رانندگی در تهران این روزها بیش از همیشه مستعد جریمه است؛ طرح زوج و فرد و برخورد با خودروهای دودزا. اما فرمانده پلیس راهور گفته جریمه یکی از روزهای زوج و فرد بخشیده می شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار اسکندر مؤمنی امروز در نشست خبری گفت: بنابر تصمیم فرمانده ناجا و با بررسی های انجام شده تمامی جریمه های طرح زوج و فرد سراسری در اولین روز اجرای طرح زوج و فرد از در منازل که در روز 12 دی ماه انجام شد، از سابقه رانندگان به دلیل احتمال اطلاع نداشتن از اجرای این طرح پاک می‌شود.

به گفته او جریمه های طرح ترافیک که توسط دوربین ثبت شده است، بخشیده نمی شود.

او همچنین گفت: اکنون طرح سراسری زوج و فرد در شهرستان ها و کلانشهرها اجرا می شود و در پایتخت نیز ماموران 750 نقطه را کنترل می کنند. ماموران برای سلامتی مردم در وسط میدان و آلودگی هستند به همین دلیل از مردم خواهش می کنیم در صورتی که انجام برخی کارها ضرورت ندارد از تردد خودداری کنند.

او درباره تاثیر طرح سراسری زوج و فرد در کاهش آلودگی هوا گفت: همه می دانند که طرح سراسری زوج و فرد روشی پایدار و اساسی نیست و در زمان اضطرار بر اساس مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا اجرا می شود. باید منشا آلودگی هوا از جمله خودروها، صنایع ، مصارف خانگی و ادارات از بین برود اجرای طرح سراسری زوج و فرد راه حل از بین رفتن آلودگی نیست و تنها به کاهش آلودگی و ایستایی آلودگی ها کمک می کند.

به گفته مومنی در پایتخت در روزهای آلوده از تردد 3 هزار خودروی فرسوده جلوگیری شد: این خودروها توقیف و به پارکینگ منتقل شدند. همه موظفند به وظایف خود در خصوص کاهش آلودگی هوا عمل کنند. طبق قانون باید تمامی خودروهای فرسوده تا پایان برنامه چهارم از رده خارج می شدند اما این امر هنوز محقق نشده است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه استفاده دوباره ادارات از سرویس در شورای عالی ترافیک مطرح شده است، گفت: هر میزان از خودروهای جمعی که استفاده شود بسیار خوب است. طرح استفاده ادارات از سرویس در شورای عالی ترافیک مطرح شده است و امیدواریم این موضوع به تصویب برسد.

سردار مؤمنی از مردم خواست حتما با همکاری در اجرای طرح زوج و فرد و استفاده نکردن از خودروهای تک سرنشین گامی برای کاهش آلودگی هوای تهران بردارند.

 

دولت مصوبه اش را لغو نکند، از 92 فقط یورو 4 پلاک می شود

فرمانده پلیس راهور همچنین درباره پلاک نشدن خودروهایی که استاندارد یورو4 ندارند از ابتدای سال 92 گفت: طبق مصوبه سال 84 هیئت دولت قرار شد از سال 84 استاندارد یورو 2، در سال 89 استاندارد یورو 3،‌ در سال 91 استاندارد یورو 4، در خصوص تولید خودروها و عرضه سوخت رعایت شود که برای اجرای این مصوبه دو بار توسط دولت به دستگاه‌ها فرصت داده شد و قرار شده از سال 92 سوخت با استاندارد جهانی یورو 4 عرضه شود و از شماره‌گذاری خودروهای جدید فاقد استاندارد یورو 4 جلوگیری کنیم که این امر برای پلیس مطلوب است و این مصوبه را اگر هیئت دولت تأخیری در آن نیندازد قطعا اجرا خواهیم کرد.
 

شماره گذاری تندر 90 متوقف نشده است

رئیس پلیس راهور با تکذیب توقف شماره گذاری خودروی تندر 90 گفت: در قانون مشخص شده است که برخی خودروها از ابتدا باید دارای دو کیسه هوا بوده و برخی خودروها نیز با یک کیسه هوا تولید می شدند مجوز خودروی تندر 90 برای دو کیسه هوا صادر شده است و شماره گذاری آن همچنان ادامه دارد. نمی توان یکی از کیسه های هوای این خودروها را کم کرد و تاکنون هیچ گزارشی در این مورد داده نشده است. برخی خودروها برای نصب یک کیسه هوا تا پایان سال91 مهلت گرفته اند اما از ابتدای سال 92 تمامی خودروها باید دارای دو کیسه هوا باشند.

مومنی درباره مصوبه دولت برای ممنوعیت واردات خودروهای بیش از 2500 سی سی گفت: پلیس تابع ضوابط و مقررات است و هر تصمیمی که گرفته شود ما آن را به عنوان مجری قانون اجرا می کنیم .هر نظری که در این رابطه داشته باشیم به مسئولان می گوییم. این مصوبه نیز جزو مصوباتی است که اجرا می شود.

 

کاهش 44درصدی شماره گذاری خودروها

رییس پلیس راهور همچنین گفت: تا پایان آذر امسال، 659 هزار خودروی صفر شماره‌گذاری شده است که نسبت به سال گذشته 44 درصد کاهش شماره‌گذاری داشتیم و همچنین 31 هزار و 966 خودروی خارجی شماره‌گذاری شده است که 16 درصد افزایش شماره‌گذاری خودرو‌های خارجی را شاهد هستیم.

به گفته او در همین مدت 113 هزار خودروی فرسوده اسقاط شده است که نسبت به سال گذشته این آمار 30 درصد کاهش داشته است:همچنین 193 هزار دستگاه موتورسیکلت شماره‌گذاری شده که 48 درصد کاهش در شماره‌گذاری موتورسیکلت نشان داده می‌شود.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    19 3
    بخدا اگه برای همه ادارات چه دولتی و چه خصوصی سرویس رفت و آمد بگذارند بیشتر مشکلات حل میشه
  • بدون نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    17 2
    کسانی مثل بنده که اطلاع هم نداشتیم رو 20 هزار تومان جریمه کردید ما هم به خاطر اینکه پس از 30 روز دو برابر نشود پرداخت کردیم قبل بعد از گذشت 60 روز جریمه ها دوبرابر میشد ولی در حال حاضر پس از گذشت 30 روز جریمه ها دوبرابر میشود/ اگر ممکن است در مورد کم شدن این زمان هم توضیح بدهید سردار محترم دقت داشته باشید الان الان یکماه از این تاریخ که میفرمایید بیشتر گذشته و اکثر کسانی رو که جریمه کردید قبض رو پرداخت کردند. تکیلف این مردم چه می شود. پول این دسته افراد کجا میرود؟ لطفا منتشر کنید شاید بیان بخونن
  • مهدی EU ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    22 1
    تکلیف اونایی که جریمه هارو پرداخت کردن چی میشه؟
  • مسيح IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    3 9
    پروفسور جون 10 دي تا الان 15 روز ميشه چي ميگه بيشتر از يك ماه گذشته؟ انگار تهرانيا بيشترشون ...
  • یوسفی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    5 4
    باسلام-درور بر شرف رییس پلیس راهور-حدود 2ماه است ،نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ،بابایی مدیر فروش ایران خودرو و.... اعلام میکنند که پلیس راهور از شماره گذاری تندر 90 با یک کیسه هوا جلوگیری میکند.خودروسازان به این بهانه ،به امید گرفتن مجوز افزایش قیمت از تحویل هزاران خودرو تندرE2LP به صاحبان آنها که میبایست 30آبان و30آذر خودرو تحویل میگرفتند ،خودداری میکنند.قابل توجه سازمان حمایت که چه کسانی عامل اصلی تلاطم بازار میباشندو با عدم عرضه خودرو بر افزایش قیمت اثر میگذارند .لطفا رسیدگی کنید
  • بدون نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    11 3
    یه.مسافر.بخت.برگشته.مثل.من.از.بوشهر.وار.تهران.میشه.واز.قضا.پلاکش.با.همان.روز.میخونه.تکلیقش.چیه..یه.روز.بیرون.شهر.بمونه
  • هانا IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    4 0
    مال 25 دی هم اینجوری کنید چون روز قبلش طرح نبود و خوب هم اطلاع رسانی نشده بود!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    4 0
    اگر امکانش هست لطفا پیگیری کنید انهایی که جریمه هارو پرداخت کردن چی میشه؟ از خلافیشون کم نمیشه؟