+ A - دوشنبه 6 آذر 1391 - 14:14:00 چاپ
امتیاز به مطلب 191 نفر

جدیدترین رتبه های دانشگاه های ایران؛ دانشگاه تهران اول ایران، 170 جهان/ امیرکبیر 23 ایران، 1874 جهان

جامعه > آموزش - وزارت علوم اعلام کرده است دانشجویان خارج از کشور می توانند به دانشگاه های همتراز داخلی بیایند و ادامه تحصیل دهند. اما دانشگاه های ایران چه رتبه ای دارند؟

به گزارش خبرآنلاین؛ رتبه علمی دانشگاه های ایران، در چند سال گذشته یکی از چالش های علمی است که دانشجویان معمولا با ان سر و کار داشته اند. زمانی اعلام شد دانشگاه های ایران رتبه زیر هزار هم ندارند، بعد هم رتبه های دیگری اعلام شد که مثلا دانشگاه تهران زیر 500 است.

اما اکنون رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس عملکرد آکادمیک URAP نشان می دهد دانشگاه تهران رتبه 170 دنیا را دارد. خبرگزاری مهر در گزارشی از این رتبه بندی نوشته است: لابراتوار تحقیقاتی رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس عملکرد آکادمیک (University Ranking by Academic performance) از سال 2009 بیش از 2000 دانشگاه برتر در سراسر جهان را بر اساس معیارهای کمی و کیفی رتبه بندی کرده است.

دانشگاه هاروارد از آمریکا، دانشگاه تورنتو از کانادا، دانشگاه استنفورد از آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا برکلی از آمریکا، دانشگاه میشیگان از آمریکا، دانشگاه آکسفورد از انگلستان، دانشگاه واشنگتن در سیاتل از آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس، دانشگاه توکیو از ژاپن، 10 دانشگاه برتر دنیا هستند.

 

در جدول زیر رتبه علمی دانشگاه های ایران در جهان را می بینید؛

رتبه کشوری در URAP
رتبه جهانی در URAP
نام دانشگاه
1
170
دانشگاه تهران
2
226
دانشگاه آزاد اسلامی
3
427
دانشگاه علوم پزشکی تهران
4
498
دانشگاه صنعتی شریف
5
516
دانشگاه تربیت مدرس
6
676
دانشگاه شیراز
7
700
دانشگاه صنعتی اصفهان
8
834
دانشگاه شهید بهشتی
9
911
دانشگاه علم و صنعت ایران
10
937
دانشگاه تبریز
11
1003
دانشگاه فردوسی مشهد
12
1135
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
13
1157
دانشگاه اصفهان
14
1180
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
15
1191
دانشگاه رازی
 16
1192
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی
 17
1200
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
 18
1251
دانشگاه بوعلی سینا همدان
 19
1295
دانشگاه شهید باهنر کرمان
 20
1363
دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی
 21
1391
دانشگاه مازندران
 22
1521
دانشگاه علوم پزشکی ایران (سابق)
 23
1874
دانشگاه صنعتی امیرکبیر

4747

کلید واژه ها: آموزش عالی - وزارت علوم -
نظرات 224
  • حسین دوشنبه 6 آذر 1391 - 14:35:48
    364 169 پاسخ به این نظر
    اعتبار و صحت این رنکینگ مشخصه!!!! دانشگاه آزاد دوم ایران شریف چهارم پلی تکنیک بیست و سوم بعد از دانشگاه رازی و مازنداران و . . . شاید سالها تمام جامعه علمی ایران در مورد بهترینها در اشتباه بودیم حالا این آکادمی ما را متوجه اشتباهمان کرده. ولی قبول کردنش خیلی حرفه. آخه دانشگاه آزاد بالای این همه دانشگاه معتبر. بقیه رو میشه یه جورایی تحمل کرد اما این یکی رو... سالها خودمونو برای رفتن به دانشگاه های خوب مثل شریف و تهران و پلی تکنیک چقدر اذیت کردیم از اول میرفتیم دانشگاه آزاد حالشو میبردیم.
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:32:39
      184 51
      برادر مجم.عه دانشگاه های ازاد یعنی 200تا دانشگاه ازاد با هم مجموعا شدن دانشگاه ازاد!!!! معیار فقط علمی نیست هردانشگاه باید برای دانشجویان رفاه حداقلی ایجاد کنه تو دانشگاه امیرکبیر یه ازمایشگاه ساده برای ارشدیا نیست توش کار کنن فضای سبز که نداره مابقی هم که خودتون میدونین معلومه رنکش میاد پایین الان خواجه نصیر...واقعا از رازی کمتره؟ولی خیلی چیزا نمره نداره!@
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:51:03
      87 45
      ایران هیچگاه توانایی داشتن دانشگاه با رنکینگ زیر هزار را تا صد سال آینده نخواهد داشت. رنکینگ دانشگاه هیچ ربطی به سطح علمی دانشجویان و اساتید نداشته و بطور مستقیم نشان دهنده سیاستهای پژوهشی و آموزشی کشور و دانشگاه مربوطه می باشد. با توجه با اینکه اکثر کشورهای دنیا در توافقنامه های دوبلین و واشنگتن قرار داشته و هیچ دانشگاهی از ایران در این رتبه بندی قرار ندارد نشاندهنده سطح دانشگاههای ایران است. بعنوان مثال در رشته پزشکی و رشته های مهندسی که معمولا دانشجویان خوب در آن در حال تحصیل هستند در صورت تمایل برای عزیمت به خارج از کشور و شروع کار (نه تحصیل) مجبور به ....
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:56:08
      42 42
      تازه اصلا دانشگاه علم و فرهنگ را هم نگفته اند.
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:58:48
      27 14
      ... گزراندن امتحلنی هستند که برای دانشگاههای توافقنامه های دوبلین و واشنگتن الرامی نیست. ثانیا تمامی افراد آکادمیک می دانند که معتبر ترین رنکینگ دانشگاههای دنیا رنکینگ شانگهای می باشد که مورد قبول اکثر قریب به اتفاق کشورها است. بنده بعنوان یک خواننده از شما تقاضامندم نسبت به اینگونه اطلاع رسانی ها حساس بوده و هر مطلبی که خلاف واقع است را منعکس ننمایید.
    • نعیم دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:04:30
      46 13
      در ارزیابی دانشگاهها ، معیارهای بسیاری وجود دارد. از جمله تنوع رشته ، سرانه فضای آموزشی ، تعداد دانشجو ، تعداد استاد و ... مطمئناً امتیاز دانشگاه ازاد در این موارد بیشتر از هر دانشگاهی است. بنابر این نمی توان صرفاً به دلیل کیفیت مطالب علمی ارائه شده و خروجی دانشگاه رنکینگ را زیر سئوال برد.
    • علی حاتمی زاده دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:21:15
      87 339
      من خودم دانشجوی سال آخر مکانیک امیرکبیر هستم و چند نکته رو می خواستم بهتون بگم. اول اینکه امسال طبق آمار رسمی وزارت علوم دانشگاه امیرکبیر با 1359 مقاله مقام اول تولید علم در کشور را کسب کرده است که تو همین رده بندی دانشگاه شریف با1294 مقاله دوم است و خبری از دانشگاه آزاد نیست!! پس اگر معیار درست حسابی برای یه همچین رده بندی وجود داشت امیرکبیر 23 نمی شد!!! یه آقایی هم اومده کامنت گذاشته دانشگاه امیرکبیر یه آزمایشگاه هم نداره!!! شما یه روز بیا دانشگاه امیرکبیر ساختمان ابوریحان طبقه 3- تا بهت آزمایشگاه و کارگاه هایی رو نشون بدم که تو خاورمیانه نظیرش نیست!! اگه قرار به امکانات بود که دانشجویان دانشگاه آزاد مجبور نبودن برای انجام پروژه هاشون به دانشگاه های دیگه برن!!
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:45:04
      8 15
      اینم دلیل http://www.khabaronline.ir/detail/259930/society/education
    • ذکریا دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:51:58
      21 28
      در رتبه بندی باید به تعداد دانشجوی دانشگاها و تعداد دانشکده ها و ... توجه کرد که از این لحاظ تربیت مدرس بهترینه ولی دانشگاه آزاد چون تعداد دانشجوی بیشتری داره و در نتیجه تعداد مقالات بالا میره پس دانشگاه آزاد لز این لحاظ از همه پایین تر میره و به قعر جدول سقوط میکنه.
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:52:56
      71 22
      علی آقا از شما که یک فرد تحصیل کرده هستید بعیده: لطفا سایت scopus رو چک بفرمایید: بر طبق اطلاعات این سایت در ایران رنکینگ دانشگاهها با توجه به تعداد مقالات بترتیب ذیل می باشد: 1- دانشگاه آزاد 28790 2- دانشگاه تهران 21975 3-دانشگاه علوم پزشکی تهران 16224 من خودم دانشجوی دانشگاه آزاد نبودم ولی همین تعصبات بی جا به رشته و دانشگاه رو که توی مملکت می بینم دلیل عقب ماندگی ایران رو می فهمم.
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:18:30
      38 20
      جناب حاتمی زاده شما به ازاد قزوین برو ! اونوقت معنی ازمایشگاه رو متوجه میشی من الان خواجه هستم کلی ازمایشگاه داره ولی شما معنی ازمایشگاه رو هنوز متوجه نشدی میتونی از یکی از دوستات که رفتن بپرسی و متوجه شی ضمنا امیرکبیر در بعضی رشته ها ازمایشگاه داره...وگرنه این همه مقاله از کجاش بود؟ ولی یک قانون داره بررسی میکنه برای تمام رشته ها و نسبت امکانات ازمایشگاه شما تو تنش (مکانیک)عالیه ولی مابقی چی؟همین شده ملاک شما؟!!
    • محمد دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:29:35
      20 14
      جناب حاتمي زاده من اصلاً نفهميدن كه قراره اين كامنت شما رو شخصي از دانشگاهتون ببينه و باهاش حال كنه و ... . اميدوارم بقيه هم مثل من نفهميده باشن. شما بشينيد وجه مشترك 5 دانشگاه اول ليست رو نگاه كنيد و بعد متوجه ميشيد معيار چي بوه.
    • دوشنبه 6 آذر 1391 - 19:31:26
      25 8
      تو کامنت هایی که دوستان گذاشتن همچین دانشگاه، دانشگاه کردن انگار چه خبره. دیروز بعد از مراسم عزاداری فرصتی بود تا با دوستان قدیمی دور هم جمع باشیم . از هشت نفری که بودیم شش نفرمون لیسانسه مجرد، بدون پارتی و بیکاربودیم (4 نفر لیسانس حقوق بودن،یه دونه لیسانس مدیریت و خودمم لیسانس مکانیک دارم ) و دونفرمون هم دیپلمه، متاهل و هر دو دارای شغل آزاد بودند (یکیشون لوله کش بود ویکیشون برق کش ساختمون). اینجور که از حرفاشون میشد فهمید بالای سه میلیون درماه در آمدشون بود یعنی بیشتر از حقوق یه عضو هیئت علمی.
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 20:55:44
      59 19
      لطفا حسادت رو بذارید کنار. فقط دانشگاه آزاد اون هم واحد علی آباد کتول
    • lpl سه شنبه 7 آذر 1391 - 01:11:44
      14 10
      عزیزم دانشگاه آزاد با مجموعه اون همه واحد از نظری کمی و نسبت کیفی کمی بالا میره
    • یه دانشگاه آزادی چهارشنبه 8 آذر 1391 - 00:58:19
      55 8
      سلام به همه ی دوستان دوستانی که همگی هجمه ای رو علیه دانشگاه آزاد به پا کردن . دوستان خوبم من تا مقطع قبلی تحصیل یکی از شما دانشگاه سراسری ها بودم با این تفاوت که هیچ گاه سعی نکردم به قامت دانشجویان دانشگاه ازادی به دیده ی توهین نگاه کنم و این امر به اون دلیلی بود که در هر سه دانشگاه سراسری ، آزاد و پیام نور تدریس داشتم و دارم و مقایسه می کنم تلاش هر سه این سه طیف دانشجوهارو تلاش اینها رو . بی انصاف نباشیم دانشجویان آزاد تنها به دنبال خوش گذرانی نیستند . چرا ما ایرانی ها عادت کرده ایم به اینکه " خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو " کمی اندیشه کردن و بعد انتخاب اینکه تمسخر کنیم یا نه اوضاع جامعه رو بهبود می ده شک نکنید
    • زينب یکشنبه 10 دی 1391 - 18:20:47
      14 24
      خدا رو شكر همين امروز تلويزيون شبكه 4 داشت ميگفت رتبه بندي URAP اصلا اعتبار نداره و نبايد بهش استناد كرد حالا اينجا اومده اينو گذاشته دانشگاه ايران كه بسته شد اون وقت به چيش رتبه دادن اينا؟ برن جمع كنن بابا
    • زهرا سه شنبه 27 فروردین 1392 - 16:20:07
      7 7
      از نظر علمی دانشگاههای ایران جایگاه خیلی بهتری دارند اینا به زمین فوتبال دانشگاه هم نمره می دن چه برسه به آزمایشگاه!
    • فرزانه شنبه 12 مرداد 1392 - 13:19:18
      5 11
      من با اولین نظر یعنی نظر حسین موافقم . آخه کی باور می کنه شریف چهارم باشه؟؟؟؟؟؟
    • میترا جمعه 25 بهمن 1392 - 11:51:36
      8 7
      من خودم رتبه 8 و 9 و 14 کشور در ازمون سراسری کارشناسی ارشد 92 بودم و در 7 گرایش هم رتبه 20 تا 30 کشور بودم. این رتبه ها مربوط به ازمون علمی من بودند. ولی در مصاحبه به من گفتند که اگر رتبه 1 هم باشی ولی در مصاحبه شفاهی قبول نشی مردود هستی....!!!!!!!!! و همینطور هم شد... خوب اینم از دانشگاه تهرانتون...!!! البته بماند که من لیسانسم از دانشگاه ازاد بود... دانشگاه تهران منو با رتبه 8 و 9 و ... قبول نکرد و من الان در دانشگاه ازاد ارشد میخونم و خیلی هم راضیم.... پس انقدر به سطح علمی دانشگاه سراسری و نخبه هاتون افتخار نکنید... چون نخبه های دانشگاه ازاد بیشترن و بچه های دانشگاه ازادی واقعا زحمتکشن...و خدا رو شکر حق دانشجو رو به این صراحت نمیخورن....!!!!!!!!!!
  • هومن دوشنبه 6 آذر 1391 - 14:42:56
    125 66 پاسخ به این نظر
    به رنکینگی که دانشگاه آزاد دوم ایران شده و دانشگاه امیرکبیر 23 !!!! هیچ اعتنایی نمیشه کرد !!!! نکته جالب تو سایت خود این موسسه در بخش بهترین دانشگاه های مهندسی جهان تو 20 دانشگاه اول 5 تا از آمریکاست !!!!! که همه می دونن کاملا غلط و نادرست و در همه موسسه های معتبر جهان از 20 دانشگاه اول جهان 18 تاش مربوط به آمریکاست ....
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:19:05
      44 37
      خب مشخصه که دانشگاه آزاد دوم بشه در اصل باید اول می شد با این همه تعدد دانشگاه در سراسر کشور اینکه دوم شده نشان میده که از همه این دانشگاههای تا رتبه 23 پایینتره ملاک ارزیابی کیفی برای این رنکینگ تعداد مقالات علمی و پژوهشی منتشر شده در مجلات معتبر و سایر پایگاههای علمی دنیاست لذا دانشگاه آزاد با این همه دانشجو کار چندان بزرگی انجام نداده و می بایست بطور مطلق اول می شد بنابراین همون رنکینگ خودمون رو عشق است
    • محمد دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:36:05
      34 57
      من با نظر هومن موافقمخودم دانشجوی دکتری فردوسی مشهد هستم و تقریبا همه میدونند که از 20 دانشگاه اول 18تا آمریکایی هستند ضمن اینکه اصلا دانشگاه آزاد در حد این رتبه نیست ضمن اینکه رنکینگ دانشگاه های جهان از سوی موسسات مختلف انجام میشه و تفاوتهای زیادی هم با هم داره احتمالا این بهترین رنکینگ برای ایرانی هاست که ارائه شده است.
  • عابد دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:01:30
    80 66 پاسخ به این نظر
    ما این حرفا حالیمون نیس!زنده باد پیام نور...
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:01:49
    104 47 پاسخ به این نظر
    همین که پلی تکنیک 23 شده!!!!!!!!! اعتبار رو نشون میده صنعتی شریف هم که پایین تر از دانشگاه آزاد شده!!!! البته منظورم بی احترامی به جامعه علمی دانشگاه آزاد نیست ولی انصافا شریف و امیرکبیر بهتر از دانشگاه آزاد هستن.
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:03:27
      88 33
      من نمی دونم چرا تو این مملکت به دانشگاه آزاد توهین میشه من خودم ارشد شیراز قبول شدم ولی به خاطر مشکلات خانوادگی الان تو تهران جنوب ارشد می خونم فقط می خواستم بگم اینقدر به دانشگاه آزاد توهین نکنید خیلی از دانشجو هاش با هزار زحمت پول درمیارن تا درس بخونن
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:23:20
      49 16
      كي توهين كرد عزيز؟ من خودم آزاد خوندم. دوستان فقط نظرشونو گفتن.
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:24:43
      38 21
      انصافا همین طوره و به دانشجویان دانشگاه آزاد با این همه مشکلات، هیچ کس نباید بی احترامی کنه، منظورم فقط این بود که شریف بهتر از دانشگاه آزاد هستش و همین.
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:30:24
      28 12
      چيش بهتره... بهتر بود البته بيست سال پيش نه الان.... ضمناً در شأن افراد تحصيلکرده توهين و افترا نيست بلکه بهترست اولاً به دور از مسائل احساسي با دليل و مدرک صحبت کنيم نه با باورهامون...ثانياً به همه دانشجوها و دانشگاهيان احترام بگذاريم .
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:21:47
      36 30
      اولا دانشگاه آزاد خيلي بهتر از بقيه دانشگاه هاست چه به لحاظ توليد علم و چه به لحاظ سرانه آموزشي(همين چند وقت پيش اعلام شد دانشگاه آزاد بيشترين توليد علم را در ميان دانشگاه هاي ايراني در جهان داشته)حالا شما حسودي کنين.ثانيا اينها هم مربوط به زمان جاسبي است،آقاي دانشجو به نام خودش تموم نکنه
    • بی نام پنجشنبه 11 مهر 1392 - 21:57:04
      7 0
      به نظر من حسودی رو کنار بزار و مدال دانشگاه تو بنداز گردنت و دنبال کار بگرد.
    • بی نام چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 23:51:47
      3 1
      این چهرفیه. نکته مهم تو اموزش یاد گیریه ازاد و سراسری. نداره بابا بی خیال
    • بی نام چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 23:56:31
      14 0
      مهم سواد که امروزه خریدار نداره
  • علي دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:01:49
    31 19 پاسخ به این نظر
    خيلي هم خوبه- چه با حال مثلا رفيق من كه در يكي از كشورهاي اروپائي بورس همون كشور شده و حتي ريالي از ايران با خودش خارج نكرده و همه هزينه زندگيش رو هم با كار در يك موسسه تحقيقاتي تامين مي كنه ميتونه بره دانشگاه آزاد شهريه هم بده- خدائيش علوم و تحقيقاتش هم كه با دارقوز آبادش فرقي نداره- همشون درجه يك و عالين
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:02:41
    46 92 پاسخ به این نظر
    منظور از دانشگاه آزاد قطعا واحد فنی تهران جنوب بوده.
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:24:50
      15 47
      ایول این شد یه سخن نیکو
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:42:52
      32 21
      در میان واحدهای فنی،بدون شک واحد تهران جنوب با داشتن بهترین امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی،رفاهی،فضای کلاس ها،داشتن اینترنت رایگان داخل دانشکده و ...بهترین دانشگاه آزاد هست.هرکس یکبار رفته باشه متوجه میشه.ازنظر سطح امتحانات هم واقعا سختگیری شدیدی وجود داره.بخدا دانشگاه آزاد تهران جنوب از خیلی دانشگاه های سراسری درجه1 بالاتره.
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:54:47
      62 21
      خدمتی که دانشگاه آزاد به مردم کرده واقعا ستودنی است. هرشهری که دانشگاه آزاد واحد احداث کرده،شهر رونقی دوباره گرفته.شهر شده!!! بچه های دانشگاه آزاد همه پولدار و مرفه نیستن،خیلی ها مثل من در دوران تحصیل برای هزینه شهریه کار کردیم حرفه یادگرفیتم تا تونستیم فارغ التحصیل بشیم. خیلی از بچه های شریف و امیرکبیر آچار بدست گرفتن رو بلد نیستن.میترسن دستای لطیفشون روغنی بشه.من خودم مهندسی مکانیک از تهران جنوب دارم.افتخار میکنم.چون واقعا شرایط سختی داشتم و بفکر چاره بودم.کلی چیز یادگرفتم.الان میتونم روی پای خودم وایستم! انقدر به دانشگاه آزاد نا عادلانه نگاه نکنیم!!!
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:07:11
    40 25 پاسخ به این نظر
    مرجع این رده بندی معلوم نیست.شریف دانشگاه جامع نیست وفقط فنی است. آن را باید با دانشکده فنی تهران، امیرکبیر ویا صنعتی اصهان وامثال ان مقایسه کرد. رتبه دوم دانشگاه آزاد هم از اون حرفاست.
    • آرش شنبه 26 اسفند 1391 - 19:13:46
      4 13
      ببین دوست عزیز دانشگاه صنعتی اصفهان بدون شک از لحاظ منابع درسی و سخت گیری،یکی از سخت گیر ترین دانشگاههای خاورمیانه و سخت گیر ترین دانشگاه ایران می باشد و لیسانس بچه های صنعتی بهترین کیفیت در بین دیگر دانشجویان دانشگاههای ایران را دارا می باشند.
  • امین دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:11:33
    27 8 پاسخ به این نظر
    تا حدود زیادی از فعالیت های آکادمیک و علمی و پزوهشی دانشگاه های داخلی اطلاع دارم، از بالا بودن رتبه دانگشاهی مثل رازی تعجبی نکردم. دانشگاه آزاد هم بخاطر این بالاس رتبش که کل مجموعه دانشگاه های آزاد سراسر کشور رو یک جا حساب کردن، معلومه میاد بالا رتبش.
  • محقق دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:12:33
    24 4 پاسخ به این نظر
    این ر ده بندی فقط و فقط بر اساس میزان انتشار مقالات علمی است و نه هیچ چیز دیگر. با مراجعه به سایت؛ این موضوع را متوجه خواهید شد. که البته این معیار ؛ ابدا نمیتواند معیار خوب یا بد بودن یک دانشگاه باشد وفقط میزان تلاش یک دانشگاه ، برای انتشار مقالات علمی در یک مقطع زمان خاص را مشخص می کند. با توجه به اینکه در بسیاری از دانشگاه ها اعضای آکادمیک عوض میشوند و یا خارج میشوند ؛ این دسته بندی هر سال متفاوت خواهد بود.
  • دانشجوی ارشد امیرکبیر دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:18:59
    58 37 پاسخ به این نظر
    وقتی علم و صنعت از امیرکبیر بالاتر باشه، دیگه نیازی نیست از صحت این رتبه بندی حرف زد. تهران، شریف، امیرکبیر تو مهندسی اولا با فاصله زیاد، خواجه نصیر، اصفهان بعد اونان، بعدشم علم و صنعت، تبریز، مشهد.
    • سام (امیرکبیری) دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:24:17
      29 20
      ایول پلی تکنیک زنده است
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:22:24
      29 13
      معلومه علم وصنعت خیلی اذیتت کرده
    • دانشجوی ارشد علم و صنعت دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:45:34
      24 22
      فعلاً که تو همه رنکینگها علم و صنعت سرور امیرکبیر بوده و هست لذا توصیه می کنم جنجال آفرینی نکرده و چون نزدیک امتحانات میانترمتان هست درستان را بخوانید تا نمره کم نیاورده و به رنکینگ دانشگاه معتبر امیر کبیر لطمه نزنید.
    • کاوه دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:11:58
      27 9
      چه بغضی داری تو نسبت به علم و صنعت؟! باشه بابا..امیرکبیر دانشگاه خوبیه..اصلا تاپ تن دانشگاه های دنیاس! الان دیگه برو سر درست!
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:49:20
      7 6
      وا... این رده بندیو بدی به خود دانشگاههای ایرانیم کپ می کنن!!!شاخ در می ارن از تعجب
    • مهران سه شنبه 15 مرداد 1392 - 15:15:21
      6 10
      فرض کنید من که شریف میخونم برم «آزاد» ! واقعا از من جوک نمیسازن؟
  • رضا دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:23:28
    67 46 پاسخ به این نظر
    این نظر بر اساس ارائه مقالات و تولید علم است.(حداقل پارتی بازی وجود ندارد) این نشان می ده کسائیکه دارن تو دانشگاه آزاد درس می خونن به خاطر اینکه دلشون به حال پولشون می سوزه بهتر می خونن، اما دانشگاه های دولتی با پول مالیات مردم محلی برای کسب درآمد خیلی ها و دادن پٌز عالی شده. با توجه به سهمیه های مختلف که حق و جای همین دانشجوهای فعلی دانشگاه آزاد را پر کردن مشخصه که نتیجه هم همین می شود. من به مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می گویم و برای برنامه ریزان دانشگاه هایی که در پائین این جدول هستند متاسف. دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:20:41
      25 13
      هيچ دانشگاهي در دنيا 200 شعبه نداره فقط آزاد ايران است اگر حرف شما قابل قبول باشد پس تمام دانشگاهاي ايران يك طرف و آزاد يك طرف بايد باشد. جالب اين جاست باز هم از تهران كمتره و حتي اول ايران هم نيست. جديدا با اس ام اس كلاس ها را پر ميكنند.
  • راوي دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:25:49
    19 6 پاسخ به این نظر
    اين كاملا اشتباس طي چندسال اخيرهيچوقت رتبه دانشگاه تهران زير800نبوده ودررنكينگ دانشگاه ازادبه تفكيگ واحد ميباشد
  • جلال دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:28:31
    50 15 پاسخ به این نظر
    معلومه الان بایدم سطح علمی دانشگاه آزاد بالاتر باشه البته واحدهایی مثل علوم تحقیقات.من خودم دانشجوی امیرکبیرم و تاحالا خودم به عینه و از زبون خود استاد شنیدم که میگه وقتی دانشگاه آزاد هم به موقع حقوق میده و هم مزایای بهتری داره معلومه اونجا بیشتر و از ته دل مایه میزاره.دیگه امسال پول هیات علمی ها رو هم میزارن آخر ترم میدن.چون میگن پول نداریییییییییییییم.دقت کرده باشین تو چند سال اخیر دانشگاه آزاد تو خود مسابقات رباتیک و ... که تو ایران برگزار میشه همیشه جز 3 دانشگاه اول و بیشتر اوقات حتی اول بوده
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:52:00
      16 23
      البته من نمیدونم استاد شما از کدام دانشگاه ازاد صحبت میکنه ولی حقوق مزایای دانشگاه ازاد بخصوص امکاناتی که برای اساتید در نظر میگیره در حد ضعیف هم ارزیابی نمیشه
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:07:01
      17 10
      دوستان خیلی حرص نخورید. این یک موسسۀ نو پا در خاور میانه است و اگر به سایت آن مراجعه کنید میبینید که مثلاً دانشگاه علوم پزشکی تهران را در رتبه بندی دانشگاههای مهندسی گنجانده در حالیکه بسیاری از دانشگاههای مهندسی در آن حضور ندارند خلاصه اینکه حالا مانده تا این موسسه اعتبار پیدا کند.
  • مدرس دردانشگاه فني وحرفه اي دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:29:21
    8 35 پاسخ به این نظر
    چرارتبه دانشگاه فني وحرفه اي رونمي گين دانشگاهي كه ازنظرفني حرف اول روتوكشورميزنه
  • علیرضا دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:30:26
    57 44 پاسخ به این نظر
    من دانشجوی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات هستم. کاری به درستی یا نادرستی این رتبه بندی ندارم اما بگم که اساتید دانشگاه ما برترین اساتید ایران هستند چون بهترین اساتید دانشگاه های دیگر را در یک جا جمع کرده اند که این گزینش حتی از برخی دانشگاه های سراسری نیز بهتر است. مثلا استاد تمام های دانشگاه تهران، شریف، امیر کبیر و علم و صنعت نیز در دانشگاه ما تدریس می کنند که این نشان دهنده کیفیت آموزشی دانشگاه ماست.
    • وحید دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:51:39
      61 57
      اره بخاطر همینه که نصف پایان نامه هاتن رو میدین بیرون براتون بنویسن
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:33:39
      29 20
      اینطوریا هم نیست که میگید خود من از پایان نامه لیسانسم تو تهران مرکز رشته کامپیوتر یه مقاله در یکی از بهترین کنفرانس های آمریکا که ضریب پذیرشش زیر 19 درصد بود چاپ کردم...
  • مدرس آموزشكده فني دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:31:05
    8 34 پاسخ به این نظر
    چرارتبه دانشگاه فني وحرفه اي رونمي گين دانشگاهي كه ازنظرفني وتربيت تكنيسين ماهرحرف اول روميزنه
  • غلی دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:38:47
    20 6 پاسخ به این نظر
    دوستانی که ناراحت شدند کمی دقت کنند در ابتدا می گوید این رتبه بندی بر اساس کمی وکیفی است .پس کمیت خیلی نقش دارد و نمره دانشگاه ازاد رامی تواند بالا تر از بسیاری از معتبرین جهان قرار دهد.اگر کمی همت کنند وچند هزار دانشجو اضافه کنند مقام اولی دور از دسترس نیست
  • امید دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:40:33
    30 13 پاسخ به این نظر
    ریلی فان! چند روزی بود که قسمت طنز آپدیت نمیشد و حالا ... :)
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:41:26
    21 9 پاسخ به این نظر
    البته امتیاز دانشگاه آزاد تو هر رنکینگی به علت تجمیع تعداد بالای واحدهاو تعداد بی نهایت زیاددانشجو و هییت علمی هست .مثلا تو احتساب تعداد مقالات هم همین اتفاق افتاده بود و دانشگاه آزاد رتبه اول رو آورده بود. اینجور باشه که رتبه های اول خیلی ضرر کردن نرفتن دانشگاه آزاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بهزاد دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:44:11
    21 19 پاسخ به این نظر
    منظور از دانشگاه آزاد قطعاً واحد تهران-علوم تحقیقات بوده یا اینکه همه واحدهای تهران را باهم حساب کرده مثلاً مرکز و جنوب و علوم تحقیقات و . . . را همه یک دانشگاه اما در چند شعبه حساب کرده . البته خداییش واحدهای دانشگاه آزاد تهران در بسیاری موارد عملکرد خوبی داشته اند البته ناگفته نمونه من فارغ التحصیل دانشگاهی غیر از آزادم.
  • علی دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:46:26
    30 17 پاسخ به این نظر
    البته دانشگاه آزاد خوب سرمایه گذاری کرده کیفیت خودشو بالا برده من خودم لیسانس تهران خوندم فوق آزاد قزوین اصلا قابل مقایسه نیستن از لحاظ کیفیت فضا وسایر موارد ازاد خیلی بهتر عمل کرده
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:53:31
      16 18
      فقط قزوین اینطوریه دوست عزیز
    • قزوینی سه شنبه 7 آذر 1391 - 10:51:15
      10 6
      فقط دانشگاه آزاد قزوین همه امکانات رو درو کرده وگرنه بقیه اینطور نیستند انصافاً مدیریت خوب و خلاقانه ای داشته است و زحمت زیادی هم برای خود و هم دانشگاه کشیده اند.
    • بینام پنجشنبه 25 مهر 1392 - 11:32:12
      4 2
      دانشگاه قزوین استاد بسیار عالی در زمینه کامپیوتر و it دارد که دکترای شریف است و نه تنها در ایران بلکه در جهان استاد سیستم عامل است.......دکتر حقیقت نمونه ای بی نظیر در جهان است....درود بر استادان خوب ما
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:55:04
    29 3 پاسخ به این نظر
    زشته که یه سری دانشجو میان پیام میذارن بدون مطالعه!!! دوستان معیار رده بندی این نیست که دانشگاه آزاد پول میگیره!!! معیار تعداد مقاله هایی است که مثلا تو ISI چاپ میشه یا مثلا دانشکده فنی تهران مرکز مجوز IEEE میگیره دانشگاه علم و صنعت و امیرکبیر از وقتی سهمیه گرفتند... بگذریم، من خودم سهمیه داشتم ولی استفاده نکردم و دارم آزاد میخونم
  • امیر دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:56:35
    9 5 پاسخ به این نظر
    اتفاقا این آمار خیلی تامل انگیزه در مورد کمیت دانشجویان دانشگاه آزاد دوستان کاملا حق دارند اما این آمار نشون میده که کیفیت هم آن چنان که میگن کم نیست با توجه به اینکه عموما مقالات از پایان نامه های ارشد و دکترا بدست میاد و مطمئنا تعداد این مقاطع 10 % کل دانشجویان دانشگاه آزاد هم نمیشه
  • نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 15:56:55
    30 26 پاسخ به این نظر
    فقط دانشگاه آزااااااااااااااااااااااد
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 21:27:52
      1 12
      مخصوصا بله زار یاسوج که واقعا دانشگاهش محشره
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:00:14
    18 13 پاسخ به این نظر
    این چه جور رتبه بندیه که توش دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور اصلا اسمش نیومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:01:48
    26 2 پاسخ به این نظر
    باید بدون تعصب جواب داد.هر چند همه واحدهای دانشگاه آزادخوب نیستند ولی واحدهای خوب هم دارند که بهترین اساتید ایران در آنها تدریس میکنند و دانشجویان با استعداد هم دارند.خیلی از دانشجویان دانشگاههای دولتی فقط عنوان مدرکو یدک میکشن البته باید بپذیریم که دانشجویان بسیار قوی هم دارند. در مجموع بجای این حرفا که کدوم بدتر کدوم بدترین یه فکر اساسی بکنید که این همه دانشجوی با استعداد از همه دانشگاهها اعم از آزاد و دولتی و پیام نور و.... از این مملکت خارج نشن.
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:01:49
    31 6 پاسخ به این نظر
    به نظر من تو ایران اکثر دانشگاه های دولتی خیلی با هم فرق ندارن این دانشجوها هستن که متفاوتند و همیشه تلاش و خلاقیتشون به نام دانشگاه تموم میشه! در مورد دانشگاه آزاد هم جمع بستن تمام اونها و دادن یک رنک بهشون واقعا مسخرست , چون یه دانشگاهی مثل آزاد قزوین برای خودش یه امپراطوریه و یه جایی مثل ... یه آپارتمانه با استادایی که به سختی 30 سالشونه!!!
    • بي نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:48:16
      21 6
      دانشگاه باراجين قزوين واقعا دانشگاه خوبي بوده .. حداقل تا وقتي كه من اونجا درس مي خوندم و خبر داشتم .. از اساتيد خوبي استفاده ميشد .. امكانات خوب بود و مديريت قوي ..
  • محمد دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:04:23
    6 6 پاسخ به این نظر
    در این رنکینگ ملاک تنها تعداد مقالات ISI می باشد و دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد به عنوان یه مجموعه در نظر گرفته شده اند. یعنی تمامی دانشکده های دانشگاه تهران یک واحد و تمام مجموعه های آزاد یک واحد. مسلم است که دانشگاه آزاد با این حجم دانشجو حتما باید رتبه اول کشور را داشته باشد که این نشان از عدم گسترش مناسب دانشگاه آزاد در تحصیلات تکمیلی و مقالات ISI است
  • یه امیرکبیری دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:08:53
    32 14 پاسخ به این نظر
    وقتی امیرکبیر تو ایران 23امِ " تو خود خوان حدیث مفصل ز این مجمل"
    • بی نام یکشنبه 31 فروردین 1393 - 01:30:18
      1 1
      عزیز من این رتبه بندی جهانیه
  • حسن دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:09:20
    12 8 پاسخ به این نظر
    رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس ایتم های مختلفی صورت می گیرد که می توان به وسعت فیزیکی امکانات زیربنایی و تعداد رشته های راه اندازی شده در دانشگاهها علاوه بر ایتم های علمی همچون تعداد مقالات ارائه شده از دانشگاه اشاره نمود. دانشگاه آزاد به صورت کلی وارد رتبه بندی می شود از این رو تمام زیر بنا و تجهیزات فیزیکی اش یکجا حساب شده و بر حسب سرانه دانشجو محاسبه می شود، انواع رشته ها را هم که فکرش را بکنید دانشگاه آزاد دارد. همین باعث شده رتبه این دانشگاه بالا شود. اما از نظر علمی همگی می دانیم که دانشگاه آزاد در اکثر واحدهایش به گرد پای دانشگاهای دولتی رده دورقمی هم نمیرسد، چه برسد به شریف و تهران. هر چند رو تعداد مقالات دانشگاههای داخل هم جای بحث فراوانی وجود دارد
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:16:37
    20 8 پاسخ به این نظر
    خداییش خیلی خندیدم م م م م .......... بقول فوتیالیــا "ایـــران اول بشی آخر بشی دوست دارم!"
  • amir دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:17:49
    6 3 پاسخ به این نظر
    http://www.webometrics.info/en/search/Rankings/tehran
  • مجید دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:42:06
    12 21 پاسخ به این نظر
    چقدر پول به این سایت دادین نامردا......................
  • رامین دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:59:12
    6 1 پاسخ به این نظر
    معتبر ترین سایت رنکیگ دانشگاه ها :www.bestuniversities.com
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:11:44
      7 2
      معتبر ترین سایت رنکینگ ذانشگاه ها www.topuniversities.com
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:34:27
      3 2
      www.topuniversities.com معتبرتر است.
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:13:41
    10 6 پاسخ به این نظر
    این رنگینک کاملا اشتباه است. احتمالا خیلی از معیارها را در نظر نگرفته اند. برای مثال دانشگاه MIT آمریکا تقریبا در تمام رنگینگ های معتبر از همه لحاظ در رتبه های 1تا 5جای داره که در این رنکینگ این طور نیست.
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:16:44
    16 15 پاسخ به این نظر
    دانشگاه آزاد بالاتر از شریف؟ جل الخالق! دکتر قدسی کجایی که ببینی؟
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:20:13
    12 20 پاسخ به این نظر
    معلوم نیست پارامترهای این رنکینگ چیه که دانشگاه آزاد شده دوم تو ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:46:53
      14 12
      اگه اشتباه نکنم اکثر اساتید شریف و امیرکبیر عضو هیات علمی دانشگاه آزادن،پس از نظر اساتید فرقی نمیکنن.از نظر امکانات رفاهی.فضای آموزشی و مقالات و مسابقات علمی و روباتیک و دیگر مسایل دانشگاه آزاد(واحدهای تهران) درسطح خیلی بالایی هستن.چرا همه فکر میکنن دانشگاه آزاد بی اعتباره؟
    • امید سه شنبه 7 آذر 1391 - 13:24:33
      11 6
      نوعا افراد زیادی دچار این توهم هستند که خیلی از اساتید مثلا شریف در دانشگاه آزاد هم هستند و بعد مثل این دوست بدون نام نتیجه میگیرند که پس از نظر استاد یکی هستند. لازمه که به این نکته توجه بشه که این توهم تو دانشگاه آزاد وجود داره وقتی میبینند که مثلا تعدادی از اساتید در شریف یا تهران یا ... هم هستند. اما شما وقتی دانشجوی خود شریف یا تهران یا ... باشی متوجه میشی که شاید 10 در صد اساتید هم در آزاد نیستند و همونهایی هم که هستند کدام استادا هستند؟ مسلم بدونید که اساتیدی که کارشون درست هست معمولا تمام وقت آکادمیکشون رو در دانشگاه خودشون هستند و یک استاد مطرح و کار درست اصلا فرصت این رو نداره که در دو دانشگاه فعالیت بکنه
    • بدون نام سه شنبه 7 آذر 1391 - 18:44:34
      7 4
      پس اگه اينطوريه بهتره به رتبه هاي اول اطلاع بديم كه به آزاد تغيير مكان بدن! چطوره دوست عزيز؟
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:20:19
    23 5 پاسخ به این نظر
    معلومه كه اين رنكينگ غير معتبره چون توش هيچ اسمي از دانشگاه پيام نور واحد ممسني نيستش!اصلا اين رتبه بندي ها كه چيزي رو ثابت نميكنه.واسه خودشون نوشتن!
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:29:42
    16 2 پاسخ به این نظر
    در اینکه اینا دانشگاههای برتر ایران هستن هیچ شکی نیست. حالا شاید رتبشون چند تا بالاتر یا پایین تر باشه. دانشگاههایی مثل امیرکبیر که با این رتبه بندی کوچیک نمیشن. همه میدونن سطح این دانشگاه از دانشگاههای شهرستان بالاتره. ولی اینم باید در نظر داشته باشیم که دانشگاههایی مثل رازی، بوعلی، باهنر و مازندران هم که دست رو دست نمیذارن. اونا چون دانشگاههای مادر هستن، تعداد مقالات علمی، تعداد اساتید، فضای آموزشی و ... بالایی دارن. بنابراین کسب این رتبه ها خیلی هم دور از ذهن نیست.
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:22:44
      11 6
      حالا من به این کار ندارم که امیر کبیر ته جدوله ولی انصافا دانشگاه آزاد با دو میلیون دانشجو رو چطوری توی این لیست جا دادن؟!
  • باقر دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:33:59
    9 29 پاسخ به این نظر
    به نظرم دوستان پیام نور باید اول میشد دانشجوهاش با اون همه مشکلات و بدون استاد بدون کمترین امکانات بدون کمترین مشوقها واز همه مهمتر مشکلات مالی خود دانشجویان که اکثرا از قشر ظعیف جامعند میخونند وبدم نتیجه نمگیرند به نضرم تو علوم انسانی چه بسا سطح علمی پیام بالاتر از ازاد باشه حتی
    • رضا دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:30:20
      29 7
      دوست عزیز سطح علمی دانشگاه پیام نور از متن پر از اشتباه شما معلوم است.
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:37:38
    11 7 پاسخ به این نظر
    از خبرآنلاين تقاضا داريم كه صحت و سقم اين خبر را بررسي كند آخه هيچ عقل سليمي باور نمي كنه دانشگاه آزاد از صنعتي شريف و پلي تكنيك بالاتر باشه ضمناً دانشگاه آزاد بايد به تفكيك واحد بررسي شود چون فرض كنيد واحد علي آباد كتول با دانشكده فني تهران جنوب زمين تا آسمون فرق داره باتشكر.
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:40:21
    8 7 پاسخ به این نظر
    خبرآنلاین خجالت بکش! آخه این چه مقاله هاییه که می نویسی؟ نمی گی اکثر مردم که سایتت رو می خونن تحصیل کرده اند و خبر دارند تو دانشگاههای ایران چی می گذره؟ بعضی ها هم که خارج از ایران تحصیل کرده اند از دانشگاههای اون ور کم و بیش خبر دارند. آخه این رنکینگ رو از کجا آوردی؟؟؟ رسوا شدی با این مقاله که!
  • آریا دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:50:50
    24 1 پاسخ به این نظر
    دانشگاه کمبریج هم اصلا جزء 10 دانشگاه برتر نیست؟؟!!
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:50:51
    10 4 پاسخ به این نظر
    به عنوان یکی از فارغ التحصیلان سال 87 دانشگاه تهران این موفقیت رو به دانشگاه تهران و دانشجویانش تبریک می گویم. مالزی با کلی امکانات و فارغ از فشارهای جهان، بهترین دانشگاهش فقط توانست رتبه 378 را کسب کنه (تازه این موفقیت رو هم بدون دانشجویان ایرانی و خارجی ها در کل نمی توانست کسب کنه!) یک مقدار سرمایه گزاری بشه! چرا دانشگاه شاه سعود باید 10 میلیارد دلار از جانب دولت دریافت کنه و دانشگاه های ما به سختی به بانک های اطلاعاتی دسترسی داشته باشند؟!
  • میلاد دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:51:32
    9 4 پاسخ به این نظر
    این رنکینگ به واقعیت تا حدودی نزدیکه،چرا؟1.دانشگاه تهران یک دانشگاه مادر در کشور هست و شامل همه رشته ها ست ولی دانشگاه های صنعتی فقط رشته های مهندسی رو شامل می شن.2.رنکینگ دانشگاه آزاد کل مجموعه دانشگاه آزاد رو شامل می شه و این رتبه بندی با واقعیت کاملاً منطبق هست.بنده خودم مقطع کارشناسی رو در دانشگاه دولتی تحصیل کردم و ارشدم در علوم و تحیقات هستم ،وجداناً درصدی از دانشجویان دانشگاه آزاد برای پولی که به دانشگاه می دن واقعآً زحمت می کشن و پایان نامه های بسیار بهتری در مواردی نسبت به دانشجویان دانشگاههای دولتی هم داشتن.ضمن اینکه همین واحد علوم تحقیقات درصد زیادی از فارغ التحصیل های دکترای کشور رو داره تربیت می کنه و اگر هر کدوم از این رساله ها یک مقاله ISI استخراج بشه تصور کنید چه تاثیری دارد.
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:56:20
    2 2 پاسخ به این نظر
    شما می توانید به http://www.topuniversities.com/institution/university-tehran مراجعه کنید تا رنکینگ دانشگاه تهران را ببینید.
  • میلاد دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:57:39
    27 3 پاسخ به این نظر
    اصلاً گیرم دانشگاهی که شما توش تحصیل می کنید رتبه یک دنیا!!!چه اهمیتی داره،مهم اینه که شما چقدر سواد داشته باشی ،چند تا مقاله علمی داده باشی،چقدر از درسی که خوندی داری پول درمیاری؟؟؟
  • علیرضا محمدی دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:58:39
    11 3 پاسخ به این نظر
    دوستان من فراموش نکنیم که دانشگاه آزاد که بنده نیز فارغ التحصیل ان در مقطع تحصیلات تکمیلی هستم مجموعه ای بیش از 70 شعبه است که با در نظر گرفتن حجم دانشجو و اینکه الحق افراد علاقه مند فعال نبز که جویای علم هستند درصدی از این جمعیت را به خود اختصاص می دهند به عنوان یک دانشگاه در نظر گرفته شده و انصافا در خصوص بعضی از دانشجویان و تلاش آنان صرف توجه به نام دانشگاه بی انصافی است فراموش نکنید این رنکینگ بر اساس استعداد نیست بلکه بر اساس مهارت و بالقوه شدن مهارت های است که شاید به دلیل سیستم معیوب آموزشی در سالهای ورود به دانشگاه مظلوم واقع شده است.
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:58:45
    2 3 پاسخ به این نظر
    رتبه بندی باید بر اساس فیلد وزمینه و رشته های مشخص باشه این طور کلی رتبه کردن یعنی هم.م ذهنیت و تفکری که دانشگاه ایران رو نابود کرد و برد تو دل تهران! یعنی اینکه فقط آمار بره بالا...
  • محمد دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:09:51
    32 19 پاسخ به این نظر
    من دانشجوی تربیت مدرسم، ما واسه اینکه از مقالاتمون پول دربیاریم، Affiliation خودمونو توی مقالات دانشگاه آزاد میزنیم تا یه پولی هم گیرمون بیاد، بماند که خیلی از پایان نامه های بچه های آزاد رو هم خودمون انجام میدیم، کلی از دوستانم هم از شریف، امیر کبیر و بهشتی و نهران رو میشناسم که همین کارو می کنن، دانشگاه آزاد اکثر دانشجوهاش ضعیفن، به جرأت میگم که حداقل 50 درصد دانشجوهای دانشگاه آزاد پایان نامه هاشونو خودشون انجام نمیدن
    • بدون نام سه شنبه 7 آذر 1391 - 03:16:36
      4 5
      حالا مگه دانشگاه آزاد برای چاپ هر مقاله چه قدر پول میده!!!؟ به من که حتی یکی از دانشجوهای خود دانشگاه آزادم 160 هزار تومن بیشتر نداد. حتی بیشتر پول حق تالیف چاپ مقاله توآمریکا رو از جیب گذاشتم...
    • علیرضا یکشنبه 31 شهریور 1392 - 19:57:02
      1 2
      شما این 50%رو از کجا آوردی؟رو هواحرف نزن!دلیل بیار!سند!مدرک!
  • مرتضی دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:10:27
    25 6 پاسخ به این نظر
    اساتید محترم! من کاری به نتایج این رنکینگ ندارم. فکر میکنم قریب به اتفاق کسانیکه نظر داده اند دانشجویانی هستند که از متوسط سواد کل افراد کشور بسیار بالاتر هستند. خدایی یه بار دیگه به حرفا نگاه کنین! چقدر ردپای توسعه انسانی تو محتوای این حرفا دیده میشه؟ میشه اسمی بجز تعصب کور روی خیلی از این نظرات گذاشت یا نه؟ چنان اسم امیرکبیر رو بعضی دوستان میگن پلی تکنیک که انگار دارن در مورد ستون تخت جمشید صحبت میکنن. گرچه بنده شخصا اسم اصیل هر پدید ای رو دوست دارم. ول کنین بابا دنیا رفت و ما هنوز داریم تو سر و کله مون میزینیم که آزاد بده شریف خوبه و الخ!
  • محمد دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:21:39
    6 15 پاسخ به این نظر
    زنده باد اموزشکده های فنی و حرفه ای
  • جواد دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:21:51
    3 5 پاسخ به این نظر
    بزرگواران توجه فرمائيد كه اين رتبه بندي ،معياري براي كيفيت آموزشي نمي باشد فقط مباحث كمي مورد توجه قرار گرفته مثل تعداد دانشجو - تعداد فارغ التحصيل - تعداد رشته هاي دانشگاهي و...
    • ژنرال دوشنبه 6 آذر 1391 - 21:28:10
      1 3
      بـــــــــــزرگـوار!!!
  • نور نور دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:41:28
    17 18 پاسخ به این نظر
    به نظر شما چند درصد دانشجویان دولتی با سهمیه وارد دانشگاه شدند؟ به نظر شما دانشجویان آزاد میتونن رشته مورد علاقه شونو آزادانه تر انتخاب کنند یا دولتی؟ به نظر شما غیر از 500 نفر نابقه ای که وارد دانشگاه دولتی میشن بقیه دانشجوهاش از دانشجویان آزاد سطحشون خیلی بیشتره؟ به نظر شما آیا یک دانشگاه بهتر این است شرایط سخت برای پذیرش داشته باشد یا شرایط آسان ؟سایر دانشگاه های جهان چطور؟
    • بدون نام سه شنبه 7 آذر 1391 - 10:46:12
      3 6
      به نظر شما معنی رقابت چیه؟ به نظر شما اصولا استعداد، تلاش، زحمت و... رو میشه با پول، پول و فقط پول مقایسه کرد؟ آیا در سایر دانشگاه های جهان اینقدر راحت فارغ التحصیل میشن که تو دانشگاه آزاد امکانش وجود داره؟
    • سید خندان 2 نفر سه شنبه 7 آذر 1391 - 15:41:30
      7 3
      گل پسر نابقه نه . نابغه درسته .شما که در مورد دانشگاه می خواهی نظر بدی لطفا سواد فارسی لاقل داشته باش
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 18:45:43
    4 18 پاسخ به این نظر
    پس دانشگاه سمنان کجاست؟؟:))
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 20:23:49
      6 12
      سمنان
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 21:13:41
      2 9
      سمنــــــــــــــــــــــــان کووووووووووووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :(
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 21:14:03
      4 12
      سمنـــــــــــــــــــــــــــــــان کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :(
    • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 22:50:41
      4 6
      تو سمنان
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 19:25:16
    4 12 پاسخ به این نظر
    حالا ما که علمی کاربردی هستیم چه کنیم؟ طبق معمول تو لیست نیستیم :-)
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 19:27:33
    9 3 پاسخ به این نظر
    زنده باد پلی تکنیک، اعتبار و شرف دانشگاههای صنعتی ایران (و همینطور بقیه دانشگاههای صنعتی که واقعا بهشون داره جفا میشه)
  • امین دوشنبه 6 آذر 1391 - 19:54:05
    6 15 پاسخ به این نظر
    دانشگاه آزاد برتر از دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه فلوریدا!!!!هاهاهاها
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 20:19:24
    11 6 پاسخ به این نظر
    من نمیدونم این چه حرصیه که شما دانشگاه دولتی ها میخورید. منم قبول دارم که دانشگاههای مادر از دانشگاه آزاد بهترن. ولی خوب این دلیل نمیشه بگیم تمام اون کسایی که دانشگاه آزاد درس میخونن چیزی سرشون نمیشه. همه چیز به خود دانشجو برمیگرده،اگه دانشجو نخواد درس بخونه اگه تو شریف هم باشه نمیخونه. کلا بهتره یه کم عادلانه به مسائل نگاه کنیم. منم میگم این رده بندی یه کم نامیزونه، البته شاید با اون ویژگیهایی که این رده بندی رو گفتن، بشه همه چیز رو تفسیر کرد، فقط باید دید این رده بندی بر چه اساسیه. وقتی قشر تحصیل کرده این مملکت اینجوری نظر میذاریم از بقیه چه انتظاری باید داشته باشیم!!!!!
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 13:42:23
      15 16
      شايد قديم اينطوري بوده ولي الان دانشگاه ازاد انصافا از دولتي ها بهتره دولتي ها بيشتر وارد سياست شدن تا علم براي همينه اين چند ساله عقب موندن . ما در ادارمون فاغ التحصيلان همين دانشگاههاي به اصطلاح مطرح بهشتي و اميركبير و اينا داريم ولي اينقدر دچار اشرافيت و غرورن كه اصلا خروجي ندارن و بعضا حتي يك طرح هم نميتونن بدن و برخي مواقع حتي يك نامه هم نميتونن بنويسن.
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 21:03:54
    2 6 پاسخ به این نظر
    اول اینکه به نظر من فرد نقش تعیین کننده تری داره تا کل جامعه ی یک دانشگاه ثانیا وقتی رتبه های برتر کنکور یه سری دانشگاه مشخصی رو میرن ، خیلی چیز بزرگی نیست اول شدن اونا تو رتبه بندی ! خب جمع شدن یه سری آدم قوی دور هم قطعا یه دانشگاه قوی رو میسازه ، ولی این دلیل برتری نیست
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 21:26:17
    3 9 پاسخ به این نظر
    بنظر من دانشگاه شهید اشرفی اصفهان رتبه اش تو غیر انتفاعیهای دنیا یکه.....احترام بذارید.
  • بدون نام دوشنبه 6 آذر 1391 - 21:40:15
    9 3 پاسخ به این نظر
    هر واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در حکم یک دانشگاه جامع باید لحاظ شود و با سایر موسسات آموزش عالی به صورت منحصر به فرد مورد مقایسه قرار گیرد. چون حتی سطح علمی 2 واحد مستقر در تهران این دانشگاه هم اصلا با هم قابل مقایسه نیست چه برسد به واحدهای مستقر در ده کوره ها. مثلا منطقی است بگویند واحد علوم تحقیقات این دانشگاه در کشور رتبه 20 تا 30 را دارد و از بسیاری دانشگاههای دولتی شهرستانها از نظر مقالات و... بالاتر است. نه اینکه بگویند کلیت دانشگاه آزاد از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تربیت مدرس و... بالاتر است! (اصلا این حرف مثل جوک می مونه این طور نیست؟)
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 13:44:28
      1 8
      اصلا اينطوري نيست . يك موسسه معتبر اين رتبه بندي رو كرده و در دنيا نيز به اون استناد ميكنن.
  • بدون نام سه شنبه 7 آذر 1391 - 01:37:01
    10 4 پاسخ به این نظر
    این رنکینگ توسط یک موسسه در ترکیه انجام شده و هیچ اعتبار نداره
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 13:45:28
      1 6
      چي شد حالا اعتبار نداره ؟
  • ehsan (Toronto canada)s سه شنبه 7 آذر 1391 - 09:13:34
    13 1 پاسخ به این نظر
    خوب در اینکه دانشگاه تهران اول هستش شکی نیست...!! اما همه دوستان که اعا می کنن بهترین دانشگاه های جهان رو دارن ..باید بیان و دانشگاه تورنتو و بقیه دانشگاه های اروپا رو ببینن تا بفهمن که حتی دانشگاه مالزی بیشتر از دانشگاه صنعتی شریف امکانات داره... اینجاست که رتبه بالا میره..وگرنه کنفرانس و ISI رو همه الان می تونن بدن ...حالا هرجا باشی.....
  • امیرارسلان سه شنبه 7 آذر 1391 - 12:45:59
    6 4 پاسخ به این نظر
    احتمالا این رنکینگ، اصلا سطح علمی و دانش فارغ التحصیلان دانشگاه ها رو لحاظ نکرده!
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 13:38:11
      4 4
      فارغ التحصيلان دانشگاه ازاد و تهران واقعا و انصافا در اجراي امور خيلي كاراترند
  • بدون نام پنجشنبه 9 آذر 1391 - 19:45:25
    13 5 پاسخ به این نظر
    ههههههههههه یعنی دانشگاه آزاد خیلی پولی از دانشگاه شریف و امیرکبیر تو این رده بندی بالاتره چه جالب خیلی خندیدم دستشون درد نکنه که باعث شدن بخندیم ههه
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 13:36:42
      20 13
      خوشم اومد دانشگاه ازاد حال همه رو گرفت
  • دانشجوی ارشد امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) جمعه 10 آذر 1391 - 23:30:47
    14 8 پاسخ به این نظر
    دوستان عزیز نسخه اصلی این آمار رو که وزارت علوم منتشرکرده رو دیدم.عزیز جون 1-دانشگاه تهران2-دانشگاه امیرکبیر3-دانشگاه شریف البته دانشگاه امیرکبیر با ثبت 1351 مقاله ISI اونم فقط تو یکسال اخیر یااختلاف 237 تا ازدانشگاه شریف پیشی گرفت و عنوان برترین دانشگاه فنی ومهندسی ایران رو کسب کرد مجموع مقالات ISI کل تاریخ تمام دانشگاه های آزاد ایران رو جمع کنی به 500 تا نمیرسه.اینطوری حتما دوم شدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکی از دوستان من با میانگین -2.1٪ در رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد واحد همدان اول شد.اینتوری تو ایران دوم شدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • دانشگاه آزاد واحد یاسوج پنجشنبه 16 آذر 1391 - 20:43:20
      4 10
      دانشجوی ارشد عزیزم چون دانشگاه آزاد هزینش از شهریه دانشجویانش در می آد پس طبیعیه که تا میتونه دانشجو پذیرش کنه حالا هر کی میتونه با هر رتبه و هر میانگین منفی که قبول شده با همون سطح هم نمره بیاره و از دانشگاه آزاد مدرک بگیره. پس وقتی پذیرش شدن مجبورن درس بخونن
    • بی نام دوشنبه 4 شهریور 1392 - 16:20:00
      1 2
      گل گفتی
  • علی پنجشنبه 16 آذر 1391 - 18:30:00
    5 0 پاسخ به این نظر
    علت اینکه رتبه ی دانشگاه های صنعتی مطابق با انتظار بعضی از دوستان نیست محدود بودن رشته ها و تعداد دانشجویان این دانشگاه هاست که موجب کاهش مقالات و پزوهش از لحاظ کمیت میشه....اما ممکنه تو بعضی رشته ها از لحاظ کیفی امیرکبیر بهتر از تهران باشه...
  • حسین سه شنبه 28 آذر 1391 - 03:19:14
    5 1 پاسخ به این نظر
    ایرانه دیگه
  • سام سه شنبه 28 آذر 1391 - 19:25:06
    2 1 پاسخ به این نظر
    بنظر من هم توی دانشگاههای ازاد و هم سراسری یک طیف گسترده از استاد،دانشجو ،فضای علمی تحقیقاتی و رفاهی وجود داره که به این راحتی و با کلی گویی قابل محاسبه نیست اما چند نکنه وجود داره اول اینکه توی هر دانشگاهی چه خوب چه بد دانشجوهایی تربیت میشن که ممکنه 180 درجه با سطح اون دانشگاه وغایرت داشته باشن و دوم اینکه دانشگاهها وظیفه دارن بهترین امکانات ممکن رو واسه دانشجوهاشون ایجاد کنن که این وظیفه مخصوصا در دانشگاه ازاد بایستی بیشتر بهش پرداخته بشه
  • بدون نام پنجشنبه 7 دی 1391 - 17:53:23
    3 1 پاسخ به این نظر
    فردوسی مشهد و شیراز که در رشته های زیادی فعالیت دارند از دانشگاه ازاد و دانشگاههای تک بعدی فنی پایین ترند
  • یاشار یکشنبه 10 دی 1391 - 15:18:23
    5 3 پاسخ به این نظر
    دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان عشقه
  • یاشار یکشنبه 10 دی 1391 - 15:30:49
    4 5 پاسخ به این نظر
    دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان در فیزیک وبیشتر رشته های علوم پایه در ایران اوله ،اگه باور نداری تحقیق کن
  • یاشار یکشنبه 10 دی 1391 - 15:30:50
    4 3 پاسخ به این نظر
    دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان در فیزیک وبیشتر رشته های علوم پایه در ایران اوله ،اگه باور نداری تحقیق کن
  • عسل سه شنبه 12 دی 1391 - 04:49:58
    11 6 پاسخ به این نظر
    دانشگاه آزاد همیشه پرچمش بالاست!!!.. البته به نظر من فرق آزاد و سراسری فقط تو هزینشه!!!.. من پزشکی آزاد تهران میخونم خیلی هم راضی ام از دانشگامون!!!.. سراسری ام قبول شدم ولی آزادو ترجیح دادم!!!
    • بی نام جمعه 15 آذر 1392 - 19:13:09
      3 0
      بابا بچه مایه دار جون خودت اگه پزشکی تهران قبول میشدی باز می رفتی ازاد
  • میلاد جمعه 15 دی 1391 - 18:12:58
    1 2 پاسخ به این نظر
    بچه ها واسه ارشد بیاین تربیت مدرس-عشق است دانشکده عمران مدرس
  • نیما جمعه 6 بهمن 1391 - 22:00:49
    4 3 پاسخ به این نظر
    من لیسانس دانشکده فنی دانشگاه تهران دارم. الان دانشجوی ارشد دانشکده فنی دانشگاه تهرانم. بذارید یه آمار بدم بهتون از سایت دانشکده فنی: تعداد اساتید دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر= ۷۲ نفر دانشکده مهندسی مواد و متالورژی= ۳۱ نفر مهندسی شیمی= ۴۴ نفر مهندسی عمران= ۴۹ نفر مهندسی مکانیک= ۳۷ نفر مهندسی صنایع= ۱۷ نفر علوم مهندسی= ۱۶ نفر مهندسی نقشه برداری= ۱۷ نفر دانشگاه علوم تحقیقات بهترین استاداش مال ماست.حمیدی مهندسی انرژی و موسویان ترمودینامیک و اردستانی ژئوفیزیک و ... .عزیزان آزادی از دانشته‌هاتون حرف بزنید. شریفیا و امیر کبیریا فقط تو تهران و ماهشهر دارن. اما دانشکده فنی توی انقلاب و امیر آباد و فومن و رضوانشهر داره. بر اساس QS (معتبرترین)به تفکیک رشته توی ۸۰درصد رشته ها بالاتر از شریف و... هست
  • مرتضی یکشنبه 8 بهمن 1391 - 19:08:31
    0 6 پاسخ به این نظر
    دانشگاه فقط دانشگاه مادر و کودک رستم آباد گیلان!!!
    • دانشجو یکشنبه 8 بهمن 1391 - 23:05:58
      3 12
      دانشگاه فقط دانشگاه تبریز.ماهه ماه ماه ماه.
  • پویان یکشنبه 8 بهمن 1391 - 23:13:19
    14 2 پاسخ به این نظر
    یه جور بچه ها بحث میکنید انگار چه خبره...من خودم دانشجوی روزانه برق قدرت تبریزم...بابا بیخیال...آخه تست کنکور هم شد ملاک علم...به خدا اینقدر بچه با استعداد هست که چون اوضاع مالی مناسب نداره نرفت دانشگاه ...حالا اون که تهرانه نخبست؟بیخیال بابا....هرکی هرجا و هر رشته ای میخونه لیاقت نداشته باشه هیچ ارزش نداره
  • رضاکاظمی دانشگاه بیرجند شنبه 14 بهمن 1391 - 04:29:40
    1 2 پاسخ به این نظر
    این که این رتبه بندی ممکنه اشکال داشه جای تامل داره اما یه معیاری براش تعریف شده که تو سال 2012 داره اعمال میشه اونم توسط یه سری نخبه که تو یه موسسه ای که هم دانشگاه هاروارد از آمریکا، دانشگاه تورنتو از کانادا، دانشگاه استنفورد از آمریکا قبولش دارن قطعا صاحبان علمی مثل پایه های محکم تئوری علم در جهان پس از این همه سال گذر از پیدایش دانشگاه و رقابت بین المللی بینشون پارامترهایی رو تو محاسباتشون دخیل کردن که قابل اعتنا باشه پس باید مثل قوانین علمی که از مراکز علمی ساطع می شه بهش احترام گذاشت نه اینکه براحتی با رتبه ی ورودی کنکور اونو تحقیر کرد کنکوری که معیار مناسبی برای سنجش نیست تو مهندسی خروجی یه سیستم تقریبا موید کار کرد سیستمه دانشگاه ها بر اساس خروجی شون رتبه بندی شدن
  • نازنین سه شنبه 17 بهمن 1391 - 01:39:38
    8 5 پاسخ به این نظر
    من دانشجو آزاد نیستم ولی همیشه تعجب می کردم که چرا این دانشگاه به حقش که یه رتبه خوب هست تو جهان نمی رسه که بالاخره رسید حالا دیگه خواهشا همه به این دانشگاه خوب و بین المللی که دانشجو هاش بیشترین پذیرش و تو دنیا می گیرند احترام بگذارید التماس دعا
  • احمد شنبه 21 بهمن 1391 - 00:51:41
    2 7 پاسخ به این نظر
    حق دانشگاه تبریز دوم است نه دهم
  • رضا شنبه 21 بهمن 1391 - 04:09:46
    4 1 پاسخ به این نظر
    سلام دانشجویان دانشگاه دولتی امیر کبیر و ... دانشگاه آزاد از هر نظر از غیر انتفاعی وپیام نور بدون استاد بهتره در این شکی نیست اما دوستانی که دارن فقط اسم یه دانشگاه رو یدک می کشن با عناوین مختلف بد نیست تو دانشجو به مقالات دانشگاه آزاذ نگاهی بکنی بعد در باره دانشگاه آزاد اسلامی نظر بدی . امیدوارم خسته نباشین از اینکه بلاخره یه سال کنکور درس خوندین تا بلاخره یه اسمی هم شما در بیارین.
  • محمد جمعه 4 اسفند 1391 - 00:44:57
    4 2 پاسخ به این نظر
    پس دانشگاه علامه بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کجاااااااااااااااست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ارشد امیرکبیر جمعه 4 اسفند 1391 - 19:17:30
    19 5 پاسخ به این نظر
    من بدون هیچ تعصبی میگم که دانشگاه امیرکبیر بهترین دانشگاه فنی ایران هست در این دانشگاه انگیزه درس خوندن بین دانشجویان موج میزند و از توانایی فنی بسیار بالایی برخوردارند .من لیسانسم را آزاد بودم و حالا که ارشد را امیرکبیر امدم تازه فهمیدم دانشگاه یعنی چی و 5 سال از عمرم را در دانشگاه آزاد تلف کرده ام!!!!!!
  • مهسا پنجشنبه 1 فروردین 1392 - 16:14:20
    6 7 پاسخ به این نظر
    با سلام خدمت دوستان من دانشجو ارشد علوم و تحقیقات هستم میخواستم بگم لطفا توهین به دانشگاه آزاد میخواهید بکنید دسته جمعی توهین نکنید دانشگاه علوم و تحقیقات رتبه 22 را بین دانشگاههای ایران آورده و از نظر سطح استادان و دانشجویان عالی است. من بدون کنکور به خاطر معدلم در این دانشگاه پذیرفته شدم اگر میخواستم دانشگاههای سراسری مثل سمنان و یزد و کرمانم می تونستم برم ولی نرفتم چون به علوم و تحقیقات و استادان عالی اش افتخار میکنم دانشجویان هم رشته من کلی کارهای تحقیقاتی کرده اند که هیچ جای دنیا شبیه آن انجام نشده خود من در پروژه کارشناسی ام کاری کردم که تا به حال در هیچ جا انجام نشده است. علوم و تحقیقات درسته دانشگاه آزاد ولی تمام استادانش از دانشگاههای معروفی مثل امیر کبیر و شریف و دانشگاه تهرانند
  • امیر جمعه 2 فروردین 1392 - 14:34:26
    2 12 پاسخ به این نظر
    من خودم دانشجوی ارشد کامپیوتر پیام نور هستم.ارشد عمران دانشگاه دولتی قبول شدم.ما اساتید دکتری از دانشگاه امیرکبیر داریم که سطحشون از یه دانشجوی لیسانس دانشگاه آزاد کمتره.برامون که سوال در میارن اشتباه در میارن.سطح علمی اساتید آنها خیلی هم بالا نیست که برای ما اسطوره شده اند.وقتی بهشون ایمیل میدی یه سوال علمی داری جوابتو نمیدن.پس دانشگاه شریف یا تهران یا امیر کبیر آنچنان آش دهن سوزی نیست.دانشگاه آزاد هم دیگه میدونید کیلویی نمره میدن و به نظر من مدرک اونا الکیه.البته دانشجوهای خوبی هم توشون پیدا میشه.مبنا باید اختراعات و کارهای جدید دانشجویان باشد.
    • محمد پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:03:44
      3 1
      كاملا با نظر شما موافقم . مبنا بايداختراعات وكارهاي جديد دانشجويان باشه
  • امیر پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 23:01:47
    4 2 پاسخ به این نظر
    اگه دانشگاه ماندران و دانشگاه امیرکبیر رتبشون انقدر پایینه پس چرا همه برای این 2تا دانشگاه سرمیشکونن.لطفا دانشگاه ازاد رو یه پله ببرین بالاتر.چون انصافا از دانشگاه تهران بهتره
  • اندروید دوشنبه 12 فروردین 1392 - 21:45:47
    2 2 پاسخ به این نظر
    دانشگاه تهران به خاطر مقاله های پزشکی زیاد بالا رفته
  • ارمیا یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 - 15:03:00
    4 5 پاسخ به این نظر
    آیا واقعا دانشگاهی که برای قبولی تو اکثر رشته هاش، کافیه فقط آزمونشو شرکت کنی ومنفی ( اونم خیلی منفی مثلا 20 ب بالا) جواب ندی، باید از اینهمه دانشگاه معتبر تهران که اکثر نوابغ ایران زمین آرزوی قبول شدن تو این دانشگاه هارو دارن، شریف، پلی تکنیک، علم وصنعت .... پایین تر از این دانشگاه باشن، امیرکبیر 23!!!!!!! خواهشا اذهان عمومی رو جریحه دار نکنید با این آمار و ارقام دهن پرکن
  • دانشگاه صنعتی کرمانشاه یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 - 15:16:10
    3 2 پاسخ به این نظر
    با این رتبه بندی که شده منم انتظار داشتم دانشگاهمون تو چند تای اول باشه! این معیار هایی که در نظر گرفته شده اصلا برا کشور ما نمیشه در نظر گرفت قطعا تو ایران 1- تهران 2- شریف 3- امیر کبیر . . . 150- صنعتی کرمانشاه
  • سعیده دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 - 01:50:51
    6 12 پاسخ به این نظر
    راست میگن دانشگاه آزاد باید رتبه دوم بیاره چون دانشجو یانش 20 صفحه جزوه اونهم با تقلب و هزار فامیل بازی 17 میگرن من هم باشم از این دانشگاه تعریف میکنم .
    • دانشجو دوشنبه 28 مرداد 1392 - 00:59:37
      0 3
      سعیده یادت باشه همه جا تقلب هست اما شماها ازین میسوزید که تمام عمرتون رو صرف کنکور کردید و اخرشم با کلی وقت گذاشتن به هیچ جا نمیرسید ولی این رو بدونید که معتبرترین دانشگاههای دنیا دانشگاههای پولی هستن نه دولتی
    • sa سه شنبه 5 شهریور 1392 - 13:41:01
      2 1
      اینجوری هم که می گید نیست من ارشد تهران جنوب میخونم درسی که فکر میکردم 18 یا 19 میشمو استاد داد 12 اصلا باورم نمیشد کلا دانشکاه فنی آزاد خیلی سخت میگیره و اینجوری هم کشکی کشکی نمره نمیدن و من از دانشگام راضی هستم سطح علمیشم بالاست.
  • علی چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 - 06:23:01
    11 6 پاسخ به این نظر
    بدون تعصب وجدانا سطح علمی دانشجویان دانشگاه شریف و امیر کبیر رو با دانشگاه ازاد میشه مقایسه کرد؟؟؟؟!!! خب جواب معلومه.....
  • الهه چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 - 19:25:16
    1 0 پاسخ به این نظر
    بقیه دانشگاهها اونوقت کوجا تشریف دارند داد؟من موندم بخدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • کارشناسی امیرکبیر جمعه 6 اردیبهشت 1392 - 04:01:54
    10 8 پاسخ به این نظر
    خیلی خندیدیم. اولا امیرکبیر چیزه شاخی نیست. دوما معیار 1 دانشگاه رو بیشتر از همه دانشجوهاش می سازن و میبرن بالا. پس آزاد بشین سره جات. سوما 90% کسایی که ارشد و دکتری امیرکبیر و شریف هستن کسایی هستن که کارشناسیشون جای پرتی بوده و اکثر بچه های قوی به بلاد کفر میرن.
  • مهران یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 - 21:08:38
    11 1 پاسخ به این نظر
    این حقیربرای همه شما متاسف است که بازی های فوتبال رو ول کردین به علم ودانش چسبیدین.واحسرتا....
  • زی زی سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 - 03:11:26
    8 0 پاسخ به این نظر
    مهم اینه که چی بارتونه دوووووووووووووستاااااااااااان .... به این سوال خووووووووووب فکر کنیم ... ؟؟؟؟ ...؟؟؟
  • بدون نام شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 13:54:53
    7 4 پاسخ به این نظر
    چقدر بده كه در مورد چيزي اطلاع نداريم و توي موقعيتش نبوديم و اظهار نظر ميكنيم! من صنايع آزاد تهران جنوب ميخونم واقعا دانشگاه خوبيه!!! واقعيت اينه كه كنكور اصلا مسابقه ي قابل استنادي نيست كه ادعا كنيم به واسطه اش بهترين ها جدا مي شن... توي اين مسابقه ناقص حتي هوش و سليقه شخصي هم اندازه گيري نميشه!!! پس آقايي كه شريف يا امير كبير درس ميخوني فكر نكن كه بهتريني!!! تو فقط 1-2 سال پشتكار داشتي و بيشتر از بقيه درس خوندي!! شرايط دانشگاه آزاد با گذشته خيلي تفاوت كرده.... خيلي ها هستن كه دانشگاه هاي خيلي خوب سراسري قبول شدن ولي بخاطر رشته و شهر بهتر دانشگاه آزاد را انتخاب ميكنند. البته من تفاوت در واحد ها رو قبول دارم.
  • یکی پنجشنبه 9 خرداد 1392 - 00:15:51
    2 2 پاسخ به این نظر
    میزان رشد رتبه رو در نظر بگیری تربیت مدرس اوله تو 5 سال اخیر خیلی رشد داشته مخصوصن اینکه از همه دانشگاههای دیگه جوانتره من جو تربیت مدرس و کاملا علمی توصیف میکنم همه بچه ها دنبال مقاله و patent و ... هستن چند سال دیگه مطمئن باش از رتبه سوم، چهارمکنونی به دوم و بلکه اول هم میرسه .
  • فرزاد پنجشنبه 9 خرداد 1392 - 15:25:31
    3 14 پاسخ به این نظر
    بچه ها یک چیزی بگم خیالتون راحت بشه دانشگاه آزاد یعنی پول مساوی با مدرک
  • sahar شنبه 11 خرداد 1392 - 11:50:29
    4 6 پاسخ به این نظر
    مگه شریف اول نبووووود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • نیکی دوشنبه 3 تیر 1392 - 20:42:24
    3 2 پاسخ به این نظر
    من خودم علوم تحقیقات میخونم - عادلانه میخوام بگم که آزاد دوم نیست ولی اونطورم که بعضی هامیگن نیست اساتیدما همگی یا مال شریفن یا تهران یا امیرکبیر - مثلا معاونت آموزشی دانشگاه شریف یا مدیرگروه طراحان سوالات ارشدسراسری استادای ما هستند اگربخواین نام میبرم واتفاقاخیلی هم سرشناسن توی دانشگاههای خودشن ومعتبرن - عمراهم یک صدم نمره اضافه نمیدن من خودم همزمان دانشگاه علامه رشته مترجمی هم قبول شدم ولی علوم تحقیقات رو انتخاب کردم
  • مرتضی جمعه 7 تیر 1392 - 14:55:20
    2 5 پاسخ به این نظر
    خودم یه ازادی هستم و تعصبی ندارم اما اینو بگم که واحد مشهد و.... واحدهای عالی هستن البته در بعضی رشته و نباید به دانشگاههای با سطح پایینتر ازاد فقط نگاه کرد و باید اینو همه قبول کنیم که ازاد دانشجویان واقعا عالی دارد چون بنده هم در تهران و هم درفردوسی و دیگر دانشگاههای دولتی دوستانی دارد وبا مقایسه میفهمم که ازاد مشهد و قزوین و...بهترن در بعضی رشته ها وزمان قدیم بود که دانشگاههای سراسری عالی بودن.
  • م یکشنبه 9 تیر 1392 - 21:09:56
    0 3 پاسخ به این نظر
    ببینید به نظر من این مطلب ناقص هستش از مدیر وب سایت تقاضا می کنم عواملی که بستگی داره که رنکینگ دانشگاه بالا بره رو بزارن تا بچه ها بتونن بهتر در مورد این مسئله قضاوت کنن خودم چندتا از این مسائل رو میگم تا بهتر متوجه بشن 1.تعداد هیئت علمی 2. متراژ دانشگاه 3. مقالات علمی 4.... یک مسئله دیگه هم که هست اینه که هر دانشگاه دولتی برای خودش جدا گانه حساب میشه ولی دانشگاه آزاد همش زیر نظر یک مجموعه است یعنی شما بامدرک هر دانشگاه دولتی اول باید ترجموشو مهر همون دانشگاه دولتی رو بزنی بعد بری خارج برای ادامه تحصیل ولی دانشگاه آزاد اینطور نیست شما ازهر واحد دانشگاه آزاد باشی باید بری مهر دانشگاه آزاد تهران رو بزنی اینجاست که اگه توجه کنید دانشگاه آزاد اسلامی هیچ اسمی رو یدک نمی کشه
  • حامد یکشنبه 16 تیر 1392 - 18:16:35
    5 4 پاسخ به این نظر
    به نظر من که هم دانشگاه ازاد و هم سراسری رو تجربه کردم بچه ها مطمین باشید راس میگن خیلی از دانشگاه های ازاد اصلا در سطح دبیرستانم نیستن . حق با اکثریت که میگن دانشگاه ازاد اصلا دانشگاه نیست .(میزان رای ملت است)
  • حامد سه شنبه 25 تیر 1392 - 00:26:32
    2 4 پاسخ به این نظر
    پس دانشگاه محقق اردبیلی بوقه؟اکثر دانشجوهای این دانشگاه تو ارشد از دانشگاه های تهران قبول میشن.اونوقت چطور حتی تورنکینگ هم اسمش نیومده؟؟
  • مهدی جمعه 28 تیر 1392 - 15:38:10
    7 4 پاسخ به این نظر
    من هم دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری رو تجربه کردم و می تونم بگم رفیقمون راست میگه و همیشه از اینکه دوره ای از تحصیلاتم رو در دانشگاه آزاد گذروندم پشیمونم
  • مسلم یکشنبه 6 مرداد 1392 - 16:27:09
    1 6 پاسخ به این نظر
    من در دانشگاه دولتی در رشته مکانیک خودرو درس خوندم از دوران هنرستان مکانیکی کار کردم تمام زیرو بم مکانیکی هم دستمه تا جایی که در دانشگاه بعضی از اساتید برای تدریس با من مشورت میکردند.ولی متاسفانه بعضی از اساتید محترم مثل اینکه از دانشجو طلب کارند و حق دانشجو رو نمیدند میدونید چرا**** سطح فکرشون این طوره که دانشگاه دولتیه نمره پایین میدن که سطح دانشگاهشون بالا بیاد و نمی دونند سطح دانشگاه وابسته به بار علمی دانشجو میباشد.
  • علی دوشنبه 7 مرداد 1392 - 03:52:38
    4 5 پاسخ به این نظر
    ببینید، ایرونی بازی در نیارید و تعصب الکی نداشته باشید! من خودم دانشگاه تهران درس می خونم، ولی قطعاً شریف از ما بهتره و قطعاً هم ما از امیرکبیر. این دوستانی هم که از این آمارای تولید علم و این چیزا می یارن و می گن آزاد اوله، این آمارا از اون تیپ آماراییه که می گه ایران اقتصاد هفدهم دنیاست، یه سری باور می کنن! اوّلاً که آزاد که سهله، تو هر دانشگاهی باشی وقتی پول سابمیت کردن مقالتو بدی احتمال قبول شدن مقالت بالا می ره. دوماً تا دلت بخواد کنفرانس درپیت هست که هر چی بفرستی قبول می کنن.
  • علی دوشنبه 7 مرداد 1392 - 04:00:54
    5 3 پاسخ به این نظر
    ... ادامه نظر قبلی این حرف اساسا توهین به دانشجوهای آزاد نیست، چرا که نظام مدیریتی و نظارتی که توی دانشگاه آزاد هست رو تو هر دانشگاهی بیاری اون جوری می شه. به لطف آقای وزیر دانشجو، مهمانی دادن به دانشجوها مثل آب خوردن شده (یعنی عملاً تف می ندازن به کنکور و نتایجش) و من آدمهایی از آزاد رو دیدم که اومدن سر فلان کلاس ما، بدون این که پیش نیازش رو پاس کرده باشن! خب الان من می تونم فرض کنم آزاد صاحب داره؟! این که آزاد تهران بود دیگه وای به حال شهرسستانش! البته قطعاً آدمهای زحمتکشی هم اونجا پیدا می شن که نمونشونو تو تلویزیون و این چیزا می بینید، ولی باید قبول کرد که در اقلیت هستند.
  • اذین جمعه 11 مرداد 1392 - 16:48:56
    1 4 پاسخ به این نظر
    واقعا برای قشر دانشجو و تحصیل کرده ی مملکتم متاسفم که به خاطر یک پستی که به درستیش نمیشه اعتماد کرد این همه بگو مگو می کنن.معمولا این نوع آمار هارو توی سایت مربوطه اعلام می کنن مثل پرتال وزارت علوم نه توی همچین سایتی.بعدشم کسانی که توی دانشگاه های دولتی چه آزاد می رن می دونن که برای استخدام در جایی الان دیگه کسی به رنکینگ دانشگاه ها نگاه نمیکنه به رشته و مدرک نگاه می کنن.الان در ایران کسی که مهندسی عمران از شزیف میگیره با کسی که از ازاد جنوب میگیره هیچ فرقی نمی کنن در آخر به هردوتاشون مهندس می گن.
  • جناب فردوسی شنبه 12 مرداد 1392 - 21:15:04
    7 3 پاسخ به این نظر
    فدوسی مشهد از همه دانشگاه ها یه سروگردن بالاتره باید اول میشد.حالانمیدونم چرا این کج سلیقه ها دانشگاه های در پیتو اول گذاشتن
  • باران چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 23:46:44
    4 1 پاسخ به این نظر
    من ازدانشجوهای دانشگاه آزادشهرستان خوی هستم یکم وضع آموزش واقعن گله منده ولی اگه دانشجوخودش بهوادمیتونه توهمه جااول اول بشه مثل من که معدلم 19/75هستآزادوسراسریم فذق نمیکنه آخرش به هردوتامیگن مهندس نمیگن برومدرکت وبیارببینیم ازکدوم دانشگاه فارغ شدی.....
  • جوادي یکشنبه 20 مرداد 1392 - 08:21:12
    4 8 پاسخ به این نظر
    واقعاّ مسخره ست دانشگاه ازاد اسلامي توليد علم كه نكرده هيچي مدرك هاي تحصيلي رو هم بي ارزش كرده وفقط يك نون دوني شده واسه ي بعضي ها واونايي كه ازش دفاع مي كنن واسه ي اينه كه خودشون رو گول بزنن كه پولي كه دادن به باد نرفته است. با اين حال نكته ي مهم اينه كه مدرك ها ي تحصيلي رو با خاك يكسان كرده اند. در كشور ما مدرك حكم يك ارزش پيدا كرده ومتاسفانه اين طرز فكر كشور مارو روز به روز عقب افتاده تر مي كند و اثراتش رو هم مي بينيم كه الان بعد از گذشت حدود 50 سال از ساخت پرايد خودرو سازي ايران هنوز كه ولش نكرده هيچي مدل هاي آشغال ترش رو وارد بازار مي كنه .كره جنوبي كه 45 سال پيش توليد پرايد رو متوقف كردهالان ماشين هاي هيونداي خودشون رو به كشور ما صادر مي كنن اين يعني بدبختي محض.
  • niusha چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 10:55:50
    3 3 پاسخ به این نظر
    کسانی که این امتیازارو به دانشگاه ها دادن یکی مثل منو شما نیستن 4تا ادم با سوادن من خودم برق دانشگاه شیراز میخونم به نظرم که ازاد خیلی بهتره
  • بی نام شنبه 9 شهریور 1392 - 23:56:37
    5 1 پاسخ به این نظر
    qiau.ac.ir هر کی میگه ملی بهتره به ازاد قزوین سر بزنه خودش قضاوت کنه
    • علی یکشنبه 31 شهریور 1392 - 17:16:26
      3 4
      خداییش آزاد قزوین توی ربوکاپ از شریف هم جلوتر هست!بعضی ها اینو قبول نداشتن،اما امسال که با وجود دانشگاه شریف،آزاد قزوین بیشتر مدالهارو درو کرد اونوقت حساب کار برای دوستانی که شاخ و شونه می کشیدن یکسره شده!
  • حميد سه شنبه 26 شهریور 1392 - 07:52:43
    1 0 پاسخ به این نظر
    رتبه يك دانشگاه به عواملي مانند دانشجو ، استاد ، كتابخانه ، آزمايشگاه و غيره بستگي داره موقعي كه ميگن دانشگاه هاروارد بهترين دانشگاه جهان است بي دليل نگفته اند اگر دانشگاه شريف ، آزاد و تهران امكانات خود را يكي كنند باز به گرد پاي هاروارد نمي رسند بهترين ها ي ايران به علوم پزشكي تهران ميروند كه همين ها بايستي توليد علم و خروجي هاروارد را مطالعه كنند حتي ژاپني ها قبول دارند هاروارد بهترين دانشگاه جهان است آن موقع ما شاخ و شونه ميكشيم
  • mastane دوشنبه 1 مهر 1392 - 12:26:36
    4 0 پاسخ به این نظر
    من خودم مکانیک تهران جنوبم ولی خداوکیلی اگه هم مکانیک ازادو قبول شی هم امیرکبیر کدومو میری؟؟معلومه دیگه
  • مهدی سرولات سه شنبه 2 مهر 1392 - 07:32:18
    1 0 پاسخ به این نظر
    وقتی به کامنتها نگاه میکنیم متوجه یه چیزی میشیم که تقریبا تو همه مشترکه (تعصب به دانشگاه محل تحصیل) سوال اینه که فرق بین کسی که دانشگاه تهران خونده و یکی تو یه دانشگاه بی نام و نشان تو یه شهر کوچک وقتی که معمولا هر دو در یه سطح بدون تولید علمی هستن و مهمتر بدون شغل مرتبط چی هست؟
  • بی نام پنجشنبه 18 مهر 1392 - 21:26:41
    1 1 پاسخ به این نظر
    دوستان عزیز اشتباه نکنید دانشگاه آزاد یه پکیچ ارایه داده که فقط دانشگاه های آزاد تهران هست مثل تهران مرکز علوم تحقیقات تهران جنوب و ... پس همه دانشگاه های ازاد ایران نیست .
  • مرضیه1368 شنبه 20 مهر 1392 - 16:15:53
    1 0 پاسخ به این نظر
    سلام به همگی من با این نظرسنجی کاری ندارم فقط خواهشا هرکی اطلاعات زیادی داره به من بگه برای ارشد کامپیوتر ارزش داره من دانشگاه ازاد قزوین یا همون باراجین درس بخونم یا نه؟ ممنونم از راهنماییتون
    • مصطفی دوشنبه 2 دی 1392 - 01:24:59
      1 0
      سلام .ببین هیت علمی خوبی داره برای کامپیوتر ودوم این که میتونی دانشگاه دولتی خوبی قبول بشی چرا میخوای آزاد بخونی؟
  • بی نام سه شنبه 30 مهر 1392 - 12:54:04
    3 0 پاسخ به این نظر
    به نظر من جایگاه امیرکبیر باید بالا تر می بود
  • نوام چهارشنبه 8 آبان 1392 - 00:30:32
    4 0 پاسخ به این نظر
    دانشگاه آزاد رو اورده علامه طباطبایی و الزهرا رو نیورده خوب اگه میدونستیم اینجوریه واسه سراسری انقد خودمون رو به آب آتیش نمیزدیم!! :|
  • موجا پنجشنبه 23 آبان 1392 - 23:48:48
    3 1 پاسخ به این نظر
    بابا واقعا متاسفم مدرك داريد ولي عقل ندارين ببخشين ها بعضي ها ناراحت نشن هي بگن توهين توهين در حد من هست يا نيست به اين نكته توجه كنيد چه دولتي چه آزاد همه بيكاريد و الافيد خودمم روش. با مدرك ارشد مديريت صنعتي دانشگاه دولتي اما دارم خيابونا رو متر ميكنم حتي مديريت 2گوسفند رو هم به ما نميدن بريد دنبال بند پ باشيد كه از هزار مدرك با ارزش تره چه ملي باشه چه آزاد فداي اونا كه گرفتن.
  • ناشناس سه شنبه 28 آبان 1392 - 10:03:11
    2 0 پاسخ به این نظر
    امتیاز دانشگاه آزاد رو تقسیم بر تعداد واحد های آموزشیش بکنید نتیجه خیلی جالب میشه.
  • محمد سه شنبه 28 آبان 1392 - 15:27:05
    2 1 پاسخ به این نظر
    پس رتبه دانشگاه فنی وحرفه ای چی؟ اگه دانشجویان فنی امکانات دانشگاههای دیگه رو داشتن الان ایران یه شکل دیگه داشت و خیلی بهتر بودچون توی این دانشگاهها علم با صنعت پیوند خورده و دانشجو هاش هم سواد علمی خوبی دارن هم سواد عملی (به خصوص کارشناسی ها) یکی از این مراکز دانشکده فنی منتظری مشهده که توی روباتیک از دانشگاههای دیگه جلو زده وهمین طور هر سال 20 تا 30نفر ورودی ارشد به دانشگاههای معتبر تهران و شریف و... میده . با اینکه دانشگاه فنی وحرفه ای تازه تاسیس شده ولی پیشرفت خوبی داشته
  • سها سه شنبه 26 آذر 1392 - 17:16:12
    3 0 پاسخ به این نظر
    دانشگاه فقط دانشگاه آزاد علی آباد کتول.ماااااااااااااااااااااااااااااهه
  • مصطفی شنبه 30 آذر 1392 - 19:00:14
    4 0 پاسخ به این نظر
    سلام .به جای بحث با هم. درستون رو بخونید.که موقع امتحان زیر برگه واسه استاد انشا ننویسید
  • بی نام یکشنبه 1 دی 1392 - 22:59:37
    3 3 پاسخ به این نظر
    این رتبه بندی دقیق ترین رتبه بندی ای هست که بعضی از دوستان چشم ندارن ببینن. واقعا" نمی تونم بفهمم که چرا بیشتر دوستان به رتبه ی دانشگاه آزاد گیر دادن. حاضرم قسم بخورم که خیلی از نخبه ها و محققهای دانشجوی ما از همین دانشگاه های آزاد هستند.چرا؟ چون که فرق بین دو نفر توی یه کنکور بی اعتبار چند ساعته مشخص شده.اون دانشگاه نیست که به طرف مقام میده بلکه برعکس. همیه ی شما آلبرت انیشتین رو خوب میشناسید. تا دوره ی دبیرستانش ،دوستان و مادرش او را کند ذهن تلقی می کردند.اما چه شد؟
    • پریا دوشنبه 14 بهمن 1392 - 17:38:33
      2 0
      آخه به هر کی بگی آزاد از شریف بالاتره شاخ در میاره...میتونی امتحان کنی گلم(: اینیم که میگی چشم ندارن ببینن...بیشر در مورد ما صادقه تا ما...
  • امید یکشنبه 8 دی 1392 - 22:17:58
    6 3 پاسخ به این نظر
    به نظرم واحد علوم و تحقیقات و فنی مهندسی تهران جنوب و واحد قزوین دست کمی از دانشگاه های سراسری ندارن...ولی تقریبا میشه گفت بقیه تعطیلن
  • بی نام دوشنبه 23 دی 1392 - 01:16:03
    4 1 پاسخ به این نظر
    مهم دانشگاه نيست.مهم رشته است وفكرخلاق.معماري بخوني يه كم هم خلاق باشي توحين تحصيل بالا ٥ تومن ماهيانه درامدداري.زنده باد
  • بی نام یکشنبه 29 دی 1392 - 09:17:56
    2 1 پاسخ به این نظر
    مخاطبين عزيز هيچ فرقي نمي كنه كه كدوم دانشگاه اول كدوم دوم؟؟؟ مهم اينكه هرچي كه هستش باعث افتخارن//////
  • ناصر پنجشنبه 3 بهمن 1392 - 16:58:17
    1 1 پاسخ به این نظر
    من خودم دانشگاه شیراز هستم که 6 .ولیی دانشگاه آزاد به خاطر اینکه همه ی واحد هاش یکی منظور میشه امده دوم چون اگه بدونید این رنک با تعداد مقاله است که دانشگاه ازاد کلی استاد داره حالا یک دانشگاه دولتی نسبت به دانشگاه ازاد ی تعداد محدود استاد داره این رنک دلیلش این دوستان بی خودی مشکوک نشید
  • عباس چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 23:28:25
    1 4 پاسخ به این نظر
    ببین دانشگاه ازاد از دولتی بهتره چرا چون الان مجوز وزارت علوم را به موسسات کوچه بازاری هم میدن
  • ستاره جمعه 9 اسفند 1392 - 20:59:19
    3 4 پاسخ به این نظر
    معلومه که شریف اوله ...این ک نیاز به رتبه بندی و این حرفا نداره ...من خودم حاضرم نصف عمرم رو با درس خوندن توی دانشگاه شریف عوض کنم ...اصلا زندگی خالص هست ...ولی حیف که قبول نمیشم شریییف حیف :-(
  • سرخون پنجشنبه 22 اسفند 1392 - 09:42:16
    3 2 پاسخ به این نظر
    مهم نیست هر کجا تحصیل کرده باشید آخر بیکارید نگران رتبه بندی نباشید،پارتی پارتی.........................
  • سیدرضا بازیار پنجشنبه 21 فروردین 1393 - 10:52:32
    0 0 پاسخ به این نظر
    ممنون
  • mahsa جمعه 26 اردیبهشت 1393 - 13:26:59
    1 3 پاسخ به این نظر
    چرا بعضیا بهش زور میاد که واقعیتو قبول کنن .من خودم دانشجوی علوم پزشکی آزاد تهرانم ...بقدری سطح علمی دانشجوها و اساتید و کلا کلاساو آزمایشگاه بالاست که به شخصه تو خیلی از دانشگاه های دولتی تهران ندیدم ..اونایی که هی میگن ازاد فلانه آزاد بیثاله بجای حرافی کردن برن یکم تحقیق کن مثلا اونایی که میگن چرا آزاد دوم؟ میدونن دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی و علوم دارویی، علوم دندان پزشکی و علوم تحقیقات چنان نظریه ها و طرحایی به جهان اراءه داده که از نظر جهانی رتبه دوم رو گرفته تو کشور؟ اول اطلاعات کسب کنید بعدا بجای حسادت و زور اومدن به بعضیا بیایین نظر بدید
  • کامبیز پنجشنبه 22 خرداد 1393 - 10:21:34
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام علیکم طی یک پرسشنامه از 1500 نفر گفتن دانشگاه آزاد حالا شاید دوم نباشه ولی در 15 دانشگاه اول کشور هست به طور مثال دانشگاه علوم تحقیقات و ازاد مشهد یا ازاد تبریز بار علمی اساتید و دانشجویانش بالاست.
  • خسروانی دوشنبه 23 تیر 1393 - 18:57:59
    0 1 پاسخ به این نظر
    باسلام لطفایکی بگه منظورتان آزاداسلامی سازمان مرکزی است؟
  • بصیرت سه شنبه 7 مرداد 1393 - 06:39:11
    1 2 پاسخ به این نظر
    خسته نباشید تازه رتبه اول دانشگاه ایرانی 170 جهان است، علم مون اصلا پیشرفتی نکرده
  • حسین جمعه 24 مرداد 1393 - 14:29:19
    1 1 پاسخ به این نظر
    این دانشگاه ازاد اسم نداره اخههههه
  • بیتا جمعه 25 مهر 1393 - 09:16:05
    2 0 پاسخ به این نظر
    سلام به هموتون من تازه دارم راهنماییم را تموم میکنم خیلی دوست دارم برم دانشگاه صنعتی شریف تورو خدا همتون برام دعا کنید تا من برم این دانشگاه خیلی ممنون.بعدشم هرکی هر جا هست و هرچی داره باید به جایی که وایساده و چیزایی که داره افتخار بکنه و من به این که ادم های با شعوری در مملکتم زندگی میکنند افتخار میکنم فقط ی چیز دیگه تورو خدا چ به جایی رسیدید چ نرسیدید هوای مامان باباتون رو داشته باشید و هیچ وقت فراموشش نکنید همتون بوووووووووووووووووووووووس دعا یادتون نره بااااااااااای
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.