شواهد بدست آمده از محل وقوع حادثه از سوی خبرآنلاین نشان می دهد روایت آموزش و پرورش از علل حادثه پیرانشهر نادرست اعلام شده است.

محمد حسین نجاتی، خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به پیرانشهر: روایت در رابطه با جزئیات تازه، علت ها و وضعیت کنونی دختران شین آبادی به دو دسته تقسیم می شود، دسته اول روایت آموزش و پرورش و دسته دوم روایت دانش آموزان حادثه دیده، مسئولان و کادر درمانی دو بیمارستان تبریز و ارومیه، آتش نشانی پیرانشهر، نمایندگان پیرانشهر و نقده و شاهدان محلی.

مسئولان آموزش و پرورش می گویند، بخاری نفتی استاندارد بوده است، حتی استاندارد تر از بخاری های گازی، آنها می گویند اوضاع دانش آموزان رو به بهبود و در گوشه و کنار اظهارات خود اعلام تاسف نیز می کنند.

اما آتش نشانی پیرانشهر در گزارش خود علت آتش سوزی را بخاری نفتی که در حال خام سوزی بوده و سوخت از آن سرریز شده، می دانند. این درحالی است که اکثر دانش آموزان کلاس در آتش سوخته پیرانشهر هنوز تحت مداوا هستند.

اما شواهد موجود در میان مثلث شهر های پیرانشهر محل وقوع حادثه، بیمارستان امام خمینی ارومیه محل بستری شدن 16 دانش آموز شین آبادی و بیمارستان سینا تبریز که 12 دختر شین آبادی در آن بستری شده اند و حال آنها وخیم گزارش شده است نشان می دهد، بخاری نفتی عامل آتش سوزی کلاس درس بوده است و مدرسه دخترانه شین آباد پیرانشهر به کلی فاقد استاندارد های فضای آموزشی، گرمایشی و فیزیکی است و به سادگی بستر وقوع حادثه این چنینی شده است.

 

گزارش آتش نشانی از حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه انقلاب

بر اساس مستندات جمع آوری شده توسط خبر آنلاین، برخلاف اظهارات مسئولان آموزش و پرورش و ادعای آنان مبنی بر استاندارد بودن بخاری کلاس درس شین آباد، ماموران سازمان آتش نشانی پیرانشهر پس از عملیات امداد گری خود گزارشی در محل حادثه نوشته اند که به طور مشخص و کاملا شفاف نشان می دهد نقص فنی بخاری به دلیل خام سوزی باعث آتش گرفتن کلاس درس دانش آموزان شده است.

سازمان آتش نشانی پیرانشهر در گزارش که تصویر آن را در ادامه مطلب می بینید ، آورده است: "تاریخ 15/09/91 راس ساعت 8 صبح حادثه آتش سوزی مدرسه ابتدایی دخترانه انقلاب شین آباد از طریق شماره تماس – به ایستگاه آتش نشانی اعلام و مامورین؛ حسین پوربهرام؛ سید سلیمان حسینی و حسین محمود سریعا به حمل اعزام و اقدام به مهار آتش و نجات دانش آموزان نمودند. از نظر اکیپ آتش نشانی علت آتش سوزی بخاری نفتی موجود در کلاس بوده است که در حال خام سوزی بوده و سوخت مورد نظر سرریز کرده و موجب حریق شده است که متاسفانه با وجود کپسول پودر گاز در محل از آن استفاده ننموده و اقدام به جابجایی بخاری در حال آتش سوزی به بیرون کرده اند. و جلوی در ورودی کلاس آن را رها نموده اند که باعث مسدود شدن خروجی کلاس شده است. که برای فرار دانش آموزان به بیرون مزاحمت ایجاد کرده است. در نتیجه سی و یک نفر از طریق امدادگران نجات یافته و به بیمارستان اعزام شده اند."

این درحالی است که مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور 24 ساعت پس از حادثه در محل مدرسه دخترانه انقلاب پیرانشهر در اظهاراتی مغایر با گزارش آتش نشانی، شاهدان محلی و دانش آموزان به رسانه عنوان کرده بود که بخاری مدرسه استاندارد بوده است و بخاری عامل آتش سوزی مدرسه نبوده است.
 

تصویر گزارش آتش نشانی پیرانشهر در محل وقوع حادثه

 

مشروح گزارش آتش نشانی پیرانشهر از علت آتش سوزی کلاس درس دختران را در تصویر زیر ببینید.


ذخیره سازی سوخت دیوار به دیوار کلاس آتش گرفته
از طرف دیگر علاوه بر وجود بخاری نفتی و غیر استاندارد در این مدرسه که در حال خام سوزی بوده و باعث آتش سوزی شده است شواهد میدانی نشان می دهد در محل آتش سوزی کلاس درس دختران در شین آباد پیرانشهر ، دیوار به دیوار کلاس آتش گرفته سه مخزن ذخیره سازی نفت سفید جاگذاری شده است که نه تنها برای دانش آموزان بلکه در نوع خود می توانست خطری برای بسیاری از ساکنان شین آباد ایجاد کند.

البته اقدام مسئولان آموزش و پرورش پیرانشهر و مدرسه انقلاب شین آباد برای ذخیره سازی سوخت در مدارس اقدامی خودسرانه از سوی مدیر نبوده است. چرا که حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در تاریخ 08/08/1390 بر اساس بخشنامه ای سراسری تمامی واحد های آموزشی دستور ذخیره سازی سوخت در مدارس را صادر کرده بود. در این بخشنامه آمده است: "قطعا ذخیره سازی سوخت به اندازه نیاز واحد های آموزشیبه صورت مستقل و مطابق ضوابط استاندارد های قنی ایمنی اقدام نموده اید، لذا در خصوص کسری ذخیره سریعا اقدامات لازم صورت پذیرد."

بخشنامه وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته برای ذخیره سازی سوخت و نفت سفید در مدارس در حالی است که در آن تاکید شده است استاندارد های فنی و ایمنی رعایت شود اما وقتی مدارس کشور از داشتن بخاری های استاندارد محروم هستند چطور می توانند سوخت را به روش استانداردی ذخیره سازی کنند؟

در تصاویر زیر ذخیره سازی سوخت دیوار به دیوار کلاس آتش گرفته را ببینید؛ 

 

 

در تصویر زیر بخشنامه وزیر آموزش و پرورش برای دخیره سازی سوخت در مدارس در سال گذشته را ببینید؛

 

ساخت غیر اصولی مدرسه اجازه ورود آتش نشانی و آمبولانس را به مدرسه نداد!
از طرف دیگر، برخی شاهدان محلی در شین آباد نحوه امداد گری سازمان آتش نشانی پیرانشهر را با تاخیر عنوان می کنند. در همین رابطه احمد زاده از ساکنان و شاهدان اصلی این حادثه به خبر آنلاین می گوید: در زمان ساخت این مدرسه ما محلی ها به مهندس که این مدرسه را می ساخت تذکر دادیم که با این در و اتاق هایی که جلوی این مدرسه ساخته اید، نیسان هم سخت وارد می شود، ماشین های بزرگ که اصلا رد نمی شوند. حتی زمانی که آنها در حال ساخت مدرسه بودند، آجر، سیمان و آهن خودشان را از دیوار کوتاه مدرسه رد می کردند و نمی توانستند از در با ماشین سیمان و آجر بیارند.
احمد زاده همین علت را باعث تاخیر در کار آتش نشان ها و امداد گران می داند: آتش نشان ها به طور کامل وارد مدرسه نتوانستند بشوند و با کار های خاص خود شلنگ آوردند و کپسول ها را به سمت کلاس بردند.


دو ردیف نرده مانع خروج آسان بچه ها شده است
کلاس آتش گرفته دختران شین آباد، در فضای جدای از فضای اصلی مدرسه در انتهای حیاط قرار گرفته است. بنای کوچکی که تنها شامل دو کلاس درس و اتاقکی کوچک میان آن است، سمت راست این دو کلاس درس سرویس های بهداشتی تازه ساخت مدرسه شین آباد و سمت چپ آن فضای کوچکی برای سه مخزن بزرگ ذخیره سازی سوخت است. اما نکته مهم با توجه به مسدود شدن در خروجی کلاس، وجود دو ردیف نرده های زخیم، روی پنجره کلاس است.

سمیرا معروفی یکی از دانش آموزان کلاس آتش گرفته شین آباد نسبت به سایر هم کلاس های خود اوضاع عمومی بهتری دارد. او می گوید: "ما اول شیشه هارو شیکوندیم بعد یه آقاهه اومد و نرده رو زود برید وکند (اشاره به امدادگر) ما هم اومدیم."

نرده های زخیم مدرسه شین آباد در کنار بخاری نفتی و مسدود شدن درب کلاس از دیگر عواملی بود که مدت زمان حبس دختران شین آبادی در میان شعله های آتش را طولانی تر کرد.

در تصویر زیر نرده های زخیم و دو ردیفه این کلاس درس را که مانع از خروج دانش آموزان شد را ببینید؛

 

ممنوع التصویر شدن دختران شین آبادی از سوی حراست آموزش و پرورش
کادر بیمارستان فوق تخصصی سینا در تبریز، 36 ساعت پس از حادثه آتش سوزی کلاس درس در حال مداوای 12 دانش آموزی هستند که اوضاع و حال عمومی آنها از سوی مسئولان بیمارستان و مرکز اورژانس آذربایجان غربی وخیم گزارش شده است.

در ساعات اولیه چهارشنبه 15 آذر ماه از میان 28 مصدوم آتش سوزی تنها 6 دانش آموز آسیب دیده به دلیل وخامت اوضاع از بیمارستان امام خمینی ارومیه به بیمارستان سینا تبریز انتقال داده شدند اما عصر پنچشنبه دکتر جعفری معاون درمان بیمارستان امام خمینی ارومیه، از انتقال 6 دانش آموز دیگر برای ادامه مراحل درمان به تبریز خبر داد تا تعداد دانش آموزان مصدوم در ارومیه 16 دانش آموز و در تبریز 12 دانش آموز رسید.

اما همزمان با بازدید و عیادت مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس و حیدری معاون حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه از دانش آموزان مصدوم در تبریز، مسئولان حراست وزارت آموزش و پرورش و آذربایجان غربی مانع از ورود خبرنگاران به بیمارستان سینا شدند. آنها عنوان کرده اند به دلیل انعکاس برخی تصاویر دانش آموزان آسیب دیده در رسانه های خارجی امکان عیادت و تصویر برداری از 12 دانش آموزی که وضع آنها وخیم گزارش شده است، وجود ندارد.

مسئولان حراست آموزش و پرورش تا ضبط وسایل و دوربین خبرنگار خبرآنلاین مانع از ارائه اطلاعات وضعیت 12 دانش آموزی شد که به گفته کادر پرستاری بیمارستان سینا تبریز بخش زیادی از بدن این دانش آموزان پانسمان شده است و مشکلات تنفسی باعث استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی برای آنها شده است. 

این درحالی است که وزیر آموزش و پرورش صبح جمعه به تبریز رفت از اوضاع و احوال دانش آموزان با خبر شود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    263 4
    نه فقط کلاس درس این روستا، در تمام دانشگاه ها هم این چنین نرده هایی هست. گویی کسی نباید حین درس از کلاس فرار کند. گویی زندان است کلاس درس!!!!! اینم نتیجش! حالا با این حادثه آیا تمام نرده های کلاس درس در تمام کشور درست میشود؟!!! هرگز!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    255 5
    چراغ افتاد توی کلاس وگر گرفت آتشی که پوست بچه هارو مث گرگ گرفت چشام خشک شد یه کم بهم اشک بده ایزد این بچه ها با کدوم دست مشق بنویسن؟....
    • هومن IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
      11 1
      از چی بگم؟؟؟ وطن من جاییست که از اشتباهات درس نمیگیرن... این داستان همچنان ادامه دارد...
  • محسن DE ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    215 1
    واقعا چه باید گفت در مقابل این حوادث کشته شدن سریالی دانش اموزان در جاده ها وحالابرای چندمین بار سوختن دانش اموزان بیگناه، درصورتیکه در کشورهای دیگر کوچکترین حادثه ای ازاین قبیل بااستعفای سریع مسئولین مربوطه روبروست.
    • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      68 4
      استعفا .. استعفا...
    • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      52 5
      یاد بچه های بروجن افتادم. امروز توی روزنامه نگاه(روزنامه آموزش و پرورش) عکسی بود که اشکهای وزیر و هیئت همراه را در مراسم هفت بروجن نشان میداد و صاحبان عزا هم هاج و واج داشتند به آنها نگاه می کردند
    • اتیلا IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      60 2
      عزیزان اگر به تصاویر نگاه کنید کفشهای کودکان بی گناه اولین عکس است که کاملا نشان دهنده ی معصومیت و محرومیت انهاست چرا که در فصل سرما با کفش تابستانی به مدرسه امده اند و بخاری که باید گرمشان میکرد اتش به جانشان افکند.محرومیت در انجا غوغا میکند.اشک ما و استعفای وزیر دردی را درمان نمیکند. قبل از اینکه استعفا بدهد و از زیر مسئولیت شانه خالی کند بایداول تاوان اشتباهاتش را بپردازد بعدا کار کناره گیری کند.مثلا با استعفای او صورت دخترانمان مثل روز اولش خواهد شد یادرد انها تسکین خواهد یافت.پس اول تنبیه بعد استعفا.
  • ... IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    136 6
    اگه یه کپسول اطفای حریق تو کلاس بود دیگه اینهمه مشکل پیش نمی اومد
    • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      52 8
      نوشته که بوده ولی استفاده نشده ... تو گزارش آتش نشانی نوشته شده !
    • رامین IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      39 5
      آقای "بدون نام"من وقتی اول دبیرستان بودم سیم کشی میکروفن و بلندگوی مدریه اتصالی کرد و چیزی نمونده بود تمام پرده های اتاق دفتر رو به آتش بکشه.وقتی یکی از بچه ها که کار با کپسول رو بلد بود،خواست ازش استفاده کنه،نتیجه ای جز اینکه سر تا پای خودش پودری بشه نداشت و اصلا هیچ فایده ای نداشت چون کپسول مال 10 سال پیش بود و فاسد شده بود.این یعنی اینکه وقتی کپسول کمک میکنه که همیشه مانور برگزار بشه.
  • پیام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    116 3
    خواهشمندیم حداقل به دانش آموزان غیر از درس کلاسهای تکاوری و خرابکاری هم یاد بدهید که با این خطرات مواجه میشن بتونند فرار کنند کجای دنیا فرزندانشان را به مدرسه میبرند به امید فردائی روشن و اینجور با جگرگوشه شان را در بیمارستان ببینند که مبادا آسیبهای جدی برای فرندشان بوجود بیاید کی باید جواب باشد؟دانش آموزان میگن اشکال از بخاری بود و مسئولان برای فرار از جوابگوئی با خانواده و مردم چیز دیگری میگویند ........
  • رامین IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    215 3
    وقتی چراغی که به خانه رواست را به مسجد میبرند نتیجه از این بهتر نمیشود.
  • بهروز IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    174 1
    اعتماد به نفس را در کتاب های روانشناسی جستجو نکنید، از حاجی بابایی یاد بگیرید که با جسارت تمام خم به ابرو نمیاره. معذرت خواهی و استعفا پیش کش !!!
  • فرهاد IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    88 8
    یاد سخن علی (درود بر او باد) افتادم که در مورد تجاوز به نوامیس مسلمانان در مرزها گفته بود اگر مسلمانی از داغ این حادثه بمیرد، دور از حق نیست. ازین دست غفلت ها در مملکت و نظام اسلامی ما انقدر زیاد است که دل انسان رو به درد میاره.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    150 2
    واقعا جالبه که در این گیر و دار نگران انعکاس این خبر و عکس ها در رسانه های خارجی هم هستن. آقا تا کی میخوایم خودمون رو گول بزنیم؟
  • ایرانی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    144 3
    هر وزیری در هر کجای دنیا بود استعفا کرده بود. این آقای وزیر آموزش و پرورش .......
  • علی US ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    125 2
    حالا وزیر که هیچ مدیر کل استان شجاعانه بیاید ومسوولیت را پذیرفته و استعفا دهد از مخفی کردن دانش اموزان به جایی نمی رسیم تا کی میتوانیم ادامه دهیم
  • هادی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    27 1
    اگه یه برخورد کاملا جدی با مسئولان این جور حادثه ها میشد دیگه کسی جرات نمیکرد به راحتی مسئولیت کاری رو گردن بگیره که از عهدش بر نمی یاد. بعضی از مسئولیت ها خیلی سنگین ولی مسئولین خبر ندارند. بیچاره اون طفل معصوم ها و خانواده هاشون .
  • دختری دبیرستانی از تهران EU ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    45 1
    یعنی ان همه نرده های ضخیم و درب و پیکر فولادی پنجره ها را برای یک مشت گچ و یک تخته سیاه دربو داغان مدرسه روستایی کشیده اند! در کلاس های درس در ایران به جز چند تیر و تخته به نام صندلی و چند عدد گچ که با پایان کلاس جمع آوری ممی شود، چه چیزی یافت می شود که این همه تجهیزات و سد و مانع حفاظتی کشیده اند ، آن هم با این وضعیت بخاری ها که هرسال دارد جان بچه های بیچاره ایران را م یگیرد، عقل هم برای آدمی زاد بدچیزی نیست که ما ایرانی ها کلا تعطیلش کرده ایم. بیچاره دخترهای روستایی که حتی خانوادههایشان از حق و حقوقشان بیخبرند!؟
  • عبد السلام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    29 2
    با آرزوی سلامتی و تندرستی برای خواهران کوچک خودم انشااله هر چه زودتر به خانه بیایند. ما همه یاد گرفتیم تاسف الکی بخوریم و انکار کنیم،فرافکنی کنیم ،بی مسولیت باشیم ،دروغ بکوییم.
  • سارا IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    39 1
    فقط بگویید چه کسانی مسیول تباه شدن اینده این دانش اموزان دختر هستند...................؟این دانش اموزان دختر با این جراحات سوختگی بر صورت چگونه به اینده و تشکیل خانواده امیدوار باشند؟بگویید اگر جانشان را نجات دادند با زخمی که بر صورت و بدن می ماند که عین زخم بر روحشان است چگونه امیذوار اینده باشند؟بگویید بگویید بگویید
  • هموطن IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    36 1
    به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی البته دیروز در پیامی با این دانش آموزان، معلم آنها و کادر مدرسه ابراز همدردی کرده بود. او اما اکنون در تبریز چنین گفت: "منتظر گزارش‌های گروه تخصصی از حادثه آتش سوزی مدرسه روستای «شین آباد» هستیم و تا ارائه گزارش قطعی توسط آنها، نمی‌توان اظهار نظری در خصوص چرایی این حادثه داشت." آقای وزیر پس از گذشت چند روز از حادثه فرمورده اند فعلا در این خصوص اظهار نظر نمی کنند ، باید گفت که این آقای وزیر اصلا اهل اظهار نظر نبستند می خواهد اظهار نظر در رابطه به سقوط چندین دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان راهیان نور به اعماق دره ها باشد و یا حوادث سریال آتش سوزی در مدارس کشور ! موید باشند انشاءاله
    • بهناز IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
      16 2
      باید دید ایشان اگر خدایی ناکرده فرزند خودشان دچار این حادثه میشد همینگونه برخورد میکردند . البته که نه ، فرزند خودشان تو اینطور مدرسه ها چیکار میکنند !!!!!
  • ثمین IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    61 2
    آنها عنوان کرده اند به دلیل انعکاس برخی تصاویر دانش آموزان آسیب دیده در رسانه های خارجی امکان عیادت و تصویر برداری از 12 دانش آموزی که وضع آنها وخیم گزارش شده است، وجود ندارد. نمیدونم چرا از این حرفها شاخ در نمیاریم....چطور روتون میشه آخه؟؟؟؟!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    41 2
    تا وقتی که ما حقوق انسانی وشهروندی خودمون را طلب نکنیم این موارد کاملا" طبیعی است .
  • مهناز IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    30 38
    لااقل هزینه های درمان این بچه هارو تامین کنید
    • بدون نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      27 3
      بیمه میگیرن از بچه ها هر سال شروع مدرسه ، میخواین هزینه هاشو هم اولیاء بدن!
    • مهناز IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
      5 3
      منظورم این بود که دولت و بیمه هزینه های درمان این بچه هارو بدن و بعد از مدتی فراموش نشن کی گفتم اولیا؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    51 6
    هرجاي دنيا بور ريس جمهور استعفا كرده بود
  • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    24 7
    امان ازنفت خوب وزیر چه تقصیر دارد
    • هموطن IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
      7 2
      دوستمون راست میگه ! امان از این نفت که به جای نان سر سفره هایمان ، آتش جان فرزندانمان شده ! پاینده باشی ای هموطن غیور خیلی چیز فهم
  • سید IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    41 4
    آقای وزیر نمیخوان استعفا کنن ؟؟!!!!
  • محمد IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    18 5
    من معلمم از حادثه فوق متاسفيم و با خانواده هايشان هم دردي ميكنيم و از وزير آموزش و پرورش هم دل خوشي نداريم ولي مشابه اين بخشنامه ده ها ساله مي آيد ولي برخي مديران عمل نميكنند ويا سرانه دانش آموزي كمه يا هزينه هاي جاري مدارس زياده كمكهاي مردمي هم كمتر شده ودر مناطق محروم كمترتر !ولي وزارت ميتونه بجاي اين بخشنامه ها هزاران بخاري كاربراتور دار تهيه كنه و به مدارس بده اين از شير و تغذيه رايگان محمتره .مدير مدرسه و سلسله مراتب همه مقصرند بايد پاسخگوي حداقل وجدان خويش باشند
    • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      27 13
      "محمتره"؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تو مطمئنی که معلمی؟!خدا کنه دروغ گفته باشی وگرنه بدا به حال دانش اموزانی که زیر دست تو میخوان سواد یاد بگیرند!!تو این سالها غلطهای املایی زیاد تو کامنتهای کاربران خبر انلاین دیده بودیم ولی دیگه "محمتر"اخرش بود!!!
    • مجید IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      16 11
      آقای معلم، محمتره یا مهمتره؟
    • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      16 11
      سلام برمعلم مهر بان "مهمتر "درسته
    • بهناز IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
      5 9
      واقعا وقتی معلم غلط املای داره ، توقع جز این هم نباید داشت از مدیر و مسئولان مدارس
    • آرش SE ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
      4 2
      در کیبورد فارسی ح ه کنار یک دیگر هستند نوابغ! فقط مچ گیری و هوچی گری. آخه یک ذره اول فکر کنید که وقتی در تایپ کردن غلط اینطوری هست آیا به خاطر کنار هم بودن کلیدهاست یا واقعا طرف اشتباه کرده.
  • رضا IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    57 2
    بیچاره این دخترهای معصوم که باید 1 عمر با سوختگی ظاهرشون سر کنند.
  • امید IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 4
    اگه این اتفاق نمی افتاد هیچوقت به فکر درست کردن وسایل(بازسازی) مدرسه نبودند! اگه اون اتوبوس یا منی بوس تصادف نمی کردند شاید الان ما هم مرده بودیم! ای کاش مسئولین به فکر بودند ای کاش... امید هستم از کازرون خ قدس جنوبی
  • saber EU ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    4 3
    چراغ افتاد توی کلاس وگر گرفت آتشی که پوست بچه هارو مث گرگ گرفت چشام خشک شد یه کم بهم اشک بده ایزد این بچه ها با کدوم دست مشق بنویسن؟....
    • بی نشون IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
      1 2
      بزار خود یاس بگه عزیز
  • بدون نام IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    21 2
    غلط املایی درکامنت ها دلیل بیسوادی نیست تایپ باعجله ویا استفاده ازتلفن همراه گاهی باعث غلط املایی میشود
    • Bita IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
      2 3
      دوست عزيز اگه دقت كنيد ايشان كلمه مهمتر را محمتر نوشتند . اين نشان از ندانستن است نه از غلط بخاطر كيبرد و ...
  • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    2 6
    نرده های زخیم : ضخیم درست است ببم جان
    • شهاب IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
      7 3
      از نظر زبان شناسی هیچ فرقی بین زخیم و ضخیم و ظخیم نیست چون همگی نماینده واج / ز / هستند. شما برو اصل داستان این مملکتو درست کن ببم جان.
  • مهندس بهداشت حرفه ای IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    4 1
    زمانی که ما خطرات احتمالی رو پیشبینی نکنیم همین بلا سرمون هم مییاد تو ایران ما تا زلزله نیاد خونه ها رو خراب نکنه خونه محکم نمیسازیم مثالش از دست دادن 25000 نفر در بم در حقیقت رعایت کردن تمام نکات بهداشت حرفه ای در تمام کارها لازمه چون اگر این خطر توسط یک مهندس پیش بینی میشد برای کنترل این حادثه حتما یک خروجی اضطراری قرار میداد به امید ان روزی که به علم بهداشت حرفه ای و نیاز اون تو جامعه ی ما پی برده بشهو فقط پزشک سالاری نباشه نباشه
  • ایرانی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    2 1
    اقای رییس جمهور تنها بخشی از هزینه سفر های استانی را به تجهیز مدارس در مناطق دور افتاده اختصاص دهد به خدا چیزی از ایشان کم نمی شود . اخه تا کی شاهد حادثه های جانگذاز و رقت انگیز برای بچه های خودمان باشیم اگه بچه های اقایان بودند چکار می کردند؟ به خدا تو این اوضاع بد ، با این گرانی و تورم وهزار ویک مشکل ، بزرگ کردن بچه چقدر سخته ؟ یا تو اتش سوزی می میرند یا تو اردو ها؟
  • پرويز ملكي IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    1 1
    آقاي وزير و مسئولين گرامي آيا اين كلاس كوچك و قديمي ظرفيت گنجايش 36 دانش آموز را دارد؟ در سراسر ايران از اين كلاس ها زياد است. در شهر ما مدرسه اي است كه 15 سال پيش حكم تخريب آن را داده اند اما هنوز هم استفاده مي شود.
  • ایمان US ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    5 1
    وای بر ما ایرانی ها که بر خودمان و فرزندانمان رحم نمی کنیم ساکت نشستیم و از این ها درس نمی گیریم
  • يك شهروند IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    4 2
    واقعا دلم براي اون دخترهاي ناز و معصوم ميسوزه كه حالا چطوري بايد با اين زخم بر بدن و جراحت روح زندگي كنن . از خدا خوشبختي اونها رو ميخوام
  • مهدی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 3
    به نظر من اگر می خواهیم این حوادث تکرار نشود باید این موارد در نظر گرفته شود. 1- نظارت بر ایمنی مدارس یا از طریق خود وزارتخانه یا سازمان مستقل که بصورت دوره ای مدارس را از نظر ایمنی مورد یازرسی قرار دهد. 2- مسئولیت و پاسخگویی سازمان های مرتبط با ایمنی: طبق گزارش مامورین سازمان آتش نشانی مسئول در این حادثه عدم رعایت موارد ایمنی و استاندارد در ساختمان علت آتش سوزی بوده . از آنجا که در شرح وظایف سازمان های آتش نشانی دقیقا بر پیشگیری از حریق تاکید شده است این سازمان باید در مورد قصور یا تقصیر خود در پیشگیری جوابگو باشد. ایا بررسی شرایط ایمنی در مدارس که یک مکان عمومی آسیب پذیر می باشد از وظایف این سازمان نیست؟ 3- سازمان استاندارد: از آنجا که بخاری از کالاهای مشمول استاندارد اجباری است، سازما