نماینده پیرانشهر: آموزش و پرورش متعهد شده است 1500 مدرسه دارای بخاری نفتی را در اولین فرصت تغیر وضعیت دهد.

محمدحسین نجاتی: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عصر امروز میزبان حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس بود و در پایان جلسه این کمیسیون مصوب کرد، وزارت آموزش و پرورش باید هزینه درمان دانش آموزان را تا بهبودی کامل به گونه ای که زندگی عادی دانش‌آموزان و زیبایی چهره آنان به دست آید، پرداخت کند و متعهد به استخدام و اشتغال آنها شود.

رسول خضری نماینده پیرانشهر در گفت و گو با خبر آنلاین می گوید: کلیت این قضیه یک بحث انسانی است که ما پس از ساعت ها این نکته را در جلسه کمیسیون آموزش مجلس به وزیر و معاون اش اعلام کردیم و قرار شد این وزارت خانه درمان دانش آموزان را تا زمانی که به زندگی عادی و زیبایی چهره خود برگردند، ادامه دهد.

او با اشاره به اینکه یکی دیگر از مصوبات این کمیسیون متعهد شدن آموزش و پرورش به استخدام و اشتغال دانش آموزان در آموزش و پرورش است، می گوید: در این جلسه گزارش نماینده اعزامی این کمیسیون به محل حادثه نیز قرائت شد و این مصوب شد وزیر متعهد به اجرای این مصوبات شود.

مصوبات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حالی است که به گفته خضری آموزش و پرورش همچنین متعهد شده است 1500 مدرسه دارای بخاری نفتی را در اولین فرصت تغیر وضعیت دهد.

 

نظر پزشک حراج پلاستیک و مشاور کمیسیون بهداشت پس از اعزام به تبریز
رسول خضری در ادامه با اشاره به اینکه با پیشنهاد اعضای کمیسیون بهداشت مجلس دکتر افشین محمد صادقی متخصص جراحی پلاستیک و مشاور کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیسیون آموزش با وزیر آموزش و پرورش حضور داشت گفت: مسئولان آموزش و پرورش اصرار داشتند دکتر محمد صادقی، عضو هیئت رئیسه مجلس در این جلسه چگونگی درمان این کودکان را عنوان کند. اما نظر ما این بود که این پزشک متخصص عیادتی در دانش آموزان داشته باشد و پس از آن گزارش خود را از نحوه درمان این کودکان ارائه کند.

به گفته خضری، برخی نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عملکرد وزیر آموزش و پرورش را مورد انتقاد قرار دادند: ما نیز آموزش و پرورش را مقصر اول و آخر این اتفاق می دانیم و باید مسئولان کم کاری های خود را جبران کنند.

همچنین از از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر می رسد یک تیم پزشکی جراحی پلاستیک برای درمان دانش آموزان حادثه دیده مدرسه شین آباد تشکیل شده است و این تیم پزشکی قبول کرده تا جراحی پلاستیک این دانش آموزان را به صورت رایگان طی ماهها و سالهای آینده انجام دهد.

 47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي EU ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    26 1
    اميدوارم وكلاي ملت راسخ باشند، خيلي ناراحت كننده وضع اين طفل هاي معصوم!!!
  • سعیدی EU ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    22 1
    آقای وزیر ! مردم ایران!جواب بدهید! چرا سرانه دانش آموزان روستایی از دانش آموزان شهری کمتر است!چرا مدارس شهرهای بزرگ بویژه تهران باید با هزینه زیاد هوشمند شود و این روستایی ها یک بخاری درست حسابی نداشته باشند.پدر من دو سال مدیر آموزگار یک مدرسه روستایی در منطقه ای که جزء مناطق محروم هم حساب نمی شود بودند.بودجه این مدرسه در سال74-75 برای حدود 15 دانش آموز 33هزار تومان بود.در مدرسه ای که اغلب دانش آموزان محروم وفقیر و یا تحت پوشش کمیته بودند این دانش آموزان دبستانی خودشان مدرسه را جارو می کردند وپسر های کوچک با کمک معلمان برفهای سنگین را پارو میکردند بچه هایی که یک وسیله بازی نداشتند کفش ولباس درستی نداشتند امام خمینی در وصیت نامه شان فرمودند فرق حکومت جمهوری اسلامی رسیدگی به حال محرومان است پ
  • بدون نام IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    16 2
    پـــــــیـــــشــــگـــــیــــــری بــــهـــــتـــــــــر ر ر ر ر ر ر ر اســــــــت ت ت ت ت ت ت ت ت اززززززززز د ر مــــــــــــــــــــــا ن ن ن ن ن ن ن
  • حسنا IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    ((وزارت آموزش و پرورش باید هزینه درمان دانش آموزان را تا بهبودی کامل به گونه ای که زندگی عادی دانش‌آموزان و زیبایی چهره آنان به دست آید، پرداخت کند و متعهد به استخدام و اشتغال آنها شود.)) يعني قراره كجا استخدام بشنوند در اينده ؟ در همون مدرسه اي محرومي كه دوباره اتش مي گيرد؟ مگر معلوم از الان كه اين بچه ها قرار چه كاره بشوند كه اموزش و پرورش قراره 20 سال ديگر انها را استخدام كند؟ اموزش و پرورش اگر راست مي گويد همين الان اين همه معلم حق التدريسي كه دارد را استخدام كند! همين جوري يه چيزي گفتي؟
  • بدون نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    از پزشکان جراح پلاستیک به دلیل نوع دوستی شان سپاس گزارم. اما از آنها خواهشمندم تا دستمزد خود را از وزارت آموزش و پرورش گرفته و آن را صرف تجهیز مدارس و تهیه بخاری گاز سوز یا پکیج نمایند تا درد دیگری بر اثر چنین حوادثی بر دردهای مردم افزوده نشود