خبرورزشی نوشت:

ناصر قراگزلو/ یحیی گل‌محمدی در مصاحبه‌ای بسیار صریح در رابطه با تمام مسائل پرسپولیس حرف می‌زند و البته دلخوری‌اش را هم خیلی رک از روزنامه‌ها و رسانه‌ها به خبرورزشی منتقل می‌کند: «راجع به شخص من روزنامه‌ها هر تیتری می‌خواهند بزنند چون من جنبه‌اش را دارم ولی اینکه بخواهند به پرسپولیس بی‌احترامی و توهین کنند و هر تیتری که خواستند بزنند را من به هیچ‌وجه برنمی‌تابم و دوست ندارم به تیمی که محبوب‌ترین تیم ایران و آسیاست، توهین شود.» بعد از اعلام حکم سرمربیگری به گل‌محمدی با او حدود یک ساعت صحبت کردیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.
*با اعلام رسمی و حکمی که رویانیان به شما به عنوان سرمربی پرسپولیس اعطا کرد، به نظر سورپرایز شدید.
باور کنید من خیلی به زمان دادن حکم فکر نکرده بودم. اینکه حکم را به من زودتر یا دیرتر بدهند چون به هر حال می‌دانستم کمیته فنی و هیأت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه به من رأی دادند و به همين دلیل اختیار تام داشتم اما به هر حال از اینکه حکمم رسمی شد، خوشحالم و حالا قاطعانه‌تر تصمیم می‌گیرم.
*اما به هر لحاظ نمی‌توانید بیشتر شدن انگیزه‌تان را بعد از حکم رسمی کتمان کنید.
حقیقتاً بگویم مشکلات پرسپولیس این‌قدر زیاد بود که من خیلی به لفظ موقتی و... اهمیت نمی‌دادم چون فقط فکر حل مشکلات بودم.
*رویانیان گفته اگر قرار به زدوبند و پول دادن به داوران است که باشگاه پرسپولیس نیز هزینه کند و... شما کلاً درخصوص زدوبندهای مخفی و البته رایج در فوتبالمان چه نظری دارید؟
این سؤالات بوی خون می‌دهد. همه دنبال فوتبال پاک هستند اما در هر صورت شاید برخی‌ها در این فوتبال به دنبال کسب سه امتیاز به هر وسیله‌ای باشند. این مسائل منفی و زدوبندها هم در فوتبال ما وجود دارد اما من نمی‌توانم ثابت کنم و نمی‌دانم آنها دقیقاً چه کسانی هستند و چطور آنها را معرفی کنم ولی حقیقتاً برخی مشکلات و زدوبندها در فوتبال ما وجود دارد.
*بعد از برد 6 بر صفر پرسپولیس مقابل ملوان برخی‌ها گفتند پرسپولیس فعلی مانند پرسپولیس دهه 60 است. شما هم با نظر این برخی‌ها موافقید یا...
بازیکنان پرسپولیس توانایی بالایی دارند اما شاید شش ماه بود که توانایی‌شان تبدیل به آتش زیر خاکستر شده بود و پرسپولیس تنبل شده بود. البته من خیلی سعی کردم مشکلات فنی را به ژوزه بگویم اما او به حرف من گوش نداد و حرف‌هایم را جدی نگرفت اما از زمانی که خودم در رأس امور فنی قرار گرفتم، در تلاشم تا همه ذهنیت‌ها و مشکلات را برطرف کنم.
*نگفتی پرسپولیس فعلی را می‌توان به پرسپولیس دهه 60 شبیه دانست یا نه؟
مشکلات و مسائلی که گفتم در پرسپولیس تمام شد و من به عنوان سرمربی آمدم تا خوب به تیم تمرین و انگیزه بدهم اما به هر حال این موضوع هم کار راحتی نیست. بازیکنانی که 6 ماه شاید خوردند و خوابیدند و خیلی خوب تمرین نکردند، بنابراین سخت است در دو هفته بخواهی همه ایده‌هایت را اجرا کنی اما احساس می‌کنم فکر بازیکنانم راحت شده، بازیکنانی که راحت هستند و دوست دارند نتیجه بگیرند.
*اما این آتش در مقابل صنعت‌نفت خیلی زود خاکستر شد و خوابید.
اتفاقاً من اعتقاد دارم بازیکنان ما مقابل صنعت‌نفت بهتر از بازی با ملوان ظاهر شدند! نظم تیمی ما هم مقابل صنعت‌نفت بهتر بود اما شاید به نوعی انتظارات و این موضوع که همه در فکر تعداد گل‌های بالا بودند، تیم را به نوعی دچار مشکل کرد. اصلاً من می‌گویم کاش ملوان را یک بر صفر می‌بردیم ولی در بازی با صنعت‌نفت پیروز می‌شدیم. من فکر می‌کنم بعد از دو گلی که به صنعت‌نفت زدیم، بچه‌های ما حریف را دست‌کم گرفتند و فشار روانی که روی تیم به جهت زدن گل‌های زیاد وجود داشت،‌ تمركز تیمی ما را کم کرد. جدا از این من معتقدم گلی که روح‌الله عرب به تیم ما زد، شاید می‌توانست جزو بهترین گل‌ها باشد چون گل او واقعاً خوب و فنی زده شد.
*قبول دارید بعد از زدن دو گل، پرسپولیس زود سیر شد؟
نه، پرسپولیس بعد از زدن دو گل زود سیر نشد چون ما بعد از اینکه 2 بر صفر شدیم، دو موقعیت گل تک‌به تک داشتیم و موقعیت پنالتی که متأسفانه داور از ما گرفت. معتقدم اگر بازی 3 بر یک می‌شد، ‌ما با اختلاف صنعت نفت را می‌بردیم اما متأسفانه داور آن پنالتی صددرصد روی ماهینی را برای پرسپولیس نگرفت.
*از داوری‌ها خیلی ناراحت هستید.
من شنیدم آقای زرگر داوری است که به رنگ آبی و تیم استقلال علاقه دارد. البته من نمی‌گویم این موضوع در قضاوتش تأثیر داشته اما بهتر است کمیته داوران در چیدمان داورها به این مسائل بیشتر توجه کند. داور بازی ما با صنعت‌نفت اولین بازی پخش زنده‌اش بود. به همین دلیل از کميته داوران می‌خواهم در چیدمان داوران پرسپولیس دقت بیشتری کند. مشکلی که البته خود آقای عسگری هم بعد از بازی ما به آن اذعان داشتند و...
*اما این جواب ما نشد، شما در مورد شباهت‌های پرسپولیس فعلی با پرسپولیس دهه 60 نگفتی.
پرسپولیس دهه 60 پرسپولیس بسیار قدرتمندی بود ولی در آن موقع به غیر از پرسپولیس، استقلال و یکی دو تیم دیگر مثل پاس و سایر تیم‌ها در سطح پایینی بودند اما در حال حاضر شرایط و کیفیت فنی تیم‌های بالا و پایین جدول  و بازيكنانشان تغيير كرده و خيلي به‌هم نزدیک شده.
*فکر می‌کنید سکوها و حمایت تماشاگران تا چه زمانی پشت‌سر شما بماند؟
فکر می‌کنم هواداران فوتبال، خیلی خوب مسائل را می‌فهمند و آنالیز می‌کنند و بسیاری از آنها دنبال فوتبال خوب و زیبا هستند و حتی اگر تیم خوب نتیجه نگیرد ولی خوب بازی کند، بسیاری از هواداران فوتبال را ارضا می‌کند. من هم با دوستان و طرفدارانی که در این مدت برخورد داشتم، به عینه دیدم که ما به نتیجه خیلی کار نداریم ولی روی زیبا فوتبال بازی کردن خیلی تأکید داریم. الان هم فکر می‌کنم وقتی زیبا بازی کنی، ‌بسیاری از هواداران راضی می‌شوند. البته جدا از فوتبال خوب، ما حتماً به دنبال نتیجه‌گیری مطلوب و خوب هم هستیم.
* اما شايد جدا از دنيزلي و كرانچار در اين چند ساله سكوها از ساير مربيان پرسپوليس حمايت نكردند. شما فكر مي‌كنيد چه سرنوشتي در انتظارتان باشد؟
در همه فصول معمولاً به همه مربيان پرسپوليس حداقل يك نيم‌فصل زمان و فرصت داده شده. من هم يك مربي جوان هستم و فكر مي‌كنم با يكي، دو هفته فرصت و زمان نمي‌توان عيار يك مربي را خيلي دقيق مشخص كرد. من تمام تلاشم را انجام مي‌دهم و تمام توانم را به كار مي‌گيرم اما احتياج به صبر و حوصله بيشتري از سوي طرفداران پرسپوليس دارم.
* پرسپوليس قهرمان جام‌حذفي مي‌شود؟
ما مي‌توانيم قهرمان جام‌حذفي شويم و حتماً در اين راه تمام تلاشمان را نيز انجام مي‌دهيم.
* فكر مي‌كنيد در ليگ هم بتوانيد سهميه آسيا را كسب كنيد؟
پرسپوليس اين توانايي را دارد كه در ليگ خودش را بالا بكشد. من به گرفتن سهميه خيلي اميدوارم و حتماً با پرسپوليس همه كار مي‌كنيم تا سهميه آسيا را كسب كنيم.
* فاصله 12 امتيازي‌تان با استقلال چه حسي براي شما دارد؟
اختلاف امتياز ما با استقلال اختلاف واقعي نيست چون همه مي‌دانند كه ما فصل را بسيار بد شروع كرديم و اتفاقات بسيار بدي را پشت سر گذاشتيم كه واقعاً روي تيم ما تأثير منفي گذاشت. ما فصل را خيلي بد شروع كرديم و در ادامه هم قدرتمند ظاهر نشديم ولي بعد از هفته هشتم كه من آمدم، شرايط تيم بهتر شد و بهتر نتيجه گرفتيم. البته من نمي‌گويم موفقيت‌ها را من رقم زدم اما واقعاً از زماني كه من آمدم، با تك‌تك بچه‌ها حرف زدم. آنها انصافاً آن چند برد را هم يك جورهايي مديون من هستند.
* برخي‌ها مي‌گويند كريمي كه چندان آماده نبود، يك جورهايي مصلحتي مقابل صنعت‌نفت از ابتدا بازي كرد.
به هيچ وجه من از علي كريمي به خاطر مصلحت مقابل صنعت‌نفت استفاده نكردم. علي بازيكن باهوشي است. شايد خيلي آماده نبود اما معتقدم او بازيكني است كه مي‌تواند مشكلات فيزيكي خودش را با تجربه بالايش حل كند. خيلي هم اميدوارم او و مهدي در كنار ساير بازيكنان بتوانند به من كمك كنند تا تيم به شرايطي برسد كه همه از آن انتظار دارند.
* برخي مي‌گويند يحيي گل‌محمدي، كريم باقري را آورده كه در باخت‌ها و ناكامي‌ها به نوعي پشت او پنهان شود و مشكلات را رفع كند.
من اصلاً كريم باقري را نياوردم كه پشت او مخفي شوم. اصلاً اگر كريم باقري باشد يا نباشد،‌ وقتي من بد نتيجه بگيرم، پيكان همه انتقادات به سمت من نشانه خواهد رفت. جدا از اين موارد وجود آقاكريم براي من و پرسپوليس با توجه به كاريزمايي كه ايشان دارد، يك نعمت بزرگ است. ما نياز داشتيم كه كريم بيايد تا خود من و بازيكنان به او تكيه كنيم.
* كريم كه نمي‌تواند به عنوان كادرفني و مديرفني روي نيمكت بنشيند. بنابراين شما قصد داريد در چه پستي از كريم باقري استفاده كنيد؟
هيچ اصراري از سوي من و خود آقاكريم نيست كه كريم بيايد روي نيمكت. بحث ما حضور آقاكريم كنار تيم است كه خوشبختانه اين امر هم محقق شده است.
* بعد از حضور يحيي گل‌محمدي هم مشكلات پرسپوليس خصوصاً در فاز دفاعي حل نشد و حتي با وجود آن كه شما دفاع تيم را از يك دفاع سه نفره به چهار نفره هم تغيير داديد، گل‌هاي بدي خورديد.
در اين كه پرسپوليس بهترين دفاع‌هاي ايران را دارد، هيچ شكي نيست اما به هر حال برخي مشكلات و ناهماهنگي‌هايي وجود دارد كه بايد آنها را حل كنيم و يك بازيكن حتي در سطح بالا هم مي‌تواند فقط در شرايطي كيفيت بالا را ارائه دهد كه به لحاظ آمادگي جسماني، هماهنگي و ساير موارد در اوج باشد. موضوعي كه هنوز در پرسپوليس كاملاً برآورده نشده و با يكي، دو هفته نمي‌توانيم همه مشكلات از جمله مشكلات خط دفاعي‌مان را كم كنيم.
* كريم باقري گفته تعويض‌هاي يحيي مي‌توانست بهتر باشد.
ما در دقايقي خيلي تحت فشار قرار گرفتيم و به همين دليل تعويض كرديم و من در تعويض‌ها سيستم تيمم را 1-3-2-4 كردم و بعد از تعويض‌ها دو موقعيت گل توسط كريم انصاري‌فرد و يك پنالتي هم به دست آورديم. جدا از اين، من فكر مي‌كنم تعويض‌هايم خوب بود و از نظر نظم دفاعي شرايطمان بهتر شد. جدا از آن من مي‌خواهم بگويم صنعت‌نفت سه بار به سمت دروازه ما آمد كه دو بار آن گل شد.
* در بازي با فجر مي‌توانيد پيروز شويد؟
بازي با فجر براي ما يك ديدار انتقامي خواهد بود. به همين دليل ما بايد حتماً باخت در ديدار رفت را تلافي كنيم. فجر تيم خطرناكي است اما من به برد فجر بسيار اميدوارم.
* رويانيان گفته تا آخر قصه از شما حمايت مي‌كند. از اين حمايت چه استنباطي داري؟
در كنار رويانيان دلگرمي خاصي براي موفقيت دارم. از انتخاب ايشان تشكر مي‌كنم و تمام تلاشم را انجام مي‌دهم كه در پرسپوليس موفق شوم و پاسخ اعتماد ايشان و هواداران تيم را بدهم.
* در مورد دربي 76 چه صحبتي داريد و فكر مي‌كنيد بتوانيد طلسم شكست‌ناپذيري قلعه‌نويي را بشكنيد و موفق شويد؟
تا دربي زمان نسبتاً زيادي باقي مانده است و هنوز زود است راجع به دربي حرف بزنم اما همه مي‌دانند كه من در دربي‌ها چطور بودم و مي‌دانم در دربي‌ها چطوري بايد بازي كرد.
* اما به هر حال يك طرف قضيه دربي شكست‌ناپذيري قلعه‌نويي در دربي‌هاست.
خب، يك طرف ديگر دربي هم من هستم. من طلسم ژنرال را در دربي آينده مي‌شكنم.
* صحبت پاياني؟
مي‌خواهم بگويم راجع به شخص من هر تيتري مي‌خواهند بزنند ولي جداً مي‌خواهم به پرسپوليس بي‌احترامي و توهين نكنند و سعي نكنند پرسپوليس را كم‌ارزش جلوه بدهند.
 
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =