درحالی که پزشکی قانون، کبودی های روی بدن ستار بهشتی را عامل مرگ او ندانسته است، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید بازداشتگاه رباط کریم مشکل خاصی ندارد.

احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی به مهر گفت: بر اساس آزمایشات انجام شده روی جسد ستار بهشتی هیچگونه آثار خفگی و سم در بدن وی پیدا نشد و از نظر ما این فرد بر اثر مرگ طبیعی جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: البته ممکن است این فرد بر اثر استرس های وارد شده جان خود را از دست داده باشد چرا که قبل از مرگ نیز قرص قلب مصرف کرده است.این دسته از متهمان وقتی قرار است مورد بازجویی قرار بگیرند دچار استرس می شوند که این استرس هورمون هایی را در بدن ترشح می کند که باعث آریتمی قلب می شود.

رئیس پزشکی قانونی در مورد کبودی های روی بدن این فرد گفت: ممکن است کبودی هایی روی بدن او بر اثر ضرب و شتم باشد اما این کبودی ها نمی توانند عامل مرگ باشند.

وی در پایان گفت: نتیجه قطعی آزمایشات در مورد علت اصلی مرگ طی روزهای آینده اعلام می شود اما از نظر ما این فرد به مرگ طبیعی مرده است. در آزمایش های سم شناسی نیز مورد مشکوکی پیدا نشده است. البته منتظر جواب چند آزمایش دیگر هستیم تا به جمع بندی نهایی برسیم.

همچنین محمدرضا قدیرزاده مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی در مورد آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی (وبلاگ‌نویس) به ایسنا گفت: در مورد فوت «ستاربهشتی» تاکنون در معاینات کالبدشکافی و بررسی‌های آزمایشات سم‌شناسی و آسیب‌شناسی، موضوع غیرطبیعی یافت نشده است.

او درباره روند طولانی مدت رسیدگی به این پرونده، گفت: آزمایشات گوناگونی روی این فرد انجام گرفته و نمی‌توان پس از تشریح بافت‌ها را از طریق میکروسکوپ کنترل کرد و باید اعمال پزشکی خاصی برای بررسی نمونه‌ها صورت گیرد اما در مورد پرونده مرگ «ستاربهشتی» با رایزنی‌های انجام شده رسیدگی به این مسئله در اسرع وقت انجام گرفت.

 

بازداشتگاه رباط کریم مشکلی ندارد

همچنین مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که از سوی این کمیسیون مأمور پیگیری پرونده فوت ستار بهشتی شده، به فارس گفت: ستار بهشتی در رباط کریم بازداشت شده و بعد برای بازجویی به تهران منتقل شده است. از آنجایی که برخی بحث‌ها در مورد بازجویی ستار بهشتی در بازداشتگاه تهران عنوان شده بود، بنده بازدیدی از این بازداشتگاه داشتم که در این بازدید چیز غیر طبیعی وجود نداشت.

دواتگری گفت:‌ بازداشتگاهی که ستار بهشتی در آن بازداشت شده مشکلی نداشته و مانند سایر بازداشتگاه ها ‌بوده است. بنده در حال ادامه تحقیقات در خصوص مرگ ستار بهشتی هستم و با تکمیل شدن اطلاعات آن را به اطلاع عموم خواهم رساند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =