وزیر علوم باز هم به تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها تاکید کرد. این بار البته به نقل از خانواده دانشجویان.

به گزارش خبرآنلاین؛ کامران دانشجو در سومین گردهمایی روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزشی و تحقیقاتی در سال 91، با اشاره به جداسازی کلاس‌های دختران و پسران دانشجو، گفت: ما دین خود را از مراجع دینی می‌گیریم و 15 نفر از علمای دینی در این زمینه فتوا داده‌اند که اختلاف زن و مرد جایز نیست که ما نیز باید بتوانیم به این سمت حرکت کنیم.

وزیر علوم با اشاره به یک مطالعه میدانی و نظرسنجی صورت گرفته از والدین داوطلبان آزمون سراسری سال 90، گفت: این مطالعه میدانی دارای 720 نفر جامعه آماری است که 54 درصد از آنها مادران و مابقی را پدران این داوطلبان تشکیل می‌دادند و 526 نفر از آنها فرزندانشان دختر و 194 نفر نیز فرزندشان پسر بوده است. همچنین 95 درصد والدین شهری و مابقی روستایی بودند. در ضمن شغل 17.6 درصد فرهنگی، 15.6 درصد اداری، شش درصد نظامی، 3.9 درصد کشاورز و 18.8 درصد آزاد بود.

دانشجو گفت: در این مطالعه میدانی سوالی مبنی بر ضرورت ساماندهی محیط‌های جداگانه برای دختران و پسران مطرح شد که در این راستا 82.5 درصد از والدین تشخیص دادند که این موضوع ضرورت دارد. همچنین 80 درصد والدین معتقد بودند پیشرفت تحصیلی فرزندشان در محیط‌های جداگانه کمک خواهد کرد و 76.4 درصد نیز معتقد بودند که محیط‌های جداگانه، مشارکت دانشجویان را در مباحث کلاسی افزایش می‌دهد.

او همچنین درباره مشکلات ارزی دانشجویان خارج از کشور  گفت: در کشور به دلیل تحریم‌ها با مشکلات ارزی مواجه هستیم. نمی‌توان گفت که دانشجویان نباید این بار را تحمل کنند؟

وزیر علوم بازگشت دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه های داخل را یکی از راه های کم شد ن مشکلات ارزی دانست: طی دو سال گذشته اعلام کرده‌ایم که تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی و کاردانی که در دیگر کشورها تحصیل می‌کنند در دانشگاه‌های همطراز داخل تحصیل کنند. ادامه تحصیل دانشجویان خارج از کشور در دانشگاه‌های داخل بخشی از مشکلات ارزی را برطرف می‌کند.

او گفت: با توجه به راه‌اندازی واحدهای بین‌الملل و پردیس‌های دانشگاهی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند نیز می‌توانند در واحدهای همطراز داخل پذیرش شوند. در مجموع به دنبال رفع مشکلات دانشجویان خارج از کشور هستیم.

این درحالی است که مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم چندی پیش در گفتگو با خبرآنلاین یکی از دلایل تحصیل جوانان ایرانی در مقاطع کارشناسی و کاردانی دانشگاه های خارج از کشور را، جذاب نبودن رشته های عرضه شده در دانشگاه های داخل اعلام کرد. (اینجا را بخوانید و اینجا را بشنوید)

 

بخش هایی از سخنان وزیر علوم در این گردهمایی را به نقل از ایسنا و فارس بخوانید؛

- با توجه به افزایش وزن آزمون کتبی دکترا و هم‌سطح شدن وزن آزمون کتبی با وزن مصاحبه این آزمون برنامه داریم بر این اساس آزمون کتبی دکترا تخصصی‌تر شود. طبق تصمیم‌گیری‌های انجام شده وزن آزمون کتبی دکترا برابر مصاحبه این آزمون شده است و این تصمیم‌گیری بر اساس صحبت با داوطلبان و اساتید بوده است.

- برخی از دانشگاه‌ها در مصاحبه داوطلبان آزمون دکترا سلیقه‌ای عمل می‌کردند، با افزایش وزن آزمون کتبی آزمون دکترا این دانشگاه‌ها نمی‌توانند به صورت سلیقه‌ای برای پذیرش دانشجو عمل کنند.

- هیات ممیزی‌های دانشگاه‌ها باید ممیزی کنند نه اعمال سلیقه و نباید به هیچ عنوان مسائل سیاسی را در ممیزی دخالت دهند.

- پذیرش دانشجو با اخذ شهریه حتما باید از طریق آزمون نیمه متمرکز صورت گیرد و هر کس خارج از آزمون اقدام کند، مدرک آن اعتبار ندارد.

- در حال حاضر هیچ مشکلی برای تجهیزات دانشگاه‌ها نداریم و زیرساخت‌های سخت‌افزاری دانشگاه‌های کشور قابل رقابت با بهترین دانشگاه‌های دنیا مانند فرانسه، ژاپن و انگلیس است.

- اساتید دانشگاه‌های کشور اگر در مقایسه با اساتید دیگر دانشگاه‌های دنیا چیزی بیشتر نداشته باشند از اساتید دانشگاه‌های خارجی کمتر نیستند.

- در زمینه انتقال دانشجویان ایرانی و خارج از کشور،  توانایی انتقال و جایابی دانشجویان کاردانی و کارشناسی به داخل کشور وجود دارد، اما در بحث تحصیلات تکمیلی تلاش لازم را انجام خواهیم داد.

- هزینه تحصیل یک دانشجوی دکتری در خارج از کشور 400 تا 500 میلیون تومان است. این در حالیست که هزینه تحصیل یک دانشجوی دکتری در داخل 50 تا 70 میلیون تومان است؛ درواقع یک چهارم هزینه دکتری خارج از کشور است.

- ورود زودرس به بحث انتخابات مصلحت نیست، اما دانشگاه‌ها باید در جهت فراهم کردن شرایطی برای حضور حداکثری مردم تلاش کنند و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند. در بحث انتخابات باید هوشیاری لازم وجود داشته باشد تا دشمن از این موضوع سوءاستفاده نکند و در این راستا یکی از موثرترین اقدامات، ارتباط موثر دانشگاه با دانشجو است. در دانشگاه‌ها از گفتمان رادیکال خودداری شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • life IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    259 5
    تفکیک جنسیتی در دانشگاه انجام داره میشه . اما آیا مشکلات جامعه ما دانشگاست ؟ اگه مشکلات ما از دانشگاه که محل تحصیله شروع بشه که وای به حال ما.
    • Kamyar IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      من موافق تفكيك جنسيتي هستم.. اين كار بايد چند سال پيش اجرا ميشد . تا دلت ميخواد منفي بده ولي مهم اينه كه اين كار بايد انجام بشه .
    • بدون نام MY ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      کامیار، تو نمی تونی جلوی خودتو بگیری چرا باید زن ها از تحصیل محروم شوند؟!
  • بدون نام DE ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    281 6
    دو مطلب مهم اینجا باید مد نظر گرفته شود اول اینکه این آمار گیری بر چه اساسی و چگونه از خانواده های دانشجویان گرفته شده و نکته مهم تر اینکه دانشجویان معمولا هجده سال را کامل دارند یعنی به لحاظ حقوقی و قانونی نیاز به ولی و قیم برای اظهار نظر در نوع تحصیلشان ندارند، پس به قاعده می بایست این آمارگیری از دانشجو میشد.
    • بدون نام US ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      167 2
      یه مطلب مهمی که باید در نظر گرفته بشه اینه که کدوم آمار گیری؟
  • میم IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    یعنی اگه پسرو دختر جدا بشن مشکلات کشورمون حل میشه!!!؟؟؟ در ضمن وقتی آمار گیری میکنن جامعه ونمونه باید از افراد متخصص که اساتید دانشگاه هم جزوشون هست نظرسنجی بشه چون اونا دانشگاه هستن و بیشتر با محیط آشنایی دارن.
  • امیر IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    من هم خواهرم دانشجو و هم نامزدم, به شخصه دوست دارم دانشگاه تفکیک جنسیتی بشه :(
    • بدون نام US ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      3 1
      من دوست ندارم بشه.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    یعنی مشکل جامعه ما الان تفکیک جنسیتی دانشگاهاست آقای وزیر؟
  • بدون نام US ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    176 8
    فارغ از نتیجه، مرحبا با این جامعه آماری!
    • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      119 3
      یعنی داشته باشت تو رو خدا! جامعه ما 70 میلیون نفر جمعیت نمونه آماری متشکل از 720 نفر!!!! که کاملا هم میتونه دست چین شده باشه
  • بدون نام MY ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    126 4
    یعنی مشکل ارزی با 380 میلیون دلاری که دانشجویان از جیب خودشون خرج می کنند برطرف می شه؟! حالا اون بندگان خدایی که در ایران زندگی می کنند ندونند فکر می کنند دولت داره به دانشجویان هزینه تحصیلی و ارز می ده! درضمن من الان دانشگاه 120 جهان هستم، بیام ایران کدام دانشگاه می خواهید من رو بفرستید؟ چند تا از واحد هام رو می خواهید قبول کنید؟ می گن که باید تقریبا برابر دانشجوی خارجی پول پرداخت کنید!
  • بدون نام MY ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    205 4
    "در حال حاضر هیچ مشکلی برای تجهیزات دانشگاه‌ها نداریم و زیرساخت‌های سخت‌افزاری دانشگاه‌های کشور قابل رقابت با بهترین دانشگاه‌های دنیا مانند فرانسه، ژاپن و انگلیس است." دانشگاه های ایران در حد دانشگاه های درجه 12 مالزی هم امکانات ندارند. لطف کنید برید در گوگل و جستجوی کنید.
    • بدون نام US ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      82 9
      آقای وزیر لطفا به اظهارات رئیس کمیسیون بهداشت مجلس مراجعه فرمائید ( در باره در شرف تعطیل بودن دانشگاههای علوم پزشکی). شما از چه کسانی دفاع میکنید ؟
    • بدون نام US ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      90 2
      اصلا احتیاجی به سرچ نیست اظهارات دکتر شهریاری نماینده مجلس را در باره دانشگاههای علوم پزشکی (که تازه یک سروگردن از دانشگاهای غیر پزشکی بالاترن ) را بخونن.
    • رستم IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      59 1
      دانشگاه های علوم پزشکی خودشون هم منبع درآمدی دارن و بازم آه و ناله میکنن وای به حال دانشگاه های غیرپزشکی.
  • بدون نام MY ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    99 26
    "هزینه تحصیل یک دانشجوی دکتری در خارج از کشور 400 تا 500 میلیون تومان است. این در حالیست که هزینه تحصیل یک دانشجوی دکتری در داخل 50 تا 70 میلیون تومان است؛ درواقع یک چهارم هزینه دکتری خارج از کشور است." هزینه دکترا در مالزی برای کل دوره 12 میلیون تومان (تازه با وضعیت کنونی)
  • مریم IN ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    144 5
    آقای وزیر!شما که دائم در حال نسخه پیچیدن برای دانشجویان مقاطع مختلف اعم از دختر و پسر هستید لطف بفرمایید و بگویید وقتی ظرفیت پذیرش برخی رشته های دانشگاهی در کشور ما زیر 50 نفر است بچه های ما به چه امیدی باید در ایران بمانند؟اینکه شاید معجزه ای شود و یکی از آن 50 نفر باشند؟یا اینکه توصیه میفرمایید رشته ای را که آرزوی ادامه تحصیل در آن را دارند با رشته ای دیگر و از سر اجبار عوض کنند(همین کاری که 90 درصد دانشجویان کشورمان انجام میدهند).ممنون از راهنماییهای شما ولی ما ترجیح میدهیم فرزندمان با دلار 3000 تومانی -هرچند که با سختی فراهم شود-در رشته مورد علاقه اش و در یک دانشگاه با رنکینگ بالاتر از دانشگاههای ایران درس بخواند!!!
  • ایرانی EU ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    173 7
    100 درصد خانواده ها هم با پرداخت شهریه مخالفن.چرا شهریه ها رو مجانی نمیکنید.ضمنا دانشجو که حداقل 18 سال سن داره خودش یک انسان بالغ حساب میشه .راستی شما مگه نظرسنجی یا رفراندوم گذاشتی که از طرف مردم نظر میدی؟
  • ali IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    103 3
    شاید ایشان راست می گوید و من در فرانسه و انگلستان درس خوانده ام و خودم خبر نداشتم ! "..... زیرساخت‌های سخت‌افزاری دانشگاه‌های کشور قابل رقابت با بهترین دانشگاه‌های دنیا مانند فرانسه، ژاپن و انگلیس است"
  • مسعود IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    به این دلیل دانشجویان این مشکلات رو تحمل نمیکنند - چون میبینند آقازاده ها و خواص و... با ارز 1226 چقدر ماشین لوکس وارد کردندو چقدر سود به جیب زدند اونوقت یه دانشجو با هزار بدبختی نمیتونه حتی به اندازه نیاز روزانه اش ارز دریافت کنه!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    121 2
    طبق همین نظر سنجی نرخ بیکاری 38 درصد هست
  • هادی IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    استاد ترم پیش تعریف میکرد که اوایل انقلاب قبل اینکخه دانشگاه ها تعطیل بشه تو بعضی ازدانشگاه ها تفکیک جنسیتی کرده بودن ویه پرده وسط کلاس کشیده بودن که دانشجوها روازهم جدا میکرد این خبر به امام می رسه و امام با اون مخالفت میکنن من به شخصه مخالف دانشگاه های تک جنسیتی نیستم ولی به نظر م بهتر ه دانشگاه های تک جنسیتی ساخته بشن تا اینکه دانشگاههای موجود رو تفکیک جنسیتی بکنن
  • بدون نام IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    145 9
    مگه مدرسه است که خانواده ها موافق باشن یا نباشن
  • بدون نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    151 4
    خود دانشجوها به سن قانونی نرسیده بودن که رفتین از خونواده هاشون سوال کردین؟ اصلا به خونواده چه ربطی داره؟
  • بدون نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    127 1
    اگه خبر انلاین این کامنت را درج کند متذکر می شوم : 1 - مشکل عمده دانشگاههای کشور تبدیل شدن آنها به مدرسه است 2- ضعف عمده در دانشگاه ها نبود فضای علمی ( به جز یکی دو مورد دانشگاه ) 3- فاجعه اصلی در خصوص دانشگاهها عدم ارایی آنها است 4- دلیل اصلی عدم ارایی عدم شایسته سالاری در مدیریت علمی کشور است جناب وزیر کاش با آموزش عالی کشور عوامانه رفتار نکنید تفکیک جنسیتی در دانشگاه اگه دانشگاه ، دانشگاه باشد جایی ندارد
  • بدون نام IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    چرا پورشه سواران نباید تحمل کنند ؟
  • بهراد GB ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    99 2
    چه جوری 50 تا 70 میلیون یک چهارم 400 تا 500 میلیون هست.....؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    99 1
    چرا دانشگاهها تحمل نمیکنند و 10% شهریه ها و واحدای درسی رو زیاد کردن
  • حمید IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    97 2
    آقای وزیر شما چگونه مشکلات تحریمها را تحمل می کنید؟
  • نگار IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    119 1
    1 سوال ... چرا باید خانواده ها موافق باشند ؟؟ مگر ما بچه دبستانی هستیم ؟؟؟ برای یک جوانی که بین 19 تا 30 سالش هست باید خانواده نظر بدهند یا با همفکری خانواده خودش راهش را انتخاب کند ( وتشخیص دهد خوب را از بد ) ، چرا نظر خود دانشجوها پرسیده نمیشود ؟ خودشان صلاحیت ندارند ؟
  • بدون نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    84 2
    جامعه آماری 720 نفر!!!
  • بدون نام US ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    106 1
    میشه یبگی جامعه آماری شما کیا بودن؟
  • بدون نام IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    97 2
    کاش سطح افزایش علمی دانشگاه ها اندازه ی تفکیک جنسیت مهم بود....
  • بدون نام IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    95 22
    ما تحمل کنیم که با ارز 1226 تومان مازراتی وارد کنند
  • مرتضی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    74 4
    جامعه اماری 712 نفر :دی
  • بی نام IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    رفتی از خانواده یه پسر یا دختر بالایه 18 پرسیدی که دوست دارن که دانشگاه فرزند شون چه جور باشه!!؟ چرا از خودشون نپرسیدی؟ سن شون پایین بوده؟ این بود دلیل حذف اون همه رشته دانشگاهی واسه دخترا؟
  • بدون نام IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    83 3
    یه سؤال پیش میاد که در مورد تفکیک جنسیتی دانشگاهها که مستقیما با خود دانشجوها سروکار داره، آیا نباید از خود دانشجوها نظرسنجی میشد؟
  • آفتاب IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    73 22
    از نظر علمی این نظرسنجی(البته اگه واقعیت داشته باشه) قابل قبول نیست زیرا 720 نفر نمونه بسیار ناچیزی برای 75 میلیون نفر جمعیت است و گذشته از آن در نظرسنجی باید توازن جامعه آماری ا ز حیث پراکندگی جغرافیایی و ... رعایت بشه که گویا نشده است. کلاس های جدا از هم یعنی ایجاد مانع بر سر راه اجتماعی شدن جوانان که می تواند نتایج بسیار زیان باری داشته باشد.
  • محمد IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    64 25
    تفكيك جنسيتي بايد از طريق فرهنگ صورت بگيره نه قانون. وقتي تونستيد رشد ذهن يك نوجوان به جوان رو طوري اصلاح كنيد كه با مسئله جنس مخالف منطقي برخورد كنه اونوقت تفكيك جنسيتي كرديد نه اينكه بيايد ديوار بكشيد بين دو جنسيت.
  • پیمان CA ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    54 23
    دوستی که می گی نامزدت و خواهرت دانشجو هستند و بهتره دانشگاه تفکیک جنسیتی شود، اینطوری صورت مسئله پاک می شود، مشکل حل نمی شود. بهتر است به جای این کارها کار فرهنگی انجام شود. چرا باید جامعه ما سرشار از چشم ناپاک باشد؟ چرا ما مردها اینقدر هیزی می کنیم؟ این یک درد بزرگه. این باید حل شه. من 3 ساله برای ادامه تحصیل از ایران خارج شدم. شرمنده می شم وقتی برخورد دختر ها و پسرها رو تو دانشگاههای اینجا می بینم. من کمک استاد هستم و گروههای دانشجویی تو یه درس رو می بینم که مثلاً توشون 5تا پسر هستند و یک دختر. برخوردهاشون با هم خیلی برام جالبه. بدون هیزی، بدون فکر منحرف، با احترام. ما به طور کلی برای جنس مونث احترام کمی قایل هستیم و این باید حل شه. مگه اتوبوس تفکیک جنسی شد مشکلات حل شد؟
  • حمید EU ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    46 17
    واقعآ جالبه که نظر اکثر کسانی که در نظر سنجی این سایت شرکت کردند مخالف تفکیک جنسیتی هستند و تنها با این عمل باعث افزایش هزینه ها و ایجاد فاصله بین زن ومرد میشویم و درنهایت با جامعه سرخورده و بیش ار حد کنجکاو در مورد جنس مخالف روبه رو خواهیم شد که تنها را درمان این نوع کنجکاوی همون مشکلاتی که امروز در سنین زیر 18 سال و در بین دانش آموزان دختر و پسر مشاهده میشه و گواه این حرف هم هر کسی تنها با مراجعه کردن به جلوی درب یکی ار مدارس دخترانه در هنگام اتمام ساعت مدرسه میتونه ببینه که چه تعداد پسر های کنجکاو در اطراف مدارس دخترانه در حال پرسه زدن هستند و آیا اگر دختران وپسران از مقطع ابتدایی در یک کلاس با هم بودند این همه کنجکاوی و عدم توجه مناسب به یادگیری وجود داشت؟
  • اکبر IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    106 2
    با دلار 7 تومن خود شما آقای دانشجو رفتی خارج درس خوندی تو دانشگاه های مختلط نوبت ما که شده میگی تفکیک کنید ، خارج نرید دلار نمیدیدم !!!!!!!!!
  • امیر A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    5 95
    تفکیک جنسیتی واقعا طرح خوبیه و به تمرکز دانشجویان بر مسائل درسی کمک می کنه
  • بدون نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    48 2
    یکی از استادها تعریف میکرد در آن زمانی که دیوار کشیده بودند بین کلاس منی که جلوی کلاس هر دو گروه را میدیدم واقعا جای تاسف داشت چون حواس هیچ کدام به درس نبود همه دنبال منفذی یا سوراخی میگشتند ببینند اونطرف چه خبره و بعد از مدتی هم دیوارها جمع شد. لطفا از تجارب اساتید همان زمانها استفاده کنید.
  • سعید MY ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    33 20
    هزینه تحصیل دوره دکترا در خارج از کشور بستگی به کشور مقصد دارد و به هر حال ۵۰۰ میلیون تومان نیست
  • بدون نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    50 2
    این آمار یعنی اینکه حدود 30 درصد والدین دانشجویان بیکارند !!!!!!!!! مشکل ما واقعا کجاست ؟
  • بدون نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    7 47
    آقاي وزير علوم محترم شما اين آمار و ارقام رو از كجا آورديد؟!!!!!!!! من خودم با اين طرح موافقم. چون در زمان كارداني و كارشناسي در دانشگاههاي بودم كه فقط پسرا بودن و نتيجه خوبش رو حس كردم. اما من ميخوام بدونم كه چه كسي و چطوري اومد از خانواده من كه 4 تا دانشجو داشته نظرسنجي كرده؟!!!!!!!!!!!
  • بدون نام CN ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    39 13
    آیا شرایط تحریم فقط برای دانشجوهاست یا برای دوستان وارد کننده پورشه با دلار دولتی هم هست. آیا تو شرایط تحریم شما فکر می کنید فقط تحریم ، تحریم اقتصادی است و هیچ تاثیری روی سطح علمی آکادمیک کشور نداشته.
  • پوریا IN ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    197 4
    آقای وزیر محترم کسانی که میرن اروپا و امریکا برای دکتری با هزینه 400-500 میلیون(فرض کنیم اینقدر گران باشد) احتیاجی به دلار دولتی ندارد و تکلیفش هم معلوم است.اما امثال مثل بنده که برای دکتری به هند اومدیم (ارزون ترین کشوری که میشه مدرک گرفت) و با دلار 1200 تومانی محاسبه کردیم حالا چه گناهی کردیم که باید هزینه زندگیمون 2برابر بشه.در ضمن کل هزینه دکتری رشته های فنی که گرون ترین ترین رشته است برای 3 سال 6000 دلاره یعنی سالی 2000 دلار.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    188 5
    از جامعه آماری 720 نفری هیچ گاه نمی توان نتیجه گرفت که75میلیون نفر همچین نظری دارنند
  • molaei IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    92 4
    اقای وزیر شما در مورد تفکیک جنسیتی از خانواده های دانشجوها نظرخواستین!!!!! یعنی جواب دانشجو مهم نیست؟! .... خیلی جالبه میگویید دانشجوهای بورسیه برگردانید به دانشگاهای همطراز داخل کشور....کسی نیست بپرسه اگه ما دانشگاه همطراز داریم چرا دانشجو بورس میکنیم ؟!!! ضمنا اقای وزیر کسی منکر صرفه جویی و تحمل مشکلات در زمان تحریم نیست اما ارز به صورت کلان به مواردی کاملا غیر ضروری تعلق میگیره که مشکل ما اینه...