امتیاز 105 نفر
پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 14:02:00 چاپ

دکتر حسن حبیبی در گذشت/پیکر معاون اول هاشمی و خاتمی فردا صبح تشییع می​شود

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد ایران شناسی صبح امروز درگذشت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش ایسنا و ایرنا، دکتر حسن‌ حبیبی که از مدت ها پیش به دلیل نارسایی قلبی وجراحی معده دربخش CCU یکی از بیمارستان های تهران بستری بود، به رحمت ایزدی پیوست.
وی متولد 1315 در تهران و از جمله حقوقدانانی بود که پس ازانقلاب اسلامی، پیش‌ نویس متن قانون اساسی را تهیه کرد حبیبی رقیب ابوالحسن بنی​صدر در نخستین انتخابات ریاست جمهوری ایران بعد از انقلاب بود که با حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وارد میدان شد و با کسب ۶۷۶٬۸۵۲ رای، سوم شد.
وی بین سال‌های 1368 تا 1380، معاون اول روسای جمهوری وقت ایران {هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی} بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم و آموزش عالی، وزیر دادگستری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از جمله سمت هایی بود که  حبیبی پس از انقلاب اسلامی ایران برعهده داشت
مرحوم حبیبی همچنین ریاست بنیاد ایران شناسی و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی را برعهده داشت.
 
 گفتنی است روابط عمومی بنیاد ایران شناسی در اطلاعیه​ای دکتر حسن حبیبی را دانشمندی فرزانه خطاب کرده و با نهایت تاسف و تاثر از درگذشت وی اعلام کرده که مراسم تشییع پیکر حبیبی ساعت 9 صبح روز جمعه 13 بهمن از مقابل بنیاد ایران شناسی برگزار خواهد شد.
مرحوم حبیبی از سال 87 دچار عارضه قلبی بود و مدت مدیدی دز همان سال در بیمارستان قلب تهران بستری بود. او مهرماه ان سال نیز در بخش ICU  بستری بود و مقام معظم رهبری در 14 مهرماه به ملاقات وی رفتند. 16 مرداد امسال نیز غلامعلی حدادعادل به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب با حضور در منزل حبیبی، از او عیادت کرد و آنگونه که واحد مرکزی خبر نوشته بود «حدادعادل سلام مقام معظم رهبری را به آقای حبیبی رساند و برای سلامت این چهره علمی و فرهنگی کشور دعا کرد». حبیبی نیز در این دیدار با تشکر از توجه رهبر معظم انقلاب گفت: حال عمومی من رو به بهبود است.
 
 
/2929
 

 

کلید واژه‌ها : حسن حبیبی -
مطالب مرتبط
62 دیدگاه
  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 14:23:20
    پاسخ

    خداوند رحمتش کند . انسان با اخلاقی بود در میان برخي مسوول بی اخلاق

  • ج . مرتضی
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 14:27:55
    پاسخ

    روحت شاد ای بزرگ مرد که همواره همراه انقلاب و نظام بودی گرچه خیلی آشکار نبودی . اهل منیت و خودنمایی نبودی متفکر بودی و تفکرت را دست مایه ی فخر فروشی نکردی و فقط در راه اعتلای کشور به کار بستی . روحت شاد ای بزرگ مرد ، گرچه شاید نسل امروز ترا به دلیل بی هیاهو بودنت نشناسند اما همیشه در یاد و ذهن ما نسل اولی ها هستی و خواهی ماند .

  • مهدی شاکری
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 14:32:04
    پاسخ

    از مسئولان بی حاشیه بود و هیچگاه از مسئولیتش سوء استفاده نکرد و اصلا" با هم پست های بعد از خودش قابل مقایسه نبود خداوند رحمتش کند

  • شهروند
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 14:38:57
    پاسخ

    خدایش بیامرزد تسلیت به سرکار خانم دکتر رهیده همسر فداکار آن مرحوم

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 14:43:13
    پاسخ

    خدا رحمتشان کند بزرگوار بود

  • امير هاشمي
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 14:43:51
    پاسخ

    متاسفم. ايشون انساني فوقالعاده باجنبه و افتاده بودن بر خلاف بعضي از مسئولين حال ، دكتر حبيبي سالها جلد مجله گل آقا بودن و اين نشان از شخصيت والاى ايشون و كمال فروتنى ايشون داشت .

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 14:47:30
    پاسخ

    روحش شاد، یادش گرامی.

  • جواد
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 14:49:07
    پاسخ

    خدايش رحمت كند ،دردوره هاي بعدي نتوانستيم از ظرفيتهاي اين فرزانه استفاده كنيم .

  • پوریا
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 14:56:20
    پاسخ

    روحش شاد و قرین رحمت الهی.خیلی متاثر شدم.واقعا از هر لحاظ انسان وارسته ای بود

  • شروین
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 14:58:51
    پاسخ

    یاد گل آقا افتادم، چقدر این کاراکترو میکشید و باهاش شوخی میکرد، آقای حبیبی هم گل آقارو خیلی دوست داشت، یاد هردو بخیر

  • هوهو
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 15:01:54
    پاسخ

    سلام خدایش بیامرزد، مرد مخلصی بود. یادتون هستش عکسش را در مجله گل آقا.

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 15:04:16
    پاسخ

    پای ثابت عکس روی جلد گل آقا بود اما هيچ وقت کاريکاتوريستش رو توبيخ نکردن

  • پاي ثابت
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 15:13:57
    پاسخ

    خدا رحمت كنه گل آقا رو

  • عباسي91
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 15:22:25
    پاسخ

    الله رحمتش بفرمايد انسناني بااخلاق بود

  • علی محمد فصیحی نایینی
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 15:24:29
    پاسخ

    درگذشت دکتر حسن حبیبی از شخصیت های فرهنگی ایران را به همه فرهنگدوستان این مرز وبوم تسلیت عرض می نمایم

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 15:28:32
    پاسخ

    خدا رحمت کند ایشان را یار انقلاب یادگار دوران خوش هاشمی و خاتمی.

  • عباس
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 15:29:18
    پاسخ

    انسانی بزرگ و خادمی واقعی برای اسلام و انقلاب و مردم از بین ما رفت. روحش شاد . خدایا ما از او راضی بودیم تو نیز او را در جنت رضوان خود مستقر فرما. لطفا آدرس دقیق مراسم تشییع را اعلام نمایید

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 15:37:38
    پاسخ

    چه دوران خوبی داشتیم معاون اول هایی داشتیم. . .. مقایسه کنید با بقیه.. خدایش رحمت کند.

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 15:41:39
    پاسخ

    خدایش بیامرزد انسانی عالم ومعتدل بود تازه به دوران رسیده نبود حاضرنبود با هر شرایطی کارکند.به کسی انگ منافق ضد انقلاب و ضدولایت فقیه نمیزد

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 15:47:46
    پاسخ

    خدا رحمتش کند

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 15:50:51
    پاسخ

    خدا رحمتش کنه مرد خوبی بود

  • اکبر
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 15:57:11
    پاسخ

    درسته اوضاع بدتر شده ولی این دلیل نمیشه الکی از کسی تعریف و تمجید کنیم

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 16:01:08
    پاسخ

    خدا بيامرزد.انسان بي حاشيه اي بود.

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 16:04:22
    پاسخ

    اي كاش باز هم معاون اولي اين چنين پيدا ميشد و ميدان كار مي يافت.

  • اهوازی
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 16:15:13
    پاسخ

    خدا رحمتشون کنه و او را با صالحین محشور گرداند

  • amin
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 16:15:31
    پاسخ

    شاید بشود گفت جزء مسئولین ارزشمند و با اخلاق بود ، خدایش بیامرزد ، امیدوارم دیگر مسئولین نیز با دیدن این همه همدردی مردم بدانند عاقبت افراد با وجدان کاری رحمت و دعای خیر مردم و عاقبت دو رویی و دروغگویی با مردم نفرین و فحش و ناسزاست

  • نور العینی
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 16:21:18
    پاسخ

    خدا رحمتشون کنه-من که زیاد خاطره ای ندارم ازشون ولی تا تو خانواده گفتم همگی متاثر شدن

  • رحمن
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 16:24:15
    پاسخ

    رفیقان یک به یک رفتند مرا باخود رها کردند....

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 16:27:12
    پاسخ

    آدم الان می فهمه در گذشته مسولان چقدر باجنبه بودند... تاریخ قاضی خوبیه

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 16:30:29
    پاسخ

    خداوند روح ایشان و مرحوم کیومرث صابری را قرین رحمات واسعه خویش گرداند...انسان بسیار باظرفیت و فرهیخته ای بود که علیرغم سوژه همیشگی بودن برای مجله باارزش گل آقا،هرساله در نمایشگاه مطبوعات از غرفه گل آقا دیدن میکرد و در مراسم ختم کیومرث صابری نیز حضور یافت...

  • هومن آريايي
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 16:37:34
    پاسخ

    روحش شاد و يادش گرامي جزء معدود مسئوليني بود كه دوستش داشتم انساني بي حاشيه ، هيچ وقت وارد جنجالهاي سياسي نشد ،سه دوره معاون اول رئيس جمهوري بود هيچ نكته منفي از اين فرد در ذهن ندارم 12 سال معاون اول بود و يك حاشيه نداشت ولي الان هر روز 12 حاشيه داريم.

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 16:41:12
    پاسخ

    چه افرادی انقلاب را شروع کردند و چه ریاست جمهوری هایی از مقام معظم رهبری و شهید رجایی و غیرو داشتیم و حالا ! از معاونین اول که نگو حبیبی و عارف و ...وحالا را که برای تثبیت مرتضوی و فرار از پرونده بیمه چه می کند

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 16:57:07
    پاسخ

    خبر آنلاین چرا نوسانات شدید ارزی رو پیگیری نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام
      پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 17:26:33

      با عرض معذرت! آخه چه ربطی داره برادر !!! دیگه پشت سر مرده هم میگن نوسانات ارزی اه اه اه به این همه بی احساسی که همه چیزو حتی مرگ رو هم با دلار می سنجن!

  • وزيري
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 17:02:31
    پاسخ

    به گزارش ايرنا: پیکرمرحوم حبیبی ساعت 9 صبح فردا - جمعه - از مقابل بنیاد ایرانشناسی واقع در خیابان شیخ بهایی به سمت حرم مطهر امام راحل تشییع می شود.خانواده دکتر حبیبی خواستار حضور ملت ایران در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم شده اند.

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 17:05:40
    پاسخ

    خداوند بیامرزدش. انسان فرزانه و تمام عیاری بودند.

  • جلیل
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 17:08:25
    پاسخ

    برای شادی روحش یک صلوات بفرستیم.

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 17:09:39
    پاسخ

    خدا بیامرزد. انسان شریفی بود. سیاستمداری متدین و متعهد که اهل باند بازی و حزب بازی نبود. خوبه بعضی ها هم یه کم به فکر آخرت باشند در این دنیای بی حاصل چرا مغرور میگردی /// سلیمان گر شوی آخر نصیب مور میگردی

  • پارسا
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 17:11:27
    پاسخ

    خدا بیامرزدش ... بسیار متاسف شدم دکتر حسن حبیبی واقعا تاکید می کنم واقعا برای مردمش خدمت کرد روحش شاد و یادش گرامی

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 17:17:52
    پاسخ

    او یک مسلمان با اخلاق بود وبا خیلی از آقایان قابل مقایسه نیست خدا رحمتش کند

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 17:34:33
    پاسخ

    مرد شريفي بود خدا رحمتش كنه

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 17:46:34
    پاسخ

    خدا رحمتش کنه مرد لایقی بود . خیلی هم دوت داشتنی بود . مرد عمل بود .

  • ابوموسی
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 17:47:17
    پاسخ

    خداوند بیامرزدش،دکتر انسان متواضع و شریفی بودند.

  • آفتاب
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 17:57:58
    پاسخ

    روحش شاد خدایش بیامرزد آقای اخلاق و ادب سیاسی را

  • مهدی
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 18:03:32
    پاسخ

    خدا رحمتش کنه اما چرا رای به نطرات رو حذف کردید؟

    • بدون نام
      پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 21:24:38

      به خاطر آزادی بیان دیگه

  • محمد67
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 18:05:55
    پاسخ

    تسلیت تسلیت خدا رحمتش کند خیلی دوستش داشتم. انشالله همنشین خوبان باشد.

  • نعمت زاده
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 18:36:20
    پاسخ

    تسلت میگم از شنیدن این خبر دلم لرزید خداوند با شهدا مشهورش کند

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 18:57:40
    پاسخ

    تسلیت به خاتمی و هاشمی

  • بدون نام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 19:14:11
    پاسخ

    خدایا ...باورم نمیشه ... خدا بیامرزدتش ...

  • عباس
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 21:00:17
    پاسخ

    خدایش بیامرزد . بزرگمردی بود که قدرت و مقام فریفته اش نکرد . خیلی ها از این امتحان نمره قبولی نگرفتند .

  • رضا
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 21:17:47
    پاسخ

    خدا رحمتش كند ، مرد عمل و نمونه اخلاق سياسي بود ،روحش شاد .

  • فارغ التحصیل ایرانشناسی
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 21:20:43
    پاسخ

    یکی از ویژگی های بزرگ دکتر حبیبی این بود که نخواست به هر قیمتی در قدرت بماند و حتی با وجود اصرار دکتر خاتمی از معاونت اول رییس جمهور کناره گرفت . بزرگترین خدمت ایشان در دوران کهولت تاسیس بنیاد ایرانشناسی و نیز رشته ایرانشناسی برای اولین بار در ایران بود گرچه آرزویش که تاسیس دوره دکترای ایرانشناسی بود محقق نشد . ان شا الله خدا ایشان را رحمت کناد . و بنیاد ایرانشناسی که یادگار ایشان است حفظ کناد .

  • حسام
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 21:40:21
    پاسخ

    دکتر حبیبی هیچگاه وزیر ارشاد نبود. او در سال هاي ابتدایي انقلاب، وزیر علوم و آموزش عالی‌ دولت موقت، سخنگوی شورای انقلاب و نماینده دوم تهران در اولین دورهٔ مجلس شورای اسلامی بود.

  • سید حسن علوی
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 22:29:04
    پاسخ

    خدا رحمتش کنه. نور به قبرش بباره.الگویی مناسب برای مدیریت سالم در کشور بود.

  • بیژن
    پنجشنبه 12 بهمن 1391 - 22:52:31
    پاسخ

    مرحوم حبیبی مردی پایبند به اصول و آرمانهای انقلاب و قانون اساسی بود و همیشه در خط ولایت گام برداشت، در این دنیای نفاق و دروغ کمتر کسی مثل ایشان پیدا می شود.روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

  • بدون نام
    جمعه 13 بهمن 1391 - 00:57:00
    پاسخ

    خدا رحمتشون كنه . ولي جاي ديگه اي براي نظرات نمونده قيمت دلار وسكه وخودرو و خونه دوباره جهشي شده و هيچ گزارش و عكس العملي نيست.

  • سعید
    جمعه 13 بهمن 1391 - 02:24:28
    پاسخ

    خدا رحمتشان کند. جزء سیاستمداران شرافتمند مملکت بودند. فقط خدا کنه ناراحتی قلبی ایشون بخاطر اوضاع ناجور اقتصادی مملکت و مشکلات ملت ایران نبوده باشه.

  • خلیل از اردبیل
    جمعه 13 بهمن 1391 - 02:49:39
    پاسخ

    خدایش رحمت کند یادم می اید ما همه به ایشان رای دادیم در رقابت با بنی صدر در اولین انتخابات ریاست جمهوری ادم با تقوی وخوبی بود

  • صمد
    جمعه 13 بهمن 1391 - 03:44:28
    پاسخ

    مقايسه شود با معاون اولي كه به خاطر مرتضوي قانون را دور زد!!!!!!

  • بدون نام
    جمعه 13 بهمن 1391 - 05:22:43
    پاسخ

    یکی از محافظین ایشان تعریف میکرد وقتی ایشان معاون اول بودن به خاطره دیر شدن جلسه خیلی عجله میکردیم اقای دکتر را بموقع برسانیم اژیر ماشین را روشن کرده و یک تقاطع را رد کردیم در تقاطع بعدی ایشان با اعصبانیت از ماشین پیاده شدن و گفتند من باشما نمی ایم شما باعث اذیت مردم میشوید ..... روحشان شاد

  • ابراهیم
    جمعه 13 بهمن 1391 - 08:46:07
    پاسخ

    روح این بزرگ مرد در جوار حضرت حق شاد باد

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700