مهر نوشت:

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ جزئیات ربوده شدن همسر مدیر عامل یک شرکت معتبر و دستگیری سه مرد گروگانگیر را تشریح کرد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان در تشریح ماجرا گفت: نهم آذر امسال مدیر عامل یک شرکت خصوصی با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کرد که همسرش ربوده شده و آدم ربایان درخواست مبلغ 200 میلیون تومان کرده اند.

آغاز تحقیقات

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "آدم ربایی" در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، بلافاصله هماهنگی لازم با شعبه ششم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران انجام و تحقیقات برای آزادی گروگان و شناسایی و دستگیری ربایندگان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از مدیرعامل شرکت ، وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : ساعت 17 روز حادثه همسرم به قصد رفتن به خانه ، از محل کارش خارج شد اما حدود ساعت 22 افراد ناشناسی از طریق تلفن همراه همسرم با من تماس گرفتند . افراد ناشناس با طرح موضوع ربوده شدن همسرم و برای اثبات ادعای خود ، لحظه ای کوتاه اجازه دادند تا همسرم با من صحبت کنم . پس از آن ، با طرح موضوع پرداخت مبلغ 200 میلیون تومان در ازای آزادی همسرم مدعی شدند که در صورت اطلاع موضوع به پلیس و یا عدم پرداخت پول بلافاصله وی را به قتل خواهند رساند .

با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تحقیقات پلیسی برای پیگیری موضوع آغاز و همزمان آموزش های لازم به همسر فرد ربوده شده در خصوص عدم پرداخت هرگونه وجه به ربایندگان و همکاری کامل اعضای خانواده با پلیس ارائه شد .

فرار زن جوان

همزمان با آغاز تحقیقات و در کمتر از 12 ساعت از زمان اعلام شکایت ، همسر فرد ربوده شده در تماس با اداره یازدهم اعلام کرد که همسرش موفق به فرار از دست آدم رباها شده که بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم با مراجعه به منطقه شهران ، گروگان را شناسایی و به اداره یازدهم منتقل کردند .

با انتقال گروگان به اداره یازدهم پلیس آگاهی ، وی در اولین اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در یک لحظه توانستم از ماشین پیاده شده و با کمک خواستن از مردم خود را نجات دهم .

وی در خصوص نحوه ربوده شدن خود اظهار داشت: با خودروی 206 قصد ورود به داخل پارکینگ منزل را داشتم که دو جوان حدود 30 ساله با تهدید اسلحه کمری وارد خودرو شده و پس از منتقل کردن من به صندلی عقب و بستن چشمانم ، شروع به حرکت کردند . پس از چند ساعت ، طی تماسی که ربایندگان با همسرم داشتند از وی درخواست مبلغ 200 میلیون تومان وجه نقد کرده و برای آنکه او را تحت فشار قرار دهند مرا مجبور کردند تا با همسرم صحبت کنم تا مبلغ مورد درخواست آنها را پرداخت کند. آنها تهدید کردند که در صورت عدم پرداخت پول مرا خواهند کشت . همچنین طی مدتی که در اختیار آنها قرار داشتم ، ربایندگان با گرفتن رمز عابر بانک های شخصی ام در چندین نوبت اقدام به برداشت وجه نقد کردند .

زن جوان در ادامه اظهارات خود و در خصوص نحوه فرار خود از دست ربایندگان نیز گفت : در تمام این مدت به همراه دو رباینده در داخل ماشین بودم و آنها با خودرو 206 در سطح شهر تردد می کردند تا اینکه در یک لحظه و در شرایطی که تصور می کردند که من قادر به دیدن جایی نیستم ، از فرصت استفاده کرده و زمانیکه یک نفرشان از ماشین پیاده و به داخل یک سوپرمارکت در غرب تهران رفته بود ، از صندلی عقب ماشین پیاده شده و با داد و فریاد از مردم کمک خواستم که ربایندگان نیز با رها کردن ماشین در محل بلافاصله متواری شدند .

کارآگاهان اداره یازدهم با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از مشاهدات زن ربوده شده ، بلافاصله اقدام به چهره نگاری تصاویر متهمان کرده و با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از چهره نگاری و بانک اطلاعاتی پلیس موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام "بابک " 21 ساله شدند .

 

دستگیری گروگانگیرها

با شناسایی هویت یکی از ربایندگان ، بلافاصله مخفیگاه وی در منطقه مرتضی گرد شناسایی شد و پس از چندین روز مراقبت های نامحسوس و انجام اقدامات پلیسی ، سرانجام 26 آذر اولین متهم پرونده دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش ، اسلحه کمری استفاده شده در زمان آدم ربایی نیز کشف شد .

بابک که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در کمتر از یک ساعت از زمان دستگیری به آدم ربایی و معرفی همدست خود به نام "فرهاد " 27 ساله اعتراف کرد که بلافاصله فرهاد نیز دستگیر و پس از انتقال به اداره یازدهم به آدم ربایی و طراحی نقشه از سوی یکی از دوستانش به نام "یونس " 28 ساله اعتراف کرد .

فرهاد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : با یکی از دوستانم به نام یونس در حال صحبت بودم که عنوان کردم بیکار هستم . ناگهان یونس سر صحبت در خصوص مدیر عامل شرکت محل کار خود را باز کرد و مدعی شد، مدتی است که به این موضوع فکر می کنم که یک نفر مثل مدیر شرکتمان آنقدر دارد که نمی داند چه کار کند و یکی هم مثل ما . بعد هم نقشه ربودن همسر مدیر عامل شرکت را مطرح کرد و گفت : اگر کسی باشد که بتواند این کار را انجام دهد ، مدیر شرکت پول خوبی می دهد . فقط یک آدم خلافکار می خواهم تا این کار را انجام دهد و من نیز بابک را معرفی کردم .

فرهاد در خصوص نقش خود در زمان اجرای نقشه آدم ربایی نیز مدعی شد : قرار نبود که من داخل این کار بشوم اما وسوسه حرف های بابک و یونس شدم .

با توجه به اعترافات صریح فرهاد ، یونس از سوی شاکی پرونده و به عنوان یکی از کارمندان شرکتش مورد شناسایی قرار گرفت که بلافاصله پیش از اطلاع یونس از خبر دستگیری همدستانش ، وی نیز دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شد .

هشدار پلیس

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به نحوه استخدام کارمندان و کارگران در شرکت های خصوصی ، گفت : به کلیه شهروندانی که در زمینه فعالیت های اقتصادی و تجاری مشغول به کار هستند توصیه می شود تا در زمان استخدام و بکارگیری نیروی کار ، اصول اولیه برای استخدام از قبیل "استعلام سوء پیشینه" ، "اطمینان از عدم مصرف موادمخدر" و "انجام تحقیقات از محل سکونت افراد" و دیگر موارد احتیاطی را رعایت کنند. همچنین فقط از طریق مراجعه حضوری افراد و یا انتشار آگهی استخدام در روزنامه های کثیرالانتشار ، نسبت به پذیرش و استخدام کارمند و یا کارگر اقدام نکنند. ضمن آنکه بارها در توصیه های پلیسی تأکید شده که ارائه اطلاعات در زمینه زندگی خصوصی از قبیل میزان درآمد و دارایی ، محل سکونت ، مشخصات اعضای خانواده و بستگان نزدیک و ... می تواند زمینه سوء استفاده برخی افراد از این اطلاعات و ارتکاب برخی جرایم از قبیل سرقت ، کلاهبرداری و آدم ربایی را فراهم کند .

سرهنگ محمدیان در پایان این خبر گفت : با توجه به اعترافات اولیه متهمان در خصوص اقدام به آدم ربایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی ، قرار قانونی صادر و هر سه متهم در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند .
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    66 0
    واقعا سن این افراد را نگاه کنید مملکت به کدام سمت دارد میرود و انگیزه این ادمها از این کار چه بود خبر آنلاین خواهشا در ادامه اطلاع رسانی کنید انگیزه از آدم ربایی چه بوده
    • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
      16 8
      یعنی انگیزه رو نفهمیدی؟ بیکاری، بی پولی. انگار ایران زندگی نمی کنی. واقعا که.....
  • کنفسیوس IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    51 5
    اگر پولدار هم شدید اینقدر پز ندهید که دیگران را وسوسه کنید
  • رضا IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    80 5
    هشدار پلیس متین ومحترم است اما اجازه بدهید من هم هشداری بدهم : با بیخردی و و مدیریت نادرست اقتصادی بیکاری و فقر افزایش می یاید و زمینه ساز اینجور نا ملایمات میگردد.
  • ایرانی IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    65 6
    مطمئناً بیکاری روی آمار خلاف و ... تأثیر زیادی گذاشته و میذاره؛ پس زودتر فکری برای اشتغال مخصوصاً جوونا کنید.
  • احسان IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    92 0
    "همسر فرد ربوده شده در تماس با اداره یازدهم اعلام کرد که همسرش موفق به فرار از دست آدم رباها شده که بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم با مراجعه به منطقه شهران ، گروگان را شناسایی و به اداره یازدهم منتقل کردند ." خسته نباشند تیم کاراگاهان! گروگان را شناسایی کردند؟!؟ گروگان که خودش اومده پیششون :)