شبکه های رادیویی طبق یک عادت رسانه​ای هر صبح ارتباط های مستقیمی با نهادهای ثابتی دارند که جوابها نیز تقریبا ثابت است به هر حال برای پر کردن آنتن خیلی خوب است، مثل پرکردن این صفحه طنز!

حالا هم سه ارتباط تلفنی با اتاق ارز مرجع، اداره هواشناسی و کمیته کاهش آلودگی هوا برقرار کردیم که در ادامه متن پیاده شده این گفتگوی تلفنی را می‌خوانید:

بعد از پخش موسیقی محله بنده نواز...

مجری: شنوندگان عزیز هم اکنون ارتباط مستقیم داریم با اداره کل هواشناسی تهران، سلام در خدمت شما هستیم، چه خبر؟
- من هم سلام عرض می کنم و امیدوارم روز دودی خوبی داشته باشید و تا آخر امروز دوام بیارید. میزان اکسیژن موجود در هوای تهران، از 14درصد به 11 درصد رسیده و توصیه می کنیم اصلا نفس نکشید چرا که اینطوری بعد از دو دقیقه از هوش میرید و با کمک اورژانس تا چند ساعت دیگر هم زنده می مونید اما در غیر اینصورت با 17 ثانیه تنفس در هوا، کلا دود خواهید شد.
- میزان آلاینده‌ها در هوای تهران در چه وضعی است؟
- کلا الان هوای تهران آلاینده است، ما از روز دوشنبه تصمیم گرفتیم در گزارشهای ارسالی و ارتباط های زنده، میزان اکسیژن موجود در هوا را اعلام کنیم. در حال حاضر هم حدود 10 درصد اکسیژن در هوا موجود است که برای کشتن آدمها هنوز کافی نیست و حد استاندارد هوای کشنده 4 درصد اکسیژن است.
- چه توصیه ای برای مردم دارید؟
- من کی باشم که به مردم توصیه کنم؟ ما کوچیکتر از اونی هستیم که به این مردم عزیز که تهران رو خالی کردن و شمال رو ترکوندن، توصیه کنیم اما توصیه ام به سالمندان اینه که اصلا از خونه بیرون نیان، خانم های باردار، کلا نفس نکشن، از قرص اکسیژن استفاده کنن و بچه‌ها هم یه چند روزی برن روی ویبره...رانندگان تاکسی و اتوبوس و نان خشکی‌ها و گداها و پیک موتوری ها و آژانس ها هم کار نکنند، از بی پولی بمیرند بهتر است از اینکه سکته قلبی کنند و کلی خرج بیاندازند روی دست خانواده!

//پخش موسیقی همه چی آرومه...//
- امیدوارم روز خیلی خوبی داشته باشین، یک ضرب المثل چینی میگه: خوش باش تا زندگی روی خوش به تو نشون بده. لطفا زیاد زندگی رو سخت نگیرید... قبل از پخش موسیقی درخواستی، ارتباط مستقیم داریم با سخنگوی کارگروه کاهش آلودگی. سلام، چه خبر؟
- سلام. بعد از تهران، مشهد، اصفهان، کرج، اراک در پی این هستیم که با تصمیم هیئت دولت باقی شهرهای کشور را هم تعطیل کنیم که به باقی مردم اجحاف نشده باشد.
- ما واقعا ممنونیم که به فکر مردم هستید، یه سوال دیگه دارم این که شما توی کارگروه کاهش آلودگی هوا چیکار میکنین؟
- وظیفه اول و مهم ترین وظیفه ما تعطیل کردن تهرانه. بعد در صورت نیاز، شهرهای اطراف و اگر دیگر خیلی ماجرا بغرنج بود، برخی شهرهای بزرگ. چون به هر حال ما مسئول کل کشور هستیم و زیاد نمی‌تونیم تهرونی بازی دربیاریم.
- و سایر وظایف شما در کارگروه کاهش آلودگی.
- تشکیل منظم جلسات کاهش آلودگی. من همین جا از همه تشکر می‌کنم و امیدوارم تعطیلات بهشون خوش بگذره.
- چه توصیه ای برای مردم دارید؟
- جمعه این هفته آلودگی کمتر می‌شود در نتیجه خواهش می کنم اگر می‌شه مردم روز جمعه یه مقداری ماشین هاشون رو بیارن بیرون، تهران گردی و خیابابون چرخی...من قول میدم که تعطیلی شنبه و یکشنبه رو هم بگیرم. فقط مردم باید همکاری کنن و هر کسی با هر چند تا ماشین که می‌تونه بیاد بیرون!
- ممنونیم از اینکه این همه به فکر مردم هستید و با دغدغه و دلسوزی و تعهد به شغل کاهش آلودگی اشتغال دارید. راستی شما الان سر کار هستید؟
- بله شغل ما اصلا تعطیلی نداره بویژه در این روزهای حساس. من هم الان که خدمت شما هستم ماموریت آمدم کلاردشت!

///پخش موسیقی ای گل ناز من...با صدای علیرضا افتخاری///
مجری: ارتباط مستقیم داریم، با اتاق مبادلات ارز.
- سلام...چه خبر آقا؟
- سلام و روز تعطیل تون به خبر. این چند روز تعطیلی پایتخت کمر دلار رو شکست و مژده می دهم که قیمت دلار از 2456 تومان در روز دوشنبه گذشته، به 2451 تومان رسید که این افت قیمت، در سه ماه گذشته بی سابقه بوده است. در ضمن در تلاش هستیم که برای واردات هوای از چین، ارز مرجع اختصاص بدهیم تا هم هوای تهران بهتر شود و هم واردکنندگان با مشکلی مواجه نشوند.
- خب دیگه چه خبر؟
- بعد از افتتاح سرویس بهداشتی در این اتاق، شاهد افزایش مراجعات بوده ایم البته در روزهای اخیر برخی افراد با زدن زنگ اتاق و فرار کردن، قصد اخلال در روند خدمت رسانی و افزایش حبابی مشتری را داشتند که دادیم دستگیرشان کنند. ضمن اینکه خیالتون تخت، افت قیمت دلار همچنان ادامه دارد و اگر ما این دیوار وسط را برداریم و این اتاق را بیندازیم سر اون اتاق این افزایش کاهش قیمت روند رو به رشدتری هم خواهد گرفت.

//پخش موسیقی دنیا دیگه مث تو نداره...//
 ارتباط زنده داریم با سرهنگ راهدار، رییس بخش راه و بیراه تهران و حومه. سلام، خدا قوت.
- سلام. از هموطنان خواهش می کنم هرجا هستند همون جا بمونن، کلیه مسیرهای منتهی به شمال، قفل است، عبور و مرور در جاده های شمال کشور خیلی سنگین است. با هماهنگی صورت گرفته، ورودی های تهران را هم به خروجی تبدیل کردیم ولی بازهم بی فایده بوده. در 24 ساعت گذشته تصادفات کمی هم داشتیم که متاسفانه میزان فوتی های این تصادفات از میزان فوت شدگان بر اثر آلودگی هوا خیلی بیشتر است و توصیه می کنم به خاطر آلودگی هوا کسی تهران رو ترک نکنه!...

 

 

 

 

 

محسن حدادی

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =