داستان جذاب این کتاب، روایت نویسنده جوان و گمنامی است که همه زندگی خود را وقف مبارزه با پول می کند و می کوشد بدون اعتنا به این "حقیقت محض" روزگار بگذراند.

 به گزارش خبرآنلاین، کتاب «همه جا پای پول در میان است» نوشته  جورج اورول با ترجمه رضا فاطمی از سوی انتشارات مجید روانه بازار نشر شده است. کتاب؛ روایت نویسنده با ذوق و قریحه اما گمنامی است که در جامعه ای سرمایه دار چون لندن زندگی می کند. او همه زندگی خود را وقف مبارزه با پول می کند و می کوشد بدون اعتنا به این "حقیقت محض" روزگار بگذراند.

مبارزه بی امان «گوردون کامستاک» با پول اما تنها سبب می شود که همه آن استعداد خدادادی درگیر این نبرد نابرابر گردد و در نهایت نیز این پول است که پیروز این ماجراست.

این داستان نیز مانند دیگر آثار انتقادی «اورول» حرفهایی برای گفتن دارد و بسیار به حال و هوای روزگار امروز ما شبیه است. در رمان همه جا پای پول در میان است، قهرمان داستان با خدای پول وارد جنگی تمام عیار می‌شود و تا انتهای این جنگ پیش می رود، در واقع معتقد است پول بجای خدمت به انسان و کمک به رسیدن او به آرامش، عکس آن را عمل می‌کند، یعنی انسان برای رسیدن به پول دست به هر کاری می‌زند تا به پول برسد و خود را برده و اسیر پول میکند و خود را به خدای پول می‌فروشد. گیاه آسپیدیسترا که بارها در این کتاب از آن یاد شده، گیاهی است از خانواده لیلیاسه (سوسنیها) که برگهای کشیده و بلند شبیه ذرت دارد. آسپیدیسترا نمادی است از احترام به پول و زندگی طبقه متوسط قرن بیستم انگلستان که فقط دو راه فرار از آن وجود دارد: پولدار بودن یا امتناع از پولدار شدن. گوردون (قهرمان داستان) راه دوم را انتخاب می کند و با همه جنبه های زندگی مادی وارد جنگ میشود. او حتی از شغل پول سازش استعفا می‌دهد و در یک کتابفروشی مشغول به کار می‌شود و تصمیم میگیرد جنگ مخفی را علیه خدای پول اعلام کند و آن را هدف خاص خود قرار دهد و در راه رسیدن به هدف با مشکلات فراوانی روبرو می‌شود.
 

بر اساس این گزارش، این ناشر همچنین کتاب دیگری از جورج اورول را با عنوان «زنده باد کاتالونیا» را با ترجمه دکتر مهدی افشار به تازگی روانه بازار نشر کرده است.
 

ناشر در شرح کتاب آورده است: «داوطلبانی (از جمله خود اورول) از کشورهای مختلف جهان و بالاخص اروپا وارد اسپانیا شدند تا به نفع جمهوری خواهان با فرانکو بجنگند. گروههای سیاسی به جان یکدیگر افتاده اند و مردم بیچاره از بیم شلیک های بی هدف جرات گام نهادن به خارج از خانه شان را ندارند. مزارع ویران و روستاییان درمانده، همانهایی که به امید تقسیم اراضی بوده اند، انگشت حسرت به دندان می‌گزند؛ ملتی که آن آب باریکه اش را نیز از دست رفته می‌بیند. اورول از زشتی ها، تلخی ها و درشت خویی های جنگ می گوید و سرانجام از سرکوب آزادی خواهان و کسانی که همسو با نگرشهای دولت به اصطلاح کمونیستی جمهوری خواه نیستند و سرانجام مقایسه یی دارد خواندنی بین اسپانیای در حال جنگ، فرانسه در روزگار مارشال پتن و انگلستان آرام گرفته در ساحل آرامش. در آخر همه کسانی که به امید برابری و یکسان شدن غنی و فقیر با فرانکو وارد جنگ شده بودند شاهد بازیهای سیاسی شدند و همه آن امیدها را واهی دیدند. توصیه می شود حتما این رمان جذاب و اثربخش را بخوانید و بعد از خواندن به دوستانتان هم پیشنهاد خواندنش را بدهید.»
 

 

ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =