صبح امروز روزنامه رسمی کشور، ابطال حکم مدیرعاملی سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی را منتشر کرد. این درحالی است که وزیر رفاه گفته است دراین باره تابع قانون است.

به گزارش خبرآنلاین؛ کمتر از یک هفته از صدور حکم ابطال حکم مدیرعاملی سعید مرتضوی در تامین اجتماعی، این حکم در روزنامه رسمی کشور منتشر شد. همچنین چهارشنبه گذشته هم این حکم به دفتر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارسال شده است و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری می گوید حداقل حکم در دفتر عبدالرضا شیخ الاسلامی وجود دارد.

هفته گذشته او گفته بود حکمی در این باره ندیده است، اما مرد قانون است و قانون را اجرا می کند: "این حکم هنوز به دست من نرسیده و از آن خبر ندارم، اما در این زمینه تابع قانون هستم. من مرد قانون هستم و در زمینه رای دیوان عدالت اداری مطابق قانون رفتار می‌کنم."
بار گذشته که دیوان عدالت حکم مدیرعاملی سعید مرتضوی بر صندوق تامین اجتماعی را ابطال کرد، دولت در مصوبه ای اساسنامه صندوق تامین اجتماعی را اصلاح کرد و صندوق دوباره سازمان شد. مرتضوی هم در تامین اجتماعی ماند. اما دوباره دیوان عدالت اداری، در رایی این حکم را ابطال کرد.

در جلسه دوشنبه گذشته هئیت عمومی دیوان عدالت کشور مصوبه هئیت وزیران در خصوص تغییر صندوق تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی مغایر قانون تشخیص داده و حکم وزیر برای مدیرعاملی سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی لغو شد.

دراین باره علی اکبر بختیاری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری به مهر گفته است: این حکم روز چهارشنبه به وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد و امروز نیز در روزنامه رسمی به چاپ رسید. این رای قطعی است.

اما لغو حکم مدیریت مرتضوی بر تامین اجتماعی در حالی به وزیر ابلاغ شده است که معاون نظارت رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است اگر وزیر او را برکنار نکند، خودش استیضاح می شود.

حسین مظفر به مهر گفت: حضور مرتضوی در تامین اجتماعی با هر عنوانی خلاف است و امضای اسناد از سوی وی تصرف در اسناد دولتی است.

او درباره ابطال آئین نامه های دولت از سو ی رئیس مجلس نیز گفت:در قانون اساسی به صراحت مشخص شده است که وظیفه تطبیق بر عهده رئیس مجلس است و شورای حل اختلاف نیز در این خصوص اعلام کرد اختیارات در این خصوص با توجه به نظر شورای نگهبان بر عهده رئیس مجلس است.

مظفر در پاسخ به این سوال که اگر مرتضوی از سمت فعلی خود کنار نرود چه اقداماتی انجام خواهید داد، گفت: "طبق قانون آنها ملزم هستند که این کار را انجام دهند اما درغیر این صورت مجلس از سوی محاکم قضایی این موضوع را دنبال می کند و البته استیضاح وزیر نیز یکی دیگر از گزینه هاست."

اردیبهشت ماه امسال احمد توکلی نماینده مجلس به دلیل انتصاب سعید مرتضوی در پست ریاست صندوق تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و پس از آن هم بحث استیضاح وزیر کار مطرح شد. مدتی بعد حجت الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد که حکم انتصاب "سعید مرتضوی" با رای هیئت عمومی دیوان عدالت ابطال شد و این بدان معنا است که انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است. هنوز زمان زیادی از این ماجرا نگذشته بود که هیات دولت اساسنامه تامین اجتماعی را تغییر داد بطوریکه صندوق به سازمان تغییر نام داد و با این ترفند راهکاری برای ماندن مرتضوی در تامین اجتماعی پیدا شد. اما این بار هم هئیت عمومی دیوان عدالت حکم وزیر برای سعید مرتضوی را ابطال کرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    9 1
    هیچکدام
  • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    16 1
    در جواب سوال باید بگم هیچکدام!
  • kaka IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    5 16
    بدون توجه به قانونی یاغیرقانونی بودن حکم.تو رو خدا بذارید تامین اجتماعی یه کم فقط یه کم رنگ ثبات به خودش ببینه.حساب کنید تو این چند سال ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد تا حالا چندتا رییس سازمان عوض شده؟خدا روشکر هیچ مدیری که ازداخل سازمان رو نمیذارن تو این پست.هرکی هم میاد تابفهمه چی به چیه فورا به هر نحوی برش میدارن.آخه زندگی سی ملیون آدم الکی نیس که اینجوری بازیچه بشه.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    12 2
    همه چی به خوبی و خوشی تموم میشه میره پیکارش
  • بدون نام IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    3 0
    کاری نداره دوباره تغییر نام بده به صندوق تامین اجتماعی، اینجوری مشکل حل میشه!
  • شاپور IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    6 0
    اگه ایشون ادعا میکنند مرد قانون هستند وقانون رااجرا میکنند . قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را اجرا کنند.بقیه پیشکش!!!!!!