در یکی از حوادث نادر، مدیر آزادترین کشور جهان (گوگل بعنوان یک کشور) به ملاقات بسته ترین کشور جهان (کره شمالی) می رود.

بعد از ملاقات اخیر اریک اشمیت با اوباما، بسیاری از ماموریتهای پیدا و پنهان مدیر اجرایی گوگل سخن گفتند و حالا یکی از این ماموریتها رسانه ای شده است.
اریک اشمیت مدیر اجرایی به دلایلی که ذکر نشده قصد سفر به کره شمالی را دارد.
کره شمالی یکی از بسته ترین کشورها که مردم خود را از روی اینترنت دیسکانکت کرده، پذیرای گوگل اشمیت !! خواهد بود.
رسانه ها پیش تر از ملاقات بیل ریچاردسون فرماندار نیومکزیکو با رهبران کره شمالی خبر داده بودند و ظاهرا اریک اشمیت نیز همراه آنها به این سفر که خصوصی خوانده شده، خواهد رفت.
به نوشته رسانه های این ملاقات در ماه ژانویه صورت خواهد گرفت.
گفتنی است گوگل در کره شمالی با توجه به وصله پینه های امنیتی تعریف شده روی آن، فقط قسمتی از آن برای عده محدودی در دسترس است و شاید اریک اشمیت می رود تا رهبر جدید کره شمالی که علاقه خاص به فناوری دارد را متقاعده سازد تا قسمت بیشتری از گوگل را باز کند.
گوگل و کره شمالی تنها یک بار همدیگر را در کالیفرنیا دیده اند (اشاره به ملاقات برخی مقامات کره شمالی از گوگل در کالیفرنیا) و حالا اریک اشمیت می رود تا به اصطلاح جواب سفر را پس دهد.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفته کشورش در وسط یک انقلاب صنعتی است و مدیران اقتصادی و صنعتی باید گامهای موثرتری برای پیشرفت در روزهای مدرن کره شمالی بردارند.(البته مردم همچنان با گرسنگی و فقر شدید و نبود مواد غذایی روبرو هستند) رهبر کره شمالی از قرار دادن کامپیوتر در مدارس و مدرن کردن کارخانه ها سخن گفته است. بیش از 1.5 میلیون نفر از مردم کره شمالی از موبایل نسل سه 3G استفاده می کنند و این در حالی است که خارجی ها در فرودگاه باید موبایل شان را تحویل داده و یک سیم کارت محلی کنترل شده بگیرند. مردم کره شمالی که متوسط در آمد سالانه شان 1200 دلار است (23000 دلار متوسط درآمد مردم کره جنوبی) برای داشتن ایمیل و موبایل باید از مقامات دولتی اجازه بگیرند.
آیا بسته ترین کشور جهان نیز قصد تبادل و همکاری با گوگل را دارد؟
منبع: د گلوب
56502
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    46 23
    دقت کردین متوسط حقوق ما چفدره؟؟؟ تنها 200 دلار باورتون میشه؟!!! ما بدتریم یا کره شمالی؟
    • بدون نام IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
      43 5
      نوشته متوسط حقوق سالانه. شما چقدر در سال حقوق میگیری که میگی 200 دلاره؟؟!
  • محسن CA ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    13 33
    چقدر سوتی میدید توی ترجمه. «گوگل به عنوان یک کشور» دقیقا یعنی چی؟ «پذیرای گوگل اشمیت» خواهد بود دیگه یعنی چی؟ اینجا گوگل حتما به عنوان یک شخص مطرح شده؟
  • مسوول خبر IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    54 10
    تشکر از شما کاربر خبرآنلاین. کمپانی هایی مانند گوگل، آی بی ام ، مایکروسافت و ... در آمدشان بیشتر از یک کشور است و در ادبیات آی تی از آنها به عنوان کشور نام می برند. حتی گوگل بالاتر از یک کشور عادی است و اکنون مانند یک دولت با یک کشور دیگر تبادل می کنند یا با ان می جنگند جنگ گوگل و چین. اما در مورد گوگل اشمیت، این اصطلاح هم اگر متن کامل را بخوانید متوجه منظور گوگل اشمیت خواهید شد. دنیای سیاست دیپلماسی فنی را در خود جای داده است. ما عقبیم که اینها را متوجه نمی شویم. دوباره بخوانید لطفا.
  • بیتا IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    37 2
    بسته ترین کشورها هم راه تعامل را نمی بندند!! فناوری را اول باید گرفت و بعد برتر آنرا درست کرد. بستن معنا ندارد. بستن یعنی تایید باختن
  • Saeed NL ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    69 17
    کره شمالی و ایران رقیب همدیگه هستن !!! به نظرم کره شمالی طی 30 سال آینده از ایران میزنه جلو !