رییس جمهور در دفاع از وزیر کار، شیخ الاسلامی را از وزرای متخصص، بی حاشیه و دلسوز کابینه دانست.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه بررسی طرح استیضاح وزیر کار، محمود احمدی نژاد با حضور در پشت تریبون مجلس از وزیر کابینه اش دفاع کرد. وی با بیان اینکه علاقه داشتم در ایام دهه فجر برای موضوعی دیگر خدمت شما می رسیدم، گفت: شاید این 6-7 ساعتی که اینجا هستیم را صرف بررسی یکی از طرح‌های اساسی اقتصاد کشور می کردیم الان به تفاهم رسیده بودیم.
وی استیضاح را حق نمایندگان دانست و افزود: نمایندگان می‌توانند استیضاح کنند، وزرا و دولت هم موظف به پاسخگویی هستند نه استیضاح کنندگان باید به دنبال اعمال نظرات خود در دولت باشند و نه خدایی ناکرده دولت به دنبال دفاع از ناحق یا حق جلوه دادن ناحق است.
رییس جمهور با بیان اینکه قانون مهمترین و شریف ترین میثاق ملت است، تصریح کرد: این قانون تنظیم کننده روابط و تعاملات است و باید از استحکام و پایداری و احترام حداکثری در جامعه برخوردار باشد و همه تلاش کنیم قانون در جامعه اجرا شود.
احمدی نژاد با تاکید براینکه همه برخی مسائل از مسیر تعاملاتی خارج شده است، گفت: باید بنشنیم و دور هم جمع شویم و مسائل کشور را حل کنیم لابد خبر هم دارید که اخیرا جلساتی داشتیم و برخی اعضای هیات رییسه، رییس مجلس و روسای کمیسیون‌ها و گروه اقتصادی دولت بحث کردند و توافقاتی شد و برای جبران کاهش قدرت خرید مردم تدبیری اندیشیده شد.
وی با بیان اینکه نمی گوییم ما درست می گوییم و شما اشتباه می کنید، خاطرنشان ساخت: دائما اصطکاک پیش می آید، هی می خواهیم هم را متهم کنیم. ما در یک جبهه هستیم اصلا چرا باید هم را متهم کنیم مجلس بگوید هر چه من بگویم یا دولت بگوید هرچه من می خواهم.
وی در ادامه در دفاع از وزیر کار او را از بهترین وزرای کابینه دانست و گفت: آقای شیخ الاسلامی از بهترین‌های کابینه است، متخصص، عالم، باتجربه، بی حاشیه و دلسوز هستند و هرجا بوده اند موفق عمل کرده اند.
رییس جمهور با بیان اینکه همه خواسته‌ها باید در نهایت از طریق دولت عملیاتی شود، اظهار داشت: دولت بخش مهمی از قوه مجریه است و امور معمول کشور باید به دست دولت انجام شود بنابراین همه خواسته ها باید در مسیر تعاملات و با همکاری حل شود.
وی با تاکید براینکه دشمن توان خود را برای فشار بر کشور ما بسیج کرده است، ادامه داد: همه باید کمک کنیم باری از دوش مردم برداریم اما برخی عوالم و علل باعث شد که فشارهای داخلی الان با فشارهای خارجی برابر می‌کند این علل را باید شناخت و حل کرد.
رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه سه سال است که دولت تحت شدیدترین فشارها است، افزود: سه سال است دولت تحت فشار است و همکاران من تحت سنگین ترین افتراها و تهمت‌ها هستند همه چیز گفتند، چقدر برخورد بد کردند و من سکوت کردم، به همکارانم گفتم تحمل کنید. همین الان بولتن چاپ می کنند و به همکاران پاک من توهین می کنند.
احمدی نژاد با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است، تاکید کرد: این سازمان متعلق به کارگران و بازنشسته ها است و از پول آنها کم شده و این سازمان شکل گرفته است و حق نداریم باید بر آنها تحمیل کنیم. ما باید به این سازمان کمک کنیم.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =