رییس مجلس گفت: مشکل این است که رییس جمهور ما اولیّات اخلاقی را رعایت نمی‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه من با برادرم ارتباطی ندارم، گفت: در کشور خیلی‌ها هستند که با هم نسبت دارند و رفتارهای متفاوت دارند ما با هم ارتباطی نداریم. آقای فرهنگی تماس گرفته بود با ایشان، من از ایشان می خواهم متن مذاکره تلفنی شان را بیان کنند.
در ادامه محمد حسین فرهنگی عضو هیات رییسه گفت: اتاق فرمان چون گفته بودند صدا مطلقا روشن نیست و ما می خواهیم آن را پخش کنیم، و چیزی مفهوم نیست من ظهر امروز با آقای فاضل لاریجانی تماس گرفتم و موضوع را سوال کرد.
وی افزود: آقای فاضل لاریجانی که من وقتی سمت ایشان را پرسیدم گفتند رییس دانشگاه آزاد آمل و مشاور رییس دانشگاه پیام نور هستند، گفتند مدت ها آقای مرتضوی پیگیر این ملاقات بود و وقتی بعد از پیگیری های زیاد رفتم عمده نشست را ایشان صحبت کرد و ضمن ابراز ارادت زیاد به خانواده لاریجانی از من درخواست کرد که واسطه ملاقات با رییس قوه قضاییه شوم. مطالبی را هم علیه قاضی پرونده خود مطرح کردند فیلمبرداری هم آنجا در جریان نبود بعد من بعد جلسه با رییس قوه صحبت کردم اما ایشان نپذیرفت.
در ادامه لاریجانی با بیان اینکه این موضوع چه ربطی به استیضاح داشت، ادامه داد: چندبار آقای مرتضوی از من وقت خواست که من گفتم چون اصل بر این است که قانون رعایت شود آمدن ایشان یعنی اصل این است که ایشان باقی بماند من هم اصرار دارم قانون اجرا شود نپذیرفتم. آقای مرتضوی میخواست برای پرونده خود پیش رییس قوه قضاییه و برای استیضاح پیش من بیاید ولی من مصلحت ندیم و عمل نکردم.
لاریجانی تاکید کرد: آقای رییس جمهور! اینها را ما صداقت نمیدانیم، این رفتارها و بداخلاقی ها بلای جان کشور شده است. فرض کنید اصلا یکی از بستگان من اشتباهکار بوده چه ربطی به من دارد، اگر من مثل شما جلسه ای را که اخوی شما داوود احمدی نژاد با من داشت و مطالبی زیادی نسبت به اطرافیان شما و جریان انحرافی و ارتباط شان با منافقین، فساد مالی و ارتباط با خارج عنوان کردند فیلم می گرفتم و پخش می کردم برایتان خوب بود؟ برادر شما نظراتی دارد چه ربطی به شما دارد.
رییس مجلس گفت: اما شما همین مقدار اخلاق را رعایت نکردید اگر یکی از بستگان من اشکال دارد مثل هر کس دیگری باید رسیدگی شود ما نه تنها مانع نیستیم بلکه موید هستیم، پرونده ای درست شود و رسیدگی شود. مگر کسی مانع شد.
وی خطاب به رییس جمهور با بیان اینکه چرا تا امروز این مطلب را به من نگفتید، اظهار داشت: چرا نگفتید زد و بندی هست مگر همین را نمیخواستید بگویید خب قبل تر می گفتید رسیدگی می شد نه به من گفتید نه به رییس قوه قضاییه و گذاشتید اینجا پشت میکروفن بگویید. اینها مشکلات جامعه ما است.
لاریجانی تصریح کرد: این آقایی که شما نام بردید اصلا در اطراف من نیست؛ هیچ مسئولیتی از جانب من ندارد اما فرق من با شما این است که با این همه مشکلاتی که اطرافیان شما دارند که برخی تحت تعقیب هستند و پرونده دارند همچنان شما ابقا می کنید و رویش هم می ایستید. مشکل این است. دوتا طر تفکر است ما می گوییم اگر اطرافیان ما مشکل دارند بروند رسیدگی کنند ولی شما مانع می شوید؛ یکبار هم گفتید که خط قرمز هستند.
رییس مجلس با بیان اینکه این رویه خلاف حق است، افزود: این خلاف عدالت است، چه فایده ای دارد که مرتب از عدالت صحبت کنیم ولی با این روش ها کیان اخلاق جامعه را به فساد بکشیم. مشکل این است که رییس جمهور ما اولیات ما اخلاقی را رعیات نمی‌کند اگر شما مطلبی داشتید چرا اینجا مطرح کردید استیضاح نمایندگان ربطی به رییس مجلس نداشت چرا اینجا مطرح کردید.
لاریجانی در ادامه با بیان اینکه اتفاقا خوب شد که این مسائل مطرح شد، اظهار داشت: خوب شد شما که دائم بگم بگم در کشور به راه انداختید امروز این فیلم را پخش کردید تا مردم شخصیت شما را بهتر بشناسند.
وی خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رییس جمهور یک حدیث قدسی است که پیامبر گرامی اسلام نقل کرده که اگر کسی به مسلمانی اتهامی بزند که او را خوار کند باید خودش را با جنگ خداوند آماده کند. نمیدانم به این باور دارید یا نه این حدیث قدسی است.
لاریجانی تصریح کرد: امیدوارم که خداوند همه ما را هدایت کند تا وقتی در مساند بزرگ می نشینیم اندیشه حکیمانه داشته باشیم، عدالت پیشه کنیم، عدالت فقط به زبان نباشد به رفتار و عمل باشد.
27220/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =