۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶

واحد مرکزی خبر نوشت:

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس یکشنبه با تأکید بر مقاومت ضد صهیونیستی تا آزادسازی همه سرزمین فلسطین گفت نوع مقاومت ضد صهیونیستی به اوضاع بستگی دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه ، خالد مشعل در سومین روز سفرش به غزه در سخنانی در دانشگاه اسلامی این شهر گفت :«مقاومت یک اصل است اما یک بار آرامش برقرار می کنیم و بار دیگر دست به مقاومت می زنیم و شکلها را تغییر می دهیم. یک بار با موشکها حمله می کنیم و بار دیگر با موشکها حمله نمی کنیم . زندگی این گونه است».
وی با درخواست مجدد برای برقراری آشتی ملی بین فلسطینیان گفت :« جنبش حماس از جنبش فتح بی نیاز نیست و جنبش فتح نیز از جنبش حماس بی نیاز نیست و همه گروههای فلسطینی به یکدیگر نیازمند هستند بنابراین رواداری کنیم .ما در حق یکدیگر اشتباه کرده‌ا‌یم و خدا از گذشته ها می گذرد».
مشعل همچنین در سخنانی در جمع خانواده های اسیران و شهدای فلسطینی و نمایندگان گروههای فلسطینی در غزه از جمله جنبش فتح متعهد شد برای آزادسازی باقیماندگان اسرای فلسطینی در زندانهای اسرائیل تلاش شود. وی گفت :« اگر اسیرانمان را آزاد نکنیم بی خیر هستیم . غزه بزرگوار پنج سال در دشواری شدید زندگی کرد تا اسرای ما را آزاد کند ».
وی افزود « عهد بسته ایم و قول داده ایم و به خدا سوگند خورده ایم که بقیه اسیران را به خواست الهی و به همان شیوه ای که شماری از اسرا را آزاد کردیم آزاد کنیم». مشعل تصریح کرد « به پرستش خداوند و جهاد و مقاومت تا شهادت یا آزادسازی فلسطین پافشاری خواهیم کرد و از امروز برای نبرد آزادسازی تدارک می بینیم». مشعل درباره آشتی نیز گفت :« آن نوع از آشتی را می خواهیم که دستاوردهای امنیتی و ثبات و احترام به مقاومت را از دست ندهیم و آشتی نباید به بهای پایمالی اصول ملی فلسطین باشد». وی افزود « یکی از کلیدهای موفقیت ، وحدت ملی ماست و هر یک از ما قدر دیگری را بداند».
مشعل تصریح کرد « دو دستگی ، محصول فلسطینیان نیست بلکه به آنها تحمیل شده است. دو دستگی سیاسی یک امر طبیعی است اما دو دستگی در نظام سیاسی در دو منطقه جغرافیایی دور از یکدیگر در سرزمین وطن طبیعی نیست ».
وی افزود « دو دستگی از نظر دینی و عقلی پذیرفتنی نیست و ما را تضعیف می کند و آشتی نیز مسئولیت هر یک از فلسطینیان است». مشعل تأکید کرد « مقاومت در غزه تنها پشتوانه جنبش حماس نیست بلکه پشتوانه محمود عباس و هر فلسطینی است ». وی افزود « ما تحت اشغالگری به انتخابات آزاد و سالم نیاز داریم و مسئولیت بعدی آن است که شراکت ملی شود ».

 

49263

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =