۰ نفر
۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱

درحالیکه اخبار ضد و نقیضی از وضعیت جسمانی رئیس جمهوری عراق به دست می آید، رایزنی ها در عراق برای انتخاب جانشین مام جلال هم برای ریاست اتحادیه میهنی کردستان عراق و هم برای پست ریاست جمهوری آغاز شده است.

به گزارش خبرآنلاین  بر اساس توافقاتی که از قبل میان برخی از شخصیت های رده بالای عراقی بعمل آمده، احتمالا برهم صالح جانشین جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق که شب گذشته بر اثر سکته مغزی به کما رفته است، می شود.

به گزارش خبرآنلاین احتمالا در صورتی که نوری مالکی مخالفت نکند، برهم صالح، رئیس جمهوری بعدی عراق خواهد شد. با این همه این احتمال وجود دارد که نوری مالکی با این انتخاب مخالفت کرده و نمایندگان حامی او در پارلمان عراق نیز به تاسی از او با این گزینه مخالفت کنند.

از سوی دیگر کسوت رسول، دبیر کل فعلی حزب اتحادیه میهنی کردستان ریاست این حزب را در نبود طالبانی بر عهده می گیرد. جلال طالبانی در سفر اخیرش به امریکا و پس از آن به اروپا این موضوع را با مقام های امریکایی و اروپایی در میان گذاشته و در درون عراق نیز با مسعود بارزانی و دیگر مقام های کرد بر سر این موضوع به توافق رسیده است.
برهم صالح که 52 ساله سن دارد نیز در دیدار با هیئتی از سوی دفتر نوری مالکی، نخست وزیر عراق در این زمینه مذاکراتی را انجام داده است. این هیئت از روز دوشنبه در اقلیم کردستان به سر می برد.

 26349
 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماردین IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    36 3
    دکتر برهم صالح آدمی با سواد ، فهمیده ، سیاستمدار و صادقه
    • بدون نام IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
      20 1
      هیچ کس جلال طالبانی نمیشه او 60 سال بر علیه استبداد مبارزه کرد
  • ربوار سنندج IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    20 0
    چنانچه دکتر برهم به ریاست جمهوری عراق برسد وضعیت این کشور بدون شک رو به بهبود خواهد رفت
  • بدون نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    6 3
    برهم در حد و اندازه رئیس جمهوری نیست. مام جلال بیدار است
    • کاوه US ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
      0 0
      مام جلال شخصیتی کاریزماتیک و باسابقه و کم نظیر است درست.اما برهم صالح هم یک سیاستمدار خبره و تحصیل کرده است برهم صالح لیسانس مهندسی راه و ساختمان و دکترای مهندسی کامپیوتر را در دانشگاه لیورپول انگلیس تمام کرده و مسلط به چند زبان از جمله فارسی است ایشان سابقه مبارزاتی خوبی در کارنامه دارد و قبلا معاون نوری المالکی بوده.میشه بفرمایید چرا در حد اندازه رییس جمهوری نیست؟
  • خه بات سنه IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    8 0
    دکتر برهم صالح انسانی خوب و لایقی می باشد. امیدوارم هر کس که در جهت انسانیت و مبارزه با استباد و حق خود و ملت خود با دیکتاتوری مبارزه می کند خداوند متعال حافظ و پشتیبان او باشد.