روز گذشته یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده در آتش‌سوزی کلاس درس دبستان روستای شین‌آباد پیرانشهر، بر اثر شدت جراحات فوت کرد. اکنون خبر از وخامت حال چند دانش آموز دیگر می رسد.

به گزارش خبرآنلاین؛ پس از حادثه آتش سوزی در دبستان انقلاب اسلامی شین آباد پیرانشهر 15 دانش آموز به دلیل وضعیت بد جسمانی به بیمارستان سینا تبریز منتقل شدند.

مسئولان بیمارستان سینا تبریز اعلام کردند که وضعیت جسمی 3 دانش‌آموز حادثه دیده پیرانشهری وخیم است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی‌ ‌آذربایجان غربی هم عنوان کرده است که هفت نفر از دانش‌آموزان اعزامی به تبریز حال عمومی مناسبی ندارند و احتمال فوت تعدادی از آنها وجود دارد.

 

تشییع پیکر سیران یگانه

همچنین رسول حضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس به خبرآنلاین گفت: امروز پیکر سیران یگانه یکی از دانش آموزان حادثه آتش سوزی دبستان شین آباد در پیرانشهر به خاک سپرده شد. 

به گفته او میزان سوختگی این دانش آموز  45 بود: سیران بدحال ترین مجروح آتش سوزی در مدرسه بود. او به دلیل سوختگی در بخش ریه بستری شده بود. البته حال 3دانش آموز دیگر وخیم است. در حال حاضر این دانش آموزان به دلیل ورم قسمت فوقانی ریه در اثر سوختگی با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشند.

 

پاسخ های وزیر قانع کننده نبود

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با انتقاد از سخنان وزیر آموزش و پرورش در صحن مجلس گفت: متاسفانه وزیر آموزش و پرورش به جای جواب قانع کننده معلم را مقصر اعلام کرد هر چند در این حادثه اقدام معلم به عنوان خطای انسانی بی تاثیر نبوده ولی در حالت کلی آموزش و پرورش باید جوابگو باشد.

خضری می گوید که انتظار داشته است مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در صحن مجلس با او همراهی می کردند: متاسفانه در حالی که انتظار داشتم مجمع نمایندگان استان روز یکشنبه در مجلس همدل و یکصدا در خصوص حادثه آتش سوزی پیرانشهر متحد عمل کنند بنده را همراهی نکردند و این موضوع جای گلایه زیاد دارد. مجمع نمایندگان آذربایجان غربی باید در این حادثه به عنوان نه تنها یک موضوع استانی بلکه حادثه تاسف بار ملی قوی تر عمل می کرد. حتی برخی نمایندگان استان از امضای بیانیه ای که توسط بنده در خصوص وزیر آموزش و پرورش تنظیم شده بود استنکاف کردند.

 

اعزام مصدومان به تهران لازم نیست

همچنین سجاد رضوی مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت به فارس گفت: وزیر بهداشت برای پیگیری دقیق درمان این دانش آموزان به مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت دستور ویژه داده است و در صورت نیاز به اعزام به تهران یا هر جای دنیا اقدامات لازم انجام می‌شود اما بر اساس اطلاعات فعلی نیازی به اعزام آنان به هیچ جای دیگری نیست و همه امکانات درمانی، تجهیزات و تیم پزشکی در ارومیه و تبریز مستقر هستند.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس دستور وزیر بهداشت ریالی هزینه بابت درمان این دانش آموزان اخذ نمی‌شود و وزارت بهداشت همه هزینه درمان آنها را در این مرحله می پردازد البته امیدواریم مسئولان دولت یا ارگانهای دولتی بعداً این هزینه را به وزارت بهداشت بپردازند.

وی تأکید کرد:‌ هیچ کمبودی از نظر امکانات و تیم پزشکی برای مداوای این دانش آموزان وجود ندارد.

 

ماموریت لاریجانی به 3 نماینده برای پیگیری حادثه پیرانشهر
همچنین عضو هیات رئیسه مجلس از ماموریت ۳ تن از نمایندگان برای رسیدگی به وضعیت درمانی دانش‌آموزان حادثه دیده سانحه آتش‌سوزی دبستان پیرانشهر خبر داد.

جواد جهانگیرزاده به فارس گفت: اعضای این کمیته‌ متشکل از رسول خضری نماینده پیرانشهر، عابد فتاحی نماینده ارومیه به سرپرستی شاهین محمدصادقی عضو هیات رئیسه مجلس و فوق تخصص جراحی پلاستیک هستند.

جهانگیرزاده ادامه داد: این افراد با حکم رئیس مجلس ماموریت دارند برای بررسی وضعیت درمانی دانش‌آموزان حادثه دیده، فردا سه‌شنبه به شهرهای تبریز و ارومیه بروند تا با خانواده های دانش‌آموزان آسیب دیده ملاقات و از حادثه‌دیدگان عیادت کنند.

وی اضافه کرد: این نمایندگان همچنین قرار است با مسئولان محلی دیدار و گفت‌وگو داشته باشند و گزارشی از علل این سانحه و آخرین وضعیت درمانی دانش‌آموزان آسیب دیده تهیه و به هیات رئیسه و صحن علنی مجلس ارائه کنند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    78 0
    قلبم داره از جا کنده میشه . . .
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    69 2
    ايول رايگان!!!!!!!!!! عجب امكانات خوبي. جناب آقاي نماينده كمبودهاي اينچنيني در حوزه انتخابي شما مربوط به توان بالاي شما هم مي شه.بحثي در مقصر بودن ديگران نيست اما شما هم شلوغش نكن.وظيفه نماينده مجلس نسبت به مردمي كه بهش راي دادند با ورود به مجلس تمام نمي شه عزيزم
    • بدون نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
      8 0
      مگه داری منت رو سر مردم میذاری،حتی اگر برای درمان به خارج اعزام میشدند هم باید رایگاه بود، درمان این بچه تا بهبودی قطعی باید رایگان باشه
  • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    72 1
    اگر وزیر استعفا نمید ه جیگرش را دارد حقوق چند ماهش را به این خانواده های داغدار بدهد؟واقعا چه سخت است برای خانواده هایی که دختران دلبندشان در این حادثه آسیب دیدند و چه خواب خوشی دارند مسئولینی که به راحتی از کنار این مسئله می گذرند! درکشوری که فردی مسئویت سه وزارتخانه را برعهده دارداوضاع بهتر از این نمی شود
  • کورد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    18 0
    حیف وصدحیف برای سیران خانم این گل پرپرشده این چنین جان آدمارومیگیرند نمیدونم واقعا این مسولین چگونه خوابشون میبره وجدان اینا ازچی درست شده یه لحظه خودشون رو به جای پدرومادر این بچه ها بذارند فکرکنند که بچه خودشون اینجوری شده هرچند که تواین سرزمین برای جان آدما ارزشی قایل نیستند. خدایش رحمت کند.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    9 0
    اصلا نمی دونم ما چرا .... اصلا نمی تونم حرف بزنم... هرچی میخوام بگم می ترسم جزوِ چیزهای "اسمشو نبر و نگو" باشه...
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    21 0
    آقای وزیر وای اگر مرغ آمین آمین راگفته باشد
  • مهناز IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    22 0
    خدا رحمتش کنه این فرشته ی کوچولو رو
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    15 0
    هـــــــــــــــــــــــــــــی خـــــــــــــــــــــــــدا........................................
  • کاظم EU ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    4 16
    فقط حاجی بابایی
  • بدون نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    20 0
    نه جون من هزینه رو تمام و کمال بگیرن از این خونواده ها!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    20 0
    واقعا این دخترا چه گناهی داشتند هزینه ی درمانشونو میدید واقعا که مشکات ریوی که براشون پیش امده چی باید هزینه درمان و مشکلات اینده این بچه ها پرداخت بشه ودیه به این بچه ها تعلق بگیره وبا مسئولان مقصر برخورد بشه
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    7 0
    قلبم آتيش گرفت
  • بدون نام PT ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    2 0
    نه بابا،بیاین تا قرون اخرشم بگیرین!!!!!!! بله، پول میشه هزینه این درمان ها رادادولی ایا میشه سلامتی خرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مریم حاتمی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    2 0
    خدایا بنده هات بیرحمن تو چرا رح نکردی؟
  • بدون نام IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    1 0
    نمیدونم به وزیر چی بگم
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    دلم داره از غصه می ترکه یه دست ادم می سوزه چقدر بی قراره این همه دردی که اونا کشیدن رو کی جوابگو هست کاش که خوب بشن ولی مگه جای سوختگی از بین می ره تازه با روح و روانشون که این صحنه ها رو دیدن چه باید کرد خدایا به همه ملت ایران صبر بده مرگ سیران عزیز همه مردم ایران رو عزادار کرد روحش شاد
  • بنده خدا IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خدا ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا