديد براي حرص و طمع خودتان فكر اين روزها را نميكرديد؟
  • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    5 0
    چندتا مشکل همیشه هست: 1-قطع حجم گسترده ای از درختان 2-مجوز ساخت ویلا ( برای خواص)در مناطق مستعد سیلاب و از بین بردن پوشش گیاهی آن مناطق 3-بی فکری و بی برنامگی مسئولان در شهرسازی و فراهم آوردن امکانات 4-عدم اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه ها به دلیل دخالت دادن سیاست در تمام کارها
  • بدون نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    7 0
    تلویزیون دراخبار همش ایراد به ناتوانی آمریکا درطوفانی که باعث تخریب چند شهر وابر شهری مثل نیویرک شده میگرفته ولی راجع به سیل مازندران وزلزله آذربایجان زیرسبیلی وسطحی میگذرد درصورتیکه شدت عظیم واقع آمریکا قابل مقایسه باایران نیست درصورتیکه آنها سریتر از اینجا رسیدگی کردن رسانه ملی باید درنشر آخبار انصاف داشته باشد امیدوارم خبرآنلاین این نظر را درج کند ورسالت خودرانشان دهد
  • alen IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    6 0
    یا یه بارون همچین فاجعه ای بوجود اومده. اگه طوفان سندی بود که ........
  • ناشناس IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    5 0
    میگم هلال احمر از امریکا اومدی وقت کردی یسری هم به ما بزن .
  • علي IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    3 0
    برنامه ريزي صحيح مسئولين جهت برخورد با اين گونه حوادث ونيز ساختار مناسب شهري ميتواند خسارات را كاهش دهد البته مسئوليين با سواد و با تدبير.
  • صبا IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    4 0
    با سلام خمت هم همه هم وطنان عزیز متاسفانه شهردار نوشهر نمونه شناخته شد اما به چه دلیلی را نمی دانیم. تنها کاری که من از این شهردار دیدم نصب قدم به قدم تابلو برای مسافران که مسیر نوشهر به چالوس و بخشها و خیابانهای اطرافش را مشخص کند تو را بخدا یکی بهش بگه درسته قبل از شما تابلویی در کار نبوده و باید از مردم سوال می کردی. اما تا این حد هزینه و نصب تابلو را در هیچ جایی من ندیدیم. بعضی از جاها که واقعا نیاز به پل عابر پیاده و سرعت گیر داره و جان خیلی از عزیزان از دست رفته کاری نمی کنه نمونه اش روبروی بیمه دانا یا بعد از پل ماشلک که نه یک سرعت گیر داره و نه پل و از همه طرف ماشین با سرعت زیاد و عابر در حال رفت و آمد هستند .آب گرفتگی نوشهر نتیجه بی توجهی مسولین و عدم مدیریت درست می باشد. تشکر
  • بدون نام AE ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    3 0
    نام جاده چالوس را چرا تغییر می دهید؟؟؟؟؟؟!!!!! جاده کندوان ( چالوس - کرج) دیگر چه صیغه ایست؟؟؟؟؟؟؟
  • سعیده. A1 ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    ما میخواستیم پنجشنبه بیایم چالوس و نمک آبرود. یعنی نیایم؟ امیدوارم کسی خسارت جانی نخوره.